Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CCatalyst

Legacy Member
ilgonwe zei:
Die termijnen van 2 en 4 weken zijn wss te kort, dat klopt. Macron verlengde al tot 1 december, dus zal hier wss ook zoiets zijn maar dan viel iedereen hier echt steil achterover terwijl het nu al een shock is.

Ik begrijp het niet. Vorige week zeiden ze dat ze de maatregelen van toen, en ik ben eigenlijk al vergeten wat die waren, geevalueerd zouden worden na 4 weken, waarvan we wisten dat het te lang was.

Nu geven ze maatregelen waarvan we weten dat de termijnen te kort zijn.

Waarom kunnen ze nu eens geen correcte vooruitzichten geven aan de mensen?

Is het dan nu nog altijd volop incompetentie troef?

SomeDude

Legacy Member
Wanneer komen er eens steunmaatregelen voor thuiswerk? Mijn koffiebonen zijn weer op :sad:

CCatalyst

Legacy Member
SomeDude zei:
Wanneer komen er eens steunmaatregelen voor thuiswerk? Mijn koffiebonen zijn weer op :sad:

Als het maar "de norm" is komt er niets van steun want je mag nog altijd fysiek naar het werk gaan. Ik veronderstel dat de meesten dat ook zullen blijven doen.

Als het "verplicht" is is het iets anders.

gilly

Legacy Member
Waarom kunnen er enkele maatregelen niet lokaal genomen worden?
Vlaanderen is niet goed maar horeca afstraffen lijkt me wat hard, nee?

75861b02-0f68-11eb-8eda-bb11689fa84d_web_scale_0.8281574_0.8281573__.jpg

Musk

Legacy Member
SomeDude zei:
Wanneer komen er eens steunmaatregelen voor thuiswerk? Mijn koffiebonen zijn weer op :sad:

Echt he. Hier is nog nooit zoveel koffie er doorgegaan :D

't was afgelopen week wel actie op de Illy koffie in de AH, serieus wat stock ingedaan :cool:

makila

Legacy Member
MiniJeffrey zei:
Horeca verplicht sluiten
Avondklok vanaf middernacht
Verbod verkoop alcohol vanaf 20u
Max 1 persoon zien per maand (nauw contact)
Reizen ten sterkste afgeraden, anders verplichte quarantaine


Ik herhaal: we zijn niks meer verwijderd van 1984.
1 (knuffel)contact is wel belachelijk. Dwz als je beide ouders nog leven dan mag je daar naartoe gaan, je mag je moeder bijvoorbeeld wel knuffelen maar je vader dan ook ne knuffel geven is dan STRAFBAAR!

Je vader moest eens besmet zijn en je moeder niet hé. Foei om je vader dan te knuffelen! :naughty:

MiniJeffrey zei:
Ik zeg u nu al dat ik mij niet ga houden aan die maatregel. Als deze regering denk dat ik ga kiezen tussen of mijn ma of mijn stiefpa om te blijven zien, wel dikke dikke fuck you dan. 1 nauw contact opleggen is belachelijk en totaal onrealistisch.
Zie hierboven. 2 (knuffel)contacten is begrijpbaar, 1 is voor sommige mensen onmogelijk. Je ouders zijn nog altijd met TWEE hé.
Maak er dan NUL contacten van. 0 of 2 .. 1 is gewoon idioot ..

Renegadexxripxx

Legacy Member
Avilowca zei:
De Croo: "In maart hebben we ongezien zware maatregelen moeten treffen om het veris tegen te houden"

Ook De Croo "De cijfers vandaag zijn op alle vlakken erger als in maart. Maar dus geen algemene lockdown"

Wat.

Is toch evident. De huidige regering wil geen totale lockdown. Of de cijfers nu erger zijn of niet. Men wil zien hoever men moet knippen om de cijfers naar onder te krijgen zodanig dat de zorg hopelijk niet kopje onder gaat. Onze economie (en scholen zijn nu eenmaal een onderdeel om die economie te kunnen laten draaien) moet zo goed mogelijk kunnen blijven doordraaien om de rode cijfers niet nog roder te maken. Want zonder vaccinatie gaan ze het niet kunnen lossen en moeten ze in principe het optimale punt gaan opzoeken dat ze geen nood meer hebben aan flatten the curve.

Mr.Fingers zei:
Er kan goedkoop geleend worden op de internationale markten, dus daar rekent men op...
... en in de toekomst zal de buikriem weer een paar gaatjes verder aangetrokken worden, maar da's voor de volgende regering.
Is nu eenmaal de manier hoe wij het in europa gaan aanpakken. Ik zie geen andere manier voor onze maatschappij. Wij zijn geen japan waar iedereen doet wat de overheid zegt. Wij zijn geen china waar je verdwijnt als je niet doet wat ze zeggen, en we zijn gelukkig geen Amerika waar het trek uw plan is voor de zwakkeren. Maar onze maatschappij gaat dat nog moeten gaan opvangen ja, gelukkig print de ECB continue geld bij dus de rentes zullen nog wel wat doorzakken hé. Misschien dat je de overheid nog gaat moeten betalen als je bij hen geld wilt neerzetten.

draven zei:
Jij vindt dat...
Zo werkt dat hé op een discussie forum. Daar kom je mensen tegen die iets denken en dat per toeval ook neerschrijven. :doh:

Balsaus

Legacy Member
SomeDude zei:
Wanneer komen er eens steunmaatregelen voor thuiswerk? Mijn koffiebonen zijn weer op :sad:

Koffie vergoeding vragen. Op kantoor moeten ze nu toch geen nieuwe koffiebonen kopen.

SomeDude

Legacy Member
CCatalyst zei:
Als het maar "de norm" is komt er niets van steun want je mag nog altijd fysiek naar het werk gaan. Ik veronderstel dat de meesten dat ook zullen blijven doen.

Als het "verplicht" is is het iets anders.

Euh het is toch verplicht tenzij niet anders kan?

{BK}Black Devil

Legacy Member
SomeDude zei:
Alles toe dat is ook afhaal en supermarkten he dus enkel wat je zelf kweekt ;) want dat is waar zijn post op neerkomt :p

oke , nvm dan :-)

heb nog 1 tomatenplantje en anders weer gaan jagen zoals in de oude tijden :d

CCatalyst

Legacy Member
SomeDude zei:
Euh het is toch verplicht tenzij niet anders kan?

Definieer "tenzij het niet anders kan" eens. Als baas vind je daar in 1-2-3 een loophole in.

De Tijd schrijft dat het "de norm" is. De norm is niet verplicht! In maart was het eens verplicht, daarna werd het "de norm" en is JPV hier komen verduidelijken dat "de norm" geen verplichting is.

Het zal zoals gebruikelijk weer wachten zijn op het MB voor duidelijkheid.

{BK}Black Devil

Legacy Member
nu ik er bij stil sta , wanneer gaan ze weer beginnen hamsteren ?

Nesjamag

Legacy Member
gilly zei:
Waarom kunnen er enkele maatregelen niet lokaal genomen worden?
Vlaanderen is niet goed maar horeca afstraffen lijkt me wat hard, nee?

75861b02-0f68-11eb-8eda-bb11689fa84d_web_scale_0.8281574_0.8281573__.jpg

Omdat België het land is, niet Vlaanderen.

Als een ziekenhuis ergens in Luik vol komt te liggen dan gaan de patiënten naar een ander ziekenhuis van het netwerk waar nog capaciteit is. Liggen die ook vol, dan gaat het naar andere ziekenhuizen in de provincie. Liggen die ook vol, dan gaat het naar elders moeten.

Als alle ziekenhuizen in Wallonië vol liggen, dan komen die patiënten naar Vlaanderen. Dan wilt ge niet dat het in Vlaanderen ook vollebak begint te gaan.

Loser

Legacy Member
CCatalyst zei:
Definieer "tenzij het niet anders kan" eens.

De Tijd schrijft dat het "de norm" is. De norm is niet verplicht! In maart was het eens verplicht, daarna werd het "de norm" en is JPV hier komen verduidelijken dat "de norm" geen verplichting is.

Het zal zoals gebruikelijk weer wachten zijn op het MB voor duidelijkheid.

Ah, ik heb dat altijd gelezen als "de norm = verplicht tenzij er valabele redenen zijn om het niet te doen", eerlijk gezegd.
Maar goed, zoals met elke regel is het wel dat het niet 100% hoeft te zijn die 'm 100% volgt, een gedeelte die 'm gedeeltelijk volgen is al veel.

makila

Legacy Member
{BK}Black Devil zei:
nu ik er bij stil sta , wanneer gaan ze weer beginnen hamsteren ?
Ik krijg nu net de schijterij van de nieuwe maatregelen. De Collruyt is nog open! ;)

gilly

Legacy Member
Nesjamag zei:
Omdat België het land is, niet Vlaanderen.

Als een ziekenhuis ergens in Luik vol komt te liggen dan gaan de patiënten naar een ander ziekenhuis van het netwerk waar nog capaciteit is. Liggen die ook vol, dan gaat het naar andere ziekenhuizen in de provincie. Liggen die ook vol, dan gaat het naar elders moeten.

Als alle ziekenhuizen in Wallonië vol liggen, dan komen die patiënten naar Vlaanderen. Dan wilt ge niet dat het in Vlaanderen ook vollebak begint te gaan.

Ok dus als een bepaalde bevolkingsgroep aan de regels hun laars lappen moeten de andere hun opvangen als het slecht gaat?
Lijkt me solidair :)

ilgonwe

Legacy Member
CCatalyst zei:
Waarom kunnen ze nu eens geen correcte vooruitzichten geven aan de mensen?
Probleem is dat ze hier zelden het voortouw nemen dus bleven ze enkele dagen wachten tot Ierland, VK, Nederland, Italië en Frankrijk verstrengden. Dan kwam ons land aan de beurt maar de ongerustheid was er al sinds maandag en toch was er niets.

Nu willen ze ook niet voorop lopen. Als de buurlanden ook 4 weken doen, dan doet België dat ook maar. Elk van deze landen weet dat 4 weken nog geen lege ziekenhuisbedden oplevert maar dat is het politiek haalbare. Het is al een prestatie dat ze de hele horeca sector plat leggen.

Wie kan exact raden hoe goed de sluiting werkt na 2 weken? Ik denk dat het ergens beperkt is want het gaat vanaf nu ook nog stijgen omdat er altijd vertraging is. Van 10.000 per dag (momenteel nog stijgende die richting uit) positief naar pakweg 5.000 positief is nog niet om te juichen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan