Archief - Creative gaat te ver...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

servi

Legacy Member
night ghost 128 zei:
lol, ik herinner mij die nog. Ne maat van mij had er zo eentje, daar stak naart schijnt gewoon de HDD van een laptop in.

Dat is wel vrij logisch, wat denkt ge dat er anders insteekt in die ipods en zens met meer dan 8 Gb (zelfs de allernieuwste modellen ) ?

kaminikaze

Legacy Member
PapaGanz zei:
Damn, da kost nog maar €40 : o

creative Muvo 1 gb mét schermpje 50 euro ofzo ;)
zijn erg goeie spelertjes, heb er zelf 1 .
je plugt hem gewoon zo in je pc , zit usb stick aan.

is vooral oersterk ; gebruik hem al 2 jaar iedere dag, zit voortdurend in mn broekzak, soms laten vallen, maar niets van malfunctions :)
is wel maar 128 mb van mij :p

ng

Legacy Member
servi zei:
Dat lijkt me vrij logisch, wat denkt ge dat er anders insteekt in die ipods en zens met meer dan 8 Gb (zelfs de allernieuwste modellen ) ?

in een nano zie ik toch geen hdd steken

Messias.

Legacy Member
servi zei:
Dat lijkt me vrij logisch, wat denkt ge dat er anders insteekt in die ipods en zens met meer dan 8 Gb (zelfs de allernieuwste modellen ) ?

Laptop harde schijven zijn 2,5", die in de iPod zijn 1.8". Bovendien hebben ze andere connectoren dan S/ATA schijven.

servi

Legacy Member
Messias. zei:
Laptop harde schijven zijn 2,5", die in de iPod zijn 1.8". Bovendien hebben ze andere connectoren dan S/ATA schijven.

Ik doelde eigenlijk meer specifiek op het feit dat dat uiteraard harde schijven zijn, niet zozeer dat ze afkomstig zijn van laptops.

GhO$T

Legacy Member
servi zei:
Dat is wel vrij logisch, wat denkt ge dat er anders insteekt in die ipods en zens met meer dan 8 Gb (zelfs de allernieuwste modellen ) ?
Hij wilde daarmee waarschijnlijk duiden op het feit dat die dingen toen monsterlijk groot waren, dus gewoon een laptop hd zonder die op kleiner schaal te maken, zo in een mp3 speler geploft :).

Mijn eerste Creative was ook zo'n blauwe D.A.P Jukebox van 6Gb, was toen zowat de grootte en model van de draagbare cd spelers die toen nog hip waren, alleen een heel pak zwaarder, echt zalige bakken in die tijd :D. Zo eentje dus.
Ondertussen zit ik al 3 creative mp3 spelers verder en ben van ieder exemplaar al even content geweest ;).

On topic dan, even als Apple fan hier Creative van plagiaat komen beschuldigen vind ik maar kortzichtig imo. Er bestaan miljoenen producten die op mekaar gelijken, als je daar allemaal een topic voor gaat open doen...

CreaTe@SoF2

Legacy Member
moehaa! zei:
Dood van de mp3 speler?
Mp3 op je gsm is leuk als beltoon of voor als je je mp3-speler vergeten bent maar zolang ze geen superbaterij ontwikkelen die de gsm minstens een week zonder opladen laat meegaan met regelmatig mp3 gebruik schaf ik het me toch appart aan.

SE K800i ;)

grtz

kakature

Legacy Member
Het grappige is dat directeur Sim Wong Hoo van Creative de Apple Shuffle uitlachte toen die op de markt kwam ...

KO

Legacy Member
Het is trouwens altijd iPod geweest dat dingen overnam van creative.
Nu is het eens andersom en ist kot te klein.

killgore

Legacy Member
=[KO]=;8635213 zei:

Dit gaat om een interface die nogal vrij extreem basic is. Je kan zeer moeilijk om een dergelijke structuur heen als je een massievere muziekspeler wilt maken. Mensen willen heus niet elk liedje aflopen als er 3000 of zo opstaan. Als je dat al stelen noemt raad ik je aan wat meer over SE te gaan lezen, dan is in principe elke UI die gebruik maakt van rechthoekige gebieden om een programma weer te geven ook gestolen :ironic:.

Ipod heeft vooral succes gehad door 2 kenmerken: design & dat clickwheel. Beiden volledigs binnenshuis ontworpen. Een derde element is natuurlijk reclame & creatie van een hype, voor ik hierop commentaar krijg.

ComputerVISTA

Legacy Member
killgore zei:
Ipod heeft vooral succes gehad door 2 kenmerken: design & dat clickwheel. Beiden volledigs binnenshuis ontworpen. Een derde element is natuurlijk reclame & creatie van een hype, voor ik hierop commentaar krijg.

Vooral dat laatste dan, uitstekende marketing hebben wel al meer middelmatige producten veel beter doen verkopen dan beter producten van andere merken.

Bose en Sony zijn hier trouwens heel goed in.

Santa

Legacy Member
kaboem zei:
De markt voor zulke mp3 spelers is blijkbaar toch groot genoeg dat creative na 3 jaar ook beslist om ze te maken, zulke dingen doe je enkel als je weet dat de markt erna groot genoeg is.
Ik heb een shuffle hebt dat schermpje nog nooit gemist, speler aan, druk play, oortjes in, ding in zak en weg.

Kheb ook een shuffle. Ik had indertijd geen iPod nodig van 400€, terwijl ik op mn Shuffle van 512MB ook zes-zeven cds kan zetten. Aangezien ik altijd periodes heb met bepaalde voorkeur en liedjes veranderen gemakkelijk is, heb ik nooit problemen.
+ Je weet ook altijd waar je muziek staat op je spelertje, gewoon paar secondjes klikken en ge zijt er :)

killgore

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Vooral dat laatste dan, uitstekende marketing hebben wel al meer middelmatige producten veel beter doen verkopen dan beter producten van andere merken.

Bose en Sony zijn hier trouwens heel goed in.

Ipod is allesbehalve een middelmatig product.

Het heeft altijd een slank design gehad, was makkelijk te gebruiken, had grote capaciteit, beste standaardoortjes, ... . Het enige waarom het eigenlijk te duur was was de vreselijk slechte batterijcapaciteit bij de eerste generaties.

Het is nogal te makkelijk bashen op ipod laatste jaren imho. Het is niet noodzakelijk omdat iets populair is dat het middelmatig/slecht is.

Over Bose geef ik u anders wel meer als gelijk. Sony, tja, koop ek niets van :p.

ComputerVISTA

Legacy Member
killgore zei:
Ipod is allesbehalve een middelmatig product.

Het heeft altijd een slank design gehad, was makkelijk te gebruiken, had grote capaciteit, beste standaardoortjes, ... . Het enige waarom het eigenlijk te duur was was de vreselijk slechte batterijcapaciteit bij de eerste generaties.

Het is nogal te makkelijk bashen op ipod laatste jaren imho. Het is niet noodzakelijk omdat iets populair is dat het middelmatig/slecht is.

Over Bose geef ik u anders wel meer als gelijk. Sony, tja, koop ek niets van :p.

Ik denk dat je dringend eens naar andere merken moet gaan kijken. Nu ik vergelijk meestal wel enkel geluidskwaliteit en dan ga ik lopen van zo'n toestanden :p

En als een Ipod al de beste standaardoortjes heeft wil ik nie weten wat de rest heeft :')

Gentille

Legacy Member
Ik heb in der tijd een Creative Zen Micro gekocht van 4 Gb. Werkt nog altijd perfect. En de meeste design lijken op elkaar, zeker van zo een producten. De producten worden steeds kleiner en compacter waardoor ze automatisch op elkaar gaan lijken. Het is niet het design dat telt maar de kwaliteit en daar kan ik me niet over uitspreken aangezien ik nog geen ipod van apple heb gehad.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan