Archief - curryworsten = afval?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Al die handschoen-dingen gebeuren bij ons niet hoor. Lucky me, want vanaf dat ze dat inbrengen dan stop ik ermee.

metaphore

Legacy Member
voor zoiets zou ik echt nie stoppen :p
Mc donalds is echt de perfecte job voor mij

elke zondag morgend van 8 tot 13u (normaal 14 maar ik mag om 13 stoppen omdat ik chiro heb)
als ik ne zondag nie kan is da geen probleem
als ik in de vakantie extra wil werken, ook geen probleem
9,3€ int uur + bonus omdat ik op zondag werk.

Die handschoenen hangen bij ons gewoon aan de vriezerkes en ge kunt u hand daar direct insteken. dan pakt ge u vlees, ge legt het op en ge gooit de handschoen weg.
Da zorgt voor een goeie hygiëne zonder echt moeite.

daVinci

Legacy Member
Ik heb niet heel de discussie gelezen, maar onze kat moet toch geen stukske hamburger hebben (zo'n ne lange hamburger). Al het andere vlees is die verzot op maar die hamburgers eet hij geen stukske. Wil toch iets zeggen denk ik.

Toeriest

Legacy Member
nu we heir toch over vlees bezig zijn.
Ik vraag mij nu toch al een tijdje af hoe gezond pitta/kippitta/durum is.
Ik heb het dan niet over hygiëne maar gewoon over voedzaam etc.
Krijgde na da een week te eten een megacholesterol peil? Zo van die dingen wil ik wel weten. Aangezien ik da toch wel redelijk veel eet ;p(kippitta met cocktail).

Hellrabbit

Legacy Member
daVinci zei:
Ik heb niet heel de discussie gelezen, maar onze kat moet toch geen stukske hamburger hebben (zo'n ne lange hamburger). Al het andere vlees is die verzot op maar die hamburgers eet hij geen stukske. Wil toch iets zeggen denk ik.

Dat uw kat geen hamburgers lust ... meer niet

televetforum

Legacy Member
Als wij naar het frituur gaan brengen we altijd een frikandel mee voor de hond en die eet da met plezier op.
En onze hond is een echte fijnproever ze! Hij eet kaviaar, zalm, foie gras..

Towlie

Legacy Member
Kheb daarjust een frikandel speciaal gegeten en kmoe zeggen : twas godverdomme vree lekker :D

GhO$T

Legacy Member
daVinci zei:
Ik heb niet heel de discussie gelezen, maar onze kat moet toch geen stukske hamburger hebben (zo'n ne lange hamburger). Al het andere vlees is die verzot op maar die hamburgers eet hij geen stukske. Wil toch iets zeggen denk ik.
Mensen zijn van de minst zindelijke dieren die er zijn, het feit dat een ander beest iets niet lust wat wij niet eten wil totaal niks zeggen.

Toeriest zei:
nu we heir toch over vlees bezig zijn.
Ik vraag mij nu toch al een tijdje af hoe gezond pitta/kippitta/durum is.
Ik heb het dan niet over hygiëne maar gewoon over voedzaam etc.
Krijgde na da een week te eten een megacholesterol peil? Zo van die dingen wil ik wel weten. Aangezien ik da toch wel redelijk veel eet ;p(kippitta met cocktail).
Volges mij niet echt ongezond (zolang je het in een deftige zaak gaat halen en niet in zo'n vuil kot) met al die groenten enzo, maar gelijk al die junkfood (dat is het uiteindelijk) denk ik toch dat je er beter niet teveel van eet.

Bart Religion

Legacy Member
katten lusten rauwe muizen en ratten, niet echt een referentie :)

Quilombo

Legacy Member
Woverke zei:
En over of het wel echt 100% vlees is, dat is echt wel zo hoor, bij mc nuggets zie he dat bv toch duidelijk, da's duidelijk kippenvlees, dat zie je toch aan de structuur van dat vlees...


gij gelooft ook nog in sprookskes ja

wees er maar zeker van dat dat niet 100% vlees is ...
ge vindt trouwens in elke mc donalds (als ge goed zoekt) de ingrediënten en voedingswaarden van elk ding da ze daar verkopen, tuurlijk is da nie 100% vlees roflmao.

kijk ook maar eens op bv. zwanworsten enzo wat daar allemaal in zit, das maar voor 50% vlees ofzoiets...

Project Loony

Legacy Member
televetforum zei:
Als wij naar het frituur gaan brengen we altijd een frikandel mee voor de hond
Wth.

On topic:

Het feit dat 'verse' groenten vol pesticiden zitten, verontrust mij eigenlijk meer dan dat een curryworst uit (perfect eetbaar) slachtafval gemaakt is.

metaphore

Legacy Member
Quilombo zei:
gij gelooft ook nog in sprookskes ja

wees er maar zeker van dat dat niet 100% vlees is ...
ge vindt trouwens in elke mc donalds (als ge goed zoekt) de ingrediënten en voedingswaarden van elk ding da ze daar verkopen, tuurlijk is da nie 100% vlees roflmao.

kijk ook maar eens op bv. zwanworsten enzo wat daar allemaal in zit, das maar voor 50% vlees ofzoiets...

de hamburgers zelf zijn 100% puur vlees
daar zit nix bot ofzo in, ook geen vleesvervangers of opvullers

idem voor nuggets, chickens, filets, ...

Emerxill

Legacy Member
Toeriest zei:
nu we heir toch over vlees bezig zijn.
Ik vraag mij nu toch al een tijdje af hoe gezond pitta/kippitta/durum is.
Ik heb het dan niet over hygiëne maar gewoon over voedzaam etc.
Krijgde na da een week te eten een megacholesterol peil? Zo van die dingen wil ik wel weten. Aangezien ik da toch wel redelijk veel eet ;p(kippitta met cocktail).
Hangt e beke van de zaak af. Maar algemeen gezien is kebap/pita gevarieerder en voedzamer dan wa ge doorsnee in de frituur eet: Brood, vlees, groeten (met saus).

Het vlees hangt echt af van zaak tot staak. De ene heeft "echt" vlees, die spiezen bestaan uit een laag vlees en dan een laag (wit) vet derover. De andere heeft spiezen met gehakt, da weet gene mens wat daarin zit :p. Maar meestal, afhankelijk van den turk, worden die spiezen in Duitsland gemaakt en daar is de controle op het vlees strenger dan in belgie.

En dan de sauskes, meestal zijn die sauskes nogal calorierijk ja. Tenzij ge ketchup of sambal pakt :)

bhaalspawn

Legacy Member
televetforum zei:
Als wij naar het frituur gaan brengen we altijd een frikandel mee voor de hond en die eet da met plezier op.
En onze hond is een echte fijnproever ze! Hij eet kaviaar, zalm, foie gras..
Den onzen hier ook.
Langs den anderen kant rolt em zich ook graag in kadavers en likt graag aan de pis van andere (vooral vrouwelijke) honden :p
Dus ne fijnproever ist het nie echt :p

Insomnia187

Legacy Member
Emerxill zei:
Hangt e beke van de zaak af. Maar algemeen gezien is kebap/pita gevarieerder en voedzamer dan wa ge doorsnee in de frituur eet: Brood, vlees, groeten (met saus).

Het vlees hangt echt af van zaak tot staak. De ene heeft "echt" vlees, die spiezen bestaan uit een laag vlees en dan een laag (wit) vet derover. De andere heeft spiezen met gehakt, da weet gene mens wat daarin zit :p. Maar meestal, afhankelijk van den turk, worden die spiezen in Duitsland gemaakt en daar is de controle op het vlees strenger dan in belgie.

En dan de sauskes, meestal zijn die sauskes nogal calorierijk ja. Tenzij ge ketchup of sambal pakt :)

Om maar te zwijgen over de groenten, die ongekoeld op de toonbank staan, van 's morgens tot 's avonds.

Bontus

Legacy Member
Insomnia187 zei:
Om maar te zwijgen over de groenten, die ongekoeld op de toonbank staan, van 's morgens tot 's avonds.
hangt ervan af waar ge gaat, meestal staan die wel gekoeld en worden die 's middags gesneden voor 's avonds. (vers dus)
het is alleszins gezonder dan geen groenten eten zoals in de meeste frituurs

fixer187

Legacy Member
al dat gedoe over vers vlees, groenten, fuit. Je zou er van verbaasd zijn hoe "vers" dit zogenaamd is...

TheCrow7

Legacy Member
fixer187 zei:
al dat gedoe over vers vlees, groenten, fuit. Je zou er van verbaasd zijn hoe "vers" dit zogenaamd is...

Diepvriesgroenten zijn soms verser dan groenten uit de groentenwinkel.
Reden: die worden direct ingevrozen.

Over de versheid van vlees: vlees moet afsterven, dus dat is m.a.w. nooit vers.

Fruit wordt prematuur geoogst. Reden: anders zou het rot zijn tegen dat het naar hier is verscheept.

M.a.w. versheid is zever. Tenzij je letterlijk de tanden gaat zetten in een bloemkool die nog in je groententuintje staat.

TheAntropoid

Legacy Member
iedereen weet toch dat eten van de frituur slecht is?
Nu wordt het alleen mor erger met al die pittawinkels.. die hebben nog minder hygiene
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan