Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
JohnDodger123 zei:Ivan al da gezond voedsel moe'k ook nie veel van wete


TheCrow7 zei:Weeral direct de link leggen: gezond = niet lekker...

night ghost 128 zei:Sojascheuten vind ik nu toch niet lekker.
Gewone boerenkost, zoals wij het noemen, das nog het beste van allemaal. En lekker![]()
captain asshole zei:En dan die brol genaamd tofu. Wie eet er dat in godsnaam graag?
Bubbling Zombie zei:Ik. En uw mening intresseert mij/ons hoegenaamd niet.
captain asshole zei:Pech voor u. Lees ze dan niet.
Bubbling Zombie zei:U hebt ze nog niet gegeven. Dat gij tofu niet graag eet - hey, it's a free country. Maar als ik zeg dat ik graag tofu eet krijg ik steevast "konijn" naar mijn kop gesmeten. En dat, mijn waarde, intresseert mij niet.
Mosh zei:Koken en bakken staat niet altijd gelijk aan dood doen van bacteriën. De temperatuur moet hoog genoeg zijn, het vlees moet doorbakken zijn (dus niet rood vanbinnen etc) en hoe ouder/rotter het vlees hoe moeilijker het is.
Maw, twil dus niet zeggen dat een gebakken hamburger per definitie altijd bacterie-vrij is.
Enfin, de meeste bacteriën zijn nog niet zo een ramp voor het menselijk lichaam, integendeel, je bouwt automatisch een sterker immuunsysteem op door is iets op te eten waar 'slechte' bacteriën inzitten. Hangt allemaal van voedsel tot voedsel af, welke bacterie en in hoeverre deze aanwezig zijn.

captain asshole zei:Ik heb GEEN interesse in het beledigen van iemand die tofu eet. Wat me wel interesseert is de reden waarom iemand dat graag eet. Ik kan me immers met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat het lekker is.
Ssup zei:http://nl.wikipedia.org/wiki/Curryworst
Gelukkig staat hier iets anders.
Ik hoop daar dat het verhaal van wikipedia klopt en dat van jullie niet want ik heb al veel curryworsten gegeten ze,en viandellen.Tegenwoordig pak ik ook al is een satéke.
Ik geloof daar toch niet zoveel van ze.Slachtafval.Er zullen zeker bedrijven zijn die worsten(niet alleen curryworsten) draaien van slachtafval maar een goeie curryworst herkent ge direkt en die zijn niet van slachtafval gemaakt ze.
dat zelfde verhaal ging hier in turnhout ook rond:ironic:FroFro zei:da sperma-verhaal komt uit mijn stad -,- der was es ne gast van ne pittabar da in de looksaus gecumd had fzoietda stond in de krant


boogje zei:Io, beste Telenetgamers
Net zoals velen eet ik uitzonderlijk eens graag een curryworst. Vele ouders zeggen dat " curryworst vol met afval zit". ik heb daar echter nooit belang aan gehecht, want ik vind het maar dom om zo'n "theorietjes" te ontwikkelen, terwijl iedereen goed weet dat er zoiets als een voedselinspectie bestaat :ironic:
Vorige week veranderde echter wel. Ik sprak met een familievriend van ons, een gepensioneerde man die vroeger de machines onderhoudde in fabriek waar men curryworsten maakt. Ik herriner me het verhaal nog zeer goed, dus dit zijn zowat zijn exacte woorden :
" Ik ging met mijn camionet naar die fabriek om weer eens een controle uit te voeren. Toen ik aankwam, zeiden ze me dat ik mijn auto best op straat parkeer,want een camion zou wellicht zodra de oprit oprijden met "materiaal" voor de curryworsten. Ik parkeerde mijn auto vlug, en haaste me op de oprit, naast mijn 2 collega's. De camion arriveerde. Er stapte 2 allochtonen uit ( gewoon een deel van het verhaal voordat er hier een discussie omtrent allochtonen begint) en ze duwde op de knop om de vracht te laten kantelen ( je weet wel, die container gaat dan naar omhoog). Wat ik dan zag was echt om van te kotsen : zowat een ton afval van dieren, en ik spreek hierover darmen,maag,hersenen....alles wat ze niet kunnen verkopen als vlees/americain. De twee werkmannen schepten de boel bijeen ( terwijl die rotzooi lag op de oprit) en haalde de hogedrukreiniger waarmee ze "de troep" wat schoonspoten. Wat gebeurt er dan? Die rotzooi wordt fijngehakt, gestoomd, nog eens fijngehakt, nog eens gestoomd en dan voegt men smaak en kleurstoffen eraan toe en uw curryworst is klaar. Als ze me moesten laten kiezen tussen mijn schoen opeten en een curryworst, kies ik mijn schoen!!"
Alhoewel ik wel wat waarde hecht aan zijn verhalen, want het is een wijze kerel, hij heeft vanalles en nogwat meegemaakt en weet wat over alles, geloof ik het nog steeds niet.
Uiteindelijk, stél dat het waar is : en wat dan nog? We vreten allemaal vlees,een bil van een kip, een konijn, een hele vis...en nu het er wat gortig uitziet is het plots schandalig?! Curryworsten zullen naar mijn weten niet giftig ofzo zijn, want anders geraakt dat toch niet door de voedselinspectie.
Maar dan nog...wat vinden jullie?
bedankt voor het lezen,
Boogje