Archief - De NMBS stations ..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Moeten die camera's er komen ?


  • Totaal aantal stemmers
    214
  • Opiniepeiling gesloten.

TrickY.

Legacy Member
Ook al eens voorgehad (station Waregem). Ben toen naar de flikken gestapt. Hun reactie was: "Manneke da gebeurt dagelijks, wij kunnen daar niets aan doen, pakt u gerust zelf enen, van ons zult ge geen last hebben."
Was toch wel effe geschrokken toen die gast dat zei ;/

Nu zet ik ook nooit meer een fiets aan een station.. Neem nu altijd de bus tot aan't station zodat ik hem daar niet zou moeten achterlaten. 't Is toch al ver gekomen eh :)

Crashtestdummy

Legacy Member
A_BELGIAN_DUDE zei:
De laatste week 6 fietsen van vrienden van mij gestolen,in Kortrijk en Kuurne.
In één avond 3 fietsen.
ge moet u velo ma sluiten

aan die mensen die al 5 velos gestolen zijn: gebruik u koppeke eens en koopt een deftig slot gelijk nen u-buis, of ne dikke ketting. en nie zon dun spiraalslotje want in een minuutje zittek derdoor me men kniptangske...

^MystiQ

Legacy Member
TrickY. zei:
Ook al eens voorgehad (station Waregem). Ben toen naar de flikken gestapt. Hun reactie was: "Manneke da gebeurt dagelijks, wij kunnen daar niets aan doen, pakt u gerust zelf enen, van ons zult ge geen last hebben."
Was toch wel effe geschrokken toen die gast dat zei ;/

Nu zet ik ook nooit meer een fiets aan een station.. Neem nu altijd de bus tot aan't station zodat ik hem daar niet zou moeten achterlaten. 't Is toch al ver gekomen eh :)

Maja, waregem daar noemde weer zoiets op, ge moet ginder zelfs nie bij de flikken afkomen ala, ze hebben mij hier geslaan, kwil klacht neerleggen, ze doen der niets tegen, ze zeiden tegen ons, 'los het zelf op', tis schandalig ja, maar dan lossen we het ook zelf op é :)

EternalSilence

Legacy Member
Ja !

DUH

maar normaal zeker, de dag vandaag kunde niemand meer vertrouwen, zelf u beste maten nie ..

die camera's moeten komen, zeker op plaatsen waar er veel gestolen word
en dan liefst zo goed mogelijk weggestopt die camera's, zodat ze de dieven op heterdaad betrappen en die bende criminelen in den bak kunnen smijten :angry:

Waregem? mjah..De flikken stellen daar nie veel voor..

Matja

Legacy Member
ah, zet gewoon een wrak van nen velo aant station me een goe slot da nie zomaar open te knippen is en die fiets zal nie verdwijnen :p

TrickY.

Legacy Member
Math'ke zei:
Maja, waregem daar noemde weer zoiets op, ge moet ginder zelfs nie bij de flikken afkomen ala, ze hebben mij hier geslaan, kwil klacht neerleggen, ze doen der niets tegen, ze zeiden tegen ons, 'los het zelf op', tis schandalig ja, maar dan lossen we het ook zelf op é :)

I know, ook laatste keer datk daar naar de flikken gestapt ben. :)


Dude87 zei:
ge moet u velo ma sluiten

aan die mensen die al 5 velos gestolen zijn: gebruik u koppeke eens en koopt een deftig slot gelijk nen u-buis, of ne dikke ketting. en nie zon dun spiraalslotje want in een minuutje zittek derdoor me men kniptangske...

Sorry dat vind ik zever eh. Hoogstwaarschijnlijk was die fiets wel gesloten (ok mss niet zo'n deftig slot maar toch). Ge moet de fout niet bij die gasten leggen, maar bij die mensen die ze stelen!

Bontus

Legacy Member
Mij laat het koud, het is in mijn ogen zeker niet aan de NMBS om hier iets aan te doen.
Zolang de treintickets maar niet duurder worden. Voor mij hoeft er geen 5 eurocent per ticket te gaan naar een camera in de fietsenstalling van het station want ik ga altijd te voet naar het station.

GaMe®

Legacy Member
Bij mij zijn ook al twee fietsen aan het station in Tongeren gepikt geweest. Ook de ketting gewoon doorgeknipt!
In Hasselt is er permanent bewaking door twee agenten.

televetforum

Legacy Member
Tip 1 : Koop een goedkope oude fiets (die wel in orde is) voor 30 euro.
Tip 2 : Koop een mofo big ass brommerslot (meer dan 30 euro)
Tip 3 : Sluit hem GOED. Dus niet alleen aan een wiel ofzo.. Want dat hebt ge alleen nog een wiel over ;)



Zo'n goedkope cilinderslotjes zijn echt brol.
Met het ijzer tegen een paal leggen ofzo, 3 keer er hard op stampen en da springt open.

:ironic:

Bart Religion

Legacy Member
MaDDie zei:
als ze mijn fiets pikken , pik ik ne nieuwe :p
simpel he.

²

prima systeem


en camera's. vroeger hing er in zottegem een camera, theeft lang geduurd voor die kapot gesmeten was.

Bontus

Legacy Member
Ik heb nen fiets van 35 euro in Gent (perfect in orde), met herstellingen bij kost die fiets mij 10 euro per jaar (band vervangen heb ik vorige week nog moeten doen: was 2.2 euro)
Die fiets gaat nu 1.5 jaar mee, dus die mini-investering is hij al lang waard geweest. Niet dat ik nu graag zou hebben dat hij gepikt wordt, maar het zou geen groot verlies zijn. (enkel dan wat last omdat ik nen nieuwe moet gaan kopen in de kringloopwinkel)

Time

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Camera's en meer beveiligingsmaatregelen of politie is echt niet nodig; gewoon een betere mentaliteit.
Je moet nochtans geen groot licht zijn om te weten dat die mentaliteit niet snel zal veranderen.

@ TS: Als ik in het midden van de nacht, recht voor het oog van de camera jouw fiets steel, heb je niet veel aan de beelden hoor. Als ik een klak draag met eenzijdige kledij en niet recht in de camera kijk heb je letterlijk niks aan die beelden. Maar ondertussen heb je wel de kostprijs van die camera, de kostprijs van de plaatsing, het onderhoud en het beheren van de beelden... en voor wat? Om een paar fietsdiefstallen op te lossen. -_- Camera's lossen niks op in zo'n gevallen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Dude87 zei:
ge moet u velo ma sluiten

aan die mensen die al 5 velos gestolen zijn: gebruik u koppeke eens en koopt een deftig slot gelijk nen u-buis, of ne dikke ketting. en nie zon dun spiraalslotje want in een minuutje zittek derdoor me men kniptangske...

Dan kunnen ze nog altijd moeiteloos vanalles van u fiets stelen. En denkt ge echt dat een echte dief zo een slot in de weg zal staan de fiets mee te nemen?

Waar dat nodig is (camera's dan in stations) Jazeker!

Bontus

Legacy Member
Niet akkoord Vista, een dief heeft meestal niet op UW fiets gemunt maar op EEN fiets. Dan zal hij voor diegene kiezen met het zwakste slot in vergelijking met de toestand van de fiets.
Daarom zijt ge het beste met een oude fiets met een slot dat duurder is.

^MystiQ

Legacy Member
televetforum zei:
Waarom nie?
Als iedereen het doet moet niemand ooit meer dan 1 fiets kopen.

Dan kunnen we misschien ook allemaal mekaars auto beginnen stelen, dan moet er ook nooit iemand meer dan 1 auto kopen :ironic:

televetforum

Legacy Member
Math'ke zei:
Dan kunnen we misschien ook allemaal mekaars auto beginnen stelen, dan moet er ook nooit iemand meer dan 1 auto kopen :ironic:
Ja, dat is volledig hetzelfde :applause:

nixie

Legacy Member
als ik me neit vergis is er in het station van vilvoorde een bewaakte fietsenstalling, is wel met abbonement ofzo

aan de andere kant van het station is een onbewaakte fietsstalling, daar zet ik wel af en toe mijn fiets maar ik zie ook wel soms een fiets zonder wiel. meestal wel een ouder model :)
heb nog niet echt gehoord van fietsenmishandeling in vilvoorde :)
tog ni aan het station
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan