Archief - curryworsten = afval?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darth-Falcon

Legacy Member
gaat er maar van uit dat alles van vlees dat fijngehakt of gemalen is (dus hamburgers, kurryworsten, bitterballen, ...), serieus wat rommel bevat

Bontus

Legacy Member
Uitzondering is wel Mcdonalds, dat is puur rundvlees zonder kruiden. Het smaakt dan ook naar niet veel en is ruim duur.

metaphore

Legacy Member
reteiP zei:
Uitzondering is wel Mcdonalds, dat is puur rundvlees zonder kruiden. Het smaakt dan ook naar niet veel en is ruim duur.

da vlees op zich smaakt echt naar nix :)
kheb da zo eens geprobeerd, totaal geen smaak
da vlees wordt dan ook nog eens zonder boter ofzo gebakken
alles smaak komt uit de sauzen eigelijk :p

Hellrabbit

Legacy Member
metaphore zei:
da vlees op zich smaakt echt naar nix :)
kheb da zo eens geprobeerd, totaal geen smaak
da vlees wordt dan ook nog eens zonder boter ofzo gebakken
alles smaak komt uit de sauzen eigelijk :p


en wie weet wa ze daar allemaal indraaien :(

Dennoman

Legacy Member
Njah, de ergste shit qua vlees zijn volgens mij die cervela's die ze op café verkopen. Als ge die in uw mond stopt, smelten die direct op uw tong van het vet en ge voelt de losse stukjes over uw tong. Dat hebt ge ook met zwarte pens, maar zelfs pens die kwalitatief goed is, is ook nog moordend qua vetgehalte enzo xD

deyoeri

Legacy Member
Is al langer geweten eh...Mijn moeder werkte vroeger in een slagerij en ze weigerde altijd van de americain preparé te eten die van daar kwam. Toen ik zag wat er allemaal in gedraaid werd, was mijn goesting ook over voor vijf minuten, maar daarna ben ik toch lekker preparé blijven eten. Als iets mij smaakt, why should I care wat er in zit..?

Bloob

Legacy Member
ma is naar de frituur om friet & stoofvleessaus, bitterballen & kaaskrotet te gaan halen voor mij YAM :love:

chosen1

Legacy Member
Bjorn zei:
jah is zo, de vliegen komen erop af en leggen hun eitjes in die worstjes ;) en da duurt nie lang eer die groot zijn en der terug uitkruipe :)

anyway ontopic: d'r is zoveel op de markt waarvan zovelen geen idee hebben in welke omstandigheden het gemaakt is ;) , maar zoals gezegd tegenwoordig zijn de controles er wel sterk op vooruitgegaan ^_^ , en een curryworst/frikandel is wel lekker maar ge moet toch wel ne fermen ezel zijn zeker als ge gaat komen beweren dat dieje troep gezond is ;)

k kwist nie dat het zo zat maar ne maat had da geprobeert en daar kwame wel degelijk worme uit

Bubba

Legacy Member
Hellrabbit zei:
en wie weet wa ze daar allemaal indraaien :(

Daar draaien ze niks van rommel in. Die hamburgers zijn van de beste kwaliteit. Als één van de weinige controleerd mcdonalds dat vlees echt heel streng. 1 grens die overschreden word en meteen word uit voorzorg de ganse groep runderen vervangen.

Als je dus mcdonalds én gezond wilt eten moet je gewoon de hamburgers uit de broodjes halen en enkel die opeten. :p

Hellrabbit

Legacy Member
chosen1 zei:
k kwist nie dat het zo zat maar ne maat had da geprobeert en daar kwame wel degelijk worme uit


Wij hebben dat op reis ook geprobeerd en daar kwam juist niks uit (en dat na 3 dagen in de vlakke zon gestaan te hebben)

Kzou trouwens ook niet weten wat daar erg aan zou zijn, toch logisch dat er allerlei beesten hun eitjes leggen in vlees dat zomaar rondslingert?

Wss gaat dat zelfs beter zonder dieje cola (zure omgeving enzo :p)

Mosh

Legacy Member
Het klinkt raar maar in Mcdonalds kun je nog de 'gezondste' junk food op de markt krijgen. McDonals is heel streng op hun voedsel en passen allerlei regels toe zodat het voedsel geen kans krijgt om bacterien op te doen.

Ook gemaakte hamburgers bvb, in een degelijke mcdonalds blijven die amper 5 mins in het rekje liggen en dan worden ze onverbiddelijk naar de vuilbak verbannen. Natuurlijk heb je op iedere mcdonalds uitzonderingen waar ze de regels (meestal jobstuden en van die suffe idioten) niet al te serieus nemen.

Enfin, het gezondste op de markt kwa junk food dus, dat iedere dag eten is niet bevordelijk voor uw gezondheid EN gewicht.

ps. Tis nogal wiedes dat er wormen uit vlees kruipen wanneer ge het 3 dagen in kamertemperatuur laat liggen :ironic: . Ge moet vlees al invriezen voor de bacterie aanmaak kwasi stop te leggen, zelfs op 3-4 (standaard koelkast) graden hebt ge aanmaak van (ziekte)kiemen, welliswaar in veel trager tempo dan 6-7 graden, of erger, 20 graden .. das bijna instant beestjesfeest.

FLT

Legacy Member
Wat een debiele reacties... weten jullie er eigelijk iets over of gooien jullie met dingen die je hebt horen zeggen? Ik werk al 4jr in een beenhouwerij als vakantiejob & weekendjob.

Je hebt de normale hamburgers die gemaakt zijn van américain. Deze zijn qua vet nog van de beste!
Dan heb je de kaasburgers en das 1 grote bol vet dat je eet. Het enigste verschil dat ze maken is "mager" vet en "vet" vet... Jaja...
"vet" vet is echt het witte vet. "mager" vet is gewoon vet vlees.
Doe er dan nog eens kaas bij en je weet al welke caloriebom je eet?
Hetzelfde geldt trouwens voor gehakt. (behalve kippegehakt)

In grillworsten zit oud vlees of vlees dat uit de winkel gehaald is omdat de datum overschreden is, ook afval van bvb kaasburgers die je gemaakt zit daarbij. Hetzelfde voor spaghettisaus, soepballekes, ...

Bij alles zit gewoon bewaarmiddel en bepaalde kruiden die de er de smaak aan geven.

Nu dit is gewoon overal zo. Om dan te zeggen dat ze het in McDonalds niet doen is dikke zever. In McDonalds moeten de werktafels etc wel allemaal dik proper zijn, en daar is strenge controle op.

Hoe kan je trouwens bacteriën krijgen als alles gekookt en gebakken wordt?

Bubbling Zombie

Legacy Member
Mosh zei:
Het klinkt raar maar in Mcdonalds kun je nog de 'gezondste' junk food op de markt krijgen. McDonals is heel streng op hun voedsel en passen allerlei regels toe zodat het voedsel geen kans krijgt om bacterien op te doen.

Dus mcdonalds controleert z'n eigen.

:')

Mosh

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
Dus mcdonalds controleert z'n eigen.

:')

Ja, weet wel .. mcdonalds is een naam voor een veel grotere holding met eigen inspectiekantoren etc. Natuurlijk is er ook nog controle van buitenaf maar mcdonalds zorgt er ook voor dat vooropgestelde regels opgevolgd worden.

Kheb al regelmatig in McDonalds inspectie gezien van hygiene en dat gebeurde intern.

metaphore

Legacy Member
mja ge hebt gewoon de controles van het hoofdkantoor, en daarbuiten hebt ge ook nog check ups van de gezondheids inspectie

dus mc donalds controlleert inderdaad zijn eigen, als het niet in orde is sluit mc donalds zelfs zijn eigen.

die burgers worden inderdaad ook maar 15 minuten bijgehouden, daarna alles in de vuilbak
vlees mag nooit met handen worden aangeraakt, da wordt altijd heel hard gecontrolleerd, kipproducten (nuggets etc), visproducten en van die andere dingen die in het vet gebakken worden, worden wel met de handen aangeraakt.
Het is ook wel zo dat wij een lijst hebben om onze handen te wassen (minimum 1x per uur, + na alle activiteiten die de handen bevuilen)

kzeg het, het voedsel in mc donalds is echt wel goe te vertrouwen
da vet van fritten enzo wordt elke dag gefilterd, da zulde in de meeste frituren nie zien zenne, elke dag wordt nog een gecontrolleerd of het nog goed is en indien niet wordt er direct vers vet ingedaan etc...


da van die zwamworsten heb ik ook eens geprobeerd op reis, da gaf helemaal nix.

Mosh

Legacy Member
FLT zei:
Hoe kan je trouwens bacteriën krijgen als alles gekookt en gebakken wordt?

Koken en bakken staat niet altijd gelijk aan dood doen van bacteriën. De temperatuur moet hoog genoeg zijn, het vlees moet doorbakken zijn (dus niet rood vanbinnen etc) en hoe ouder/rotter het vlees hoe moeilijker het is.

Maw, twil dus niet zeggen dat een gebakken hamburger per definitie altijd bacterie-vrij is.

Enfin, de meeste bacteriën zijn nog niet zo een ramp voor het menselijk lichaam, integendeel, je bouwt automatisch een sterker immuunsysteem op door is iets op te eten waar 'slechte' bacteriën inzitten. Hangt allemaal van voedsel tot voedsel af, welke bacterie en in hoeverre deze aanwezig zijn.

JohnDodger

Legacy Member
Ik eet da graag, of da nu slecht is of niet kan me weinig schelen, van al da gezond voedsel moe'k ook nie veel van wete :sop:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan