Archief - curryworsten = afval?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem04

Legacy Member
ohh doe niet onozel, heb ook 10 jaar gewerkt in horeca en zon zaken gebeuren overal!!!

Is niet omdat jij dat niet doet, dat niemand van het personeel stoten uitsteekt he!

En dat zal je heus niet merken als ze niet willen dat het opvalt, toen ik in een restaurant werkte in Sint martens latem (de meesten onder ons zullen weten dat daar poepjesvolk komt om eens goed met geld te smijten naar eten en drinken, werkte daar een jongen in de keuken die zijn vroegere leraar op bezoek kreeg, kan u verzekeren dat die jongen nog wat anders tussne de gelatine had gedraait ook

En dat was in 1, zoniet thet chiqueste restaurant in latem

Alleen al handen wassen, hoeveel mensen denk jij dat daadwerkelijk hun handen wassen na toiletbezoek?? Ik zal het u met zekerheid zeggen : DE MINDERHEID!!
Schoon voorbeeld hiervan is dat men ooit een studie heeft gedaan naar welk voedsel in snackbars en cafes meest besmet was met urinesporen...; wel dat zijn de borrelnootjes die je krijgt Of dacht je dat ze die wegsmijten na dat persoon x daar met zijn vieze poten in zitten roeren heeft??

Mijn vader is bakker, ik zie die bakkerij dagelijks ;)
Mijn vader doet dat alleen, er is maar 1 iemand en die vervoert en maakt platen proper. En hij wast ook zijn handen na een bezoek aan het toilet.

Ze zijn dus niet allemaal zo. En neen, ik doe niet onnozel door niet akkoord met u te gaan.

e.House

Legacy Member
Mr zappa zei:
on
Alleen al handen wassen, hoeveel mensen denk jij dat daadwerkelijk hun handen wassen na toiletbezoek?? Ik zal het u met zekerheid zeggen : DE MINDERHEID!!
Schoon voorbeeld hiervan is dat men ooit een studie heeft gedaan naar welk voedsel in snackbars en cafes meest besmet was met urinesporen...; wel dat zijn de borrelnootjes die je krijgt :) Of dacht je dat ze die wegsmijten na dat persoon x daar met zijn vieze poten in zitten roeren heeft??

Ik geloof dat uit dat onderzoek was gebleken dat op die borrelnootjes gemiddeld de urine van 100 personen zat :p

Nou kan je nog meedingen met het wereld record voor bukake

Ether

Legacy Member
100 zou wel straf zijn, of tmoet een hele grote pot zijn :p


Tzal wel meer stuk of 5 à 10 mensen zijn

Gavin

Legacy Member
nog zoiets, hoe komt iedereen altijd aan urine op de handen?

of doe ik nu iets verkeerd?

Moloch

Legacy Member
Mediamonk zei:
De controle hier bv op vlees op de grond met container etc... kan al niet aangezien vlees altijd in gekoelde containers zitten.

en gij leeft nog in ne wereld waar iedereen zich schoon aan de regels houd en niks verkeerd doet? :lol:

ge zou eens moeten weten hoe ze de mensen bedriegen met hun afval, zelf "filets" worden opgespoten met water en additieven voor het gewicht (meer gewicht = meer geld per kilo)

waarom denkt ge dat mcdonalds hamburgers direct worden gebakken als ze uit de vriezer komen? laat ze een half uurke ontdooien en van ne hamburger is er geen sprake meer..

trouwens dezer dagen is het het ergst qua eten, ze zouden zelf mensen vergiftigen (wat ze nu al doen trouwens, niet dat ge er gaat van sterven, toch nie op ne korte tijd, maar wie weet de schade op lange termijn? idd nobody cares..) voor 5eur meer winst..

en iedereen die beweerd dat alles toch zo gezond is; waarom hebben die meiskes tegewoordig al tetten hebben op hun 12jaar? en geen muggebete maar dikke tetten, van het gezond vlees dat vol met hormonen en andere shit zit?

metaphore

Legacy Member
Moloch zei:
en gij leeft nog in ne wereld waar iedereen zich schoon aan de regels houd en niks verkeerd doet? :lol:

ge zou eens moeten weten hoe ze de mensen bedriegen met hun afval, zelf "filets" worden opgespoten met water en additieven voor het gewicht (meer gewicht = meer geld per kilo)

waarom denkt ge dat mcdonalds hamburgers direct worden gebakken als ze uit de vriezer komen? laat ze een half uurke ontdooien en van ne hamburger is er geen sprake meer..

trouwens dezer dagen is het het ergst qua eten, ze zouden zelf mensen vergiftigen (wat ze nu al doen trouwens, niet dat ge er gaat van sterven, toch nie op ne korte tijd, maar wie weet de schade op lange termijn? idd nobody cares..) voor 5eur meer winst..

en iedereen die beweerd dat alles toch zo gezond is; waarom hebben die meiskes tegewoordig al tetten hebben op hun 12jaar? en geen muggebete maar dikke tetten, van het gezond vlees dat vol met hormonen en andere shit zit?
als ge ne burger van de mc donalds laat ontdooiren houdt ge ne perfecte burger over...
die worden gewoon niet ontdooid omdat da zorgt voor veel meer bacteriën

en beweert gij nu echt dat meisjes sneller borsten krijgen dan vroeger?
en dat door eten?
echt nie dan
Tis echt nie zo dat men zomaar alles in vlees draait wat men wilt zenne.
De slagerijen waar vlees geprepareerd wordt worden echt wel gecontrolleerd, der zullen vaak genoeg steekproeven enzo gedaan worden.
Hormonen zijn verboden in Europa dus die zulde echt nie dikwijls terugvinden in u eten :p
Af en toe zit er een uitzondering tussen, maar die vleesverwerkende bedrijven worden zowizo gepakt.
Ge moet echt nie denken dat ge elke dag een stapel hormonen binnenspeelt. ;)

Karre

Legacy Member
Moloch zei:
en iedereen die beweerd dat alles toch zo gezond is; waarom hebben die meiskes tegewoordig al tetten hebben op hun 12jaar? en geen muggebete maar dikke tetten, van het gezond vlees dat vol met hormonen en andere shit zit?
Daarom dat ik nog niet echt ne vegetagiër me grote heb gezien :evil: :p .

fixer187

Legacy Member
DesorteD zei:
dat verhaal hebben ze in elke stad en is zooooo....bullshit.
Kheb onlangs nog van vriend bij de politie gehoord dat kebab zaken enorm proper en hygienisch zijn. Chinese keukens daarentegen....





De chinese keuken is idd meestal niet om aan te zien. Ik heb stage gelopen bij een zelfstandige in de horecakoeling.

In echt een chic chinees restaurant geweest, maar die keuken was niet om aan te zien. Zonder te overdrijven de gele ijskasten zat onder het vet soms tot ong. 5mm. de groenten zaten in grote open emmers in de koelkast op een soort zuur. En heel de keuken stond gewoon vol met rommel.

Een kebab tent vetrouw ik toch niet , al was het maar het feit dat die sauzen gewoon niet om aan te zien zijn, looksaus serieus verlengd met water en dan wat lookpoeder erbij. No thank you.
Ook met het gedacht dat ze de sauzen naar mijn mening hergebruiken, ik zeg niet dat de eigenaars iets walgelijk met de sauzen doen, maar de klanten misschien wel...



metaphore zei:
en beweert gij nu echt dat meisjes sneller borsten krijgen dan vroeger?
en dat door eten?
echt nie dan


had toch ook zoiets gezien op discovary. Niet door eventuele hormonen maar wel omdat de puberteit wordt vervroegd doordat de eetgewoonte hard zijn veranderd de laatste 40 jaar



Gavin zei:
nog zoiets, hoe komt iedereen altijd aan urine op de handen?

of doe ik nu iets verkeerd?

idd, maar dan wel degene die hun handen dan wel wassen nemen de klink van de deur eens goed vast :doh:

Tracker

Legacy Member
gewoon een curryworst special met pili pili is meer als genoeg voor mij om te doen watertanden, i dont care wa ze der tussen draaien zolang ik der ma ni ziek van word en het mij smaakt

Wover

Legacy Member
Ik heb geen zin om de volledige topic door te lezen, maar het zal al wel over mc donalds gegaan hebben neem ik aan.

Het is nu mijn tweede jaar dat ik daar vakantiewerk doe, en ik moet zeggen dat het daar echt wel proper is hoor. Propere keuken, alles netjes verpakt, degenen die in de keuken werken moeten altijd handschoenen aanhebben en mogen dan nog niks aanraken van wat de klanten krijgen :p

En over of het wel echt 100% vlees is, dat is echt wel zo hoor, bij mc nuggets zie he dat bv toch duidelijk, da's duidelijk kippenvlees, dat zie je toch aan de structuur van dat vlees...

En de hamburgers zijn geen hamburgers zoals bv in een fritkraam, de hamburgers van mc donalds zijn eigenlijk "steak haché", dus gewoon het beste vlees van het dier en dat dan gehakt ;).

drostof

Legacy Member
Effe wat cowboyverhaaltjes nuanceren.

Zoals gezegd wordt voor curryworsten inderdaad ingewandenvlees gebruikt, maar dat is niet het enige. Curryworsten bevatten vooral kalkoen- en paardenvlees ingevoerd vanuit de US. Of die kalkoenen en paarden zo gezond gekweekt zijn laat ik in het midden. Maar het is dus niet zo dat curryworsten ENKEL afval zijn (laat ons stellen dat het een derde is van wat er in steekt).

Verder is dat afval niet altijd minderwaardig vlees. Mensen eten al jaar en dag niertjes, lever en hersenen (zelfs vaak als delicatesse). Heb je er trouwens al eens bij stilgestaan wat je op je bord krijgt als je KIP besteld bij een Chinees? Ooit die structuur bekeken? Dat is geen kip! Ik heb gehoord dat dat de boekmaag van een koe zou zijn, maar in ieder geval is dat ook ingewandenvlees.

Verder het fabeltje dat worsten nog steeds de darmen van een varken zouden zijn, dat is al lang niet meer waar, dat is allemaal synthetisch tegenwoordig. Da is een soort gelatine-achtige substantie die gemaakt wordt van beendermeel.

Tenslotte de saucissen en bifi-worsten. Dit is afval, MAAR gewoon afval wanneer men een biefstuk een mooie vorm geeft, dus geen ingewanden, maar hoogwaardig vlees, vaak alleen wat meer vet. Dus zeer mooi vlees voor de rest.

Pana

Legacy Member
Zo wordt het afval tenminste rendabel gemaakt en gaat er niets verloren :).
Ik zal er in ieder geval niet van wakker liggen.

Preske

Legacy Member
drostof zei:
Effe wat cowboyverhaaltjes nuanceren.

Zoals gezegd wordt voor curryworsten inderdaad ingewandenvlees gebruikt, maar dat is niet het enige. Curryworsten bevatten vooral kalkoen- en paardenvlees ingevoerd vanuit de US. Of die kalkoenen en paarden zo gezond gekweekt zijn laat ik in het midden. Maar het is dus niet zo dat curryworsten ENKEL afval zijn (laat ons stellen dat het een derde is van wat er in steekt).

Verder is dat afval niet altijd minderwaardig vlees. Mensen eten al jaar en dag niertjes, lever en hersenen (zelfs vaak als delicatesse). Heb je er trouwens al eens bij stilgestaan wat je op je bord krijgt als je KIP besteld bij een Chinees? Ooit die structuur bekeken? Dat is geen kip! Ik heb gehoord dat dat de boekmaag van een koe zou zijn, maar in ieder geval is dat ook ingewandenvlees.

Verder het fabeltje dat worsten nog steeds de darmen van een varken zouden zijn, dat is al lang niet meer waar, dat is allemaal synthetisch tegenwoordig. Da is een soort gelatine-achtige substantie die gemaakt wordt van beendermeel.

Tenslotte de saucissen en bifi-worsten. Dit is afval, MAAR gewoon afval wanneer men een biefstuk een mooie vorm geeft, dus geen ingewanden, maar hoogwaardig vlees, vaak alleen wat meer vet. Dus zeer mooi vlees voor de rest.

overschot dus :)

e.House

Legacy Member
Ether zei:
100 zou wel straf zijn, of tmoet een hele grote pot zijn :p


Tzal wel meer stuk of 5 à 10 mensen zijn


nou stel ge geeft een kommeke borrelnootjes aan een tafel met 6 mensen, pakt 3 mensen die ondertussen naar het toilet gaan en dus de nootje bevuilen?.

Nu al de nootjes worden niet opgegeten, en daarna gooien ze de overschot terug in grote bokaal.

Dus ist niet moeilijk om dan rap aan 100 verschillende mensen te komen

Gromme

Legacy Member
Goh, hoe cares eigenlijk vanwaar het komt. Zolang het maar lekker en niet geheel ongezond is ben ik blij. Als mensen bvb. iets eten, het lekker vinden en dan erna horen dat het bvb. een oor was van't één of ander en kotsneigingen krijgen, bedoel.... wtf, het was toch lekker.

Soms zeiden ze ook tegen mij van.... weet jij wat er allemaal in een curryworst zit om mij dan zo geen zin meer te doen krijgen in die curryworst. Waarbij ik dan antwoord en een geheel gruwelijk verhaal vertel, terwijl ik mijn curryworst opeet.... en meestal hebben zij die het op mij proberen dan geen honger meer... :-)

Gromme

Legacy Member
Woverke zei:
Ik heb geen zin om de volledige topic door te lezen, maar het zal al wel over mc donalds gegaan hebben neem ik aan.

Het is nu mijn tweede jaar dat ik daar vakantiewerk doe, en ik moet zeggen dat het daar echt wel proper is hoor. Propere keuken, alles netjes verpakt, degenen die in de keuken werken moeten altijd handschoenen aanhebben en mogen dan nog niks aanraken van wat de klanten krijgen :p

En over of het wel echt 100% vlees is, dat is echt wel zo hoor, bij mc nuggets zie he dat bv toch duidelijk, da's duidelijk kippenvlees, dat zie je toch aan de structuur van dat vlees...

En de hamburgers zijn geen hamburgers zoals bv in een fritkraam, de hamburgers van mc donalds zijn eigenlijk "steak haché", dus gewoon het beste vlees van het dier en dat dan gehakt ;).


Ik werk sinds 5 en half in de quick... en heb eigenlijk nog nooit gehoord in quick over handschoenen dragen in de keuken. Wij moeten onze handen wel een aantal keer per uur wassen en ook nadat wij iets onhygienisch hebben aangeraakt. Enkel handschoenen bij het maken van salades dat wel.

Maar fastfood-restaurants zijn idd wel hygienisch al moet je dat ook met korrel zout nemen en dan nog per restaurant kijken. Bij ons (metropolis quick) is het heel hygienisch maar ik ben er zeker van dat er bvb. zijn in't stad waar dat veel minder is.

metaphore

Legacy Member
in de mc donalds is het toch ten strengste verboden om het vlees met de handen aan te raken.
per keer dat ge vlees oplegt moet ge een nieuwe handschoen pakken.

Voor het dressen van de burgers is da natuurlijk wel nie nodig

mogen jullie het rauw vlees gewoon met de blote handen op de grill leggen ofwa?

Wover

Legacy Member
Bij ons zijn die handschoenen voornamelijk voor het vlees op het broodje te leggen en van de grill te pakken enz, sinds dit jaar is het zelfs zo erg dat ge elke keer ge nieuw vlees bakt, ge een nieuw paar handschoenen moet aandoen. Of voor ijs bij te halen voor in de drankskes moete ook handschoenen aandoen, ook al is da maar 5m en komt ge nooit met uw handen aan het ijs :p

Van verspilling kennen ze in de mc donalds eigenlijk ook wel wa, vierdubbele verpakkingen enz :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan