Archief - Goede daad vandaag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AnthonyBoone

Legacy Member
mss voor zijn kinderen?? kan zijn geboorte jaar niet op profiel zien dusja, véél mensen zijn hier 21
+

JeanPerrier

Legacy Member
Thales zei:
ben die ook es tegengekomen aan de blandijn.
ie zag ons komen en begon direct van " wees niet bang van zwarte man" en dan deed em een stap naar achter van " u bent toch niet racist"
en dan " alsjeblief, kreeg boekje in men pollen en vroeg een cent"
heb boekje teruggegeven en ben doorgelopen.

zo echt dat "u bent toch niet racist " omdat em dan wss denkt daje ga denken van neen dat ben ik niet ! hier geld ! ofzo
belachelijk

kheb da ook al keer meegemaakt op de markt in eeklo. zo nen ***** komt naar mij om een boeksken te verkopen
ik: "sorry, ik ben nie geinteresseerd"
*****: "zijt gij rascist?"
dan hebbek vlakaf ja gezegd en hij was weg :lol: , de uitdrukking op zijn gezicht was onbetaalbaar. (tussen haakjes, die ja is dus gelogen eh)

Marsu

Legacy Member
Sagax zei:
prachtig verhaaltje :niceone:

zelf heb ik ook snel medelijden, kheb es op vakantie een massa geld gevonden in de kluis van de hotelkamer, we zijn het in de pollen van een bedelaar gaan stoppen die ik de dag voordien had zien zitten. hij geloofde zijn ogen niet (hij stak zijn 2 handen uit en t geraakte er niet allemaal in :p) en als dank kreeg ik een van zijn weinige bezitten namelijk een bidprentje van de mis :cool:
Ik zou nen euro in zijn bekerke smijten terwijl ik met mijne kruiwagen cheeseburgers en appeljenever langskom.

Best wel vreemd, als ik geld vind is dat geld aan iemand anders geven het laatste waar ik aan denk. xD

1 = spend spend spend
2 = aangeven waar het nut heeft (politie, hoteldirectie vragen wie de vorige keer op de kamer zat)

Technisch gezien hebde geld van iemand gestolen en aan nen bedelaar gegeven. Oi, eigenlijk is da helemaal gene goeien daad.

Godzilla*Akira

Legacy Member
mijn goeie daad gisteren was dat ik een motje gered heb. Een spin kroop er naartoe en heb het beestje dan wat geduwd zodat het ging wegvliegen. Nu ja of ze effectief gered is weet ik niet, aangezien ze gewoon wat lager gaan zitten is, dus misschien is ze toch nog opgegeten.

Godzilla*Akira

Legacy Member
Marsu zei:
Ik zou nen euro in zijn bekerke smijten terwijl ik met mijne kruiwagen cheeseburgers en appeljenever langskom.

Best wel vreemd, als ik geld vind is dat geld aan iemand anders geven het laatste waar ik aan denk. xD

1 = spend spend spend
2 = aangeven waar het nut heeft (politie, hoteldirectie vragen wie de vorige keer op de kamer zat)

Technisch gezien hebde geld van iemand gestolen en aan nen bedelaar gegeven. Oi, eigenlijk is da helemaal gene goeien daad.

steal from the rich, give to the poor...:unsure:

Ik zou het zelf ook wel in mijn zakje steken ze.

Heb vorige zomer wel een portemenee gevonden en ben het wel gaan terug brengen, met de nodige reward, bij aflevering..:$ rare is dat ik het eigenlijk niet ging aannemen (de beloning) maar heb het toch maar gedaan..

SMa

Legacy Member
Marsu zei:
Technisch gezien hebde geld van iemand gestolen en aan nen bedelaar gegeven. Oi, eigenlijk is da helemaal gene goeien daad.
De robin hood van de 21ste eeuw!

^MystiQ

Legacy Member
Onglangs een oud peke met zijne auto zien op een parking rijden en em had over zo ne scherpe rand gereden en baf een gat in zijne achterband. Stonden daar wa jongeren mee te lachen :wtf:

Diene mens stapt uit als em geparkeerd was, precies nie goe wetende wa er aan de hand was en ie liep azo wa verloren rond, nu, keb wa ervaring met mijn opa azo en kwas eerst diene mens gaan kalmeren en als em weer wa rustig was hebbek em voorgesteld zijne autoband te vervangen dat ie weer verder kon. Kleine 15 minuutjes werk en de reserverband zat derop.

Tstonden daar dan nog wa oudere mensen ook wa te praten. En kzeg ja, kijk, tis gedaan, ge kunt weer verder. Em stond daar met tranen in ogen en ie zei, hoe kannek u ooit bedanken. Kzeg, tis nix, tis graag gedaan :)

En dan azo een oud meke derbij, "ge ziet dat de jeugd nog nie volledig om zeep is é". It made my day :D

Tr1ploid

Legacy Member
Ik ben net terug van een reis naar schotland met de boot, op de heenreis was er op het een zijdek een oud vrouwtje gestruikeld die zich ferm had bezeerd. Enkelen van onze groep zijn bij het vrouwtje gebleven, een andere jongen en ik zijn direct naar de receptie gerend om medische hulp te verkrijgen.

Da's toch ook maar het minste wat je kunt doen vind ik. Er was bovendien een jongere vrouw die kwam afgerend die schreeuwde: "Ma!", om een minuut (!) later tot de constatatie te komen dat het haar moeder niet was. Wij stonden toen wel eventjes raar te kijken. :p

chosen1

Legacy Member
onder de vorige examens liep ik na school naar de auto en een 10-tal meters voor mij rijdt 1 of ander jong gastje mee zijne fietsstuur tege een oude vrouw en die valt echt megahard op die stoeprand en die leek nimmer te reageren! dieje kerel is gewoon voort gereden! we hebbe die vrouw dan recht gezet en de ziekenwagen gebeld! maar als ik vlugger had gezien da dieje kerel gewoon voort reed dan had ik em toch wel tegengehouden en is goe laten inzien wa dattem had gedaan

kwas daar zelfs zo van geschrokken dat ik mijn verhandeling van nederlands wou heschrijven over dit thema :p

enZiiime

Legacy Member
Math'ke zei:
Onglangs een oud peke met zijne auto zien op een parking rijden en em had over zo ne scherpe rand gereden en baf een gat in zijne achterband. Stonden daar wa jongeren mee te lachen :wtf:

Diene mens stapt uit als em geparkeerd was, precies nie goe wetende wa er aan de hand was en ie liep azo wa verloren rond, nu, keb wa ervaring met mijn opa azo en kwas eerst diene mens gaan kalmeren en als em weer wa rustig was hebbek em voorgesteld zijne autoband te vervangen dat ie weer verder kon. Kleine 15 minuutjes werk en de reserverband zat derop.

Tstonden daar dan nog wa oudere mensen ook wa te praten. En kzeg ja, kijk, tis gedaan, ge kunt weer verder. Em stond daar met tranen in ogen en ie zei, hoe kannek u ooit bedanken. Kzeg, tis nix, tis graag gedaan :)

En dan azo een oud meke derbij, "ge ziet dat de jeugd nog nie volledig om zeep is é". It made my day :D


feit, de ouderen zien de positieve dingen niet dat de jeugd doe, mahja ^^

Vandaag bomma van, kdenk da ze wel 90 zal geweest zijn, zakske van "whatever", en scheurt inees, maar die kon haar langs geen kante bukke, en daar lage haar boodschappe, die heefter denkek half uur geprobeerd iets op te rapen, zonder succes, ben dan maar zakske gaan vragen in winkel waar ze voor stond, en boodschappen van haar daarin gedaan ^^

Tis mss nu ni "wauw HERO!", mahja das toch tminste dage kunt doen :)

(en hopelijk door zo'n dinges beginnen de ouderen te beseffen dat de jeugd ni allemaal krapul is :p)

^MystiQ

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
feit, de ouderen zien de positieve dingen niet dat de jeugd doe, mahja ^^

Vandaag bomma van, kdenk da ze wel 90 zal geweest zijn, zakske van "whatever", en scheurt inees, maar die kon haar langs geen kante bukke, en daar lage haar boodschappe, die heefter denkek half uur geprobeerd iets op te rapen, zonder succes, ben dan maar zakske gaan vragen in winkel waar ze voor stond, en boodschappen van haar daarin gedaan ^^

Tis mss nu ni "wauw HERO!", mahja das toch tminste dage kunt doen :)

(en hopelijk door zo'n dinges beginnen de ouderen te beseffen dat de jeugd ni allemaal krapul is :p)

Weet ge, het voelt eerlijk gezegd zelfs goed om de oudere mensen een handje toe te steken waar ze het nodig hebben.
Want zeg nu zelf, wat zout ge zelf later liever hebben als oude mens :)

EagleEye

Legacy Member
Als iemand die geen avondeten kan betalen snickers uit een machien haalt is die fout bezig :p (in plaats van écht eten natuurlijk)

ComputerVISTA

Legacy Member
Niet lastig gedaan.... voor zover ik het me nog kan herinneren.

Gisteren een madammeke met haar kroost van den trein geholpen (kindervoiture enzo) komt me tegenwoordig wel meer voor lol

^MystiQ

Legacy Member
EagleEye zei:
Als iemand die geen avondeten kan betalen snickers uit een machien haalt is die fout bezig :p (in plaats van écht eten natuurlijk)

Voor 50 cent kunde tegenwoordig geen brood meer kopen ze ..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan