^MystiQ
Legacy Member
televetforum zei:Ja, dat is volledig hetzelfde :applause:
Het principe die erachter steekt blijft echter wel hetzelfde

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
televetforum zei:Ja, dat is volledig hetzelfde :applause:

televetforum zei:Tip 1 : Koop een goedkope oude fiets (die wel in orde is) voor 30 euro.
Tip 2 : Koop een mofo big ass brommerslot (meer dan 30 euro)
Tip 3 : Sluit hem GOED. Dus niet alleen aan een wiel ofzo.. Want dat hebt ge alleen nog een wiel over![]()
reteiP zei:Daarom zijt ge het beste met een oude fiets met een slot dat duurder is.
Raukaris zei:Ik wil niet met een oud krotvelo'ke rijden.. Dus omdat ik met een mooie fiets rij is het maar normaal dat ik word bestolen? En echte dieven laten zich echt niet tegenhouden door om het even welk soort slot hoor..Als ze een fiets zien die ze kunnen doorverkopen etc dan zullen ze die nemen.. We spreken hier niet van amateurs die gewoon ff van punt A naar B willen rijden denk ik.
reteiP zei:Het gaat hier nog altijd over de NMBS stations, en om naar het station te rijden (meestal binnen de 5km) heb je geen mountainbike of koersfiets nodig.

televetforum zei:Waarom nie?
Als iedereen het doet moet niemand ooit meer dan 1 fiets kopen.
Time^- zei:Je moet nochtans geen groot licht zijn om te weten dat die mentaliteit niet snel zal veranderen.

reteiP zei:Het gaat hier nog altijd over de NMBS stations, en om naar het station te rijden (meestal binnen de 5km) heb je geen mountainbike of koersfiets nodig.


Parnakra zei:Oh nee! Ik kom zopas toe in Gent Sint-Pieters, en wat blijkt!?
Mijn fiets staat er na drie dagen nog steeds. (in een onbeveiligde stalling, nota bene, met slechts een AXA-slot op m'n achterband)
Had ik nu maar camerabeelden waar op te zien was hoe niemand m'n fiets probeerde te stelen!
Mijn point heb ik al uitgelegd, dit was slechts een ondersteuning ervan.Ulixes zei:Your point being?
Parnakra zei:Had ik nu maar camerabeelden waar op te zien was hoe niemand m'n fiets probeerde te stelen!
Parnakra zei:Maar omdat jij het bent: dit idee is absurd, onnodig en enkel in het leven geroepen omdat de threadstarter zich niet over de diefstal van z'n eigen fiets (of toch het voorwiel ervan) kan zetten.
Ulixes zei:Ach wat zijn we weer vriendelijk. Dit gaat niet over uitzonderlijke gevallen. Tegenwoordig word je langs alle kanten gepushed om de wagen aan de kant te laten en toch maar het openbaar vervoer te nemen. Welnu dan mag er ook gediscussieerd worden over de beveiligingsmaatregelen rond stations. En als de politie je bovendien nog eens wandelen stuurt omdat het toch maar om jouw onnozele fiets gaat, dan wijst dat wel degelijk op een probleem.
)Hoe kan ik het vriendelijker zeggen dan dat? 'Goed geprobeerd, maar je idee leidt nergens naar, maar neem toch maar een snoepje!'?Ulixes zei:Ach wat zijn we weer vriendelijk.
Believe it or not, maar een fiets die gestolen wordt is wel degelijk een uitzonderlijk geval.Ulixes zei:Dit gaat niet over uitzonderlijke gevallen.
Dat mag zeer zeker gebeuren, dat -moet- zelfs gebeuren. Maar zoals eerder opgemerkt zou camera's hangen niet rendabel genoeg zijn als beveiligingsmaatregel. Men zou dan beter wat geld pompen in één of andere campagne om de fietsdieven wat bewuster te maken. (een mentaliteitsverandering, dus, zoals óók al eerder aangehaald werd)Ulixes zei:Welnu dan mag er ook gediscussieerd worden over de beveiligingsmaatregelen rond stations.
Misschien gewoon eens dat immer sarcastische toontje proberen achterwege te laten? Komt erg hautain over....Parnakra zei:Hoe kan ik het vriendelijker zeggen dan dat? 'Goed geprobeerd, maar je idee leidt nergens naar, maar neem toch maar een snoepje!'?
Waarom zou ik dat zomaar moeten geloven? En uitzonderlijk of niet, dergelijke "kleine" diefstallen behoren tot het soort criminaliteit waar mensen nu eenmaal erg zwaar aan tillen. Dus moet ook daar voldoende aandacht aan worden besteed, meer dan nu het geval is.Believe it or not, maar een fiets die gestolen wordt is wel degelijk een uitzonderlijk geval.
Ik probeer m'n posts altijd zo origineel mogelijk te verwoorden, en dus gebruik ik zowat alle soorten van humor en zinsspelingen. Gewoon om wat diversiteit op het forum te brengen.Ulixes zei:Misschien gewoon eens dat immer sarcastische toontje proberen achterwege te laten? Komt erg hautain over....
Je hebt volkomen gelijk, er moet aandacht aan besteed worden, er moet iets aan gedaan worden, maar dan moet je wel met zinnige oplossingen op de proppen komen.Ulixes zei:Waarom zou ik dat zomaar moeten geloven? En uitzonderlijk of niet, dergelijke "kleine" diefstallen behoren tot het soort criminaliteit waar mensen nu eenmaal erg zwaar aan tillen. Dus moet ook daar voldoende aandacht aan worden besteed, meer dan nu het geval is.