Archief - Creative gaat te ver...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[EZ]

Legacy Member
Ier ook Creative Zen Micro Photo, veel beter dan iPod, al was het maar door de radioontvanger alleen al :p

En da touchpad is msn nie perfect ma 'k doe da toch liever als toerkes draaien aan die iPod-ronde :p


Ma als iem me gratis nen iPod Nano zou geve zou'k hem natuurlijk wel aannemen (en eventueel doorverkopen :D)

Amoeba

Legacy Member
:offtopic:

cru gesteld, vandaag de dag ben je beter af een deftige gsm te kopen.

dan eje fototoestel, telefoon en mp3speler ineen, met alles op een zoveel-gig-geheugenkaartje.

k heb hier beide een deftige sony ericsson gsm liggen,
en mn iPod nano, 1ste generatie, 4gig

om eerlijk te zijn, ik gebruik dien iPod nog nauwelijks, vrn. omdat k mijne gsm makkelijker kan bedienen tijdens het fietsen of trainen
(versta mij niet verkeerd de bediening van de ipod is prachtig maar ge moet wel op da scherm zitten kijken)
en met de gsm ontvang ek radio op vrijwel elk gewenst moment als mijn eigen muziek tegensteekt


en idd, de iPod laat wel te wensen over van geluidskwaliteit, vooral qua bas.
daarmee bedoel ik niet dat ij iedereen op straat retehard moet wegblazen,
het had toch fijn geweest als er zo geen zware cutoff op stond (ik dacht alles onder 80 Hertz), die clipt precies te vroeg.

creative schijnt daar beter op te zijn, maar ook ni fantastisch.

als ge echte kwaliteit moet hebben moeje bij "minder" bekende merken zijn dachtek

voor mij, gsm.

gregory804

Legacy Member
Ik heb een ipod nano, en heb niets tegen creative, maar vind die creative gewoon echt niet mooi
deze
http://www.studiewinkel.nl/images/Creative Zen Micro Photo 8GB zwart.gif
vind ik persoonlijk echt niet mooi.
Nu moet ik toegeven dat ik die Creative Zen V (Plus) wel zeer mooi vind, en die zou ik zelfs nog kopen, maar aangezien mijn ipod nog perfect werkt, heb ik daar geen behoete toe.
Ik vind wel dat de geluidskwaliteit van ipod goed is, met andere oortjes wel te verstaan (ik heb in-ear oortjes)
Die fake-ipods van den aldi en dergelijke vind ik het vergelijken met een echte ipod niet waard, je kan toch niet zeggen ''voor xx€ minder heb je bijna dezelfde uit de aldi'' want die zijn toch kwalitatief veel zwakker

Karre

Legacy Member
Mijn iPod video ownt alles zeg ik jullie! :angry:

Nu eventjes serieus, iPod is alles behalve een middelmatig product ze ;) Het is toch het beste wat ik tot nu toe al heb gehad en de oortjes zijn ook goed.

Btw, iemand die hier iets over Sony zei. Sony levert wel degelijk kwaliteitsproducten ze.

[EZ]

Legacy Member
Amoeba zei:
:offtopic:

cru gesteld, vandaag de dag ben je beter af een deftige gsm te kopen.

dan eje fototoestel, telefoon en mp3speler ineen, met alles op een zoveel-gig-geheugenkaartje.

k heb hier beide een deftige sony ericsson gsm liggen,
en mn iPod nano, 1ste generatie, 4gig

om eerlijk te zijn, ik gebruik dien iPod nog nauwelijks, vrn. omdat k mijne gsm makkelijker kan bedienen tijdens het fietsen of trainen
(versta mij niet verkeerd de bediening van de ipod is prachtig maar ge moet wel op da scherm zitten kijken)
en met de gsm ontvang ek radio op vrijwel elk gewenst moment als mijn eigen muziek tegensteekt


en idd, de iPod laat wel te wensen over van geluidskwaliteit, vooral qua bas.
daarmee bedoel ik niet dat ij iedereen op straat retehard moet wegblazen,
het had toch fijn geweest als er zo geen zware cutoff op stond (ik dacht alles onder 80 Hertz), die clipt precies te vroeg.

creative schijnt daar beter op te zijn, maar ook ni fantastisch.

als ge echte kwaliteit moet hebben moeje bij "minder" bekende merken zijn dachtek

voor mij, gsm.
Van die minder gekende merken worden merken als iRiver en iAudio wel veel aangeraden, maja, in de Krefel komde zo'n merke meestal nie tegen e :x

En @ GSM: Jah, als 't u waard is, ma GSM-MP3 kwaliteit is meestal wel nog minder dan iPod e :s





Careless zei:
Mijn iPod video ownt alles zeg ik jullie! :angry:

Nu eventjes serieus, iPod is alles behalve een middelmatig product ze ;) Het is toch het beste wat ik tot nu toe al heb gehad en de oortjes zijn ook goed.
Slecht is't nie, 't is gwn de prijs, en iPods zijn ook lichtjes overrated

Karre

Legacy Member
Njah, heb hem gekregen dusja :). Wat ik eigenlijk wel jammer vind nu is dat ik misschien toch beter een Nano had genomen van 8 GB. Gewoon daar zit flash geheugen + is compacter en ja ik ben bang dat men iPod video het zal begeven na een paar jaar omdat hij in men zakken zit tijdens de busrit en ik stap (ja duh :p), kan dat hard kwaad voor de HDD?

sneax

Legacy Member
Emu zei:
En ook een dood voor de digitale camara zeker :ironic:

Jij hebt duidelijk geen verstand van dit soort dingen.

Zal nog iets zeggen, ik ben goed op de hoogte in de business en die dingen worden aan de groothandel verkocht tegen 17.40$ dus een 12 euro :p

De meeste nieuwe MP3 spelers zijn al geen MP3 spelers meer maar spelen ook video! En gsm's worden ook media spelers. Op den duur wordt alles gewoon één apparaat ...

Binnen 3 jaar worden GSM's met 3 megapixel, mp3 etc... zo goedkoop dat ik ni snap waarom ge er nog een extra camera en mp3 speler zou bijkopen om gewoon casual foto's te maken of naar muziek te luisteren. Hell ik heb nu een k750i ik zou ni weten waarom ik nog een mp3 speler van 80EUR zou bijkopen, een een camera om foto's te trekken op vakantie? Tenzij ge er posters wilt van maken of nen enthouisast zijt is die camera in die k750i perfect. En dat voor 150EUR, wat gaat het over 3 jaar dan niet zijn ...

moehaa!

Legacy Member
Mja het is die batterijduur eh.
Iedereen me zen fancy gsm op festivals en dan de laatste 2 dagen moet de gsm heel den tijd afstaan omdat zen geen batterij meer hebben :p

BartDP

Legacy Member
sneax zei:
De meeste nieuwe MP3 spelers zijn al geen MP3 spelers meer maar spelen ook video! En gsm's worden ook media spelers. Op den duur wordt alles gewoon één apparaat ...

Binnen 3 jaar worden GSM's met 3 megapixel, mp3 etc... zo goedkoop dat ik ni snap waarom ge er nog een extra camera en mp3 speler zou bijkopen om gewoon casual foto's te maken of naar muziek te luisteren. Hell ik heb nu een k750i ik zou ni weten waarom ik nog een mp3 speler van 80EUR zou bijkopen, een een camera om foto's te trekken op vakantie? Tenzij ge er posters wilt van maken of nen enthouisast zijt is die camera in die k750i perfect. En dat voor 150EUR, wat gaat het over 3 jaar dan niet zijn ...

ik denk niet dat ge met uwe k750i nen helen dag foto's zult moeten trekken zoals hierboven al staat, het enige nadeel aan alles in een gsms is de batterijduur (lang leve mijn nokia 3510i) en degelijke foto's trek je niet met een gsm (imho)

MetalG

Legacy Member
mr charel zei:
ik denk niet dat ge met uwe k750i nen helen dag foto's zult moeten trekken zoals hierboven al staat, het enige nadeel aan alles in een gsms is de batterijduur (lang leve mijn nokia 3510i) en degelijke foto's trek je niet met een gsm (imho)

de K800i die neemt er toch mooie hoor!

maja alles wordt beter hé :)

MorGo7h

Legacy Member
Kheb nu al een jaar en een half een Zen Sleek 20gb en die werkt ng altijd ^^ Elke dag zit die in mn broekzak en klaad em ver iedere nacht op ook en de batterij is ng steeds inorde. Em sta wel vol krassens die overal mee te sleure maar verder werkt ie ng perfect :) Ben er zeer content van!

Terror Factor

Legacy Member
Careless zei:
Mijn iPod video ownt alles zeg ik jullie! :angry:

Nu eventjes serieus, iPod is alles behalve een middelmatig product ze ;) Het is toch het beste wat ik tot nu toe al heb gehad en de oortjes zijn ook goed.

Btw, iemand die hier iets over Sony zei. Sony levert wel degelijk kwaliteitsproducten ze.

Normale mense hore daar volgens mij ook ni echt verschil tusse, ma de creatives zijn algemeen iets beter van geluidskwaliteit. kdacht da die van iRiver de "beste" ware.

[EZ];8641433 zei:
En @ GSM: Jah, als 't u waard is, ma GSM-MP3 kwaliteit is meestal wel nog minder dan iPod e :s

Blijkbaar is da ni waar, de geluidskwaliteit van m'n nokia N91 zou beter zijn als die van een ipod, volgens verschillende reviews. Anyway: de meeste mensen gaan da verschil ni eens merke, en zeker ni me de standaardoortjes. Qua foto's: mn gsm trekt al tamelijk goede foto's vind k persoonlijk. tis natuurlijk nog ni te vergelijke me die van een dure professionele camera ofzo, maar het is al een hele verbetering ten opzichte van enkele jaren gelede. die foto's nu zijn toch al goed genoeg van kwaliteit om af te drukken op normaal fotoformaat. Da gaat alleen nog maar verbetere, en volgens mij gaat het ook richting een all in one apparaat gaan. nuja, da zal nog wel enkele jaartjes dure. professionals gaan wss ook altijd een aparte camera gebruiken, maar voor de gewone mens gaat het verschil verwaarloosbaar zijn.

oja,om nog eventjes iets te zeggen over de ipod/zen: ik vin die controls eerlijk gezegd niet al te handig. als ge van liedje wilt verandere moet ge altijd die hele nest uit uw zakke hale, of ge zou al een afstandsbediening moete hebbe. Design van de zen is ook praktischer, in de betekenis dat het langer "mooié blijft. De zen is mat, en daar ziet ge dus ni direct krasse enz op, en op de ipod staan na 1 dag al krasse(spreek uit ervaring, gewoon door in mn zak te steken en uit te halen, zonder dat er iets anders in mn zakke zat). Anyway,qua batterijduur en formaat kunne creative en apple nog redelijk wa van sony lere :)

Phil

Legacy Member
Careless zei:
Btw, iemand die hier iets over Sony zei. Sony levert wel degelijk kwaliteitsproducten ze.

Hangt een beetje van product tot product af bij sony.

Hun TV's zouden geweldig goed moeten zijn bvb (goede zwart weergave ofzoiets).


Het grootste probleem dat ze hebben is een heel slechte dienst na verkoop...


(heb hier bvb internet van sony. Vergeten te betalen vorige maand. We hebben ons abbo moeten afzeggen, de modem enzo terug moeten opsturen, en een nieuw abbo moeten aanvragen. Nu mogen we 3 weken wachten op de modem etc voor we terug op het net kunnen (lang leve onbeveiligde draadloze netwerken). Toch niet echt een goede klantendienst...)

sneax

Legacy Member
mr charel zei:
ik denk niet dat ge met uwe k750i nen helen dag foto's zult moeten trekken zoals hierboven al staat, het enige nadeel aan alles in een gsms is de batterijduur (lang leve mijn nokia 3510i) en degelijke foto's trek je niet met een gsm (imho)

vant weekend ben ik tijdens het family guy kijken op mijn gsmin slaap gevallen (dat is ook de bedoeling) en 's morgens lag die naast mij nog altijd family guy te spelen, das 10h aan een stuk (beeld en geluid, constant backlight aan)

kheb die dan ni opgeladen eh, der zat nog genoeg juice in voor een paar dagen - als da ni voldoende is dan weet ik het ook ni ze

en degelijke foto's trekt ge ni met een gsm? als ge geen artistieke bedoelingen hebt dan snap ik niet wat er hier verkeerd mee is
http://www.esato.com/archive/t.php/t-92330,1.html

allé ik wil hier mijn gsm ni ophemelen ik wil gewoon een punt maken dat een all-in-one type toestel altijd meer dichterbij komt, een mp3 kan tegenwoordig ook video's afspelen een pda heeft soms al gsm functie, heeft al internet etc... een gsm heeft ook een media speler en een camera aan boord, binnen een paar jaar heeft iedereen maar één toestel op zak dat alles kan
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan