Archief - Goede daad vandaag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Babs

Legacy Member
Iemand heeft mij ooit es iets verteld dat ze gezien had.

Een klein turks meiske da aant bedelen was in Gent.
Opeens komen de ouders me haar broerkes enzo en pakken het geld uit da bekerke en ze stappen de mcdonalds binnen, en diene kleine staat daar nog :|

En bedelaars geld geven doe ik zelden. Kvin het gewoon stom omdat ge niet weet aan wa die zijn geld ga verspillen.

Iemand diek ken had ook eens zoiets gehad. Der zat een bedelaar die vroeg achter geld om te eten. Da meiske gaf em nen verse appel, en die vent is haar beginnen afblaffen :eek:

DA_MadAce

Legacy Member
BaBsie zei:
Iemand diek ken had ook eens zoiets gehad. Der zat een bedelaar die vroeg achter geld om te eten. Da meiske gaf em nen verse appel, en die vent is haar beginnen afblaffen :eek:

Begrijpelijk.

ChunWai.

Legacy Member
Het is ooit is op Telefacs geweest. Er was en denk ik nog altijd een man met een accordeon (Of een ander iets in de aard muziekinstrument) altijd aan het bedelen voor geld omdat hij geen dak boven zijn hoofd had. Na verder onderzoek bleek het dat hij 's avonds naar het grote hotel over het station van Antwerpen-Centraal (Da hotel met die visse-dierentuin daaronder) ging en daar een paar pintjes pakte om bezat naar zijn hotelkamer te gaan. Schandalig imo hoe sommige bedelaars zijn. Nu ik bied wel veel hulp aan mensen hoor:p

sick minds

Legacy Member
Hier in Veurne is er soms op woensdag en in het weekend een 'bende' bezig die mensen zitten lastig te vallen om een "petitie" te tekenen voor huisvesting voor daklozen. ze duwen dan zo'n belachelijk papiertje onder uw neus dat in 2 minuten in word is gemaakt (heb je daarvoor het OCMW en andere instanties niet voor?) mensen tekenen en dan beginnen ze je aan te klampen om te doneren voor een gehandicapt kindje. kweet nie ze ik heb het al altijd een vreemde bedoening gevonden.

DBK

Legacy Member
kben gisteren voor iedere mens gestopt die aan een zebrapad stonden aan te schuiven ( is mijn plicht ), ik vond het wel erg dat de auto's in tegengestelde richting vaak niet stopten :( al bij al toch een 20-tal mensen laten glimlachen door ze over te laten :)

Cervantes

Legacy Member
C2W zei:
Het is ooit is op Telefacs geweest. Er was en denk ik nog altijd een man met een accordeon (Of een ander iets in de aard muziekinstrument) altijd aan het bedelen voor geld omdat hij geen dak boven zijn hoofd had. Na verder onderzoek bleek het dat hij 's avonds naar het grote hotel over het station van Antwerpen-Centraal (Da hotel met die visse-dierentuin daaronder) ging en daar een paar pintjes pakte om bezat naar zijn hotelkamer te gaan. Schandalig imo hoe sommige bedelaars zijn. Nu ik bied wel veel hulp aan mensen hoor:p



Ge verteld het verkeerd... Dat was op Jambers, en dat was een blinde, met een accordeon, hij speelde in wind en weer, alst nu regende of niet, hij speelde. En opt einde van de dag, ging hij naar een "luxe" hotel, om daar te kunnen slapen, omdat hij daar confort had, om dat hij blind was. Jambers had hem voor de 1ste keer geinterviewd, en toen vertelde hij dat over dat hotel. Sinds dien kreeg hij niks meer, (ik heb er nog mee gesproken, aan de McDonnalds in Antwerpen, en ik MOEST van mijn moeder een hamburger voor hem halen!) Dan was Jambers met een programma bezig: "Jambers 10jaar later...", en ging hij die terug opzoeken, en toen vertelde hij dat hij sinds die uitzending van dat hotel geen geld meer kreeg, omdat mensen hem verwend vonden, en hij legde dat in die 2de aflevering (10 jaar later...) ook uit waarom hij op hotel ging. Sinds dien verdiend hij terug beetje bij beetje wat geld voor hotel. En dat mag van mij, hij is blind! Wat moet hem doen? In de metro zitten? Als een blinde? En smorgens u geld nietmeer vinden omdat het gepikt is door andere? Of overvallen worden? Blind en dakloos is ergste wat er kan gebeuren met een mens denk ik. :(

AnthonyBoone

Legacy Member
niets bijzonders hoor, ik vindt dat als mens uw plicht is om te helpen... (tenzij ik abnormaal ben & ook al shiet ik 1000den mensen in Games overhoop :D) Ik doe het elke dag ik ergens ga gisteren vb: was gisteren aan het fietsen & een jongentje was met bal aan het spelen bal vloog op straat helling naar beneden in bocht kwam bus met auto's erachter. ze remden tamelijk hard voor dat jongentje maar die helling was stijl & lang moest nie al die richting uit maar ebn dan maar achter die bal gaan rijden 200m lang :) & da ventje was content & ik dan ook é :)

Babs

Legacy Member
sick minds zei:
Hier in Veurne is er soms op woensdag en in het weekend een 'bende' bezig die mensen zitten lastig te vallen om een "petitie" te tekenen voor huisvesting voor daklozen. ze duwen dan zo'n belachelijk papiertje onder uw neus dat in 2 minuten in word is gemaakt (heb je daarvoor het OCMW en andere instanties niet voor?) mensen tekenen en dan beginnen ze je aan te klampen om te doneren voor een gehandicapt kindje. kweet nie ze ik heb het al altijd een vreemde bedoening gevonden.

Kwas ook es me mn vriendin in de Veldstraat aant wandelen en zo ne ***** begon tegen ons te spreken over kweet nie wat.
Wij wouden em dan geen geld geven en dan zei em "zijt ge racist ofzo?"

Sorry ze, ma zon mensen vragen erom dat ik racistische neigingen krijg :sop:

Thales

Legacy Member
BaBsie zei:
Kwas ook es me mn vriendin in de Veldstraat aant wandelen en zo ne ***** begon tegen ons te spreken over kweet nie wat.
Wij wouden em dan geen geld geven en dan zei em "zijt ge racist ofzo?"

Sorry ze, ma zon mensen vragen erom dat ik racistische neigingen krijg :sop:

ben die ook es tegengekomen aan de blandijn.
ie zag ons komen en begon direct van " wees niet bang van zwarte man" en dan deed em een stap naar achter van " u bent toch niet racist"
en dan " alsjeblief, kreeg boekje in men pollen en vroeg een cent"
heb boekje teruggegeven en ben doorgelopen.

zo echt dat "u bent toch niet racist " omdat em dan wss denkt daje ga denken van neen dat ben ik niet ! hier geld ! ofzo
belachelijk

Ali_

Legacy Member
Idd belachelijk ^^

mensen een schuldgevoel proberen aan te praten...

El_L4mor

Legacy Member
Ken$hee zei:
Nog ander voorbeeldje is: Verleden week ging ik nog ergens voor de sluitingstijd van de gb ff vlug naar binnen en der zat daar man te bedelen achter geld.. Heb hem 2 euro gegeven en echt.. Die blik van dankbaarheid in z'n ogen.. Kga die nooit vergeten..

sorry, maar bedelaars geld geven doe je niet ;). Het verhaal van threadstarter daarentegen is wel een mooie daad :)

SimonL zei:
ze denken wss, een lelijke baby, dat brengt goed op :D

da's de waarheid hoor :), zijt daar maar zeker van

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Thales zei:
ben die ook es tegengekomen aan de blandijn.
ie zag ons komen en begon direct van " wees niet bang van zwarte man" en dan deed em een stap naar achter van " u bent toch niet racist"
en dan " alsjeblief, kreeg boekje in men pollen en vroeg een cent"
heb boekje teruggegeven en ben doorgelopen.

zo echt dat "u bent toch niet racist " omdat em dan wss denkt daje ga denken van neen dat ben ik niet ! hier geld ! ofzo
belachelijk

Zit die ***** overal of zeggen ze allemaal "wees niet bang van zwarte man" ? Een maat vertelde eens dat hij exact hetzelfde had meegemaakt in Roeselare, en mijn pa deed eens de deur open voor een bedelende ***** die ook da zinneke zei :p

t0tec

Legacy Member
Ik kwam ook is een zwarte tegen, 't was Kermis in't stad en een ***** sprak me zo aan, 't was ook ne weirdo, deed raar, zijn Nederlands was niet perfect maar ik verstond het wel en hij heeft me een boekje verkocht (dat ik al lang weggesmeten heb), hij vroeg er 3euro voor, 'k heb het dan maar betaald ik wou niet uitgemaakt worden van racist als ik weigerde...maar achteraf gezien had ne vriend die zelfde ***** tegenkomen en hij heeft me mij goe gelachen da'k gwn nie durfde nee zeggen nja...

dendaak

Legacy Member
Hier komt er ook atlijd zo ene bedelen 2 jaarlijks. Atlijd met examenperiodes ik zit chil te leren, ineens zo'n ***** voor mijn raam :wtf:. Ikke deureke ope doen, Negerken:"Allo, vriend ik kom voor boekske te verkopen, mama ni thuis"
Antwoord: Neen ons moeder is ni thuis.
Negerken:"Ah oké joe"

-------
Andere keer
Negerken:"Allo, vriend ik kom voor boekske te verkopen, mama ni thuis"
Antwoord: mama thuis ja.
Negerken: Kan je ze is roepen, ik kom voor boeksken.
Antwoord: nee ze is druk bezig aan de spagetti,
Negerken: kan je ze echt niet roepen...
Antwoord: nee ze is bezig aan spagetti en ik laat ze daar aan verder doen.
Negerken: okay dan joe.

--------
... Volgende keren komen nog...

Maar dat was wel ne vriendelijken, kerel eigenlijk, ge hebt er ook zo die direct fars beginnen te doen.
Een bedelaar geef ik zelf niets, om de reden da ze 9/10 hun toch maar gaan bezatten...


Mijn goede daad vandaag... Ik heb mijn vogeltjes drinken gegeven.

Starrk

Legacy Member
Als ik al goede daden doe dan is het enkel omdat er voor mij een voordeel in zit.

Zoals mijn hond uit wandelen:

Hond + wandelen = hond moe = hond slaapt + hond is zeer stil = ik ben op mn gemak.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan