Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr.Fingers

Legacy Member
JorisBlack zei:
Enkele dagen geleden schreef hier iemand dat we vaak gewoon Frankrijk naäpen.
Ik weet niet meer wie het was, maar chapeau, ge had volledig gelijk.

Iederéén weet toch dat voor de PS de echte hoofdstad van Wallonië (en bij uitbreiding België) Parijs is. Frankrijk doet de scholen dicht in het voorjaar, Wallonië ligt dwars en eist de sluiting van de scholen in België, Frankrijk doet dit, Wallonië eist hetzelfde,...

En het mag kosten wat het wilt, Vlaanderen past toch bij.

{BK}Black Devil

Legacy Member
Mr.Fingers zei:
Iederéén weet toch dat voor de PS de echte hoofdstad van Wallonië (en bij uitbreiding België) Parijs is. Frankrijk doet de scholen dicht in het voorjaar, Wallonië ligt dwars en eist de sluiting van de scholen in België, Frankrijk doet dit, Wallonië eist hetzelfde,...

dat ze dan bij Frankrijk gaan e ! :p na-apers

SomeDude

Legacy Member
TNTim zei:
Sluiting horeca vanaf maandag, dus dit weekend alles nog een laatste keer barstensvol?
Je zou verwachten dat ze leren uit hun fouten... :unsure:

Dat is omdat die hun voorraad anders in de vuilbak moet

taniaB

Legacy Member
Binnen een maand zijn die cijfers minstens verdubbeld. Dus horeca zie ik maanden aan een stuk toegaan. Om het te doen zakken, moet ALLES toe. Al de rest werkt niet.

SomeDude

Legacy Member
taniaB zei:
Binnen een maand zijn die cijfers minstens verdubbeld. Dus horeca zie ik maanden aan een stuk toegaan. Om het te doen zakken, moet ALLES toe. Al de rest werkt niet.

Ja dan sterft iedereen van de honger, is natuurlijk ook een optie

Coolguy

Legacy Member
Balsaus zei:
Volk dat alles gelijkgesteld aan Qanon en Flat Earth complottheoristen passen in hetzelfde schuitje, maar gewoon aan het andere spectrum. Afreageren op alles wat niet in uw realiteitsbeeld past.

Ik wil mij bij deze oprecht excuseren.
Het is altijd mijn bedoeling om open en inclusief te zijn.

Bedankt om er mij aan te herinneren dat de Flat Earthers en Anti-Vaxers niet vermeld werden, volgende keer beter!

Alle gekheid op een stokje: nieuwe maatregelen -> versoepeling -> derde golf na of tijdens de feestdagen lijkt momenteel het meest realistisch

En toch, alle maatregelen ten spijt - men kan niet enkel rekenen op het gezond verstand van de mensen. Maatregelen en wetten zijn geen fluit waard als deze niet afgedwongen worden indien nodig.

ilgonwe

Legacy Member
Die termijnen van 2 en 4 weken zijn wss te kort, dat klopt. Macron verlengde al tot 1 december, dus zal hier wss ook zoiets zijn maar dan viel iedereen hier echt steil achterover terwijl het nu al een shock is.

nestorius

Legacy Member
taniaB zei:
Binnen een maand zijn die cijfers minstens verdubbeld. Dus horeca zie ik maanden aan een stuk toegaan. Om het te doen zakken, moet ALLES toe. Al de rest werkt niet.
Waarop baseer je je hiervoor?

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

Sovereign

Legacy Member
Biljart zei:
MVR in de studio.

Van videoconference heeft hij ook nog niet gehoord.
Seffes met zijn chauffeur naar huis of nog naar een meeting.

Goed bezig die man!

Alsof die daar altijd voor zijn plezier dezelfde zever tegen al die koppige foempen achter de buis moet komen herhalen.

{BK}Black Devil

Legacy Member
nestorius zei:
Alles dicht is niks afhalen en nergens eten kopen he.

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

ik had gehoord dat de optie is om af te halen bij restaurants ?

CCatalyst

Legacy Member
Ik had graag geweten, telewerk "de norm" betekent dat verplicht of nog steeds gewoon een aanbeveling waarbij we voortdoen zoals deze week?

JorisBlack zei:
Enkele dagen geleden schreef hier iemand dat we vaak gewoon Frankrijk naäpen.
Ik weet niet meer wie het was, maar chapeau, ge had volledig gelijk.

https://www.beyondgaming.be/archive...len-updates-algemene-discussie-deel-6.1166611

sandervdw zei:
Sport wordt volgende week pas bekeken. Ge zou bijna denken dat er dit weekend een groot sportevenement is dat ze niet willen aflassen...

Prof voetbal zal blijven. Aan voetbal raak je niet, of de bond zorgt ervoor dat je je ministersbureau mag leegmaken, ongeacht je partij.

taniaB zei:
Binnen een maand zijn die cijfers minstens verdubbeld. Dus horeca zie ik maanden aan een stuk toegaan. Om het te doen zakken, moet ALLES toe. Al de rest werkt niet.

Horeca heeft sinds juni perfect gewerkt zonder de cijfers de hoogte in te duwen. De reden is de scholen. Kijk naar de grafiek. 1 september, jonge generaties.

Maar omdat dat niet gesloten mag worden omdat anders het ego van de minister van verk, euhm, onderwijs gecrushed wordt (hint: ze sluiten zelf wel) moet de horeca en straks de sport de prijs betalen. Een prijs die ik toch wel behoorlijk hoog vind. Te hoog.

{BK}Black Devil

Legacy Member
Sovereign zei:
Alsof die daar altijd voor zijn plezier dezelfde zever tegen al die koppige foempen achter de buis moet komen herhalen.

niemand verplicht hem om dat te doen ,ofja mss wel verplicht , maar niet door de kijker alvast.

FuseTea

Legacy Member
exCite zei:
Gaan ze nog iets zeggen over scholen, creches,... ?
Gezien men er niets over heeft gezegd, ga ik er zelf vanuit dat er momenteel niets gaat veranderen.

Loser

Legacy Member
{BK}Black Devil zei:
ik had gehoord dat de optie is om af te halen bij restaurants ?

Klopt, maar het ging over een reactie op "TaniaB", die zei dat alles dicht moest.
De eigenlijke regel is dat je mag afhalen tot 22u.

Mr.Fingers

Legacy Member
{BK}Black Devil zei:
niemand verplicht hem om dat te doen ,ofja mss wel verplicht , maar niet door de kijker alvast.

Het is niet echt een geheim dat Van Ranst grààg in de media komt. Hoe vaker hoe liever (en dat ondermijnt zijn "gezag" ook).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan