Archief - Goede daad vandaag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LeBram_James

Legacy Member
Ik heb echt respect voor wat je gedaan hebt, maar ik zou het zelf niet doen. Ik zou ze willen helpen door te kijken hoe je mss het geld kan terug krijgen of op een andere manier HELPEN, maar zomaar wat centen in haar pollen steken doe ik niet. Niet dat ik gierig ben, het is gewoon tegen mijn principes om geld te geven aan mensen als ze er niets voor doen (sorry, "zielig wezen rammelen aan een automaat" noem ik niet werken voor geld te verdienen). Er zal vast wel een reden zijn dat ze in die omstandigheden leeft, indien het drugs of alcohol is vind ik het persoonlijk zelfs fout ze geld te geven aangezien dit vaak naar de drugs/alcohol gaat (in dit geval gaat het om een snickers, akkoord).

Ik hoop dat ik me nu geen geflame op de hals haal, maar dat is wat ik ervan vind :)

Cervantes

Legacy Member
Cr!ppl3, ge hebt wel gelijk, maar om 23:00 is er niemand van dien bakker om te helpen voor die automaat :(

@ Xylo & Unpro, gelieve naar ZWAM te scrollen, ga daar wat flamen!

HavaLinka

Legacy Member
Als ik een zwerver zie drinken of roken ga ik ze ook geen geld geven voor "eten" zoals ze vragen, omdat ik bijna zeker ben dat ze toch weer sigaretten of drank gaan kopen...

Piekatsjoe

Legacy Member
@Cr!ppl3: Respect voor uw mening! En moest ik ook weten dat het door de drugs & alcochol is dat ze in zo'n omstandigheden beland is, zou ik ook maar helpen met kijken om het geld terug te krijgen.

Maar het kan vanalles zijn waardoor ze in zo'n omstandigheden zijn gesukkeld..

Ontslagen worden op werk door evt. chronische ziekte => geen geld => geen deftig onderdak & voedsel kunnen betalen => nog zieker => etc. ..

En zo kun je blijven verder gaan.. m.a.w. ge kunt nooit met 100% zekerheid wat ze tegen zijn gekomen..

Feignasse

Legacy Member
Ik heb twee hongerige katten te eten gegeven, en die ene is zelfs niet de onze.
Voorts ben ik braaf op m'n kamer gebleven zonder iemand een strobreed in de weg te leggen.

t0tec

Legacy Member
Wel ik kwam is van de trein en een oude man met zijn vrouw wouden op die trein maar die oude man viel toen hij de trein wou opstappen, ik liet mijn goed hart zien en hielp die man op de trein. (die trappen stonden veel te hoog)... 'k stond daar nie mee te lachen maar ik denk dat de meeste hier dat wel zouden doen. :unsure:

Sagax

Legacy Member
prachtig verhaaltje :niceone:

zelf heb ik ook snel medelijden, kheb es op vakantie een massa geld gevonden in de kluis van de hotelkamer, we zijn het in de pollen van een bedelaar gaan stoppen die ik de dag voordien had zien zitten. hij geloofde zijn ogen niet (hij stak zijn 2 handen uit en t geraakte er niet allemaal in :p) en als dank kreeg ik een van zijn weinige bezitten namelijk een bidprentje van de mis :cool:

F@T LiL' PiGGy

Legacy Member
is dat de automaat aan elly tegenover de abraham hansschool?

never trusted that automaat :sop:

Spineless

Legacy Member
vroeger toen ik klein was, stuk of 7 jaar zeker, ik was als een braaf ventje mee me mijn mama gaan winkelen é en buiten die winkel zat een bedelaar.. ik vond da zo erg voor die mens, ik had nog nooit zoiets gezien en ik dacht ja ik moet toch IETS voor die mens doen en ik ben gaan smeken bij mijn ma voor wat kleingeld en heb het toen aan die bedelaar gegeven.. dien mens was zo gelukkig en door die mens zo gelukkig te zien, werd ik ook helemaal blij. ^^ en sedertdien eigenlijk ni veel contact meer gehad met bedelaars of arme mensen maar ik zou ook wel doen wat cervantes deed ^^

Sprits

Legacy Member
toen ik 17 was, zen ik is na de gb gegaan en zat daar zo nen oudere mens in een rolstoelke en diene roept mij!
dus ik gan ffkes langs en diene probeerde zijneige te bukke vo 2€ vanuit zijn potteke te pakke. en die geeft die aan mij en vraagt vo ne cola te gaan hale.
ik zen na binne gegaan, ik heb mijn stuff gepakt da ik moest hebbe en een 6-pak zo van die cola fleskes.
ik zen na diene vent gegaan, heb die 2€ in zijn potteke gelegd en gezegd da hem die 6-pak cola mocht hebbe :)

ge had diene zijn gezicht moete zien... die verschoot echt en was echt keiblij!
ik heb nog ffkes staan klappe en uiteindelijk te wete gekome hoe het kwam da em zo moest "bedele".
hij had een directeur functie int een of ander bedrijf en da is falliet gegaan en diene zat nog me tamelijk wa schulde die 'm ni kon betale.
kheb diene uiteindelijk nog 10€ gegeven en ben door gegaan!

kvoelde mij echt goe op diene moment.

DA_MadAce

Legacy Member
nibbler.be zei:
toen ik 17 was, zen ik is na de gb gegaan en zat daar zo nen oudere mens in een rolstoelke en diene roept mij!
dus ik gan ffkes langs en diene probeerde zijneige te bukke vo 2€ vanuit zijn potteke te pakke. en die geeft die aan mij en vraagt vo ne cola te gaan hale.
ik zen na binne gegaan, ik heb mijn stuff gepakt da ik moest hebbe en een 6-pak zo van die cola fleskes.
ik zen na diene vent gegaan, heb die 2€ in zijn potteke gelegd en gezegd da hem die 6-pak cola mocht hebbe :)

ge had diene zijn gezicht moete zien... die verschoot echt en was echt keiblij!
ik heb nog ffkes staan klappe en uiteindelijk te wete gekome hoe het kwam da em zo moest "bedele".
hij had een directeur functie int een of ander bedrijf en da is falliet gegaan en diene zat nog me tamelijk wa schulde die 'm ni kon betale.
kheb diene uiteindelijk nog 10€ gegeven en ben door gegaan!

kvoelde mij echt goe op diene moment.

Tss. Hij heeft die €10 probably opgedaan aan wilde feesten met sloten sterke drank met een neus wit van de cocaine terwijl luxehoeren zich verzadigden aan zijn lichaam.

*This was a message of The Organisation For Spreading The Word Of The Common Man In The Street*

:evil:

Sprits

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Tss. Hij heeft die €10 probably opgedaan aan wilde feesten met sloten sterke drank met een neus wit van de cocaine terwijl luxehoeren zich verzadigden aan zijn lichaam.

*This was a message of The Organisation For Spreading The Word Of The Common Man In The Street*

:evil:

moest da vo 10€ zijn, zou ik 'm gelijk geve :p

whacker

Legacy Member
Ok, allemaal leuk, lief, tof en plezant. Ik hoop dat ge geen geld geeft aan die bende onnozelaars da aan de rode lichten staat te bedelen. Ge kent ze wel: ze hebben ALTIJD nen baby op hun arm en komen naast uwen otto staan zagen voor geld. Ik rijd 's morgens naar mijn werk: staat er daar één met nen baby met een moedervlek in zijn gezicht en lelijke kleren aan. Zo lelijk dat het mij opviel. Ik vertrek 's avonds aan mijn werk: staat daar een ander mens met EXACT dezelfden baby met dezelfde kleertjes (aan de volledig andere kant van Brussel als waar ik de eerste keer die baby had gezien). Ze doen zelfs geen moeite meer om te verstoppen dat het om een "bedelbende" gaat. Ik snap niet welke mensen daar nog geld aan geven.

PapaGanz

Legacy Member
Sja, spijtig dat je het natuurlijk aan iemand moest tonen hoe goed jij was :)

protnie

Legacy Member
Ik vind het jammer dat er ook vele zijn die zich voordoen als bedelaar, ze staan daar dan te bellen met ne sjieke gsm, sjieke schoentjes aan, worden opgehaald me sjieke mercedes...

SimonL

Legacy Member
whacker zei:
Ok, allemaal leuk, lief, tof en plezant. Ik hoop dat ge geen geld geeft aan die bende onnozelaars da aan de rode lichten staat te bedelen. Ge kent ze wel: ze hebben ALTIJD nen baby op hun arm en komen naast uwen otto staan zagen voor geld. Ik rijd 's morgens naar mijn werk: staat er daar één met nen baby met een moedervlek in zijn gezicht en lelijke kleren aan. Zo lelijk dat het mij opviel. Ik vertrek 's avonds aan mijn werk: staat daar een ander mens met EXACT dezelfden baby met dezelfde kleertjes (aan de volledig andere kant van Brussel als waar ik de eerste keer die baby had gezien). Ze doen zelfs geen moeite meer om te verstoppen dat het om een "bedelbende" gaat. Ik snap niet welke mensen daar nog geld aan geven.

ze denken wss, een lelijke baby, dat brengt goed op :D

Flipkikker

Legacy Member
Ik geef bijna nooit iets aan bedelaars tbh, moest ik iedere bedelaar die ik op weg naar men kot van Antwerpen-Centraal tegenkom geld geven zou ik mijn inboedel mogen verkopen :x
Ik ben nogal op men eigen centen gesteld :unsure:
Maar wel mooi dat je dat voor dat vrouwtje deed natuurlijk

boogje

Legacy Member
ik zou iets anders doen:

gewoon die snickers aan haar geven :unsure:

- ge verliest er geen geld mee, ge had het toch al gekocht.
- alsof ge diene snickers gaat missen <.<
- Die snickers niet eten is goed voor uw gezondheid :unsure:

\0/

Cervantes

Legacy Member
@ boogje, ik had "Crackers" gekocht, zo nootjes, en die waren al half op, door het stom verbaasd kijken naar die vrouw.

@ nibler.be, ik vind dat mooi dat ge dat gedaan hebt, ik zou er niet van verbaasd zijn, dat er mensen zijn 2&#8364; in eigen zak stoppen, en nietmeer langs dat oud ventje gaan, en direct naar huis.

Nibler zijn verhaal heb ik ook is meegemaakt, ongeveer. Buschauffeur moest 5min wachten aan halte, voor hem terug kon vertrekken. Maar er zat al volk in die bus, en ik riep mij ffkes, en vroeg of ik voor hem geen sigaretten en een herlaadkaart van 15&#8364; wou gaan halen, in de krantenwinkel om de hoek. En hij gaf mij 50&#8364; mee. Ik ben dat eerlijk gaan halen, maar ik ben ZEKER, dat er mensen zijn, die niet meer terug komen met dat geld, en 50&#8364; hebben verdiend.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan