Archief - curryworsten = afval?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boogje

Legacy Member
HC_Daedalus zei:
nog een kleine opmerking. ivm die oprit.

ik werk in de zomer in een kippenfabriek. en het afval daar word ook in zo'n plate brij gedraaid. maar dat gebeurd daar wel allemaal vrij hygiënisch. En wordt ook gesorteerd op kwaliteit (goei gaat bijv. naar mora, slechte naar aldi ofzo :p). Dus als ge van een goed merk koopt hebt ge zeker geen rotzooi (tenzij gij darmen/hersenen als rotzooi aanziet natuurlijk :p)

handig om te weten :p btw, als daar zoveel auto's oprijen op diene oprit/ iedereen daar efkes passeert kan dat daar toch niet echt proper zijn hé? :unsure:

nuja /care, alst lekker is eet ik het

pieta

Legacy Member
mja, waarom is mooie vlees slecht vlees?

da vlees in worsten en consoorten word afgespoten van karkassen, dus da zijn gewoon geen mooi lapkes ofzo, ik heb er geen problemen mee eigelijk...zowel zouk ook geen pate eten enz...
pver de hygiene, tja...kan ik menie over uitspreken

Myst!Q

Legacy Member
FroFro zei:
da sperma-verhaal komt uit mijn stad -,- der was es ne gast van ne pittabar da in de looksaus gecumd had fzoiet :p da stond in de krant

Lees mss gans men reply, hier is een meisje met are pitta naar de voedselinspectie geweest, ze vond dat haar looksaus een raar smaakje had .. 4 verschillende sperma's :D

FroFro

Legacy Member
Myst!Q zei:
Lees mss gans men reply, hier is een meisje met are pitta naar de voedselinspectie geweest, ze vond dat haar looksaus een raar smaakje had .. 4 verschillende sperma's :D

uw post was toen nog ni ge-edit, tgaat hier nogal snel me de replies :p

tgc_9012

Legacy Member
lol, zolang het goed smaakt blijf ik da eten ze :p
Nen biefstuk is ook spier van een beest, wa is er nu viezer aan hersenen, darmen, etc. dan aan een spier? :confused:

Gertos45

Legacy Member
Ik weet niet of deze info betrouwbaar is maar als een frikandel hetzelfde is al een curryworst, dan heb je hier alle info:

Klik hier

Emerxill

Legacy Member
Da verhaalke van dieje, pita/kebap wordt wel in elke stad/gemeente/dorp vertelt denk ik :p
Nu van da "slachtafval" klopt wel, vooral oren, neuzen, staarten en poten gaan in da "frituurvlees". Mijne nokel is in zijn vrije tijd landbouwer en doet soms ook zijn beesten naar het slachthuis en daar kwamen ook zo van die verhalen uit.
Btw, voor de krabslade liefhebbers, die surimi wordt ook gemaakt van "visafval" allemaal zeebeestjes die te klein zijn of er oneetbaar uitzien om verkocht te worden, worden gekookt, gemalen en daar wordt dan vocht van een krab aan toegevoegd. Et voila we hebben surimi :D

Brolpaq

Legacy Member
Myst!Q zei:
Lees mss gans men reply, hier is een meisje met are pitta naar de voedselinspectie geweest, ze vond dat haar looksaus een raar smaakje had .. 4 verschillende sperma's :D

:rofl: Manman. :')

Darconix

Legacy Member
Ach, er is zoveel dat je nt wil weten. Bijv de kleurstof van de Fristi en consoorten is gemaakt uit één of andere schildluis. Ooit eens gelezen op een vegetarisch forum, dat haar leden aanraadde gn Fristi meer te drinken. :D

Timmie

Legacy Member
1. het is frikadel
2. ja daar zitten de resten in van het vlees, maar dat wil niet zeggen dat dat niet goed is ofzo

Myst!Q

Legacy Member
Darconix zei:
Ach, er is zoveel dat je nt wil weten. Bijv de kleurstof van de Fristi en consoorten is gemaakt uit één of andere schildluis. Ooit eens gelezen op een vegetarisch forum, dat haar leden aanraadde gn Fristi meer te drinken. :D

Dat zal ne zware slag zijn in de zwammers hun gezicht ..

grungywout

Legacy Member
HC_Daedalus zei:
nog een kleine opmerking. ivm die oprit.

ik werk in de zomer in een kippenfabriek. en het afval daar word ook in zo'n plate brij gedraaid. maar dat gebeurd daar wel allemaal vrij hygiënisch. En wordt ook gesorteerd op kwaliteit (goei gaat bijv. naar mora, slechte naar aldi ofzo :p). Dus als ge van een goed merk koopt hebt ge zeker geen rotzooi (tenzij gij darmen/hersenen als rotzooi aanziet natuurlijk :p)

Ah, ook gewerkt bij pingo poultry blijkbaar :D

SpArdA

Legacy Member
Heb ooit nekeer een reportage gezien over junkfood.
In een curryworst zit geloof ik 16% vlees (lees: afschraapsel van karkassen).
Voor de rest bevat het nieren, hersenen, ogen,... van allerhande diersoorten.
Moest het niet vol smaakstoffen zitten zou het eten van zo'n worst menig mens doen kotsen denk ik.
Ik eet het alvast niet meer sindsdien.

DesorteD

Legacy Member
FroFro zei:
da sperma-verhaal komt uit mijn stad -,- der was es ne gast van ne pittabar da in de looksaus gecumd had fzoiet :p da stond in de krant

dat verhaal hebben ze in elke stad en is zooooo....bullshit.
Kheb onlangs nog van vriend bij de politie gehoord dat kebab zaken enorm proper en hygienisch zijn. Chinese keukens daarentegen....

TheCrow7

Legacy Member
Curryworst is idd een samenraapsel van overblijfselen.

Aan al die mensen die in de wolken zijn over Chicken Nugget toestanden. Als dit curryworst verhaal je doet kokhalzen, blijf dan ook maar van de Nugget's af. :p

ng

Legacy Member
DesorteD zei:
dat verhaal hebben ze in elke stad en is zooooo....bullshit.
Kheb onlangs nog van vriend bij de politie gehoord dat kebab zaken enorm proper en hygienisch zijn. Chinese keukens daarentegen....

Aziatische keukens in het algemeen.

Mijn vader heeft er zo eens een moeten controleren op brandveiligheid.

Het vet liep gewoon van die tafels af op de grond. Kuisen kenden ze blijkbaar niet, geur van de vuilbakken buiten dat doordrong tot de keuken.

Wel lekker chinees :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan