Archief - curryworsten = afval?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SilentSpring

Legacy Member
klust da wel die curryworsten, ma ne hele worst etek nooit. altijd frikandellen en viandelen alsk na't frietekot ga. bifiworsten en co gaan er ook goed in.
care wat er in zit, zoalng dat de worst er beke goed uitziet en lekker is blijvek da eten, same met hamburgers. op den duur moogde niks meer eten

EazY

Legacy Member
dat vliesje rond de worst was enkel vroeg de darm van het dier, denk dat het nu in de meeste slagerijen al vervangen is door dun plastiek. Dat verhaal met dat zaad in de looksaus is toch wel een urban legend denk ik.

en die frikandellen, sjah ^^ what doesn't kill you only makes you stronger :unsure:

Hiapoe

Legacy Member
Das toch algemeen bekend dacht ik, dat frikandellen allemaal rotzooi zijn ala ingewanden, hersens etc...

Das ook vlees é... Als ge een beest bekijkt dan heeft dat: Vel, Spieren, Vet, Darmen, Hart, Longen, Hersenen, Nieren, Lever,... En das allemaal eetbaar...
Waar zit het probleem?

Dat ge de smaak van het één niet goed vindt en het ander wel... tjah da kan, maar er is niks vies aan... 'vies' da is een opgedrongen interpretatie. Wat is de definitie van 'vies' anyway...?

Myst!Q

Legacy Member
Den Freddie zei:
klust da wel die curryworsten, ma ne hele worst etek nooit. altijd frikandellen en viandelen alsk na't frietekot ga. bifiworsten en co gaan er ook goed in.
care wat er in zit, zoalng dat de worst er beke goed uitziet en lekker is blijvek da eten, same met hamburgers. op den duur moogde niks meer eten

Een frikandel = curryworst ...

Hiapoe

Legacy Member
EazY zei:
dat vliesje rond de worst was enkel vroeg de darm van het dier, denk dat het nu in de meeste slagerijen al vervangen is door dun plastiek. Dat verhaal met dat zaad in de looksaus is toch wel een urban legend denk ik.

en die frikandellen, sjah ^^ what doesn't kill you only makes you stronger :unsure:

inderdaad... dacht niet dat het waar was maar het is dus toch o.a. plastic:

wikipedia:
-----------
Traditionally, sausage casings were made of the intestines of animals. Today, however, natural casings are often replaced by collagen, cellulose or even plastic casings, especially in the case of industrially manufactured sausages.

EazY

Legacy Member
Hiapoe zei:
Dat ge de smaak van het één niet goed vindt en het ander wel... tjah da kan, maar er is niks vies aan... 'vies' da is een opgedrongen interpretatie. Wat is de definitie van 'vies' anyway...?


true. toen ze vroeger bloedworsten maakten moesten ze met een bakske het bloed opvangen die uit het kadaver spoot.. en soms liep daar ook de urine van het beest door etc.

Vies? zonder twijfel
Is er al iemand doodgegaan van bloedworst te eten? :p

Savage

Legacy Member
in salami zit gemiddeld 19% vlees (volgens een vriendin van mij die in Wijnegem in een voedingsbedrijf werkt) en das vrij hoog.

Trouwens, wie er gelooft dat in nen hamburger van de Quick rundsvlees zit, ... :p

boogje

Legacy Member
Savage zei:
Trouwens, wie er gelooft dat in nen hamburger van de Quick rundsvlees zit, ... :p

idd,dat moet gewoonweg "afval" zijn, anders kan dat niet zo goedkoop verkocht worden

maar bon, als we hiervan "schrik" moetedn hebben moet je opt laatste sterven van de honger.

Hiapoe

Legacy Member
Ik WEET dat er weinig vlees in zit, maar ik zou eigenlijk wel correct willen geinformeerd worden door de bedrijven...
Als er in de Quick of McDonnalds staat 100% rundsvlees, dan zou ik ook willen dat het zo is! (het zal wel iets zijn ala: "Van al het vlees dat er inzit is het 100% rundsvlees"), maar ik vind dat zo een misleidingen niet zouden mogen kunnen!
trouwens, als zat er maar 1% echt vlees in een hamburger, ik zou er nog altijd even veel eten!

"Zolang het u niet ziek maakt, dan is het eetbaar", da is mijn motto :p

Dit wil nie zeggen dat ik zomaar alles eet... mijn keuze wat ik eet hangt af van de SMAAK, niet van WAT het is!

Myst!Q

Legacy Member
Hiapoe zei:
Ik WEET dat er weinig vlees in zit, maar ik zou eigenlijk wel correct willen geinformeerd worden door de bedrijven...
Als er in de Quick of McDonnalds staat 100% rundsvlees, dan zou ik ook willen dat het zo is! (het zal wel iets zijn ala: "Van al het vlees dat er inzit is het 100% rundsvlees"), maar ik vind dat zo een misleidingen niet zouden mogen kunnen!
trouwens, als zat er maar 1% echt vlees in een hamburger, ik zou er nog altijd even veel eten!

"Zolang het u niet ziek maakt, dan is het eetbaar", da is mijn motto :p

Dit wil nie zeggen dat ik zomaar alles eet... mijn keuze wat ik eet hangt af van de SMAAK, niet van WAT het is!

Het zou allezins een verklaring geven waarom ik na een hamburger van de McDonnalds een ambetante maag hebt :p

JanVH

Legacy Member
Savage zei:
in salami zit gemiddeld 19% vlees (volgens een vriendin van mij die in Wijnegem in een voedingsbedrijf werkt) en das vrij hoog.

Trouwens, wie er gelooft dat in nen hamburger van de Quick rundsvlees zit, ... :p
Op de site van Quick garanderen ze nochtans "100% puur rundvlees, 100% spierweefsel; kipfilets en kippenvleugeltjes"


*edit* En MacDonalds:
"Onze hamburgers bevatten in geen geval
snijresten of vlees dat machinaal van het karkas
wordt losgemaakt."

Toeriest

Legacy Member
Ik eet toch graag zo'n 2 speciallekes bij mijn frieten ze:)
EN mc nuggets, ma wa zit daarin btw?
En 'k vraag mij ook af hoe waar die verhalen nu zijn van die sperma in die sauzen van pittabars want ik moet eerlijk toegeven soms als ik pitta eet dan heb ik der zo mijn bedenkingen bij zenne en dan laat ik zo een stuk ligge :p

JanVH

Legacy Member
Toeriest zei:
Ik eet toch graag zo'n 2 speciallekes bij mijn frieten ze:)
EN mc nuggets, ma wa zit daarin btw?
En 'k vraag mij ook af hoe waar die verhalen nu zijn van die sperma in die sauzen van pittabars want ik moet eerlijk toegeven soms als ik pitta eet dan heb ik der zo mijn bedenkingen bij zenne en dan laat ik zo een stuk ligge :p
De helft van die verhalen zijn urban legends

JanVH

Legacy Member
Myst!Q zei:
Ik eet zo ie zo al geen curry worsten, al een tijdje niemeer, frietkotten al een hele tijd niet meer bezocht en dan spreek ik echt over jaren geleden dak nog es frietkot gedaan heb.

Alleen pitta en dan moet ik nog 100 % zeker weten dat er geen sperma of uitwerpselen in de pitta zitten :D

Hier in oudenaarde is der eens ene gestekt met zijn looksaus, 4 soorten sperma .. Daarme dak altijd ne durum met curry ketchup vraag :D
http://www.broodjeaap.nl/shoarma.html

Meer van deze urban legends op www.broodjeaap.nl :)

^^VooDoo^^

Legacy Member
Zolang het maar lekker is .. kan me eigenlijk niets schelen hoe het gemaakt is of wat erin zit. Als je zo begint te denken, ga je veel eten mogen laten vallen. :/

LSDsmurf

Legacy Member
Ik heb eens gehoord dat in een hamburger van de MacDonalds vlees zit van meer dan 100 verschillende koeien :)

En dat verhaaltje van sperma in de saus bij de pitta zaak heb ik ook al veel gehoord. Als je de verhalen mag geloven is dat in elk dorp/stad al eens voorgevallen :p

Hiapoe

Legacy Member
sperma is uiteindelijk ook eetbaar é... maar HOE smaakt dat? dat is de vraag!?! :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan