Cervantes
Legacy Member
Hi,
Kwil iets kwijt, iets vertellen...
Derjuist, om 23:00, ik sta int dorp hier, bij den bakker, en der is zo een snoepautomaat'je, met Snickers in, Chipkes, Leo, Cola, Fanta, zo wat kleine rommel. Ik steek der 2€ in, voor een pakske "Crackers" (0,85€
, en ik krijg mijn pakske, maar mijn wisselgeld blijft zitten (1,15€
. Nuja, er zijn ergere dingens, dus ik wil doorrijden, en achter mij komt er een oud vrouwtje, ze was niet oud, maar onverzorgt, met een fietske eraan, en die wilt een Snickers, ze pakt juist 0,70€, en steekt er in, ik kijk verbaasd, en volg ffkes wat ze doet. Nu, ze druk op 3, en dan op 4, (nummerke was 34 voor Snickers), en der komt alleen op display getal 4. Ik zeg: "harder drukken op de 3.", was telaat, ze drukte al op geld teruggeven, maar er komt alleen 0,20€ uit, en geen 0,50€. Ik vond dat echt SUPER erg, want ik ken die denk ik van ergens, ik heb die ook al veel op een rommelmarkt gezien, en die is niet al te rijk, eigenlijk een arme, verwilderde vrouw, denk zelfs nog aan den drank of drugs. Ik zeg "Oei, bij mij was dat derjuist ook.", dat mevrouwtje begint op die kas te drukken, echt of haar leven der vanaf hing. Ik dacht: "oei, daat gaat die haar avond eten, mss is dat het enigste dat die kan betalen ofzo.", en ze wou terug op hare fiets stappen, om door te rijden. Ik pak mijne portefuille, alle kleine nikkel deruit gehaald, en kwam aan 0,50€, aan die mevrouw gegeven, samen met haar snickers gepakt, en die vertrok. Maar die was echt blij, en ik ook, kreeg bijna tranen in mijn ogen dervan, echt zo content dat ik was, en zij ook. Ik vond dat echt ontroerend, en raar, dat iemand content kan zijn met 1 snickers.
Ik hoop dat ik ze ooit nog is zie
Mvg, Cervantes
*GEEN GEFLAME AUB*
Kwil iets kwijt, iets vertellen...

Derjuist, om 23:00, ik sta int dorp hier, bij den bakker, en der is zo een snoepautomaat'je, met Snickers in, Chipkes, Leo, Cola, Fanta, zo wat kleine rommel. Ik steek der 2€ in, voor een pakske "Crackers" (0,85€
, en ik krijg mijn pakske, maar mijn wisselgeld blijft zitten (1,15€
. Nuja, er zijn ergere dingens, dus ik wil doorrijden, en achter mij komt er een oud vrouwtje, ze was niet oud, maar onverzorgt, met een fietske eraan, en die wilt een Snickers, ze pakt juist 0,70€, en steekt er in, ik kijk verbaasd, en volg ffkes wat ze doet. Nu, ze druk op 3, en dan op 4, (nummerke was 34 voor Snickers), en der komt alleen op display getal 4. Ik zeg: "harder drukken op de 3.", was telaat, ze drukte al op geld teruggeven, maar er komt alleen 0,20€ uit, en geen 0,50€. Ik vond dat echt SUPER erg, want ik ken die denk ik van ergens, ik heb die ook al veel op een rommelmarkt gezien, en die is niet al te rijk, eigenlijk een arme, verwilderde vrouw, denk zelfs nog aan den drank of drugs. Ik zeg "Oei, bij mij was dat derjuist ook.", dat mevrouwtje begint op die kas te drukken, echt of haar leven der vanaf hing. Ik dacht: "oei, daat gaat die haar avond eten, mss is dat het enigste dat die kan betalen ofzo.", en ze wou terug op hare fiets stappen, om door te rijden. Ik pak mijne portefuille, alle kleine nikkel deruit gehaald, en kwam aan 0,50€, aan die mevrouw gegeven, samen met haar snickers gepakt, en die vertrok. Maar die was echt blij, en ik ook, kreeg bijna tranen in mijn ogen dervan, echt zo content dat ik was, en zij ook. Ik vond dat echt ontroerend, en raar, dat iemand content kan zijn met 1 snickers. Ik hoop dat ik ze ooit nog is zie

Mvg, Cervantes
*GEEN GEFLAME AUB*



De topic was: uw goede daad vandaag. Das het enige positieve dak vandaag gedaan heb, kgeef gene commentaar op bovenstaand verhaal e.