QplQyer zei:
Vermeld dan ook eens bronnen want bij mijn weten heeft microsoft QDOS overgekocht en aangepast omdat IBM een operating system zocht. Van reverse engineeren is daar geen sprake.
Waarom zou een firma moeten bestaan om winst te maken. Er bestaan firma's genoeg die niet draaien rond het vergaren van zoveel mogelijk winst, maar die innovatie vooropstellen, winst is daar een middel toe, niet het doel.
dat dos door reverse engineering is ontstaan heb ik 10 jaar geleden op school toen ik informatica deed in een docu te zien gekregen bij het vak basiskennis informatica
daar werd haarfijn het verhaal verteld van 1 of andere kerel die een os had wat perfect aan de eisen van ibm voldeed
ibm ging bij die mens langs mr em was nie thuis en zijn vrouw weigerde van een geheimhoudingscontract te ondertekenen, evenals hare vent later ook
die wilden dus niet int geheim onderhandelen met ibm
resultaat: ibm "vindt" bill gates en geeft hem alles wat hij nodig had om dos reverse te engineren naar het os van die kerel en billyboy doet da braafjes en wordt stinkend rijk, das zowat de conclusie van die docu
dat ik de namen van alle betrokkenen en de data niet mr precies weet moet ge mij mr vergeven aangezien da al 10 jaar geleden is
vandaele online:
on·der·ne·ming (de ~ (v.))
1 zaak van enig gewicht die men op zich neemt => expeditie
2 commerciële organisatie => bedrijf, maatschappij, toko, zaak
aangezien firma als synoniem geldt vr bedrijf of onderneming mag ik gerust stellen dat een firma een commerciële organisatie is
vandael online:
com·mer·ci·eel (bn.)
1 betr. hebbend op de handel, het zakenleven => zakelijk
2 gebaseerd op het maken van winst
nog mr uitleg nodig of moet ik mss een tekeningske maken zodat het duidelijk is dat firma's niet te werk gaan volgens een ideologie mr volgens commerciële belangen maw winst genereren
firmas die niet als doelstelling hebben winst te maken noemt men vzw's, althans zo heb ik het toch geleerd op school
mss had ik beter wakker gebleven tijdens de lessen recht want blijkbaar haal ik firma en vzw door elkaar
of doet gij dat nu? ^^