Archief - Goede daad vandaag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boogje

Legacy Member
Cervantes zei:
.

maar ik ben ZEKER, dat er mensen zijn, die niet meer terug komen met dat geld, en 50€ hebben verdiend.

n/o, maar dat vind ik bullcrap. een klein percentage misschien, maar een overgroot deel van normale mensen die beleefd zijn gaan dat gewoon gaan halen:unsure:

Gavin

Legacy Member
boogje zei:
n/o, maar dat vind ik bullcrap. een klein percentage misschien, maar een overgroot deel van normale mensen die beleefd zijn gaan dat gewoon gaan halen:unsure:
Who cares? Zolang uw ego maar publiekelijk gestreeld kan worden, is het goed.

Sk8erMatty

Legacy Member
Egt sgoon van u , als ik op studiereis ben me sgool nr parijs ofzo ( gwn grote steden) ziede ook vaak nen clochaar en dan doek altijd me m'n groepke kleine geld inzameling( 5-10 euro) omda dan aan nen zwerver te geven:) En ook alsk een oud maddamke zie dat al nie goe te been is zien sukkelen me aar boodschapzakken aar gwn helpen :) Het doet soms deugd om mensen te helpen en nog maar deugd als ge ziet da die mensen daar egt content mee zijn enzo :) Hebben al keer op zo'n studiereis een oud maddemeke geholpen en ze had ons gans aar levensverhaal gezegt ( int frans.. ) en die begon te wenen enzo en uit dank omda we har geholpen hadden en mee hadden gepraat enzo ( we moesten eiglijk verder opdrachten doen ) eeft die ons zo'n kaars gegeven van uit de kerk ( zo'n goeie dikke) ja die mevrouw was egt wel gelovig en kwn ja zoals julllie allemaal zeggen da doe wel iets vindek .. Onlangs nog kwamen er daklozen bij mij aant station om geld te vragen waarbij dak ze wa geld geef, nieveel nen euro.half maar dan vraag ik een vuurke en vraagt ij trg een siggaret voor hij vuurke wou geven en da vink erover ...

Sk8erMatty

Legacy Member
protnie zei:
Ik vind het jammer dat er ook vele zijn die zich voordoen als bedelaar, ze staan daar dan te bellen met ne sjieke gsm, sjieke schoentjes aan, worden opgehaald me sjieke mercedes...

'k heb al eens nen bedelaar zien vertrekken me nen porsche :p Moet zijn dat er nog veel goeie mensen bestaan in dees wereld om zoveel geld te geven

Sk8erMatty

Legacy Member
sick minds zei:
En als ie nu die porche gekregen heeft door te bedelen?

Dan nog zou hij die porsche kunnen verkopen en een huis gaan huren en beginnen werken e ;) en stoppen me bedelen

Godlessarto

Legacy Member
Er staat altijd een bedelaar met zijn gitaar te zingen op de meir. Dieje staat daar echt al zolang hehe. Zo voor da huge hand. Aan den diesel winkel daar. Ik geef dieje altijd iets. Tis den enige da het verdient.

Flipkikker

Legacy Member
Godlessarto zei:
Er staat altijd een bedelaar met zijn gitaar te zingen op de meir. Dieje staat daar echt al zolang hehe. Zo voor da huge hand. Aan den diesel winkel daar. Ik geef dieje altijd iets. Tis den enige da het verdient.

Der is er nog ene die zen best doet, maar zelf nooit geld zal vragen. Ergens in de buurt van de Ben & Jerry's bij de groenplaats, staat er meestal wel een jongleur
Die geefk meestal wel iets

protnie

Legacy Member
Flipkikker zei:
Der is er nog ene die zen best doet, maar zelf nooit geld zal vragen. Ergens in de buurt van de Ben & Jerry's bij de groenplaats, staat er meestal wel een jongleur
Die geefk meestal wel iets
Zo'n mannen verdienen het idd wel omdat ze iets voor doen.

Sprits

Legacy Member
Cervantes zei:
Maar er zat al volk in die bus, en ik riep mij ffkes, en vroeg of ik voor hem geen sigaretten en een herlaadkaart van 15€ wou gaan halen, in de krantenwinkel om de hoek.

gij roept naar u eige en ga dan na den buschauffeur om te vrage of gij geen sigertte en een herlaadkaart wou gaan hale?
:rofl:

hier klopt iet ni :p

DA_MadAce

Legacy Member
Godlessarto zei:
Er staat altijd een bedelaar met zijn gitaar te zingen op de meir. Dieje staat daar echt al zolang hehe. Zo voor da huge hand. Aan den diesel winkel daar. Ik geef dieje altijd iets. Tis den enige da het verdient.

Ongelooflijk.

Mensen... Steek het nu is in uw koppeke. ER IS EEN ENORM VERSCHIL TUSSEN BEDELAARS EN STRAATMUZIKANTEN.

:niceone:

De meeste bedelaars zijn geen daklozen, de meeste daklozen zijn geen bedelaars (amai, de Meir zou vol staan) en de absolute overgrote meerderheid van de straatmuzikanten zijn noch bedelaar noch dakloze.

Als ge ne goeie straatmuzikant zijjt rolt het geld echt wel binne. Kheb er zo een paar gekend die 5000 frank per dag in hun bakske hadden. Allez, nu is da wel minder door al die mensen die denken "Mor on ne bedeler gonnekik gin geld geve zene. Da ze waarke vor une poen, gelek as iederien". ;)

Trouwens, iemand heeft het hier al gezegd. Stel geen voorwaarden aan liefdadigheid.

IMHO, het enige wat ge moet beslissen is of ge het geld nodig hebt, niet of iemand anders het nodig heeft.

Mee

Legacy Member
Sk8erMatty zei:
'k heb al eens nen bedelaar zien vertrekken me nen porsche :p Moet zijn dat er nog veel goeie mensen bestaan in dees wereld om zoveel geld te geven
Ik dacht dat er zo iets was in Parijs waar rijke(re) mannen nen dag bedelaar/zwerver gaan spelen inclusief stinkende kleren, fles whisky...
Der was ne naam voor maar ik weet nemeer welke.

*trust*

Legacy Member
gisteren een man mee recht geholpen op de meir die was gevallen over het voetmatje van een restaurant :unsure: :)

Gentille

Legacy Member
Geen goede daad van vandaag maar wel van gisteren :p. Gisteren samen met mijn grootmoeder naar de winkel geweest anders moet dat mensje alles met de fiets meesleuren. Sta ik aan de kassa ik kom ik daar niet de grote pestkop van in het lager tegen :sad: die natuurlijk zijn lach niet kon onderdrukken :ironic:. Het kon mij eerlijk gezegd geen bal schelen want ik wist dat ik iets nuttig deed en hij kwam toch maar sigaretten kopen om zijn leven te verkloten :p

bludgeoned

Legacy Member
Mee zei:
Ik dacht dat er zo iets was in Parijs waar rijke(re) mannen nen dag bedelaar/zwerver gaan spelen inclusief stinkende kleren, fles whisky...
Der was ne naam voor maar ik weet nemeer welke.

SDF (Sans Domicile Fixe) ?
zo noemen ze gewoon daklozen in het Frans.

Ali_

Legacy Member
Ahwel dat vind ik nu mooi.
Tis mss iets klein, maar ge weet dat die persoon dat echt apprecieert en net omdat die al niet meer gelooft dat er mensen zijn die zoiets zouden doen.

Als je de kans hebt om iemand te helpen, hoe klein ook dan doe je dat toch gewoon. Ik moet zo denken aan een keer dat ik op de tram stond te wachten (24) en een vrouw met kinderwagen vraagt zo aan iemand of die haar wil helpen die kinderwagen die trapkes op te helpen, die kerel kijkt die vrouw vies aan en wandelt zelf naar binnen => :wtf:
Ik ben die dan maar gaan helpen.
Of ooit was een vrouw haar handtas vergeten op de bus en de vrouw die naast haar zat keek er naar en deed NIETS :wtf:
Ik ben dan ook maar zelf die handtas aan die vrouw gaan geven toen ze al uit de bus was en die fucking chauffeer reed door :sop:
Ze heeft me wel €20 beloning gegeven :p
Maar ik wil maar zeggen dat mensen soms echt zof*cking onvriendelijk zijn dat mensen door een klein gebaar (dat imo HEEL NORMAAL is) al heel blij worden.

FEW

Legacy Member
mijn goede daad vandaag is dat ik nu al serieus veel te lang aan't werken ben vandaag. en dat is allemaal omdat mijn zus op vakantie is met mijn auto, zonder mijn toestemming en mijn ma mij nu naar het werk moet brengen en mij komen halen! godverdomme, wat haat ik deze goede daad.

Mess

Legacy Member
kenter niemand da jong zigeunerke da zo altijd met zo'n banjonet ofzo door antwerpen loopt, meestal op tram 24 vanvoor zo begint te takkelen op da spel, liekes aant zinge en de meest marginale danspasjes derbij uitvoert? :lol:
Kgaan altijd strijk alsek dien bezig zie ;):D

Mee

Legacy Member
bludgeoned zei:
SDF (Sans Domicile Fixe) ?
zo noemen ze gewoon daklozen in het Frans.
Neenee, ik heb het over het fenomeen van rijke vent die een dagske de zwerver/zatlap uithangt.

Weet nu niemand waarover ik het heb? :p

EazY

Legacy Member
die heroineverslaafde in Gent die altijd iedereen lastigvalt om 0,5 of nen euri te vragen :angry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan