Archief - Goede daad vandaag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cervantes

Legacy Member
Hi,

Kwil iets kwijt, iets vertellen... :$

Derjuist, om 23:00, ik sta int dorp hier, bij den bakker, en der is zo een snoepautomaat'je, met Snickers in, Chipkes, Leo, Cola, Fanta, zo wat kleine rommel. Ik steek der 2€ in, voor een pakske "Crackers" (0,85€), en ik krijg mijn pakske, maar mijn wisselgeld blijft zitten (1,15€). Nuja, er zijn ergere dingens, dus ik wil doorrijden, en achter mij komt er een oud vrouwtje, ze was niet oud, maar onverzorgt, met een fietske eraan, en die wilt een Snickers, ze pakt juist 0,70€, en steekt er in, ik kijk verbaasd, en volg ffkes wat ze doet. Nu, ze druk op 3, en dan op 4, (nummerke was 34 voor Snickers), en der komt alleen op display getal 4. Ik zeg: "harder drukken op de 3.", was telaat, ze drukte al op geld teruggeven, maar er komt alleen 0,20€ uit, en geen 0,50€. Ik vond dat echt SUPER erg, want ik ken die denk ik van ergens, ik heb die ook al veel op een rommelmarkt gezien, en die is niet al te rijk, eigenlijk een arme, verwilderde vrouw, denk zelfs nog aan den drank of drugs. Ik zeg "Oei, bij mij was dat derjuist ook.", dat mevrouwtje begint op die kas te drukken, echt of haar leven der vanaf hing. Ik dacht: "oei, daat gaat die haar avond eten, mss is dat het enigste dat die kan betalen ofzo.", en ze wou terug op hare fiets stappen, om door te rijden. Ik pak mijne portefuille, alle kleine nikkel deruit gehaald, en kwam aan 0,50€, aan die mevrouw gegeven, samen met haar snickers gepakt, en die vertrok. Maar die was echt blij, en ik ook, kreeg bijna tranen in mijn ogen dervan, echt zo content dat ik was, en zij ook. Ik vond dat echt ontroerend, en raar, dat iemand content kan zijn met 1 snickers.

Ik hoop dat ik ze ooit nog is zie :-)


Mvg, Cervantes

*GEEN GEFLAME AUB*

Piekatsjoe

Legacy Member
Moet bekennen dat'k daar respect vr heb, ken er veel die die vrouw zouden uitlachen en dan gwn wegrijden..

Cervantes

Legacy Member
Ja, want er stond overt straat, 2 jongens, en die zaten te zien, en te lachen, als ze op die kas begon te rammen voor haar 0,50€ terug te krijgen... Ik stond echt bijna met tranen in mijn ogen. :(

Marbug

Legacy Member
Respect!

Waarom zoud ge zo iemand uitlachen, als ge da doet is het maar zwak.

Dan kunde ook met al die andere arme landen beginne lachen.
Maar wie doe nu zo iets? Alleen domem mensen die stoer willen zijn dass al..

?therapy?

Legacy Member
Als ge een goed mens ziet, bedenk dan hoe ge hem kunt navolgen; als ge een slecht mens ziet, onderzoek dan uw eigen hart.

Het zijn zo van die kleine dingen die het hem soms wel doen :niceone:

NSA.Rhinox

Legacy Member
Kheb vandaag de mensen waarmee ik naar walibi gegaan ben een toerneke betaald uit onbeschrijflijke dankbaarheid voor de mooie dag. Telt da ook als goede daad?

Verge of death

Legacy Member
Ik heb mijn vriendin wat troostende woordjes toegesproken nadat ze me verteld had dat ze een boete van 100 EUR aan haar broek had door te bellen achter het stuur.:ironic:

Timmos

Legacy Member
Wel Cervantes, uw verhaal ontroert mij echt. Prachtig gedaan, echt, respect. :)

Cervantes

Legacy Member
Tgaat niet over welke goede daden, topic is misschien fout, maar ik wou dit gewoon ffkes zeggen. Kleine dingens maken mensen echt blij, en ik weet, dat in Afrika al die mensen zelfs blij zouden zijn met 0,10€, maar dit is anders, iemand uit mijn eigen leefwereld, uit mijn eigen dorp, waar eigenlijk niet echt zooooo arme mensen wonen, juist die mensen zijn blij met 0,50€, voor een stomme Snickers. Ik reed gewoon door voor 1,15€, en zij trok en duwde aan dien hendel voor u geld terug te krijgen, tevergeefs. Echt raar :(

NSA.Rhinox

Legacy Member
Cervantes zei:
Tgaat niet over welke goede daden, topic is misschien fout, maar ik wou dit gewoon ffkes zeggen. Kleine dingens maken mensen echt blij, en ik weet, dat in Afrika al die mensen zelfs blij zouden zijn met 0,10€, maar dit is anders, iemand uit mijn eigen leefwereld, uit mijn eigen dorp, waar eigenlijk niet echt zooooo arme mensen wonen, juist die mensen zijn blij met 0,50€, voor een stomme Snickers. Ik reed gewoon door voor 1,15€, en zij trok en duwde aan dien hendel voor u geld terug te krijgen, tevergeefs. Echt raar :(

Was ik nog vergeten te zeggen: RESPECT! :bow:

Hmgrwngd

Legacy Member
Mensen helpen is zoveel leuker als het vanuit je hart komt en niet vanuit een verre morele verplichting vanuit school. (of kerk)

Blijven je hart tonen, het is veel aangenamer leven als je geeft om anderen hun lot ipv te vervallen in kortzichtig egoïsme. :)

Piekatsjoe

Legacy Member
Verge of death zei:
:wtf: De topic was: uw goede daad vandaag. Das het enige positieve dak vandaag gedaan heb, kgeef gene commentaar op bovenstaand verhaal e.

Sry, had cervantes zijn post nog niet geleze. M'n excuses :)

Cervantes

Legacy Member
Ik zou die mevrouw graag terug zien, niet voor mijn geld ofzo, maar voor ze nog 1 Snickers te geven. Als ik wist waar ze woonde, pakte ik nu uit mijn kas een koek, en bracht dat. Of een blik soep ofzo, toch iets waar ze van kan eten of drinken.

Verge of death

Legacy Member
Ken$hee zei:
Sry, had cervantes zijn post nog niet geleze. M'n excuses :)

Lol, kzag da ge uwe post al gedeleted had, dus kheb de mijne der maar ook afgesmeten. Stom om te antwoorden op ne post die der nimeer is he.

Piekatsjoe

Legacy Member
Gelijk da cervantes al zei: tzijn de kleine dingen die de mens gelukkig maken..

Nog ander voorbeeldje is: Verleden week ging ik nog ergens voor de sluitingstijd van de gb ff vlug naar binnen en der zat daar man te bedelen achter geld.. Heb hem 2 euro gegeven en echt.. Die blik van dankbaarheid in z'n ogen.. Kga die nooit vergeten..

Verge of death zei:
Lol, kzag da ge uwe post al gedeleted had, dus kheb de mijne der maar ook afgesmeten. Stom om te antwoorden op ne post die der nimeer is he.

Hehe, mr nogmaals m'n excuses :)..

DA_MadAce

Legacy Member
Die wa ontroerd omda ge da uberhaupt hebt gedaan. Mensen zijn altijd echt verbaasd als iemand vriendelijk is in deze maatschappij. Als ge da meemaajt zijde der echt van onderstebove as ge in de shit zit. Allez, ikke toch. DUS AF!

Allez dude. Blijve doen. Maar vroeg of laat krijgt ge het deksel op uw neus en dan zal het wel gedaan zijn zekers. :)

Toch. Respect.

Xylo

Legacy Member
Cervantes zei:
Ik dacht: "oei, daat gaat die haar avond eten, mss is dat het enigste dat die kan betalen ofzo."
Hahaha dit was grappig en ontroerend tegelijk!

Je moet een boek schrijven. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan