Archief - curryworsten = afval?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gothrek

Legacy Member
Mediamonk zei:
De controle hier bv op vlees op de grond met container etc... kan al niet aangezien vlees altijd in gekoelde containers zitten.

Afval van vlees word wel idd in containers gedumpt maar dat is dan wel echt rot en stinkt enorm (en draaien ze niet in worsten) lol
ik zou zeggen ga eens een dag bij een voedingsbedrijf werken
ik werk bij een kippenslachterrij (vakantiejob e, kheb toch wel iets meer ambitie dan dat)
en als er kippen op de grond vallen, en die liggen daar 2 tot 4u, dan worden die nog gebruikt
het gaat dan over kippebillen
dus hum, n/o maar ge weet ni waar over ge spreekt

chosen1

Legacy Member
leg maar is tv-worstjes in een glas cola en zie maar es wa daarmee is gebeurd na een paar dagen! de wormen kruipen er zo uit!

ng

Legacy Member
chosen1 zei:
leg maar is tv-worstjes in een glas cola en zie maar es wa daarmee is gebeurd na een paar dagen! de wormen kruipen er zo uit!

Ja echt wel, denkt ge niet dat het zou opvallen dat daar wormen inzitten?

Bijt daar e stuk af, "eey kijk me vlees beweegt".

metaphore

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Je hebt m.a.w. de fabriek bezocht die verantwoordelijk is voor de vleesverwerking en het hele proces tot en met het afgewerkt eindproduct gevolgd ?
op video ongeveer wel ja

$te@LFi$H

Legacy Member
hoi,

kvind dit een vrij zinloze thread want wat je hier verteld is toch niet nieuw? en u gezond verstand zal u toch wel erop wijzen da da overdreven , dat ze het vlees dumpen op den oprit?


ik heb hotelschool gedaan en't laatste jaar hadden wij slagerij, en hebben wij ook worsten en hamburgers zien maken en zelf mogen maken, wa dachte daze daar nen filet pur gingen indraaien? natuurlijk da is afval, ma het is allemaal wel eetbaar eh...

en het feit da gij beweerd dat de darmen nu ni meer gebruikt worden voor worsten te maken, vindek vreet raar,

vorig jaar op school maakte wij het toch mee darmen ze:s

ma bon, :)


hopelijk heeft deze reply u wat vooruit geholpen.

Sparky

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Je hebt m.a.w. de fabriek bezocht die verantwoordelijk is voor de vleesverwerking en het hele proces tot en met het afgewerkt eindproduct gevolgd ?

daarom da ze minder smake dan de hamburgers vanop de markt^^

edraket

Legacy Member
Tbh, daarvoor zal ik het niet laten om nog een curryworst te kopen, het smaakt lekker, so what...

sneax

Legacy Member
Myst!Q zei:
Het zou allezins een verklaring geven waarom ik na een hamburger van de McDonnalds een ambetante maag hebt :p

daar zit volgensmij zeker gewoon vlees is, vlees van mindere kwaliteit weliswaar (dus niet geschikt om als biefstuk op te eten -> veel te hard) maar vermalen gee probleem

trouwens van vermalen ogen en hersenen en ingewanden wordt ge totaal ni ziek, ge kunt gewoon niet tegen zo zwaar en vettig eten wss das al, er ziun duizenden mensen die met gemak 3 grote hamburgers en ne grote friet opeten (ik! mmmmmmmmmmh ik krijg er al goesring op)

Bontus

Legacy Member
Curryworsten+bier is de beste combinatie om de dag nadien iedereen naar huis te scheten.
you gotta love it :love:

morph123

Legacy Member
hetgeen ze in ne curryworst draaien is toch zo onsmakelijk niet als hier word gezegd ze.ik heb ne nonkel die bij zo'n bedrijf werkt,en die zij dat daar gewoon overschotjes van het vlees(biefstuk,coteletten,paardevlees,enz...)ingedraaid worden,stukken die te klein zijn om te verkopen.dat word gemalen,er word gelatine aan toegevoegd om alles bijeen te houden en kruiden,en nog wat smaakversterkers en ge hebt uwe curryworst.

?therapy?

Legacy Member
Kebab zit ook vol met afval :) gecontroleerd door voedselinspectie :p
ik eet nooit meer kebabs van mekkafood en het moet net lukken dat ze allemaal daar bestellen zeker?

Bjorn

Legacy Member
chosen1 zei:
leg maar is tv-worstjes in een glas cola en zie maar es wa daarmee is gebeurd na een paar dagen! de wormen kruipen er zo uit!


jah is zo, de vliegen komen erop af en leggen hun eitjes in die worstjes ;) en da duurt nie lang eer die groot zijn en der terug uitkruipe :)

anyway ontopic: d'r is zoveel op de markt waarvan zovelen geen idee hebben in welke omstandigheden het gemaakt is ;) , maar zoals gezegd tegenwoordig zijn de controles er wel sterk op vooruitgegaan ^_^ , en een curryworst/frikandel is wel lekker maar ge moet toch wel ne fermen ezel zijn zeker als ge gaat komen beweren dat dieje troep gezond is ;)

Pippoken

Legacy Member
Al dat 'lekkers' hier zal mij niet beletten van mij sebiet frieten met ne goeien bicky burger te pakken :D

OT: Ik eet zowieso niet teveel curryworsten, ik geloof ook al die dingen niet van botten enzo, de dag van vandaag wordt alles enorm gecontroleerd door de voedselinspectie...

Bubba

Legacy Member
Zolang als het lekker is blijf ik ervan eten ze. In alles draaien ze een bepaalde hoeveelheid van afval. Kwestie van hun afval kwijt te kunnen.

Bij bouwmaterialen en dergelijke doen ze dat ook.

Insomnia187

Legacy Member
doe mij maar een Mexicano, met een frietje, en een saté
een viandelleke en een kaassoufflé

Btw, wat zit er in een bitterbal,soms heb je daar echt walgelijke stukjes inzitten

Terrorist_Hell

Legacy Member
?therapy? zei:
Kebab zit ook vol met afval :) gecontroleerd door voedselinspectie :p
ik eet nooit meer kebabs van mekkafood en het moet net lukken dat ze allemaal daar bestellen zeker?

Er is één pittazaak in Gent, waar ik weet van heb, die zuiver vlees (is ruim 2 keer zo duur als ander) gebruikt. In alle andere zaken krijgt ge ander pittavlees (=mix) voorgeschoteld, dat overal hetzelfde smaakt. Daarom ging 'k steeds bij diene die beter kwaliteitsvlees had... smaakt gewoonweg beter.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan