Archief - curryworsten = afval?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Duckzor

Legacy Member
zit er in salami ook geen afval van dieren ?

tjah als het maar lekker smaakt dan maakt het ni veel uit wat er in zit

kdenk dat je veel niet weet hoor ;)

sneax

Legacy Member
ik denk dat bitterballen, ,hamburgers, bouletten, mexicano etc.. allemaal van hetzelde laken een broek is, het enige verschil is de samenstelling (bitterbal moet vloeibaarder zijn, mexicano pikkanter) maar het vlees ziet er mij van structruur overal tzelfde uit

Karre

Legacy Member
Als het smaakt dan smaakt het, sterven doen we er niet van en kom nu niet af met calorieën en zwaarlijvigheid want dat krijgde ook van snoep.
Paté is wel gemaakt van lever, hamburgers ook allemaal "troep" onder elkander gemengd, worsten zijn gekapt in dat darmen velleke... . Als ge daar door al uw eten laat liggen dan zou je zelf al iets moeten kweken ... .

Virz

Legacy Member
Khad zo is een doos curryworsten gekocht in de colruyt en die smaakten stuk voor stuk naar vis :unsure:

GenesisX

Legacy Member
Waarschijnlijk een kat die juist gegeten had :D

[size=-2]Don't flame me :$[/size]

e.House

Legacy Member
Virz zei:
Khad zo is een doos curryworsten gekocht in de colruyt en die smaakten stuk voor stuk naar vis :unsure:

Je had ze ook niet eerst aan je vriendin moeten geven.

Brock

Legacy Member
Ik heb ooit nog een vakantiejob gedaan bij AMANDO in Destelbergen ( salamifabriek waar ze onderandere de "bistro-worst" maken - van die witte die opgerold op den toog bij de slager staan ).
Daar vertelde der mij enen dat ze ooit een bestelling van salamis in de vorm van pompoenen voor halloween teruggezonden kregen wegens schimmel op de salamis.

Deze hebben ze gewoon weer met schimmel enal verwerkt in de andere salamis.

Buiten dat om moet ik wel eerlijk toegeven dat de hygiene daar heel streng gecontroleerd werd ( ontsmetten, pakken aan, haarnetjes, botten, etc )

Mosh

Legacy Member
Mja schimmels, niet alle schimmels zijn slecht voor de gezondheid eh. Sommige kazen laten ze zelfs expres schimmelen. Maar ok, dat is nu niet direct een voorbeeld van eerlijke praktijken kwa vleesverwerking :)

Mr.Anderson

Legacy Member
Ohja, Frikandellen enal (zoals al eerder gezegd geweest is) bevatten ook allemaal die slecht ogende ingrediënten. Maar het smaakt goed en het is lekker :) So who cares ^^
Iedereen spreekt over het afval van de dieren die erin verwerkt zit, waarom zijn de darmen afval? Ze worden gebruikt voor deze voeding, dus het is geen afval éh :p Anyway, we moesten es weten wat er allemaal in ons eten terrecht komt...

Mosh

Legacy Member
Inderdaad, dat afval is zelfs onschadelijk vergeleken met zoetstoeffen en andere chemische brol die ons eten sieren. Bvb light producten die aspartaam bevatten etc ..

"Fosforzuur wordt voornamelijk gebruikt in de productie van kunstmest, in detergenten, en in kleine hoeveelheden in frisdranken, zoals cola."

Dan is ne curryworst u minste zorg hoor :)

PureFun

Legacy Member
Imo wordt vlees tegenwoordig veel te nauw gedefiniëerd. Blijkbaar is vlees = spier. Alles van een dier is eetbaar na voldoende bereiding. De gelatine die in veel meer voedingsmiddelen dan je zou denken zit wordt gemaakt van huiden en botten.

Ongerustheid over 'hygiëne' en wat ze 'erin draaien' lijkt me nutteloos. Het ergste is dat je wat meer micro organismen zoals bacteriën of schimmels opeet dan anders. Meestal verteer je deze gewoon of bestrijdt je immuunsysteem ze succesvol zonder dat je er iets van merkt. In het ergste geval heb je een voedselvergiftiging, het voedingsmiddel dat dit veroorzaakt heeft wordt dan meteen geïdentificeerd en bij meerdere gevallen m.b.t. een pittazaak of dergelijke zullen de bevoegde instanties wel een controle uitvoeren. Vlees is vlees of het nu volgens bepaalde criteria onder 'afval' valt of niet. De grootste bedreiging van al wat onder de noemer 'frituurvoedsel' valt is imo toch het vetgehalte :p Vet wordt door je lichaam aanvaard terwijl het zich gerust kan verweren tegen bacteriën e.d.
Natuurlijk is bezorgdheid omtrent ons voedsel wel terecht wanneer het gaat over met teveel dioxine gevoedde varkens of met BSE besmette runderen die ernstige gevolgen op lange termijn kunnen hebben voor de mens maar daar gaat deze thread niet over.

En /shrug naar de nl wiki frikandel uitleg, daar wordt beweerd dat in België frikandel ook gehaktbal betekent en er wordt aangehaald dat een frikadel nog iets anders is dan een frikaNdel.

Mr.Anderson

Legacy Member
Mosh zei:
Inderdaad, die afval is zelfs onschadelijk vergeleken met zoetstoeffen en andere chemische brol die ons eten sieren. Bvb light producten die aspartaam bevatten etc ..

Dan is ne curryworst u minste zorg hoor :)

² that ;)

Peephole

Legacy Member
Mosh zei:
Inderdaad, dat afval is zelfs onschadelijk vergeleken met zoetstoeffen en andere chemische brol die ons eten sieren. Bvb light producten die aspartaam bevatten etc ..
Van aspartaam is nog altijd niet bewezen dat het schadelijk is.

PureFun

Legacy Member
En van kalium acesulfaam, saccharine en cyclaamzuur ook niet eenduidig :p Tegenwoordig zijn het juist deze laatste 3 in combinatie die in heel wat light producten en 'gezonde drankjes' opduiken. Imo is de '0% suiker' vermelding die op al deze verpakkingen pronkt heel wat minder belangrijk dan de aanwezigheid van deze zoetstoffen. Er zijn geïsoleerde tests die zouden tonen dat er een verband is tussen gebruik van deze zoetstoffen en bepaalde kankers maar zonder reproduceerbare resultaten.
Als je ziet hoe elk land andere regels heeft (cyclaamzuur is denk ik niet toegelaten atm in de US) zie je door het bos de bomen niet meer. Niet alleen de zoetstoffen maar een hele boel smaakversterkers, kleurmiddelen en bewaarstoffen zijn onvoldoende getest of er ontbreekt een consensus. Vb E142 wat voor de groene kleur zorgt van dat schweppes drankje is verboden in heel wat landen zoals je in de link kan zien.

Je moet van iets doodgaan, zorg dat je van iets fun sterft :p

GMotha

Legacy Member
Tuurlijk worden curryworsten van afvalvlees gemaakt:p
Geen schrik over hygiëne en al die dingen, hier zijn ze'r streng genoeg op. Smaakt het of smaakt het niet? Ik zou alles eten wat (mits bepaalde voedselnormen) eetbaar is.

Mosh zei:
Mja schimmels, niet alle schimmels zijn slecht voor de gezondheid eh. Sommige kazen laten ze zelfs expres schimmelen. Maar ok, dat is nu niet direct een voorbeeld van eerlijke praktijken kwa vleesverwerking :)
Kaas is pretty much schimmel op zichzelf.

Malkavian

Legacy Member
Peephole zei:
Van aspartaam is nog altijd niet bewezen dat het schadelijk is.

Zijn al artikels verschenen waaruit onderzoek blijkt dat mensen die veel light drinken (maw aspartaam) gevoeliger zijn voor hoofdpijn/migraine. (lees VEEL hoofdpijn/migraine hebben)

En nee kheb geen link aangezien het in een medisch boekske bij den docteur was dak het gelezen heb,

Disa

Legacy Member
Kweet niet of ze het hier al gezegd hebben (kheb maar de eerste 50 replies gelezen), maar de beenderen van varkens enzo wordt nu weer terug in het meel gedraaid en terug aan de varkens gevoederd. Dus eigenlijk eten ze hun voorgangers weer op.

Ivm die frikadellen: #care. Dit was al langer geweten en ik heb er persoonlijk niets op tegen. Het zal je niet doden (alhoewel, als je enkel maar frikadellen gaat eten zullen ze u ook kunnen rollen ^^).

Hersenen en niertjes op zijn eigen zijn trouwens niet slecht.

Cervantes

Legacy Member
WTF maakt dat nu allemaal uit? Al draaien ze der schildpadden-vlees is, who cares? Proeft ge dat? NEE, idd. Dus eten die handel! Ge moest is weten hoe medicatie wordt gemaakt, dat komt uit koeie-ogen, en gelatine, van snoepkes, komt uit koeie-beenderen. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan