Archief - Google's monopolie positie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Akiraprise

Legacy Member
Wat vinden jullie van Google dat steeds groter en groter wordt op de markt. Ik ben er eerlijk gezegt wel een beetje bang voor.

En waar gaat Google zich nu op concentreren? (lees: overnemen)

Bittorrent --> Googletorrent
IGN --> gIGN

en aangezien Ebay marktplaats.nl over heeft genomen gaat Google ook iets soortgelijks doen denk ik..
:baard:

Slynx

Legacy Member
Bwah bang ... Langs een kant is het wel goed natuurlijk, maar het feit dat ze zelfs al gamessites beginnen overnemen, snap ik niet wat dat kan bijbrengen tot hun normale services :)

Gavin

Legacy Member
Zolang dat dat gratis blijft, kan het me eigenlijk niet veel schelen.
Ze lanceren ook dingen die niet doorbreken, dus over de kwaliteit van hun populaire producten maak ik me ook niet ongerust.
Moesten ze er plots voor geld voor vragen, zou wat anders zijn. Dus misschien maak ik me er toch wel zorgen om.
Een tegenhanger zou ik wel zien zitten, maar wie gaat er nog zo groot als Google kunnen worden? Quaero hebben ze al uit miserie stopgezet..


Googles trouwens

Radiance

Legacy Member
Ik heb eigenlijk niet echt problemen met Google. Ze bieden echt inovatieve producten, dingen die nog nooit tevoren gedaan zijn, of toch niet zo goed als zij doen. En dat bovendien gratis.

Waar bv. Microsoft de (imho) vuil trukkendoos bovenhaalt om haar Live search te promoten (betaalt bedrijven als ze hun werknemers ermee laten zoeken) is de enige reden voor de populariteit van de Google search de efficiëntie waarop het werkt.

Zelfde met Gmail, waar ik sinds kort volledig op ben overgeschakeld, 2GB ruimte, Google search, taggen, ophalen van POP boxen, en als je er ooit wil uitstappen doen ze SMTP relay van uw berichten .. dat heb ik nog nooit gezien in een webmail hoor.

En 't enige dat ze in ruil "vragen" is dat er een paar onopvallende tekstlinks op mijn scherm staan, ik heb slechtere deals geweten.

Rivers

Legacy Member
Wat ik niet snap he.. De Google van China is volledig gecensureerd, m.a.w. Google zorgt ervoor dat bewoners van China geen resultaten kunnen vinden op Google van sites die de Chinese overheid heeft verboden. Zij kunnen dus nooit sites bekijken die een andere mening hebben dan de Chinese overheid. Ze blokkeren pornosites, sites van mensenrechtenorganisaties en sites die handelen over de Westerse media.
Ik vind het schandalig :s, die bevolking heeft geen flauw benul wat er zich afspeelt in de buitenwereld, men verzwijgt zomaar informatie voor hun.

Doet me denken aan films zoals 'The Island' en 'The Village' :s ..

M1tch

Legacy Member
Het is niet Google die dat zichzelf oplegt he Rivers..


Google is een van de weinige bedrijven dat op veel respect kan rekenen van mij :)

Howitzer

Legacy Member
Google heeft geen monopolie positie, Google is gewoon marktleider.

In Amerika is Yahoo nog steeds populair en in andere delen van de wereld gebruikt men vaak nog lokalere search engines.

Cyclone

Legacy Member
Howitzer zei:
In Amerika is Yahoo nog steeds populair

dikke 2nd :) hier gebruikt (bijna) niemand die yahoo mail & messenger maar in amerika zijn er veel mensen die daar zelfs voor betalen :)

KO

Legacy Member
Akiraprise zei:
Wat vinden jullie van Google dat steeds groter en groter wordt op de markt. Ik ben er eerlijk gezegt wel een beetje bang voor.

En waar gaat Google zich nu op concentreren? (lees: overnemen)

Bittorrent --> Googletorrent
IGN --> gIGN

en aangezien Ebay marktplaats.nl over heeft genomen gaat Google ook iets soortgelijks doen denk ik..
:baard:

Google heeft op helemaal niks een monopolie.

Bontus

Legacy Member
Google heeft geen monopolie, google heeft imago en cash en zit in de juiste business.

Messias.

Legacy Member
=[KO]=;8437926 zei:
Google heeft op helemaal niks een monopolie.

Zeer zeker. Stoppen met dat woordje te misbruiken dus. Danku.

Een paar voorbeeldjes: Microsoft heeft een monopolie op desktopbesturingssystemen. De Post heeft een monopolie op het bezorgen van brieven. Telenet heeft een monopolie op de kabeldistributie.


Google heeft gewoon een groot marktaandeel, da's alles. Bovendien staat het je vrij een andere dienst te gebruiken, er is niets dat je verhindert.

GMail => Yahoo Mail, Hotmail, gaziljoen andere providers
Google => Yahoo, Live dings, Ask, Altavista, gaziljoen andere
AdSense => Yahoo Search Marketing, Kanoodle, Bidclix, gaziljoen andere

ChunWai.

Legacy Member
Rivers zei:
Wat ik niet snap he.. De Google van China is volledig gecensureerd, m.a.w. Google zorgt ervoor dat bewoners van China geen resultaten kunnen vinden op Google van sites die de Chinese overheid heeft verboden. Zij kunnen dus nooit sites bekijken die een andere mening hebben dan de Chinese overheid. Ze blokkeren pornosites, sites van mensenrechtenorganisaties en sites die handelen over de Westerse media.
Ik vind het schandalig :s, die bevolking heeft geen flauw benul wat er zich afspeelt in de buitenwereld, men verzwijgt zomaar informatie voor hun.

Doet me denken aan films zoals 'The Island' en 'The Village' :s ..

Hmm, dat is raar:confused:
Ik heb een chinese familie in Hong Kong (Dus China) en daar heb ik al op Google gezeten. Of begreep ik je niet goed met Google van China?:p
Het kan natuurlijk zijn dat er een andere Google is in Hong Kong, maar dnno

Messias.

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Microsoft windows => Mac OSX, Linux...????

Er is een essentieel verschil hé man. Waar Microsoft +90% in handen heeft, heeft Google maar 50 à 60% van de markt in handen.

Bovendien houdt Microsoft angstvallig de werking van bepaalde protocollen (SMB, Active Directory, Exchange, NTFS, .doc, ...) achter. Gevolg: door het overwegende marktaandeel kan men alleen bij Microsoft terecht, want andere software kan niet goed samenwerken met reeds bestaande Microsoftoplossingen.

marcel

Legacy Member
Messias. zei:
Er is een essentieel verschil hé man. Waar Microsoft +90% in handen heeft, heeft Google maar 50 à 60% van de markt in handen.

Bovendien houdt Microsoft angstvallig de werking van bepaalde protocollen (SMB, Active Directory, Exchange, [NTFS, .doc, ...)


grapjas. daarmee dat ge sinds Window XP alleen nog maar NTFS kunt gebruiken voor uw windows zeker

Tw33tst3r

Legacy Member
Messias. zei:
Telenet heeft een monopolie op de kabeldistributie.
they wish ^^
uw huiswerk iets beter doen, er zijn nog altijd regio's in vlaanderen wr tn niet de kabeldistributie doet, ze zijn wel kleiner als telenet, mr van een monopolie kunde zeker nie spreken :)

Messias.

Legacy Member
marcel zei:
grapjas. daarmee dat ge sinds Window XP alleen nog maar NTFS kunt gebruiken voor uw windows zeker

What the fuck?


Het gaat hier om specificaties van Microsoftprotocollen, schlemiel. Als jij precies kan vertellen hoe NTFS éxact werkt, dan weet jij meer dan de rest van de wereld. Men is nog maar 10 jaar bezig met het reverse engineeren ervan.

Het gaat er juist om dat het in Windows wel kan, maar andere softwareschrijvers kunnen NTFS niet implementeren omdat Microsoft er geen informatie over vrijgeeft.

Tw33tst3r zei:
they wish ^^
uw huiswerk iets beter doen, er zijn nog altijd regio's in vlaanderen wr tn niet de kabeldistributie doet, ze zijn wel kleiner als telenet, mr van een monopolie kunde zeker nie spreken :)

Allez, ik zal het anders formuleren. Een monopolie op de kabeldistributie in het grootste deel van Vlaanderen, buiten Brussel en de rand en de paar plaatsen waar je IN.DI kan krijgen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan