Archief - curryworsten = afval?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EazY

Legacy Member
broodjeaap.nl zei:
Overigens zijn er tal van beroemdheden die hun maag zouden hebben laten leegpompen in verband met grote hoeveelheden sperma die zich daarin zouden bevinden: Elton John, Alanis Marisonette, Madonna, Freddie Mercury, Rod Stewart.


=D :help:

ComputerVISTA

Legacy Member
We vreten zoveel troep... In de tijd van de dioxine hebben we dat ook allemaal opgefret... Och ja ik trek er me niet veel van aan.

Zeta Reticula

Legacy Member
Zogenaamd "afvalvlees" is daarom toch geen vergif... 't Is gewoon geen gehakt of biefstuk. Iedereen heeft toch al gehoord van Schotse haggis (gevulde schapenmaag), de Lappen die eten gedroogde elandharten, varkenshersenen zijn op sommige plaatsten ook een lekkernij, het "velletje" rond de saucissen is in feite darm, bloedworst wordt gemaakt van met bloed doordrenkt brood...

Hellrabbit

Legacy Member
snobke15 zei:
Op de site van Quick garanderen ze nochtans "100% puur rundvlees, 100% spierweefsel; kipfilets en kippenvleugeltjes"


*edit* En MacDonalds:
"Onze hamburgers bevatten in geen geval
snijresten of vlees dat machinaal van het karkas
wordt losgemaakt."

Het is wel strafbaar om zoiets te beweren en dat niet na te komen ...

En zeker na affaires zoals die dioxinecrisis, maar ook BSE en vogelgriep ed zijn er daar veel strengere controles op.
In principe worden er over zo een dingen niet snel gelogen tegenwoordig (en wss zeker niet door zo een grote ketens) en als dat wel zo is, zullen ze wel snel tegen de lamp lopen

Talos

Legacy Member
Curryworsten van Beckers zitten alvast niet vol "afval". Mijn nonkel werkte daar en die kon bevestigen dat daar echt deftig vlees gebruikt wordt voor die producten.

Zeta Reticula

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Het is wel strafbaar om zoiets te beweren en dat niet na te komen ...

En zeker na affaires zoals die dioxinecrisis, maar ook BSE en vogelgriep ed zijn er daar veel strengere controles op.
In principe worden er over zo een dingen niet snel gelogen tegenwoordig (en wss zeker niet door zo een grote ketens) en als dat wel zo is, zullen ze wel snel tegen de lamp lopen
Quick e.d. is dan ook niet hetzelfde dan de spullen die je in de frituur vindt. Bij Quick of iets dergelijks gaan eten kost je ook wel meer dan de gemiddelde frituur.

Bart Religion

Legacy Member
"afval" vlees?

vlees is vlees. In principe is er niks mis met ingewanden om op te eten. de meeste mensen vinden het er gewoon "vies" uitzien dus draait men er worsten van.

ComputerVISTA

Legacy Member
bartreligion zei:
"afval" vlees?

vlees is vlees. In principe is er niks mis met ingewanden om op te eten. de meeste mensen vinden het er gewoon "vies" uitzien dus draait men er worsten van.


Idd, ten andere kunde bij den beenhouwer ook kalfshersenen, nieren en etc etc etc... kopen, niks mis mee en zelf lekker!

smason

Legacy Member
Het waren mss curryworsten om naar "de onderste helft van de wereld" te sturen ^^

Inspector Monkfish

Legacy Member
wat kan mij dat schelen wat voor vlees daar inzit? Een curryworst is pure njam njam :p

Timmie

Legacy Member
Talos zei:
Curryworsten van Beckers zitten alvast niet vol "afval". Mijn nonkel werkte daar en die kon bevestigen dat daar echt deftig vlees gebruikt wordt voor die producten.
Natuurlijk gaat die dat zeggen. Die gaat geen slecht woord zeggen over zen werkgever he :p

Een beetje kritisch zijn mag altijd wel :)

metaphore

Legacy Member
Hiapoe zei:
Ik WEET dat er weinig vlees in zit, maar ik zou eigenlijk wel correct willen geinformeerd worden door de bedrijven...
Als er in de Quick of McDonnalds staat 100% rundsvlees, dan zou ik ook willen dat het zo is! (het zal wel iets zijn ala: "Van al het vlees dat er inzit is het 100% rundsvlees"), maar ik vind dat zo een misleidingen niet zouden mogen kunnen!
trouwens, als zat er maar 1% echt vlees in een hamburger, ik zou er nog altijd even veel eten!

"Zolang het u niet ziek maakt, dan is het eetbaar", da is mijn motto :p

Dit wil nie zeggen dat ik zomaar alles eet... mijn keuze wat ik eet hangt af van de SMAAK, niet van WAT het is!


Over het vlees van in mc donalds, ik werk daar en ik kan u verzekeren dat da echt puur vlees is.
ge moet natuurlijk nie verwachten dat da een stukske van den beste steak is, maar da is 100% gemaakt van spieren van rund, dus nix ingewanden en andere.
Persoonlijk vertrouw ik mc donalds en quick veel meer dan een kebapzaak of een frituur ergens op den hoek ofzo. Die worden jaarlijks zo vaak gecontrolleerd dat die zich echt geen fouten kunne permitteren.
Kheb ook al bij ne slager gewerkt, persoonlijk zou ik liever vlees van de mc donalds eten dan van dat bij de slager. Mc donalds is hygienischer.

volgens mij geldt dat voor de quick evenzeer.

btw, ik blijf curryworsten eten, of daar nu runderogen inzitten of nie, da maakt mij totaal gene zak uit :)

Talos

Legacy Member
Timmie zei:
Natuurlijk gaat die dat zeggen. Die gaat geen slecht woord zeggen over zen werkgever he :p

Een beetje kritisch zijn mag altijd wel :)

Ik zei wel degelijk, werkte. Dus hij werkt er niet meer :)

TheCrow7

Legacy Member
metaphore zei:
Over het vlees van in mc donalds, ik werk daar en ik kan u verzekeren dat da echt puur vlees is.

Je hebt m.a.w. de fabriek bezocht die verantwoordelijk is voor de vleesverwerking en het hele proces tot en met het afgewerkt eindproduct gevolgd ?

the_vee

Legacy Member
Geef mij in de frituur maar een goeie grote saté met veel kruiden, dat is tenminste nog echt vlees ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan