Archief - Gedragingen op het forum

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cyberkef

Legacy Member
So what, als die persoon tegoei had gekeken ipv direct te posten had ie het niet gekregen :)

Das het probleem van bijna iedereen, het moet rapraprap gaan ipv correct.

Shyheim

Legacy Member
Bah, een thread van zolang oud uppen gewoon om uw gedacht te zeggen (dat dan nog compleet off-topic is ook)... Van wat strafpunten gaat ge niet dood hé. :)






maar Cyberkef blijft wel een slet...



you know I love you :D :p

sarnath

Legacy Member
Parnakra zei:
En je mag het dan ontkennen, dit is wél een thread om eens je frustraties te uiten en gevolg te zoeken bij andere forumleden.

uhm neen, toch niet, want mijn leven hangt niet af van dit forum he, kan mij echt niet schelen moest er niemand aan mijn kant staan, dit is puur uit interesse...

Najade

Legacy Member
Suphafly zei:
buiten uit die acutele groep gekicked omdat ik op een ander forum iets over allochtonen zei
Eh?
Je bedoelt een ander forumdeel hier, of echt 'een ander forum'?

Project Loony

Legacy Member
Soms vind ik de moderators iets te partijdig. (Op Actualiteit dan.)

Voor de rest, moderatie is onontbeerlijk, so why whine about it.

Yo-Han

Legacy Member
Ik post soms veel en nog nooit posts verwijderd gehad in 5 jaar!

1 uitzondering ooit jaren geleden ivm ontstaan zwamforum..dat was eerder grapje omdat we zwamden op algemeen en dat zogezegd moest ophouden en ik kon de 1dag ban wel aan :)

Dakantochnie

Legacy Member
Ik (maar ja, wie ben ik) denk echt niet dat er bij ons (op Algemeen en de subfora) zo slecht gemodereerd wordt. We laten een zekere vorm van vrije meningsuiting toe, maar op een bepaald moment moet je dat stoppen of je krijgt onhoudbare toestanden. Posts worden enkel maar verwijderd wanneer ze echt niet door de beugel kunnen. In dat opzicht wordt er hier per dag wel heel wat verwijderd, maar ik denk ook niet te veel.

Er worden hier dagelijks warnings en bans (nu heet dat infractions) uitgedeeld, maar langs de andere kant heeft dat ook een positief gevolg. We zijn vorig jaar vertrokken met 0 subfora en gemiddeld een kleine 100 bezoekers op een avond (constant). Nu zitten we aan 4 subfora die druk bezocht worden en een algemeen forum dat dikwijls een constant aantal bezoekers van zo'n 150 personen heeft.

Onze aanpak is per forum anders. Op het sportforum wordt anders gemodereerd dan op het autoforum, en op het actualiteitsforum is het dan weer helemaal anders. Ik denk dat we door de maanden/jaren heen een mooi gemiddelde hebben gevonden tussen strengheid en redelijkheid.
Dat sommige dingen niet bestraft worden, dan moeten jullie toch ook eens naar jullie zelf kijken. We hebben zoiets als een report-knop en we smeken om die te gebruiken.
We kunnen onmogelijk alle threads lezen en volgen. Daarom vragen we om jullie hulp. Als jullie iets zien dat niet door de beugel kan, report dat dan, maar kom hier niet zeggen dat we er niets aan deden. Elke report wordt gelezen en gevolg aan gegeven.

Ik denk persoonlijk dat als je kijkt dat een forum dat alleen maar draaiende wordt gehouden door vrijwilligers (en Telenet :p) dat we toch niet mogen klagen. Ik denk dat je hier zeer weinig amateuristisch aangepakte zaken zal terugvinden of zaken waar niet over nagedacht is. Dode fora zijn hier een uitzondering en als je kijkt dat het bezoekersaantal over het gehele forum op een doordeweekse avond een 1500 personen constant bedraagt (wat een pak meer is dan de Breedband fora) dan denk ik niet dat we hier aan zelfmoord aan het doen zijn.

Dit wou ik maar even kwijt. :)

DBK

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ik (maar ja, wie ben ik) denk echt niet dat er bij ons (op Algemeen en de subfora) zo slecht gemodereerd wordt. We laten een zekere vorm van vrije meningsuiting toe, maar op een bepaald moment moet je dat stoppen of je krijgt onhoudbare toestanden. Posts worden enkel maar verwijderd wanneer ze echt niet door de beugel kunnen. In dat opzicht wordt er hier per dag wel heel wat verwijderd, maar ik denk ook niet te veel.

Er worden hier dagelijks warnings en bans (nu heet dat infractions) uitgedeeld, maar langs de andere kant heeft dat ook een positief gevolg. We zijn vorig jaar vertrokken met 0 subfora en gemiddeld een kleine 100 bezoekers op een avond (constant). Nu zitten we aan 4 subfora die druk bezocht worden en een algemeen forum dat dikwijls een constant aantal bezoekers van zo'n 150 personen heeft.

Onze aanpak is per forum anders. Op het sportforum wordt anders gemodereerd dan op het autoforum, en op het actualiteitsforum is het dan weer helemaal anders. Ik denk dat we door de maanden/jaren heen een mooi gemiddelde hebben gevonden tussen strengheid en redelijkheid.
Dat sommige dingen niet bestraft worden, dan moeten jullie toch ook eens naar jullie zelf kijken. We hebben zoiets als een report-knop en we smeken om die te gebruiken.
We kunnen onmogelijk alle threads lezen en volgen. Daarom vragen we om jullie hulp. Als jullie iets zien dat niet door de beugel kan, report dat dan, maar kom hier niet zeggen dat we er niets aan deden. Elke report wordt gelezen en gevolg aan gegeven.

Ik denk persoonlijk dat als je kijkt dat een forum dat alleen maar draaiende wordt gehouden door vrijwilligers (en Telenet :p) dat we toch niet mogen klagen. Ik denk dat je hier zeer weinig amateuristisch aangepakte zaken zal terugvinden of zaken waar niet over nagedacht is. Dode fora zijn hier een uitzondering en als je kijkt dat het bezoekersaantal over het gehele forum op een doordeweekse avond een 1500 personen constant bedraagt (wat een pak meer is dan de Breedband fora) dan denk ik niet dat we hier aan zelfmoord aan het doen zijn.

Dit wou ik maar even kwijt. :)
schoon gezegd ;)
ik heb hier nog nooit problemen gehad en nog nooit gebanned geweest en zit hier toch al best lang, nog van het oud forum :p alleen me morpheus was het ff minder plezant :p

killgore

Legacy Member
Linckxs zei:
ja maar tis niet dat het twee maanden oud is dat het nog niet verkocht is he, ik had me erbuiten moeten houden, daar heb je gelijk in, maar ik heb gewoon mijn bedenkingen bij dit systeem...

als zijn reactie fout was moest je sowieso bad post gebruiken.

Ik vind dat de meeste mods hun job vrij deftig uitvoeren, tzijn ook maar vrijwilligers eh ffs.

Duc

Legacy Member
In vergelijking met het Telenet Algemeen forum gedraagt de crew hier zich ongelooflijk volwassen (behoudens de uitzondering die de regel bevestigt) en mag je als user verdomd veel zeggen/doen alvorens er in je posts geknipt wordt/bans uitgedeeld worden. Men zou beter dit forum als paradepaardje gebruiken en het andere opdoeken.

Just my two cents...;)

Quilombo

Legacy Member
dakantochnie zei:
Posts worden enkel maar verwijderd wanneer ze echt niet door de beugel kunnen.

dat kan ik wel tegenspreken ;) mijn sig is dan ook een vette knipoog naar time, en allesbehalve beledigend ofzo bedoeld

maar ik vind dat de mods hun werk heel goed doen, niemand is perfect dus ik vergeef het hen dat ze af en toe een "normale" post verwijderen ;)

forum (zeker algemeen) is zo groot dat er wel goed gemodereerd moet worden of t loopt mis.

keep it up mods :niceone:

(voor mijn part mogen ze wel wat strenger zijn op ik-ben-te-lui-om-het-zelf-op-te-zoeken-of-bij-de-juiste-instanties-te-gaan-vragen threads :p)

Najade

Legacy Member
dakantochnie zei:
<Blablabla>
Dode fora zijn hier een uitzondering en als je kijkt dat het bezoekersaantal over het gehele forum op een doordeweekse avond een 1500 personen constant bedraagt (wat een pak meer is dan de Breedband fora) dan denk ik niet dat we hier aan zelfmoord aan het doen zijn.

Dit wou ik maar even kwijt. :)
Ik herken heel veel uit uw hele post, want als mod lijkt het soms of je kan niets goeds doen, maar het lijkt me dat uw forumleden nog niet zo slecht zijn hier; ik merk vooral toch appreciatie.
Over dat laatste: dat kan nog veranderen natuurlijk, we zijn aan een flinke reorganisatie bezig binnen breedband *evil grin*

En even een aanvulling: dat mocht idd ook eens gebeuren.

TiZon

Legacy Member
Kvin toch dat ze het te snel doen.

Je doet iets mis, ok. Maar als je nu een nieuw lid bent, kijk je dat door de vingers imho. Je geeft pas die punten als het herhaaldelijk blijft komen imo.. zet het forum nogal in een duister, dictatoriaal en politiestatelijk licht als je het mij vraagt..

gewoon een mening....

maxdevis

Legacy Member
wat was dat met diee morpheus eigenlijk?
zo'n fenomeen blijkbaar, maar heb er zelf niets van gemerkt

Suphafly

Legacy Member
Najade zei:
Eh?
Je bedoelt een ander forumdeel hier, of echt 'een ander forum'?


forumdeel general.
het is ondertussen al x aantal tijd geleden
maja ik had gewoon als straf een ban ofzo verwacht ma ni direct kicked uit andere usergroup achja ' kga nu verder klagen :p voor ik weer andere ga ergeren :D
de mods zijn hier na het lezen van een paar post heel goed maar er kan zeker nog verbetering in voilà :p

BuffaloKampioen

Legacy Member
Ben ook al 2 keer gebanned omdak ene uitscheet.

Ben ik nu stoer?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan