Archief - Google's monopolie positie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hatetn

Legacy Member
Careless zei:
Er zijn pakken programma's dan dat niet meer werken op je Linux/Mac systeem dus er is degelijk een monopolie bij Microsoft.

ligt da aan ms? imo niet
bv gamedevs gaan ontwikkelen voor windows en niet voor mac dan zijn het de devs toch die het nie willen(omda er een te kleine afzetmarkt is bv) t'is toch nie zo da ze bij ms gaan zeggen voor wa ze games mogen maken en voor wa niet, tzelfde me andere software

Tw33tst3r

Legacy Member
hatetn zei:
ligt da aan ms? imo niet
bv gamedevs gaan ontwikkelen voor windows en niet voor mac dan zijn het de devs toch die het nie willen(omda er een te kleine afzetmarkt is bv) t'is toch nie zo da ze bij ms gaan zeggen voor wa ze games mogen maken en voor wa niet, tzelfde me andere software

vr gamedevs niet mr hardwarefabrikanten staan zwaar onder druk om gn drivers vr andere os-en te voorzien, ms is trouwens in het verleden al veroordeeld omdat ze pc-fabrikanten verplichtten om internet explorer mee te installeren bij elke windows oem versie die ze leverden

russian

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
erm en hoe weet iemand of google louche wordt?
er is niemand die kan controleren wat google doet en als ge hun bedrijfscultuur beziet dan denk mr niet dat daar iemand gaat "klikken" als ze iets illegaals/immoreels doen

zelfs telenet schendt de privacy en is er iemand dat da weet of da nr buiten brengt? (tot ik nu?)

(dr gaan toch bewijzen vr gevraagd worden dus zal ik mijne scanner mr al aan zetten, ongeacht de gevolgen dat da vr mij heeft, gwn om aan te tonen hoe simpel da ge de privacy jaren aan een stuk kunt schenden als firma zonder gejost te worden, enigste mogelijkheid zijn andere mensen gelijk mij die er zelf offers vr willen brengen en die zijn dun gezaaid tbh)

edit: het bewijs: http://users.skynet.be/tweet/telenetvsprivacy.pdf

En het volgende is dan te lezen in een Telenet internetcontract :crazy::

U erkent dat wij geen controle hebben over de informatie, kwaliteit, veiligheid of de prijs van gegevens, programma’s of diensten op het Internet waartoe u toegang heeft via onze Internetdienst, en dat wij de inhoud van de informatie die u zendt, downloadt en uploadt of ontvangt, niet onderzoeken.

Hehe

Tw33tst3r

Legacy Member
russian zei:
En het volgende is dan te lezen in een Telenet internetcontract :crazy::

U erkent dat wij geen controle hebben over de informatie, kwaliteit, veiligheid of de prijs van gegevens, programma’s of diensten op het Internet waartoe u toegang heeft via onze Internetdienst, en dat wij de inhoud van de informatie die u zendt, downloadt en uploadt of ontvangt, niet onderzoeken.

Hehe

zo ziede mr dat firma's nie altijd doen wat da ze zeggen da ze doen hé :p

Tw33tst3r

Legacy Member
Messias. zei:
De dag dat Google echt te louche wordt schakelt iedereen over op iets anders, 't is niet alsof je browser plots incompatibel wordt met andere search engines als je Google gebruikt... Overschakelen van pay-per-click systeem of van zoekmachine is easy as pie. Overschakelen naar een ander besturingssysteem is andere koek.

kdenk da ondertussen bewezen is dat de mensen niet beseffen wanneer een firma over de schreef gaat, zelfs wanneer ge het hun letterlijk zegt

kheb op 1 april hier een document gepost waar duidelijk instaat dat telenet de privacy schendt
kheb dat ook in de warez-discussie thread gezet, enigste reactie tot nu toe: wrm hebben wij zo geen telemeter

maw ge ziet dat het uiteindelijk de gebruiker niet kan schelen dat zijn privacy geschonden wordt
en dat vind ik nog beangstigender dan het feit dat firma's de privacy schenden

tenzij natuurlijk iedereen dacht dat het om een 1 april grap ging (niet bij stilgestaan dat het de 1e was toen ik da postte :p)

Bontus

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
kdenk da ondertussen bewezen is dat de mensen niet beseffen wanneer een firma over de schreef gaat, zelfs wanneer ge het hun letterlijk zegt

kheb op 1 april hier een document gepost waar duidelijk instaat dat telenet de privacy schendt
kheb dat ook in de warez-discussie thread gezet, enigste reactie tot nu toe: wrm hebben wij zo geen telemeter

maw ge ziet dat het uiteindelijk de gebruiker niet kan schelen dat zijn privacy geschonden wordt
en dat vind ik nog beangstigender dan het feit dat firma's de privacy schenden

tenzij natuurlijk iedereen dacht dat het om een 1 april grap ging (niet bij stilgestaan dat het de 1e was toen ik da postte :p)
ge beseft toch dat gij de man bij uitstek zijt om het wel aan te vechten en een schadeclaim te eisen!

russian

Legacy Member
reteiP zei:
ge beseft toch dat gij de man bij uitstek zijt om het wel aan te vechten en een schadeclaim te eisen!

Je kan m.i. geen schade eisen want je ondertekent een contract waarbij je toegeeft dat telenet je privacy niet controleert lol.

Defees

Legacy Member
Rivers zei:
Wat ik niet snap he.. De Google van China is volledig gecensureerd, m.a.w. Google zorgt ervoor dat bewoners van China geen resultaten kunnen vinden op Google van sites die de Chinese overheid heeft verboden. Zij kunnen dus nooit sites bekijken die een andere mening hebben dan de Chinese overheid. Ze blokkeren pornosites, sites van mensenrechtenorganisaties en sites die handelen over de Westerse media.
Ik vind het schandalig :s, die bevolking heeft geen flauw benul wat er zich afspeelt in de buitenwereld, men verzwijgt zomaar informatie voor hun.

Doet me denken aan films zoals 'The Island' en 'The Village' :s ..

doet mij eig. afvragen : als die nu gewoon Google.be of zelf Google.com gebruiken... :wtf:

Tw33tst3r

Legacy Member
reteiP zei:
ge beseft toch dat gij de man bij uitstek zijt om het wel aan te vechten en een schadeclaim te eisen!

neen want ik ben geen telenetklant
en of ze het bij belgacom bijhouden weet ik niet :)

felixdraait

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
kheb dat ook in de warez-discussie thread gezet, enigste reactie tot nu toe: wrm hebben wij zo geen telemeter

:lol: Typerend.

Soit, ik had eigenlijk wel verwacht dat Telenet het kón (al heb ik helemaal geen verstand van de technische kant), maar ik vind het vrij beangstigend dat ze het ook effectief dóen.

Bontus

Legacy Member
russian zei:
Je kan m.i. geen schade eisen want je ondertekent een contract waarbij je toegeeft dat telenet je privacy niet controleert lol.
Ik denk dat hij uw citaat uit het contract anders opvat, namelijk dat Telenet zou beloven uw privacy niet te schenden ipv wat jij zegt.

Gentille

Legacy Member
Ik heb totaal geen problemen met google, is trouwens het enige zoekprogramma dat ik gebruik. En als google andere bedrijven wil overnemen dan doen ze maar als ze de software kunnen verbeteren en de consument kunnen bekoren waarom niet.

Messias.

Legacy Member
Om toch maar eens te duiden op hoe "evil" Microsoft wel niet is. In deze interne mail vraagt Bill Gates zich openlijk af over hoe ACPI opzettelijk moeilijker gemaakt kan worden voor andere, open source besturingssystemen.

Dat lijkt hen dan nog gelukt ook, want ACPI support in linux is altijd al van bedenkelijke kwaliteit geweest (persoonlijke ervaringen).

Disa

Legacy Member
Kweet niet of het hier al gepost is maar: http://www.pbs.org/cringely/pulpit/2007/pulpit_20070119_001510.html

Je moet eens heel die blog lezen. Het komt erop neer dat binnen x (5 tot 10?) jaar de traffiek groottes zo groot gaan worden dat "het internet overbelast" zal geraken door de overvloed aan (video)content. Google is bezig met zoveel mogelijk fiber verbindingen op te kopen en verhuren.. . Rarara wat ze daar dan mee gaan doen.

D

Private_BE

Legacy Member
gIGN lol :p
Groupe d'Intervention de la Gendarmerie Nationale ^^

Phoo

Legacy Member
Google heeft het advertentiebedrijf DoubleClick overgenomen voor het aanzienlijk bedrag van 3,1 miljard dollar. Eerder werd gesuggereerd dat Microsoft het bedrijf zou kopen voor 2 miljard dollar.

tweakers.net

QplQyer

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
da ms groot is geworden met reverse engineering is mss irrelevant, kvond het gwn het vermelden waard omdat 99% dat niet weet :)
Vermeld dan ook eens bronnen want bij mijn weten heeft microsoft QDOS overgekocht en aangepast omdat IBM een operating system zocht. Van reverse engineeren is daar geen sprake.

ergens ook logisch want een firma bestaat enkel om winst te maken en de gemakkelijkste manier is dan misbruik maken van een monopolie dat men al dan niet verdiend heeft met kwaliteitsproducten
Waarom zou een firma moeten bestaan om winst te maken. Er bestaan firma's genoeg die niet draaien rond het vergaren van zoveel mogelijk winst, maar die innovatie vooropstellen, winst is daar een middel toe, niet het doel.

Tw33tst3r

Legacy Member
QplQyer zei:
Vermeld dan ook eens bronnen want bij mijn weten heeft microsoft QDOS overgekocht en aangepast omdat IBM een operating system zocht. Van reverse engineeren is daar geen sprake.


Waarom zou een firma moeten bestaan om winst te maken. Er bestaan firma's genoeg die niet draaien rond het vergaren van zoveel mogelijk winst, maar die innovatie vooropstellen, winst is daar een middel toe, niet het doel.

dat dos door reverse engineering is ontstaan heb ik 10 jaar geleden op school toen ik informatica deed in een docu te zien gekregen bij het vak basiskennis informatica
daar werd haarfijn het verhaal verteld van 1 of andere kerel die een os had wat perfect aan de eisen van ibm voldeed
ibm ging bij die mens langs mr em was nie thuis en zijn vrouw weigerde van een geheimhoudingscontract te ondertekenen, evenals hare vent later ook
die wilden dus niet int geheim onderhandelen met ibm

resultaat: ibm "vindt" bill gates en geeft hem alles wat hij nodig had om dos reverse te engineren naar het os van die kerel en billyboy doet da braafjes en wordt stinkend rijk, das zowat de conclusie van die docu

dat ik de namen van alle betrokkenen en de data niet mr precies weet moet ge mij mr vergeven aangezien da al 10 jaar geleden is

vandaele online:
on·der·ne·ming (de ~ (v.))
1 zaak van enig gewicht die men op zich neemt => expeditie
2 commerciële organisatie => bedrijf, maatschappij, toko, zaak

aangezien firma als synoniem geldt vr bedrijf of onderneming mag ik gerust stellen dat een firma een commerciële organisatie is

vandael online:
com·mer·ci·eel (bn.)
1 betr. hebbend op de handel, het zakenleven => zakelijk
2 gebaseerd op het maken van winst


nog mr uitleg nodig of moet ik mss een tekeningske maken zodat het duidelijk is dat firma's niet te werk gaan volgens een ideologie mr volgens commerciële belangen maw winst genereren

firmas die niet als doelstelling hebben winst te maken noemt men vzw's, althans zo heb ik het toch geleerd op school
mss had ik beter wakker gebleven tijdens de lessen recht want blijkbaar haal ik firma en vzw door elkaar
of doet gij dat nu? ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan