Archief - Geef jij bloed?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Geef je bloed?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

Da*Frenkman

Legacy Member
Ik ben vorige week voor de eerste keer bloed gaan geven.
Zelf had ik er nooit aan gedacht om dat te gaan doen maar een kameraad vroeg mij mee, dus waarom ook niet.

Nu vroeg ik mij af of er veel jeugd bloed gaat geven?
Vul even de poll in en waarom doe je het wel of waarom niet?

Je mag vanaf 18 jaar tot 65 jaar bloed gaan geven, dus voor de minderjarigen onder ons, zijn jullie van plan in de toekomst het te doen ofniet?

Dozzeh

Legacy Member
Er is geen poll?
Zelf nog nooit gedaan (ben nog maar tijdje 18), nog nooit bloed laten trekken eigelijk..

De kans bestaat maar.. ;)

virtualdude

Legacy Member
Nee. Ik kan mijn bloed eigenlijk niet missen. Mijn eigen gekweekte rode bloedlichaampjes :)

Nee ff serieus. Heb nu al soms last van bloeddrukdrops. Wat gaat da nie geven als ik wa bloed afsta. Voor de zekerheid geef ik niet.

Hmgrwngd

Legacy Member
O wee de arme stakker die mijn bloed zou krijgen.

Die zou toch wel efkes redelijk raar doen met een literke bloed van poor ol' Hmgrwngd. :D

Soundstorm

Legacy Member
Ik krijg constant inspuitingen tegen allergie, soort van gewenningskuur (die wss heel mijn leven gaat duren :p ). Als ik dan bloed ga laten trekken ben ik een hoop van die vaccins dus kwijt en mag ik enkele weken wss geen inspuitingen meer krijgen of moet dat allemaal weer opnieuw berekend en gemaakt worden.
Liever niet dus, maar anders zou ik da wss wel doen, O- kunnen ze vrij goed gebruiken.

Stancke

Legacy Member
Nooit gedaan en ben het ook niet van plan.

Is niets voor mij

roslar

Legacy Member
Je bent niet alleen uitgesloten als je minderjarig bent hoor.

Als je rookt, bepaalde ziekten hebt of hebt gehad, ... dan mag je geen bloed geven.

Als verstokte roker moet ik er dus niet mee inzitten :D

anti-hero

Legacy Member
tot jullie op een dag zelf bloed moeten krijgen...

ik denk dat jullie wel content zullen zijn dat "anderen" bloed gegeven hebben...

Da*Frenkman

Legacy Member
roslar zei:
Je bent niet alleen uitgesloten als je minderjarig bent hoor.

Als je rookt, bepaalde ziekten hebt of hebt gehad, ... dan mag je geen bloed geven.

Als verstokte roker moet ik er dus niet mee inzitten :D

ja mag zeker bloed geven als je rookt...
zelfs als ge stuf rookt moogt ge nog bloed geven
Maar als ge snuift of spuit moogt ge normaal nooit geven
en nog vanalles, naar de hoeren gaat moogt ge 12mdn geen geven
homo's die sex gehad hebben na 1977 mogen nooit bloed geven en van die dingen

*Mercenary*

Legacy Member
Ik kan goe tegen operaties op tv, bloed is geen probleem, mogen mij spuiten geven in m'n gat/bovenarm/whatever,... ma da plaatske aan de binnenkant van uw arm waar ze bloed tappen is voor mij huiveringwekkend, kan het op tv ook ni aanzien als ze iemand daar prikken.

Dusja, ik geef geen bloed :-/ Moest het op een andere manier kunnen zou ik het wel serieus overwegen als ik in aanmerking kom.

anti-hero

Legacy Member
*Mercenary* zei:
Ik kan goe tegen operaties op tv, bloed is geen probleem, mogen mij spuiten geven in m'n gat/bovenarm/whatever,... ma da plaatske aan de binnenkant van uw arm waar ze bloed tappen is voor mij huiveringwekkend, kan het op tv ook ni aanzien als ze iemand daar prikken.

Dusja, ik geef geen bloed :-/ Moest het op een andere manier kunnen zou ik het wel serieus overwegen als ik in aanmerking kom.

lol,

gewoon even niet kijken en je voelt er niets van

Godzilla*Akira

Legacy Member
Zover ik mij herinner, heb ik nog geen bloed gegeven. Heb daar nog nooit bij stil gestaan en weet zelfs meestal niet waar ik dit kan laten doen.
Het is wel niet zo dat ik het niet wil geven ofzo, gewoon niet echt aan gedacht ofzo.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Ik zou wel willen, maar ik mag niet (te klein en te mager, 10kg te licht ..)
die optie zou er eigenlijk ook nog moeten zijn.

PureFun

Legacy Member
Als je even zichtbare aders hebt op andere plaatsen dan zullen ze het in noodgevallen wel daar steken :p Voornaamste reden om in deze materialistische wereld bloed te geven is trouwens de $ die je minder zal moeten betalen als je ooit zelf bloed nodig hebt, alhoewel dat de kans dat je ooit chronisch bloedtransfusies nodig zal hebben klein is.

Atrox

Legacy Member
Nooit bij stilgestaan eigelijk.

Na een pikeur, krijgt ge altijd zo'n raar gevoel in uw arm vind ik, alsof die vanbinnen uit slaapt :D :unsure:

moemi

Legacy Member
ik zal dat heel zeker doen vanaf volgende maand (ben dan 18)
Als alles in orde is enzo waarom zou je dat niet doen? met zo iets simpels kun je een mensenleven redden. Vind het nogol egoïstisch als uw bloed volledig geschikt is, en je kan bloed geven, dat je het niet zou doen. En er zijn er genoeg die geschikt zijn maar gewoon de moeite niet doen om te gaan .. dat gaat er bij mij niet in ze..

zoals dark^wolverine, bedoel 'nooit aan gedacht' 't is niet dat ge nooit iets van't rode kruis hoort dat ze bloeddonors te kort hebben eh... bedoel hoe kun je daar nu nooit aan gedacht hebben, nuja ieder zijn ding :) geen aanval ofzo is gewoon mijn mening =)

TiZon

Legacy Member
Ben binnen een dikke maand 18. Dan zou ik zeker bloed gaan geven...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan