Archief - curryworsten = afval?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Catscratch

Legacy Member
Ik ben verzot op Haggis. Dus een curryworst zal ook nog wel lukken.

Aan den andere kant heb ik ook in Frankrijk ooit eens een Andouilette geprobeerd ..... bweikes!

exploder

Legacy Member
Zolang het niet te hard stinkt (met sommige frikandellen heb ik dat dat ik er van walg van de geur) eet ik het op.
Who cares, je moet keer bitterbal opendoen en heel uitsmeren: je ziet daar al stukjes wortel (tis toch allessinds oranje) en groene sliertjes enal derin zitten :p

Oja, da wordt toch al gefritureerd, die bacterien zijn wel dood.

Anders kan je voor de verandering nog afkomen met theorieën van mensen die beweren dat we zowat alles wat bereid is moeten laten, want de mens is gemaakt om te eten wat hij lekker vindt zonder bereiding. Dus forget about gekookte aardappelen, filet americain, hamburgers, ...

:)

ng

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Weeral direct de link leggen: gezond = niet lekker...

Sojascheuten vind ik nu toch niet lekker.

Gewone boerenkost, zoals wij het noemen, das nog het beste van allemaal. En lekker :)

Inspector Monkfish

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Sojascheuten vind ik nu toch niet lekker.

Gewone boerenkost, zoals wij het noemen, das nog het beste van allemaal. En lekker :)

En dan die brol genaamd tofu. Wie eet er dat in godsnaam graag?

TheCrow7

Legacy Member
Sojescheuten zijn best lekker, maar da's persoonlijke smaak natuurlijk.

Tofu is ook niet aan mij besteed.

grey-turtle

Legacy Member
Mn tante zei ooit eens dat er in frikandellen of vleeskroketten dat daar spiervlees zat van de anus.
Wat ik me afvraag is of dat ook de penis en andere geslachtsdelen van dieren verwerkt wordt?

Ssup

Legacy Member
http://nl.wikipedia.org/wiki/Curryworst

Gelukkig staat hier iets anders.

Ik hoop daar dat het verhaal van wikipedia klopt en dat van jullie niet want ik heb al veel curryworsten gegeten ze,en viandellen.Tegenwoordig pak ik ook al is een satéke.

Ik geloof daar toch niet zoveel van ze.Slachtafval.Er zullen zeker bedrijven zijn die worsten(niet alleen curryworsten) draaien van slachtafval maar een goeie curryworst herkent ge direkt en die zijn niet van slachtafval gemaakt ze.

Bubbling Zombie

Legacy Member
captain asshole zei:
Pech voor u. Lees ze dan niet.

U hebt ze nog niet gegeven. Dat gij tofu niet graag eet - hey, it's a free country. Maar als ik zeg dat ik graag tofu eet krijg ik steevast "konijn" naar mijn kop gesmeten. En dat, mijn waarde, intresseert mij niet.

Inspector Monkfish

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
U hebt ze nog niet gegeven. Dat gij tofu niet graag eet - hey, it's a free country. Maar als ik zeg dat ik graag tofu eet krijg ik steevast "konijn" naar mijn kop gesmeten. En dat, mijn waarde, intresseert mij niet.


Ik heb GEEN interesse in het beledigen van iemand die tofu eet. Wat me wel interesseert is de reden waarom iemand dat graag eet. Ik kan me immers met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat het lekker is.

FLT

Legacy Member
Mosh zei:
Koken en bakken staat niet altijd gelijk aan dood doen van bacteriën. De temperatuur moet hoog genoeg zijn, het vlees moet doorbakken zijn (dus niet rood vanbinnen etc) en hoe ouder/rotter het vlees hoe moeilijker het is.

Maw, twil dus niet zeggen dat een gebakken hamburger per definitie altijd bacterie-vrij is.

Enfin, de meeste bacteriën zijn nog niet zo een ramp voor het menselijk lichaam, integendeel, je bouwt automatisch een sterker immuunsysteem op door is iets op te eten waar 'slechte' bacteriën inzitten. Hangt allemaal van voedsel tot voedsel af, welke bacterie en in hoeverre deze aanwezig zijn.

Yup heb je gelijk in :)
Maar als het vlees nog rood is, is het ook niet gebakken hé...

Bubbling Zombie

Legacy Member
captain asshole zei:
Ik heb GEEN interesse in het beledigen van iemand die tofu eet. Wat me wel interesseert is de reden waarom iemand dat graag eet. Ik kan me immers met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat het lekker is.

Een van de weinigen. Maar 't is zo een smaak-issue he. Ik lust ook totaal geen vlees, en heb ongeveer hetzelfde gevoel. Of zoals mensen die geen spruiten en dergelijke eten .

metaphore

Legacy Member
Ssup zei:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Curryworst

Gelukkig staat hier iets anders.

Ik hoop daar dat het verhaal van wikipedia klopt en dat van jullie niet want ik heb al veel curryworsten gegeten ze,en viandellen.Tegenwoordig pak ik ook al is een satéke.

Ik geloof daar toch niet zoveel van ze.Slachtafval.Er zullen zeker bedrijven zijn die worsten(niet alleen curryworsten) draaien van slachtafval maar een goeie curryworst herkent ge direkt en die zijn niet van slachtafval gemaakt ze.

de ingredienten die op wikipedia worden gezegd staan hier ook bij mij op men doos met 20 curryworsten

Ferux

Legacy Member
Hmm, ik had onlangs nochtans een doos hamburgers in m'n handen waarop stond 'bevat 14% vlees'. Ik vergis me hier dus niet met 40% of zo heh.

Poppel

Legacy Member
FroFro zei:
da sperma-verhaal komt uit mijn stad -,- der was es ne gast van ne pittabar da in de looksaus gecumd had fzoiet :p da stond in de krant
dat zelfde verhaal ging hier in turnhout ook rond:ironic:


Urban legend dunkt me.. :sop:

GenesisX

Legacy Member
Tzelfde als met andere gelijkaardige producten.

Ooit eens gehoord, en ik denk dat het geen flauwekul is, dat ze gewoon een volledige kip in de maler steken en hetgeen eruitkomt in een potje steken. Dus met bot en al. Natuurlijk wordt je er alleen maar sterk van, maar toch eh :)

e.House

Legacy Member
boogje zei:
Io, beste Telenetgamers

Net zoals velen eet ik uitzonderlijk eens graag een curryworst. Vele ouders zeggen dat " curryworst vol met afval zit". ik heb daar echter nooit belang aan gehecht, want ik vind het maar dom om zo'n "theorietjes" te ontwikkelen, terwijl iedereen goed weet dat er zoiets als een voedselinspectie bestaat :ironic:

Vorige week veranderde echter wel. Ik sprak met een familievriend van ons, een gepensioneerde man die vroeger de machines onderhoudde in fabriek waar men curryworsten maakt. Ik herriner me het verhaal nog zeer goed, dus dit zijn zowat zijn exacte woorden :

" Ik ging met mijn camionet naar die fabriek om weer eens een controle uit te voeren. Toen ik aankwam, zeiden ze me dat ik mijn auto best op straat parkeer,want een camion zou wellicht zodra de oprit oprijden met "materiaal" voor de curryworsten. Ik parkeerde mijn auto vlug, en haaste me op de oprit, naast mijn 2 collega's. De camion arriveerde. Er stapte 2 allochtonen uit ( gewoon een deel van het verhaal voordat er hier een discussie omtrent allochtonen begint;)) en ze duwde op de knop om de vracht te laten kantelen ( je weet wel, die container gaat dan naar omhoog). Wat ik dan zag was echt om van te kotsen : zowat een ton afval van dieren, en ik spreek hierover darmen,maag,hersenen....alles wat ze niet kunnen verkopen als vlees/americain. De twee werkmannen schepten de boel bijeen ( terwijl die rotzooi lag op de oprit) en haalde de hogedrukreiniger waarmee ze "de troep" wat schoonspoten. Wat gebeurt er dan? Die rotzooi wordt fijngehakt, gestoomd, nog eens fijngehakt, nog eens gestoomd en dan voegt men smaak en kleurstoffen eraan toe en uw curryworst is klaar. Als ze me moesten laten kiezen tussen mijn schoen opeten en een curryworst, kies ik mijn schoen!!"

Alhoewel ik wel wat waarde hecht aan zijn verhalen, want het is een wijze kerel, hij heeft vanalles en nogwat meegemaakt en weet wat over alles, geloof ik het nog steeds niet.

Uiteindelijk, stél dat het waar is : en wat dan nog? We vreten allemaal vlees,een bil van een kip, een konijn, een hele vis...en nu het er wat gortig uitziet is het plots schandalig?! Curryworsten zullen naar mijn weten niet giftig ofzo zijn, want anders geraakt dat toch niet door de voedselinspectie.

Maar dan nog...wat vinden jullie?

bedankt voor het lezen,

Boogje


tis echt de moeite om in duitland ,berlijn bijvoorbeeld, een curryworst te bestellen.

Krijg je curryworst met curry ketchup, kruiden en stukje brood.


Zalig :bow:

ach wat geeft mij wat er in zit...

NapalmBenny.

Legacy Member
Tuurlijk zit daar afval in, maar dat betekent daarom niet, dat dat vlees hoort afgekeurd te worden door de voedselinspectie :p.

En van de beenderen maken ze ons snoepgoed en de gelatine voor de taarten :p, en geen kat die het weet :p. Niets smijten ze weg hoor :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan