Emu
Legacy Member
Voor de TS ja ik denk dat was die man zegt volledig klopt, ik ben er zeker van, zowat mijn hele familie werkte vroeger in voedingindustrie.
Tante => slachterij
Ma => kippenslachterij
Grootvader => kippenboer
Oom => konijnen en varkensboer
Ikzelf => 2 jaar bij bakker gewerkt
Zoals je al zegt is die persoon die het vertelde nu gepensioneerd, hij zal dus zeer waarschijnlijk gewerkt hebben in de jaren 60-70 en toen ging het er INDERDAAD zo aan toe, van hygiëne was toen nog weinig sprake, en zulke dingen gebeurden toen inderdaad (wel niet altijd en bij iedere producent).
Mijn ma heeft zo ook vanalles verteld, en ik ga die wel echt geloven, trouwens heb ik van mijn grootvader ook wel vanalles gehoort, en die mensen zijn mijn familie en die ga ik echt wel geloven.
Vroeger werd er aan hygiëne weinig belang gehecht, en niet alleen bij dieren en vlees maar ook bij alle andere soorten voeding. Pas begin de jaren '80 zijn er echt regels gekomen, en ging de hygiëne er stilltjes aan op vooruit. En op de jaren is het er altijd nog maar strenger op geworden. De laatste echt grote aanpassing in het beleid vond plaats in 1999-2000 met de dioxine-crisis.
Tegenwoordig gebruikt met veel natuurlijke kleurstoffen, als er in voeding natuurlijke kleurstoffen rood aanwezig zijn, kan je er zeker van zijn dat ze afkomstig zijn van deze luis.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karmijn
En ja zo zitten er nog veel andere dingen in uw voedsel dus niet al te vies worden he
Wilt je ook weten wat ik bij die bakker op die 2 jaar heb meegemaakt?
- Mieren op de taart, hup mieren araf taart terug in het rek
- Hond die aan slagroom van taart zat te likken, hond weg sjotten, slagroom eraf, nieuwe erop, taart terug in rek
- Deeg op grond laten vallen, terug de rek in.
- Pudding van uw werkblad laten vallen op de grond (en ja dieje was vuil) gewoon terug bij de rest, mengen en ge ziet het niet meer zij hij.
- Handen wassen na de WC was tijdverspilling volgens hem.
- Bakkersvrouw zat puisten uit te pitsen van dochter, werkt daarna lekker verder zonder handen te wassen.
- Hoesten en niezen.... tja ik moet het niet meer vertellen zeker.
- Over veel gebak gaat een soort eieren mengeling, als die eieren bijna op waren gewoon in hetzelfde potje er een paar bij doen... da potje werd mss elke 3-4 maand gewassen, en geloof mij da stonk ENORM.
- De kast waar het brood in moest rusten werd om het jaar proper gemaakt, in de hoeken daarvan zat het echt VOL met spinnenwebben, en waarschijnlijk dus ook de bijhorende spinnen, al heb ik er nooit gezien.
Ik heb ook ooit meer dan 1 jaar hulpkok geweest in een taverne, daar zal ik maar niet over beginnen zeker want daar was het even erg als bij die bakker.
Bij zelfstandigen en eten moet je nog altijd opletten, maar wat je koopt bij grotere/industriële bedrijven dat is wel "vrij" hygiënisch neem het van mij aan. Maar natuurlijk kan er niks 100% clean zijn, en dat is maar goed ook want anders zou ons imuumsysteem er gewoon te slap/laks van worden, en zouden we voor het minste ziek worden.
Tante => slachterij
Ma => kippenslachterij
Grootvader => kippenboer
Oom => konijnen en varkensboer
Ikzelf => 2 jaar bij bakker gewerkt
Zoals je al zegt is die persoon die het vertelde nu gepensioneerd, hij zal dus zeer waarschijnlijk gewerkt hebben in de jaren 60-70 en toen ging het er INDERDAAD zo aan toe, van hygiëne was toen nog weinig sprake, en zulke dingen gebeurden toen inderdaad (wel niet altijd en bij iedere producent).
Mijn ma heeft zo ook vanalles verteld, en ik ga die wel echt geloven, trouwens heb ik van mijn grootvader ook wel vanalles gehoort, en die mensen zijn mijn familie en die ga ik echt wel geloven.
Vroeger werd er aan hygiëne weinig belang gehecht, en niet alleen bij dieren en vlees maar ook bij alle andere soorten voeding. Pas begin de jaren '80 zijn er echt regels gekomen, en ging de hygiëne er stilltjes aan op vooruit. En op de jaren is het er altijd nog maar strenger op geworden. De laatste echt grote aanpassing in het beleid vond plaats in 1999-2000 met de dioxine-crisis.
Tegenwoordig gebruikt met veel natuurlijke kleurstoffen, als er in voeding natuurlijke kleurstoffen rood aanwezig zijn, kan je er zeker van zijn dat ze afkomstig zijn van deze luis.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karmijn
En ja zo zitten er nog veel andere dingen in uw voedsel dus niet al te vies worden he
Wilt je ook weten wat ik bij die bakker op die 2 jaar heb meegemaakt?
- Mieren op de taart, hup mieren araf taart terug in het rek
- Hond die aan slagroom van taart zat te likken, hond weg sjotten, slagroom eraf, nieuwe erop, taart terug in rek
- Deeg op grond laten vallen, terug de rek in.
- Pudding van uw werkblad laten vallen op de grond (en ja dieje was vuil) gewoon terug bij de rest, mengen en ge ziet het niet meer zij hij.
- Handen wassen na de WC was tijdverspilling volgens hem.
- Bakkersvrouw zat puisten uit te pitsen van dochter, werkt daarna lekker verder zonder handen te wassen.
- Hoesten en niezen.... tja ik moet het niet meer vertellen zeker.
- Over veel gebak gaat een soort eieren mengeling, als die eieren bijna op waren gewoon in hetzelfde potje er een paar bij doen... da potje werd mss elke 3-4 maand gewassen, en geloof mij da stonk ENORM.
- De kast waar het brood in moest rusten werd om het jaar proper gemaakt, in de hoeken daarvan zat het echt VOL met spinnenwebben, en waarschijnlijk dus ook de bijhorende spinnen, al heb ik er nooit gezien.
Ik heb ook ooit meer dan 1 jaar hulpkok geweest in een taverne, daar zal ik maar niet over beginnen zeker want daar was het even erg als bij die bakker.
Bij zelfstandigen en eten moet je nog altijd opletten, maar wat je koopt bij grotere/industriële bedrijven dat is wel "vrij" hygiënisch neem het van mij aan. Maar natuurlijk kan er niks 100% clean zijn, en dat is maar goed ook want anders zou ons imuumsysteem er gewoon te slap/laks van worden, en zouden we voor het minste ziek worden.



