Archief - Geef jij bloed?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Geef je bloed?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

Dirty_Col

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
als dat je eigen wens is om die organen te houden, dan heb JIJ het laatste woord, het zijn nog altijd de jouwe, ook al ben je dood

Dat zeg ik toch? :p

The Real BoBo

Legacy Member
Ik mag al 2 jaar bloed geven, maar eerste jaar niet gedaan omdat ik juist sexuele relatie had (--> 'grijze periode' voor HIV-virus)
Nu heb ik dit maand voor de 4e keer bloed gegeven, en er is echt niets aan. Vind zelfs dat er voordelen aan zijn: u bloed wordt gecontroleerd, leverfunctie wordt gecontroleerd... en ge krijgt nog 2 bonnekes erbij om nadien te consumeren... Blonde LEFFE :p :p
Moe wel zeggen dak 'raar' gevoel heb juist voor ze in mijn arm prikken (dak gelijk bang ben om flauw te vallen, maar dus nog nooit gebeurd dus gevoel zal wel ten onrechte zijn)

Grtz

Gregn

Legacy Member
in oostende, mijn wijk toch, zie ik meestal oudere mensen alleen bloed geven

kdoe het al 2 jaar,ik heb het nu 2 keer nie meer gedaan omdak ik het gewoonweg vergat, maar kvind het maar pover dat het alleen oudere mensen zijn ,zeg maar bejaarden die soms al sukkelen met gezondheidsproblemen, bijna de enigste zijn die iets teruggeven aan de maatschappij.

Kwil nu zeker geen moraalridder zijn doordat te zeggen, verre van, ik heb nooit in bewegingen gezeten en geen haar op mn kop die denkt om vrijwilligerswerk te doen, maar het gedacht dat die klein zakje bloed één of andere ongelukkigaard z'n leven op't nippertje red blijft wel hangen achter dat je je dienst gedaan hebt.

En natuurlijk deed ik het eerst om m'n bloedgroep te weten te komen: universele donor!

en de high en geschenk dat je erachter krijgt lol.

edit: en ik ben ook zo vies van naalden nochtans, gewoon wegkijken, de prik incasseren en voila

Gregn

Legacy Member
The Real BoBo zei:
Moe wel zeggen dak 'raar' gevoel heb juist voor ze in mijn arm prikken (dak gelijk bang ben om flauw te vallen, maar dus nog nooit gebeurd dus gevoel zal wel ten onrechte zijn)


Dat heb ik vroeger één keer meegemaakt bij de dokter die toen bloed afnam, ik had toen last van lage bloeddruk, m'n aders zijn redelijk diep in m'n armen en toen ie stak miste hij en kwam niets van bloed, en ik er maar op kijken en toen ie in mn andere arm prikte viel ik van m'n stokje voor 10 minuten.

Het was nochtans leuk, kan alleen maar beschrijven dat je een hele rush met grafische spektakel door je heen krijgt terwijl je bewusteloos bent, kvroeg de dokter wat dit was, en het was een walhalla syndroom zei ie als ik het me goed nog herinner.

chosen1

Legacy Member
ik zou bloed willen geven, maar ik ben minderjarig dus mss volgend jaar (goed voornemen?)

testen ze uw bloed dan ook ineens? dan wetek ook ineens ofdak voor alles veilig zit :p

Gregn

Legacy Member
ja waarschijnlijk wel, aan de plasmazakje hangt er nog een klein staaltje vast met je bloed voor onderzoek, kdenk zelfs als er iets serieus aan de hand is met je bloed dat je een brief krijgt met de resultaten.

alsook omgekeerd, de naald en zakje komen uit een verpakking dus als je bloed doneert zal je nooit infecties oplopen, en ze ontsmetten eerst de plaats waar ze prikken ook.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan