Archief - De NMBS stations ..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Moeten die camera's er komen ?


  • Totaal aantal stemmers
    214
  • Opiniepeiling gesloten.

Irtimid2001

Legacy Member
Ik ben wel spijtig genoeg voorstander, mijn fiets is 2 weken geleden aan het station van Jette gestolen. Nu mag ik elke dag 40 à 50 minuten stappen naar mijn stage ipv 10 minuten heen en 5 minuten terug te fietsen. Ik was zo pissed off op het moment dat ik zag dat mijn fiets (die op slot lag) gestolen was. In totaal zijn er al 3 fietsen van mij aan treinstations gestolen en het steekt mij ook wel tegen. Daarom ben ik dus voorstander ervan

Feignasse

Legacy Member
reteiP zei:
Er zijn hier mensen die het verschil niet snappen tussen het idee absurd vinden en criminaliteit goedkeuren.

Ik snap het verschil wél, alleen vind ik dit een vreemde uitspraak:

"om naar het station te rijden (meestal binnen de 5km) heb je geen mountainbike of koersfiets nodig"

Of camera's een goed idee zijn weet ik niet, maar men zou bvb wel kunnen investeren in meer "fietslockers", van die hoge kasten waarin je je fiets kan ophangen.

Sneakytje

Legacy Member
ier in zele worden er ook dikwijls fietsen gestolen. maar heb een jaar elke dag met de trein gereden en mn vilooke daar gezet en kheb em nog steeds (gelukkig) stond dagelijks gewoon vast mi da slot da aan mn fiets zit, zo tussen uw band en mi zo'n rond blauw slot mi een simpel sleutelke tussen frame en band. dus niets vast aan fietsenrek ofzo en mn fiets is 6 jaar oud ma toch nog 1 van de 'mooiere' dat daar dagelijks staat. Noem het geluk hebben zeker. Maar ik vind het toch erg dat ge het al niemeer kunt vertrouwen dat uw fiets (lelijk/goedkoop/duur) daar staat en ge 'savonds of paar dagen later niemeer zeker kunt zijn dat em daar nog staat :ironic: maar ik denk dat da onbegonnen werk is omda tegen te gaan.

w00tw00t

Legacy Member
Blue-Fox zei:
wa nut heeft zo een onbemande camera nu?
ook al staan ze op camera zolang ze niet op heterdaad betrapt worden zullen zie nie gevat worde.
welke gek gaat nu savonds koppekes vergelijke?

ze doen het in Engeland en het werkt
nadeel is natuurlijk dat je altijd bekeken wordt

televetforum

Legacy Member
w00tw00t zei:
ze doen het in Engeland en het werkt
nadeel is natuurlijk dat je altijd bekeken wordt
In Engeland rijden ze aan de andere kant van de baan en het werkt.
dus laten we dat hier ook doen!

^MystiQ

Legacy Member
televetforum zei:
Neen, belachelijke argumentatie.
Het is niet omdat iets in het buitenland werkt dat het hier ook zal werken...

Als je nooit eens open staat voor nieuwe dingen en innovaties om iets slechts te reduceren wel mijn beste dan ben jij niet gemaakt voor evolutie zou ik zo zeggen :)

TrickY.

Legacy Member
Ik snap ook niet waarom mensen tegen die camera's zijn. Volgens mij zullen daardoor de ticketten niet duurder worden. Imo zullen camera's wel al een pak van de dieven (die gewoon te lui zijn om zich te verplaatsen te voet, zelf geen fiets hebben en dat het zich goed uitkomt dat er daar een pak staan) afschrikken. Dieven die ze met een bepaald doel stelen (om door te verkopen bvb.) is dan weer een andere zaak... Nuja, 't is toch het proberen waard? :) Zo belachelijk en onrealistisch vind ik dit idee nu ook weer niet..

w00tw00t

Legacy Member
televetforum zei:
In Engeland rijden ze aan de andere kant van de baan en het werkt.
dus laten we dat hier ook doen!

als ge iets wilt zeggn wetende da et op niks ga trekke dan zeg je beter niks.

Quilombo

Legacy Member
Math'ke zei:
Als je nooit eens open staat voor nieuwe dingen en innovaties om iets slechts te reduceren wel mijn beste dan ben jij niet gemaakt voor evolutie zou ik zo zeggen :)

welke evolutie? die naar 1984? (en nee ik heb het niet over het jaar 1984)

w00tw00t

Legacy Member
Quilombo zei:
welke evolutie? die naar 1984? (en nee ik heb het niet over het jaar 1984)
Tja ey als dit nodig is om de samenleving onder controle houden waarom dan niet want zoals het nu gaat kan het niet verder. Wel dan niet alles toepassen wat in het boek wordt beschreven.

twoen

Legacy Member
famillie van mij ook ooit eens naar de flikken :"Meneer mijn fiets is gestolen"

"Ja madam dan weet ge op wie da ge moet stemmen he volgende keer"

:wtf:

w00tw00t

Legacy Member
twoen zei:
famillie van mij ook ooit eens naar de flikken :"Meneer mijn fiets is gestolen"

"Ja madam dan weet ge op wie da ge moet stemmen he volgende keer"

:wtf:

ahaha die flikke toch
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan