Ik (maar ja, wie ben ik) denk echt niet dat er bij ons (op Algemeen en de subfora) zo slecht gemodereerd wordt. We laten een zekere vorm van vrije meningsuiting toe, maar op een bepaald moment moet je dat stoppen of je krijgt onhoudbare toestanden. Posts worden enkel maar verwijderd wanneer ze echt niet door de beugel kunnen. In dat opzicht wordt er hier per dag wel heel wat verwijderd, maar ik denk ook niet te veel.
Er worden hier dagelijks warnings en bans (nu heet dat infractions) uitgedeeld, maar langs de andere kant heeft dat ook een positief gevolg. We zijn vorig jaar vertrokken met 0 subfora en gemiddeld een kleine 100 bezoekers op een avond (constant). Nu zitten we aan 4 subfora die druk bezocht worden en een algemeen forum dat dikwijls een constant aantal bezoekers van zo'n 150 personen heeft.
Onze aanpak is per forum anders. Op het sportforum wordt anders gemodereerd dan op het autoforum, en op het actualiteitsforum is het dan weer helemaal anders. Ik denk dat we door de maanden/jaren heen een mooi gemiddelde hebben gevonden tussen strengheid en redelijkheid.
Dat sommige dingen niet bestraft worden, dan moeten jullie toch ook eens naar jullie zelf kijken. We hebben zoiets als een report-knop en we smeken om die te gebruiken.
We kunnen onmogelijk alle threads lezen en volgen. Daarom vragen we om jullie hulp. Als jullie iets zien dat niet door de beugel kan, report dat dan, maar kom hier niet zeggen dat we er niets aan deden. Elke report wordt gelezen en gevolg aan gegeven.
Ik denk persoonlijk dat als je kijkt dat een forum dat alleen maar draaiende wordt gehouden door vrijwilligers (en Telenet

) dat we toch niet mogen klagen. Ik denk dat je hier zeer weinig amateuristisch aangepakte zaken zal terugvinden of zaken waar niet over nagedacht is. Dode fora zijn hier een uitzondering en als je kijkt dat het bezoekersaantal over het gehele forum op een doordeweekse avond een 1500 personen constant bedraagt (wat een pak meer is dan de Breedband fora) dan denk ik niet dat we hier aan zelfmoord aan het doen zijn.
Dit wou ik maar even kwijt.