Archief - De NMBS stations ..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Moeten die camera's er komen ?


  • Totaal aantal stemmers
    214
  • Opiniepeiling gesloten.

Raukaris

Legacy Member
televetforum zei:
Tip 1 : Koop een goedkope oude fiets (die wel in orde is) voor 30 euro.
Tip 2 : Koop een mofo big ass brommerslot (meer dan 30 euro)
Tip 3 : Sluit hem GOED. Dus niet alleen aan een wiel ofzo.. Want dat hebt ge alleen nog een wiel over ;)

reteiP zei:
Daarom zijt ge het beste met een oude fiets met een slot dat duurder is.

Ik wil niet met een oud krotvelo'ke rijden.. Dus omdat ik met een mooie fiets rij is het maar normaal dat ik word bestolen? En echte dieven laten zich echt niet tegenhouden door om het even welk soort slot hoor..Als ze een fiets zien die ze kunnen doorverkopen etc dan zullen ze die nemen.. We spreken hier niet van amateurs die gewoon ff van punt A naar B willen rijden denk ik.

J3rry

Legacy Member
camera's gaat niet veel uitdoen, als je fiets gestolen is en de dief staat op camera dan is de kans heel klein dat ze de dief vinden, tenzei ze elke dader op camera op TV uitzenden, tis niet zoals ge in csi miami ziet da ze ne foto inscannen in de computer en voila naam & adres van de dader is gevonden

draagt de dader een pet/muts jah dan gaan ze er zeker nie aan uit geraken

Bontus

Legacy Member
Raukaris zei:
Ik wil niet met een oud krotvelo'ke rijden.. Dus omdat ik met een mooie fiets rij is het maar normaal dat ik word bestolen? En echte dieven laten zich echt niet tegenhouden door om het even welk soort slot hoor..Als ze een fiets zien die ze kunnen doorverkopen etc dan zullen ze die nemen.. We spreken hier niet van amateurs die gewoon ff van punt A naar B willen rijden denk ik.

Ik keur diefstal niet goed, maar hoe sjieker de auto voor uw deur, hoe groter de kans op een homejacking. (al is die rage precies een beetje voorbij)
Het gaat hier nog altijd over de NMBS stations, en om naar het station te rijden (meestal binnen de 5km) heb je geen mountainbike of koersfiets nodig.

Plut0r

Legacy Member
dichste station is voor ik 30 min met de fiets en nee ik treuzel niet :)


en ja ik weet dat er brugge in men Ava staat :)

russian

Legacy Member
Ik ben ook voor meer camera's in en rond treinstations maar dan stoot men ongetwijfeld wederom op één of andere tegenbeweging. In een gevangenis is het nog niet overal mogelijk, laat staan op perrons e.d.

Hmgrwngd

Legacy Member
Time^- zei:
Je moet nochtans geen groot licht zijn om te weten dat die mentaliteit niet snel zal veranderen.


Omdat mensen het niet proberen. ;)

En beknottende, betuttelende en voyeuristische maatregelen zal mensen echt niet aanzetten om meer respect te tonen.

Feignasse

Legacy Member
reteiP zei:
Het gaat hier nog altijd over de NMBS stations, en om naar het station te rijden (meestal binnen de 5km) heb je geen mountainbike of koersfiets nodig.

Een gewone fiets kost ook meer dan genoeg. En sinds wanneer moeten burgers zich maar schikken naar het gedrag van criminelen? Ik heb geen plaats om 100 fietsen te stockeren naar gelang mijn bestemming :sop:

Parnakra

Legacy Member
Oh nee! Ik kom zopas toe in Gent Sint-Pieters, en wat blijkt!?

Mijn fiets staat er na drie dagen nog steeds. (in een onbeveiligde stalling, nota bene, met slechts een AXA-slot op m'n achterband) :sop:

Had ik nu maar camerabeelden waar op te zien was hoe niemand m'n fiets probeerde te stelen!

Feignasse

Legacy Member
Parnakra zei:
Oh nee! Ik kom zopas toe in Gent Sint-Pieters, en wat blijkt!?

Mijn fiets staat er na drie dagen nog steeds. (in een onbeveiligde stalling, nota bene, met slechts een AXA-slot op m'n achterband) :sop:

Had ik nu maar camerabeelden waar op te zien was hoe niemand m'n fiets probeerde te stelen!

Your point being?

Parnakra

Legacy Member
Ulixes zei:
Your point being?
Mijn point heb ik al uitgelegd, dit was slechts een ondersteuning ervan.

Maar omdat jij het bent: dit idee is absurd, onnodig en enkel in het leven geroepen omdat de threadstarter zich niet over de diefstal van z'n eigen fiets (of toch het voorwiel ervan) kan zetten.

Hmgrwngd

Legacy Member
Parnakra zei:
Had ik nu maar camerabeelden waar op te zien was hoe niemand m'n fiets probeerde te stelen!

Maar wel 4 homo's in een vadsige straat-orgie die uw fiets gebruikten in hun passie-spel... :evil:

EVIDENCE ...

Feignasse

Legacy Member
Parnakra zei:
Maar omdat jij het bent: dit idee is absurd, onnodig en enkel in het leven geroepen omdat de threadstarter zich niet over de diefstal van z'n eigen fiets (of toch het voorwiel ervan) kan zetten.

Ach wat zijn we weer vriendelijk. Dit gaat niet over uitzonderlijke gevallen. Tegenwoordig word je langs alle kanten gepushed om de wagen aan de kant te laten en toch maar het openbaar vervoer te nemen. Welnu dan mag er ook gediscussieerd worden over de beveiligingsmaatregelen rond stations. En als de politie je bovendien nog eens wandelen stuurt omdat het toch maar om jouw onnozele fiets gaat, dan wijst dat wel degelijk op een probleem.

Hmgrwngd

Legacy Member
Ulixes zei:
Ach wat zijn we weer vriendelijk. Dit gaat niet over uitzonderlijke gevallen. Tegenwoordig word je langs alle kanten gepushed om de wagen aan de kant te laten en toch maar het openbaar vervoer te nemen. Welnu dan mag er ook gediscussieerd worden over de beveiligingsmaatregelen rond stations. En als de politie je bovendien nog eens wandelen stuurt omdat het toch maar om jouw onnozele fiets gaat, dan wijst dat wel degelijk op een probleem.

De politie zit teveel bezig met ECHTE criminaliteit.
(lees : MAKKELIJKER op te lossen criminaliteit. ;) )

Parnakra

Legacy Member
Ulixes zei:
Ach wat zijn we weer vriendelijk.
Hoe kan ik het vriendelijker zeggen dan dat? 'Goed geprobeerd, maar je idee leidt nergens naar, maar neem toch maar een snoepje!'?

Ulixes zei:
Dit gaat niet over uitzonderlijke gevallen.
Believe it or not, maar een fiets die gestolen wordt is wel degelijk een uitzonderlijk geval.

Ulixes zei:
Welnu dan mag er ook gediscussieerd worden over de beveiligingsmaatregelen rond stations.
Dat mag zeer zeker gebeuren, dat -moet- zelfs gebeuren. Maar zoals eerder opgemerkt zou camera's hangen niet rendabel genoeg zijn als beveiligingsmaatregel. Men zou dan beter wat geld pompen in één of andere campagne om de fietsdieven wat bewuster te maken. (een mentaliteitsverandering, dus, zoals óók al eerder aangehaald werd)

Feignasse

Legacy Member
Parnakra zei:
Hoe kan ik het vriendelijker zeggen dan dat? 'Goed geprobeerd, maar je idee leidt nergens naar, maar neem toch maar een snoepje!'?
Misschien gewoon eens dat immer sarcastische toontje proberen achterwege te laten? Komt erg hautain over....


Believe it or not, maar een fiets die gestolen wordt is wel degelijk een uitzonderlijk geval.
Waarom zou ik dat zomaar moeten geloven? En uitzonderlijk of niet, dergelijke "kleine" diefstallen behoren tot het soort criminaliteit waar mensen nu eenmaal erg zwaar aan tillen. Dus moet ook daar voldoende aandacht aan worden besteed, meer dan nu het geval is.

Bontus

Legacy Member
Er zijn hier mensen die het verschil niet snappen tussen het idee absurd vinden en criminaliteit goedkeuren.

Parnakra

Legacy Member
Ulixes zei:
Misschien gewoon eens dat immer sarcastische toontje proberen achterwege te laten? Komt erg hautain over....
Ik probeer m'n posts altijd zo origineel mogelijk te verwoorden, en dus gebruik ik zowat alle soorten van humor en zinsspelingen. Gewoon om wat diversiteit op het forum te brengen.

Als het hautain overkomt, tja, dan sluipt dat er misschien onbewust in, maar daarom zal ik het niet laten.
Ulixes zei:
Waarom zou ik dat zomaar moeten geloven? En uitzonderlijk of niet, dergelijke "kleine" diefstallen behoren tot het soort criminaliteit waar mensen nu eenmaal erg zwaar aan tillen. Dus moet ook daar voldoende aandacht aan worden besteed, meer dan nu het geval is.
Je hebt volkomen gelijk, er moet aandacht aan besteed worden, er moet iets aan gedaan worden, maar dan moet je wel met zinnige oplossingen op de proppen komen.

Geld verspillen aan camera's die uiteindelijk niet veel aan de situatie zullen veranderen hoort niet bij die oplossingen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan