Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

makila

Legacy Member
M°°nblade zei:
Je mag die blijven zien. Je moet wel kiezen of je nu je moeder of stiefpapa wil knuffelen. Niet allebei.
En wat is de kans dat de één besmet is en de andere niet? Of omgekeerd? ZERO of 100% want ze poepen met elkaar (Ik ben HEEL cru hierin, maar het is toch waar zeker?) :D

MrKend54l

Legacy Member
makila zei:
En wat is de kans dat de één besmet is en de andere niet? Of omgekeerd? ZERO of 100% want ze poepen met elkaar (Ik ben HEEL cru hierin, maar het is toch waar zeker?) :D
Ik mag hopen dat ze poepen. Maar dat is allesbehalve een vaststaand feit.

SomeDude

Legacy Member
CCatalyst zei:
Definieer "tenzij het niet anders kan" eens. Als baas vind je daar in 1-2-3 een loophole in.

De Tijd schrijft dat het "de norm" is. De norm is niet verplicht! In maart was het eens verplicht, daarna werd het "de norm" en is JPV hier komen verduidelijken dat "de norm" geen verplichting is.

Het zal zoals gebruikelijk weer wachten zijn op het MB voor duidelijkheid.

Werk dat je niet thuis kan doen. Fabrieken enzo
Of een kassa van de supermarkt bedienen

CCatalyst

Legacy Member
SomeDude zei:
Werk dat je niet thuis kan doen. Fabrieken enzo
Of een kassa van de supermarkt bedienen

Ja, wel, we zullen zien wat het MB zegt.

Maatregelen gaan maandag in dus het zal zondag om 23u59 gepubliceerd worden.

Loser

Legacy Member
Even vanuit het moderatieteam:

We beseffen dat het weer zware aankondigingen waren. En we merken bij velen dat het stevig aankomt op een moment dat er niet veel meer bij kon. We zouden langs de ene kant willen oproepen om iedereen hier de ruimte te geven om zijn zegje te doen, zijn visie uit te leggen of gewoon te ventileren. Om met elkaar te praten over deze situatie. En dat met respect te doen voor de ander, zonder alles op te spits te drijven.

En langs de andere kant nog even vermelden dat iedereen welkom is die daar nood aan heeft. In dit topic, maar ook alle andere topics, de events of gewoon spelletjes die we doen met open parties, en niet in het minst op onze Discord, waar ook voicekanalen zijn voor wie graag een praatje slaat. Sociaal contact is soms moeilijk te vinden op dit moment, misschien kunnen we dat hier wel een beetje vinden.

Onze communityleader heeft dat uiteraard weer veel beter verwoord hier: https://www.beyondgaming.be/archive/algemene-info-mededelingen.141/wij-zijn-er-voor-jullie.1168083

Gromker

Legacy Member
SomeDude zei:
Werk dat je niet thuis kan doen. Fabrieken enzo
Of een kassa van de supermarkt bedienen

Simpel, bewijslast.
Als het verplicht is moet iedereen het doen en alle mogelijke doen om het te laten lukken (met altijd nog recht op verdediging)
Is het de norm moet de aanklager bewijzen waarom ge niet voldoet
Is het de regel (zoals nu) moet de beschuldigde aantonen waarom ge niet kunt/moet voldoen

JelleCa

Legacy Member
Het beste moment was toch de barometer, waar ze al weken aan bezig zijn, op het scherm kwam en gewoon een pijl op een cijfer 4 toonde.

Diatonico

Legacy Member
Fuck dees echt waar. 1 vaste contact... 1 iemand, want ik ben alleen. Fuck Corona.

Maar bon ik ben al blij dat ik nog kan gaan trainen — dat is toch al iets van sociaal contact. Ook al is het op 1.5m. Dus not all is bad.

Maarja, een Coronaproof muziekvoorstelling in het cultureel centrum gaat er aan, etentje met vrienden (was al 2 maand geleden) gaat er aan, kerstmarkten ook naar de botten... Tgaat ne donkere winter worden.

Gelukkig heb ik nog een zekere job en mijn gezondheid.

Balsaus zei:
sandervdw en M°°nblade zijn daar al mee bezig

Ondergetekende ook. Allez, gewoon zien da ik van alles wa stock heb voor een maand of 2. Vorige keer zat ik zonder schijtpapier, bloem, en pastasaus :angry:

Musk

Legacy Member
Ze moesten ook een ministerieel besluit maken waarin staat dat hamsteraars gelyncht mogen worden op de parking van iedere supermarkt!

CCatalyst

Legacy Member
Musk zei:
Ze moesten ook een ministerieel besluit maken waarin staat dat hamsteraars gelyncht mogen worden op de parking van iedere supermarkt!

:naughty: Art 14 Grondwet: Geen straf kan worden ingevoerd of toegepast dan krachtens de wet.

Een MB mag dat allemaal niet doen.

Oh wait...

Vile

Legacy Member
Waarom hamsteren? Op het sluiten van de horeca en het fors beperken van de contacten veranderd er niks hé. Alle winkels blijven gewoon open.

{BK}Black Devil

Legacy Member
Vile zei:
Waarom hamsteren? Op het sluiten van de horeca en het fors beperken van de contacten veranderd er niks hé. Alle winkels blijven gewoon open.

nog niet :)

SomeDude

Legacy Member
Vile zei:
Waarom hamsteren? Op het sluiten van de horeca en het fors beperken van de contacten veranderd er niks hé. Alle winkels blijven gewoon open.

Omdat je dan minder naar de winkel moet he dus minder kans op besmetting!

straight_six

Legacy Member
Diatonico zei:
Fuck dees echt waar. 1 vaste contact... 1 iemand, want ik ben alleen. Fuck Corona.

Maar bon ik ben al blij dat ik nog kan gaan trainen — dat is toch al iets van sociaal contact. Ook al is het op 1.5m. Dus not all is bad.

Maarja, een Coronaproof muziekvoorstelling in het cultureel centrum gaat er aan, etentje met vrienden (was al 2 maand geleden) gaat er aan, kerstmarkten ook naar de botten... Tgaat ne donkere winter worden.

Gelukkig heb ik nog een zekere job en mijn gezondheid.



Ondergetekende ook. Allez, gewoon zien da ik van alles wa stock heb voor een maand of 2. Vorige keer zat ik zonder schijtpapier, bloem, en pastasaus :angry:
Ik zou niet te vroeg victorie kraaien. Volgende week gaan ze sporten herbekijken
emoji52.png


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Timothy555

Legacy Member
Ik vind niet meteen de juiste info, daarom daar deze vragen hier:

- blijft cinema open?
- mag een losse foodtruck langs de kant van de weg (vb: kraam dat hier in de buurt 1 dag/week met kip aan’t spit staat) meeneemvoeding blijven verkopen?
- wat is de reden voor: afhaalmaaltijden mogen tot 22u (en nachtklok vanaf 0u)?

Verduidelijking bij het laatste: alcohol snap ik (remmen los, slecht gedrag is makkelijker als je gedronken hebt) maar iemand die na een late shift bij mcdo wil stoppen (aan de drive) lijkt me toch niet zo’n probleem?

skrippa nr2

Legacy Member
Wat we nu meemaken is een rechtstreeks gevolg vd Belgische ziekte; laksheid, prutsen, aanmodderen, compromissen die geen oplossingen zijn, geen beslissingen durven nemen tot het kalf verdronken is....

Kustburgemeesters die tijdens de zomer weigerden om groepen van 20,30,40 en meer "Brusselaars" te sanctoneren....
Brusselse burgemeesters die uit schrik om hun kiespubliek te verliezen alles op hun beloop lieten....

En zo zijn we weer vertrokken voor één maand....voorlopig
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan