Hmgrwngd
Legacy Member
w00tw00t zei:Tja ey als dit nodig is om de samenleving onder controle houden waarom dan niet want zoals het nu gaat kan het niet verder. Wel dan niet alles toepassen wat in het boek wordt beschreven.
Dat was net het hele idee van "1984" : Dat mensen overtuigd worden dat al die maatregelen eigenlijk nodig zijn...
Veranderingen in de maatschappij komen er sneller dan je denkt (vergelijk het jaar 1996 met het jaar 2006) , en als er veel zo'n veranderingen komen; zijn er veel meer mogelijkheden.
Lees : Maatregelen die voor het ene doel gebruikt kunnen worden, zullen ook voor andere doeleinden dienen.
(waarbij ik dan bedoel: Een machtpartij (zullen we het politie of staat noemen?) krijgt enorm veel macht terwijl de overgrote meerderheid burgers niets meer durft te doen.
Denk alstublieft niet dat 1984 een werk fictie is; je moet die film heel goed naar de boodschap vatten.
Nuja, als het hier een politiestaat wordt (en dit staat echt niet veraf mensen) , ben ik zowiezo weg naar een ander land. Ik ga niet in constante angst, drukte en controle wonen.
(en soms krijg ik hier al dat gevoel hoor: In een supermarkt in gent staat er in de rekken zo'n heel subtiele boodschap: "u wordt bekeken" . Ze bedoelen hiermee dat je geen flessen alcohol hoeft te stelen omdat er op dat rayon een camera hangt ofzo.)

en dan nog een gewoon enkel simpel fietsslot erop zitte ma da was eerder useless. 

ad: