Archief - De NMBS stations ..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Moeten die camera's er komen ?


  • Totaal aantal stemmers
    214
  • Opiniepeiling gesloten.

Bram

Legacy Member
ik hem 2 fietsen...

een duurdere waarmee ik in oostakker hier rondfiets en dan m'n "gent" fiets die niet veel waard is en dus als em gestolen wordt geen al te grote problemen opwerpt

(voor 20 euro hebt ge nen nieuwen de zondagochtend op de oude beestenmarkt in gent, lichten zijn nie echt nodig, zolang het bolt ist ok)

Parnakra

Legacy Member
Wat is dat toch, de laatste tijd, met threads wiens enige bestaansreden is een uitlaatventiel te zijn voor mensen die niet met hun frustraties om kunnen gaan?

Ik mag er niet aan denken dat iemand uit zwart-Afrika telkens een thread zou starten als één van zijn/haar familieleden overleed aan de gevolgen van kwashiorkor, malaria of één of andere tropische ziekte.

Life's a bitch, shit happens, leer ermee om te gaan.

bludgeoned

Legacy Member
Parnakra zei:
Wat is dat toch, de laatste tijd, met threads wiens enige bestaansreden is een uitlaatventiel te zijn voor mensen die niet met hun frustraties om kunnen gaan?

Ik mag er niet aan denken dat iemand uit zwart-Afrika telkens een thread zou starten als één van zijn/haar familieleden overleed aan de gevolgen van kwashiorkor, malaria of één of andere tropische ziekte.

Life's a bitch, shit happens, leer ermee om te gaan.
Dan doen we de boel hier beter dicht he.
Bv een PC Check is imo ook nutteloos (thread van u), heb daar toch ook geen commentaar op.
Laat iedereen toch het forum gebruiken (als ze de regels niet overtreden.)

DGEN

Legacy Member
op kot soms met de fiets..als een van de weinige daar mijn fiets knalgeel geverfd :p met hier en daar nog wat groen en rood...welliswaar zo een oud ding van +15 jaar terug oid :p

nu wie wilt zo een ding pikke? :)

je gaat toch niet een duurdere fiets achterlaten op het station eh :p

xcruchesx

Legacy Member
als ge student zijt in Gent neemde beter nen gele fiets vant stad, die pikken ze minder gemakkelijk en die zijn praktisch gratis in verhuur, trouwens aan sint pieters station is er een bewaakte fietsestalling

DGEN

Legacy Member
bludgeoned zei:
wat kost dat?
de fiets of om je fiets te stallen?
fiets...dnno..kheb gewoon een oude gekregen van mn neef..die overgespoten met verf en hoppa
stalling zal prolly wel bij wijze van spreken niks kosten...

zarathustra

Legacy Member
D3C0Y zei:
laat die camera's maar weg, ge moet maar een deftig slot hebbe :p

en euh van wat is uw fiets gemaakt... goud ?
500€ voor ne fiets :wtf:, my god zolang het rijdt, 2 remmen en lichten heeft is het toch goed

Wat voor een comment is dat nu weer?

Ik vermoed dat dat 'gear' dat in uw sig staat ook niet gewoon het goedkoopste is dat er te vinden was eh?

Hmgrwngd

Legacy Member
Als ik in Gent ooit 1 van de 5 fietsen tegenkom die ik bestolen ben, en de persoon die ermee rijdt; dan gaat ie er nie goe van zijn. ;)

Nie omwille van de fiets of het bezit zelf, maar gewoon het gigantische ongemak en de laffe daad op zichzelf zijn voor mij voldoende reden om die kerel toch wel eens op z'n plaats te zetten.

Zien dat je fiets gestolen is en weten dat je 4km in dronken toestand mag wandelen naar je kot; leuk hoor. ;)

"Studentencommunisme" (fiets gepikt? Zelf fiets pikken!) is een eufemistische term voor: laf elkaar in de rug steken omdat we te bang zijn om gewoon te delen met elkaar.

Camera's en meer beveiligingsmaatregelen of politie is echt niet nodig; gewoon een betere mentaliteit.

Feignasse

Legacy Member
Overigens: http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GG3136GU7

"Test-Aankoop kwam in juni tot de conclusie dat het wel meeviel met de veiligheid van de supermarktmodellen. De Fietsersbond (FB) was niet gelukkig met die boodschap en wordt daarin nu gesterkt door de FOD-studie.

Algemeen directeur van de FB Patrick D'haese: ,,Supermarkten mikken op een lage prijs, maar je moet de fietsen zelf in elkaar steken en zelf afstellen. Niet iedereen kan dat zoals het hoort. Vaak zijn de onderdelen ook minderwaardig.''

D'Haese geeft het voorbeeld van de Makro-fiets die met een versnellingsapparaat van Shimano - een gereputeerd merk - pronkt maar wat een type voor de Chinese markt blijkt te zijn dat niet in Europa verkocht mag worden.

Supermarkten gaan voor de lage prijs - omdat bepaalde klanten daar nu eenmaal om vragen. ,,Maar onder de 200, zelfs 300 euro kun je alleen rommel hebben. Reken op 400 tot 500 euro voor voldoende kwaliteit'', meent D'haese.

De bodemprijzen vertalen zich in het gebruik van plastic remhandgrepen, ijzer in plaats van aluminium, minder stevige hechtingen."

A_BELGIAN_DUDE

Legacy Member
De laatste week 6 fietsen van vrienden van mij gestolen,in Kortrijk en Kuurne.
In één avond 3 fietsen.

Huasheng

Legacy Member
exploder zei:
Tip: laat je fiets niet achter aan het station
Waar moet ik (bijvoorbeeld) hem dan wel achterlaten? 't Park?

Twee jaar geleden is een fiets van me gestolen geweest. Mja, 'k had dan ook een echt flutslot. 't Slot wel weer teruggevonden, en dan gewoon dat meegenomen naar huis.
Dit was toen m'n fiets nog maar twee weken in Gent was.

Nadien nieuwe (lees: een oude fiets in een nieuw kleurtje) fiets naar Gent gebracht. Een veel beter slot gekregen. Nu hangt ie vast vooraan aan 't station met drie sloten: m'n stevig slot rond het raam van m'n fiets, en twee flutslotjes rond m'n wielen (in de hoop dat dat grote slot genoeg afschrikt, zodat ze afblijven van m'n flutslotjes en m'n wielen niet zouden stelen).
Maar op een of andere manier is er in de tussentijd al twee keer één van m'n oranje wielreflectors "afgevallen", en dat rode kapje van m'n achterlicht "valt" er ook steeds af. Ja, 'k weet 't, de meesten gooien hun fiets daar gewoon. Maar alstublieft, kunnen mensen nu echt eens geen respect tonen voor andermans bezit?

^MystiQ

Legacy Member
Het ergste vanal is, dat als je naar de politie gaat om je fiets aan te geven dat ze het nogal vrij prettig vinden om te zeggen, 'steel jezelf nen anderen aan het station, er staan er genoeg', wel daar ben ik het absoluut niet mee akkoord, het feit dat 80 % hier op ja stemt betekent wel het 1 en ander zou ik zo zeggen.

Parnakra, mooi als bij jou thuis het geld op de rug groeit maar dit is echter niet overal zo. Dit heeft iets met frustraties te maken maar eerder met een toestand zoals, de werkende brave modale mens wordt altijd op zijn kop gescheten terwijl zware gangsters hier op vrije voet kunnen rondlopen :)

Parnakra

Legacy Member
Math'ke zei:
Parnakra, mooi als bij jou thuis het geld op de rug groeit maar dit is echter niet overal zo.
Waar zeg ik dat? Ik ben ook al enkele fietsen gestolen geweest, maar ik was volwassen genoeg om me erover te zetten. En zoals al gezegd, een nieuwe fiets kost geen stukken van mensen. (en een 'nieuwe' fiets uit bv. het kringloopcentrum kan je al krijgen voor een appel en een ei)

Math'ke zei:
Dit heeft iets met frustraties te maken maar eerder met een toestand zoals, de werkende brave modale mens wordt altijd op zijn kop gescheten terwijl zware gangsters hier op vrije voet kunnen rondlopen :)
Zware gangsters. =')

Hoe denk je eigenlijk dat die camera's zouden helpen? Ten eerste zou het al véél geld kosten om ze te installeren, en ten tweede zou het nog veel méér geld (en manuren) kosten om daadwerkelijk iets nuttig met die opnamen te gaan doen.

zaffah

Legacy Member
Mja mijn fiets heeft juist 2 dagen aan het station gestaan.
edit: en hij lag goed vast.

^MystiQ

Legacy Member
Parnakra zei:
Waar zeg ik dat? Ik ben ook al enkele fietsen gestolen geweest, maar ik was volwassen genoeg om me erover te zetten. En zoals al gezegd, een nieuwe fiets kost geen stukken van mensen. (en een 'nieuwe' fiets uit bv. het kringloopcentrum kan je al krijgen voor een appel en een ei)

Wie zegt dat de mensen altijd zin hebben om in de kringloopwinkel een fiets te kopen ? Ik gebruik mijn fiets dagelijks meermaals en dan heb ik liever kwalitatief iets waar ik vlotjes mee kan rijden maar iemand zoals jij kan dat vast en zeker niet begrijpen :)

Parnakra zei:
Zware gangsters. =')

Hoe denk je eigenlijk dat die camera's zouden helpen? Ten eerste zou het al véél geld kosten om ze te installeren, en ten tweede zou het nog veel méér geld (en manuren) kosten om daadwerkelijk iets nuttig met die opnamen te gaan doen.

Met zware gangsters bedoelde ik niet de fietsdiefstallen u smartass.

Parnakra

Legacy Member
Math'ke zei:
Wie zegt dat de mensen altijd zin hebben om in de kringloopwinkel een fiets te kopen ? Ik gebruik mijn fiets dagelijks meermaals en dan heb ik liever kwalitatief iets waar ik vlotjes mee kan rijden maar iemand zoals jij kan dat vast en zeker niet begrijpen :)
Fietsen van de kringloopwinkel zijn zeker even kwalitatief als een spilnternieuwe fiets uit een fietsenwinkel. Dan moet je je natuurlijk wel (meestal) tevreden stellen met een iets minder uiterlijk, maar dat helpt slechts om diefstal tegen te gaan.

Iemand zoals ik? Wat bedoel je daarmee?

Math'ke zei:
Met zware gangsters bedoelde ik niet de fietsdiefstallen u smartass.
Dus de reden dat er camera's moeten komen om fietsdiefstallen tegen te gaan, is omdat er zware gangsters rondlopen (die geen fietsen stelen). =/

Weer iets dat iemand zoals ik niet kan begrijpen?

Timmie

Legacy Member
Als hier nu eens een nmbs station in de buurt was ... maar nee hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan