Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SomeDude

Legacy Member
sandervdw zei:
Sport wordt volgende week pas bekeken. Ge zou bijna denken dat er dit weekend een groot sportevenement is dat ze niet willen aflassen...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Tennis in Antwerpen is pas volgende week he :unsure:
Als mensen thuis blijven dan is een wielerwedstrijd echt geen probleem om te laten doorgaan.

Balsaus

Legacy Member
Coolguy zei:
Tjonge, tjonge!
Sinds QAnon geband werd door Facebook hebben de complottheorie fetisjisten allen de weg naar dit forum gevonden...

Volk dat alles gelijkgesteld aan Qanon en Flat Earth complottheoristen passen in hetzelfde schuitje, maar gewoon aan het andere spectrum. Afreageren op alles wat niet in uw realiteitsbeeld past.

Nesjamag

Legacy Member
Telewerk verplicht is goed. Die "waar mogelijk" is jammer, want ge weet dat redelijk wat bedrijven en mensen daar hun voeten aan zullen vegen.

Lijkt mij dat men de ernst en urgentie nog niet goed vat, en nog altijd naïef gelooft dat 1 knuffelcontact een realistische en opvolgbare maatregel is.

Volgende week aankondiging dan dat de schoolvakantie een week vroeger begint?

De voornaamste verandering is dus dat men van horeca, waar maar een zeer klein aandeel van besmettingen zich voordoen en waar wat controle over maatregelen bestaat, men gewoon meer mensen in huiselijke sfeer zal uitnodigen, waar zeker geen verluchting is, en waar men al zeker geen 1,5 meter afstand zal bewaren of mondmasker zal dragen.

MiniJeffrey

Legacy Member
En ondertussen doet men gewoon niets aan overvolle bussen, trams en treinen. Maar horeca, waar je afstand kunt houden, moet dicht.

Lachwekkend.

Avilowca

Legacy Member
De Croo: "In maart hebben we ongezien zware maatregelen moeten treffen om het veris tegen te houden"

Ook De Croo "De cijfers vandaag zijn op alle vlakken erger als in maart. Maar dus geen algemene lockdown"

Wat.

TNTim

Legacy Member
Sluiting horeca vanaf maandag, dus dit weekend alles nog een laatste keer barstensvol?
Je zou verwachten dat ze leren uit hun fouten... :unsure:

Coolguy

Legacy Member
London zei:
En hoe gaan wij ons deze periode herinneren in de toekomst? Een vrolijk jaartje waar onze vrijheden niet geschonden werden?
Het enige verschil met communistische regimes is dat hier nog geen mensen plotseling verdwijnen of van de 4e verdieping naar beneden vallen.

[video=youtube_share;CPil04UJduI]https://youtu.be/CPil04UJduI[/video]

Resool 9 Lives

Legacy Member
Ze zeggen we gaan iedereen steunen die getroffen zal worden. Vanwaar komt dat geld ineens? De begroting is al ravijn diep in het rood.

Sylverscythe

Legacy Member
MiniJeffrey zei:
En ondertussen doet men gewoon niets aan overvolle bussen, trams en treinen. Maar horeca, waar je afstand kunt houden, moet dicht.

Lachwekkend.

Waarvoor denk jij dat die extra verplichting voor thuiswerk dan dient?

nestorius

Legacy Member
Mr.Fingers zei:
Het begint inderdaad een beetje een grap te worden. Je ziet er ook erg duidelijk de Waalse (over)hand in.

Maar ok, de maatregelen zijn er, dwing ze dan ook af, en dat wil zeggen, in Duffel, Scheldewindeke en Beauvechain, maar dan ook in Borgerhout, Molenbeek en de Brugse Poort. En met dezelfde ernst en strengheid.
Daar zit volgens mij het grote probleem, er is nooit ingezet geweest op handhaven van de regels.

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

Biljart

Legacy Member
MVR in de studio.

Van videoconference heeft hij ook nog niet gehoord.
Seffes met zijn chauffeur naar huis of nog naar een meeting.

Goed bezig die man!

Mr.Fingers

Legacy Member
Er kan goedkoop geleend worden op de internationale markten, dus daar rekent men op...

... en in de toekomst zal de buikriem weer een paar gaatjes verder aangetrokken worden, maar da's voor de volgende regering.

Nesjamag

Legacy Member
Resool 9 Lives zei:
Ze zeggen we gaan iedereen steunen die getroffen zal worden. Vanwaar komt dat geld ineens? De begroting is al ravijn diep in het rood.

ECB natuurlijk.

JorisBlack

Legacy Member
Enkele dagen geleden schreef hier iemand dat we vaak gewoon Frankrijk naäpen.
Ik weet niet meer wie het was, maar chapeau, ge had volledig gelijk.

Nahrtent zei:
Je kan het ook gewoon incompetentie noemen als je het er niet mee eens bent, je hoeft daarom niet over een wereldwijd communistisch complot te beginnen. :ironic:

En het is gvd Marc Van Ranst die er achter zit, die vuile communist, ik wist het! :rofl:

{BK}Black Devil zei:
ik ben niet geheel op de hoogte , what happend in 1984 ?

Ik heb niet de indruk dat degenen die dat boek aanhalen het ook gelezen hebben :p (wel zware aanrader anders)

Biljart zei:
MVR in de studio.

Van videoconference heeft hij ook nog niet gehoord.
Seffes met zijn chauffeur naar huis of nog naar een meeting.

Goed bezig die man!

Als we in de sfeer van het communisme denken: "Some animals are more equal than others."
Dat komt ook uit een boek, zoek het maar eens op.
En ja, tis om te lachen (al hebt ge een punt dat hij zo een dingen op afstand zou moeten doen)


Dit topic draait volledig zot als er nieuwe maatregelen komen, ik kan niet meer volgen :lol:

Stuyfmans

Legacy Member
sandervdw zei:
Sport wordt volgende week pas bekeken. Ge zou bijna denken dat er dit weekend een groot sportevenement is dat ze niet willen aflassen...

Sowieso, enkel zondag nog de ronde en daarna boeken toe tot het voorjaar.

dee

Legacy Member
kay-gell zei:
Alles dicht tot ergens eind november ofzo, dan ff kerst vieren en weer alles dicht tot de lente is my guess.

Hoogst waarschijnlijk wel ja.
De maatregelen nu zijn enkel en alleen om getallen naar beneden te halen.

Het virus gaat nog ff circuleren en er zijn geen structurele maatregelen.
Alle mensen die nu de regels niet volgen (om welke reden dan ook) gaan vanaf de eerste dag van een versoepeling terug de regels niet volgen.

nestorius

Legacy Member
dee zei:
Hoogst waarschijnlijk wel ja.
De maatregelen nu zijn enkel en alleen om getallen naar beneden te halen.

Het virus gaat nog ff circuleren en er zijn geen structurele maatregelen.
Alle mensen die nu de regels niet volgen (om welke reden dan ook) gaan vanaf de eerste dag van een verstrenging terug de regels niet volgen.

FTFY

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

Yo-Han

Legacy Member
kay-gell zei:
Alles dicht tot ergens eind november ofzo, dan ff kerst vieren en weer alles dicht tot de lente is my guess.

Ik had daar ook al aan gedacht. Toe nu, dan efkes lossen in december en op kerst en nieuw(wel geen grote publieke feesten) zodat mensen elkaar thuis kunnen zien in bvb een bubbel van 10 of 15. Horeca beperkt terug open ...Daarna weer strenger als de cijfers terug zouden stijgen en hopen op één of meerdere vaccins in maart om dan steeds meer en sneller naar de normaliteit te gaan ...

ps. Is iedereen hier al aan zijn pre lockdown drink begonnen ofzo? (aan de laatste posts te zien LOL) ... Of gewoon de vrijdag drink. Onze frigo's gaan idd niet in lockdown of hebben geen sluitingsuur(dank u Hans Teeuwen voor die glimlach)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan