Archief - De NMBS stations ..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Moeten die camera's er komen ?


  • Totaal aantal stemmers
    214
  • Opiniepeiling gesloten.

Hmgrwngd

Legacy Member
w00tw00t zei:
Tja ey als dit nodig is om de samenleving onder controle houden waarom dan niet want zoals het nu gaat kan het niet verder. Wel dan niet alles toepassen wat in het boek wordt beschreven.


Dat was net het hele idee van "1984" : Dat mensen overtuigd worden dat al die maatregelen eigenlijk nodig zijn...
Veranderingen in de maatschappij komen er sneller dan je denkt (vergelijk het jaar 1996 met het jaar 2006) , en als er veel zo'n veranderingen komen; zijn er veel meer mogelijkheden.
Lees : Maatregelen die voor het ene doel gebruikt kunnen worden, zullen ook voor andere doeleinden dienen.
(waarbij ik dan bedoel: Een machtpartij (zullen we het politie of staat noemen?) krijgt enorm veel macht terwijl de overgrote meerderheid burgers niets meer durft te doen.

Denk alstublieft niet dat 1984 een werk fictie is; je moet die film heel goed naar de boodschap vatten.

Nuja, als het hier een politiestaat wordt (en dit staat echt niet veraf mensen) , ben ik zowiezo weg naar een ander land. Ik ga niet in constante angst, drukte en controle wonen.
(en soms krijg ik hier al dat gevoel hoor: In een supermarkt in gent staat er in de rekken zo'n heel subtiele boodschap: "u wordt bekeken" . Ze bedoelen hiermee dat je geen flessen alcohol hoeft te stelen omdat er op dat rayon een camera hangt ofzo.)

moehaa!

Legacy Member
Boek dat later verfilmd is.
kwestie van het origineel alle eer aan te doen.

Hmgrwngd

Legacy Member
moehaa! zei:
Boek dat later verfilmd is.
kwestie van het origineel alle eer aan te doen.

Jaja, tuurlijk.
Maar de film vond ik heel goed omdat het zeer nauwkeurig de menselijke emoties toonde. (en dat mis ik soms beetje in boeken. Misschien heb ik te weinig fantasie ofzo.)

w00tw00t

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Jaja, tuurlijk.
Maar de film vond ik heel goed omdat het zeer nauwkeurig de menselijke emoties toonde. (en dat mis ik soms beetje in boeken. Misschien heb ik te weinig fantasie ofzo.)

nja zegt men nie juist het omgekeerde. Mja hangt van persoon tot persoon af wss:)

Tah_b00nz0r

Legacy Member
kheb ook 2j op kot gezeten (in hasselt) en men velo vaak aant station gezet daar snachts en is nooit gepikt :) mate hun fietsen wel maar mijne nooit.

khad zo'n groot U slot da echt superdik was :p en dan nog een gewoon enkel simpel fietsslot erop zitte ma da was eerder useless.

als ge op kot zit of u fiets vaak aant station moe zette kunde echt beter een ding da rijd koopt ipv ne fantsoenlijke stadsfiets want das toch wel vo problemen vragen vind ik ;)

pieta

Legacy Member
hier inbilzen is het heel erg met fietsen pikken

menen vroegere mountain bike is dara ook gestolen, ik had er ehct een dik slot rond rond gedaan enz, kom terug kzie mn slot daar loggen , ook dat ze het nie meteen doorkrgeen, verschillende plaatsen beschadigd geweest enz...
toen een oudere fiest wat hier stond, is kaport gestampt op een fuif
toen een andere fiets is were gepikt geweest
ik heb ehct pech met fietsen:D











:sad:

Spliffsnatcher

Legacy Member
In leuven zijn ze daar ook goed in.

tip1: koop u een auto
tip2: als dat niet lukt koop u een el cheapo fiets of pik er zelf eentje

QplQyer

Legacy Member
Parnakra, mooi als bij jou thuis het geld op de rug groeit maar dit is echter niet overal zo. Dit heeft iets met frustraties te maken maar eerder met een toestand zoals, de werkende brave modale mens wordt altijd op zijn kop gescheten terwijl zware gangsters hier op vrije voet kunnen rondlopen :)
Fijn hoe je jezelf tegenspreekt in deze zin door eerst te claimen dat het niets met frustraties te maken heeft en vervolgens je gal te spuwen (= je frustraties te uiten) over hoe dit land ten onder gaat aan zware criminelen.

Fietsen die gestolen worden zijn irritant, ja, zeer zeker, ik heb het geluk gehad dat ik mijn fiets al telkens terug heb kunnen vinden op drie jaar tijd, enkel ééns met een slot dat in de knoop is gelegd. Maar het is niet omdat je boos bent over het feit dat je fiets is gestolen dat je de zaak moet gaan opblazen. Fietsendieven zijn geen zware gangsters die hier op vrije voet rondlopen, maar veelal zijn het studenten die de zwakst beveiligde fiets uitzoeken en stelen omdat zij er geen hebben (doordat de hunne gestolen is, kapot is, ...). Van fietsen stelen en doorverkopen word je niet rijk hoor, dus daar gaat geen enkele zware crimineel zich met bezig houden. De zaak gaan opblazen naar hoe de gewone burger hier onveilig woont en de gangsters vrij rondlopen is dan ook enorm ridicuul, dit voorbeeld toont nergens aan dat de situatie hier zo is en die uitspraak komt dus volledig zonder argumentatie uit de lucht gevallen (nogal logisch, want er bestaat volgens mij geen geldige argumentatie voor die uitspraak).

Zoals Hmgrwngd zei, het is, zeker in de studentensteden, onderdeel van een groter probleem, namelijk dat enkelen zichzelf ervan overtuigd hebben dat niet op slot staande fietsen, of sterker nog, niet zo goed beveiligde fietsen, gemeengoed zijn. Camera's gaan die mentaliteit niet wijzigen en zijn een veel te dure oplossing. Een effectieve camera moet immers op een bepaald moment wel degelijk bemand zijn (de tapes nakijken van die dag of de camera live in de gaten houden). Dan is een bewaker goedkoper en effectiever (een bewaker zijn ogen toespuiten is toch nog net iets moeilijker me dunkt).

Quilombo

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Dat was net het hele idee van "1984" : Dat mensen overtuigd worden dat al die maatregelen eigenlijk nodig zijn...


Denk alstublieft niet dat 1984 een werk fictie is; je moet die film heel goed naar de boodschap vatten.

Nuja, als het hier een politiestaat wordt (en dit staat echt niet veraf mensen) , ben ik zowiezo weg naar een ander land. Ik ga niet in constante angst, drukte en controle wonen.

!

my point exactly

SweetEmmaRose

Legacy Member
Ik fiets ni, maar heb toch 'ja' gezegd,t is ni leuk als uwe fiets weg is :)

twoen

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Ik fiets ni, maar heb toch 'ja' gezegd,t is ni leuk als uwe fiets weg is :)

De vraag is of dat camera's iets gaan uitdoen, veel centen weggesmeten denkek

Cazzz

Legacy Member
twoen zei:
De vraag is of dat camera's iets gaan uitdoen, veel centen weggesmeten denkek

Ik denk toch vooral bij 'boefjes' dat camera's een afschrikkingsmiddel zijn?

S.8 D.8

Legacy Member
In leuven hb ik een fiets die van het containerpark komt en voor 5 euro ofzo daar relectors opgezet...

en een slot van 65€.. miss dom, maar wil gewoon nie da ik als ik mijn fiets wil nemen dat ik die kan nemen..

killgore

Legacy Member
twoen zei:
famillie van mij ook ooit eens naar de flikken :"Meneer mijn fiets is gestolen"

"Ja madam dan weet ge op wie da ge moet stemmen he volgende keer"

:wtf:

SP.A? (iedereen gratis fietsen?)

Brytje zei:
Pik ne fiets terug...
Niet achterlijke replies mogen ook.

^MystiQ

Legacy Member
Wat een debiele reply's soms ..

"Koop een auto"
"Steel er een terug"
"Zet uw fiets niet in de stallingen" ( waarvoor staan ze er dan eigenlijk ? :wtf: )

De poll liegt alvast niet imo ..

DGEN

Legacy Member
GaMe® zei:
Bij mij zijn ook al twee fietsen aan het station in Tongeren gepikt geweest. Ook de ketting gewoon doorgeknipt!
In Hasselt is er permanent bewaking door twee agenten.
ja wauw
dat is daar ook niet moeilijk he :p
zo een krot wat daar ligt :D

zelf gewoon een simpel met 4 kleuren geverfde fiets van iets meer als 10 jaar terug :p
..doe daarom heen nog een dikke ketting..hoppa

Hostage

Legacy Member
Ik heb ja gestemd.Het is altijd beter om uw fiets met een veilig gevoel te verlaten.

ComputerVISTA

Legacy Member
reteiP zei:
Niet akkoord Vista, een dief heeft meestal niet op UW fiets gemunt maar op EEN fiets. Dan zal hij voor diegene kiezen met het zwakste slot in vergelijking met de toestand van de fiets.
Daarom zijt ge het beste met een oude fiets met een slot dat duurder is.

Niet akkoord want die persoon in kwestie heeft geen recht op uw goederen toucours!

En als die dief het gemunt heeft op dat bepaalde type en het echt wilt dan mag u slot nog zo goed zijn als het wilt, maar gestolen zal hij zijn.

Hmgrwngd

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Niet akkoord want die persoon in kwestie heeft geen recht op uw goederen toucours!

En als die dief het gemunt heeft op dat bepaalde type en het echt wilt dan mag u slot nog zo goed zijn als het wilt, maar gestolen zal hij zijn.

You can't like ... 'own' a bike dude... :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan