Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tonerider

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Volgens de berichtgeving was er hinder tot rond 21u30. Als je dan een uur (of twee) later komt dan is de kans heel groot dat je niet meer makkelijk naar huis geraakt. Ik heb net eens gecheckt en de allerlaatste trein die ik in Oostende zou kunnen nemen die stond gisteren om 21u09 op de planning.

Openbaar vervoer is altijd wel een kloterij op drukke momenten.

als ge weet dat ge om 23.30 in huis moet zitten, weet ge ook dat ge een risico neemt als ge echt wacht tot de laatste trein. `t is niet dat NMBS een goede reputatie heeft in verband met betrouwbaarheid.
Bovendien weet je dat het druk was en waar de verplaatsing naar de zee gespreid was, de meesten zo lang mogelijk gaan wachten om terug te keren en de drukte zich naar de laatste trein verplaatst.
Ga dan al om 20 uur naar huis he. Dan heb je ook al een schone dag aan zee gehad en ge beperkt uw risico`s. Gezond verstand, je weet wel.

Anyway, Tommelein zijn idee is volgens mij de enige oplossing. Zorg voor een reservatiesysteem. Wijs mensen toe aan een trein. Sommige mensen zullen dan al eerder naar huis moeten dan dat ze eigenlijk zouden willen, maar het is dan maar zo.

LSDsmurf

Legacy Member
Tonerider zei:
als ge weet dat ge om 23.30 in huis moet zitten, weet ge ook dat ge een risico neemt als ge echt wacht tot de laatste trein. `t is niet dat NMBS een goede reputatie heeft in verband met betrouwbaarheid.
Bovendien weet je dat het druk was en waar de verplaatsing naar de zee gespreid was, de meesten zo lang mogelijk gaan wachten om terug te keren en de drukte zich naar de laatste trein verplaatst.
Ga dan al om 20 uur naar huis he. Dan heb je ook al een schone dag aan zee gehad en ge beperkt uw risico`s. Gezond verstand, je weet wel.

Anyway, Tommelein zijn idee is volgens mij de enige oplossing. Zorg voor een reservatiesysteem. Wijs mensen toe aan een trein. Sommige mensen zullen dan al eerder naar huis moeten dan dat ze eigenlijk zouden willen, maar het is dan maar zo.

Bovenstaande post ging zelfs niet eens over de avondklok.

Bovendien moest de politie volgens de media omstreeks 19u al uitrukken vanwege grote drukte, dus jouw plan om rond 20u te vertrekken zou ook geen succes geweest zijn. Ik heb nog eens extra gekeken op de site van de NMBS. Voor waar ik woon is er om 19u09, 19u13, 20u09 en 21u09 een trein. Als je die mist dan is het wachten tot 5u44 's morgens voor de volgende trein. Dan is het alternatief een taxi bellen (duur) of je ergens laten ophalen door iemand (afhankelijk van anderen en mogelijks bubbelconflict).

Dat is dus exact waarom ik in de zomer niet met de trein naar zee wil, NMBS is idd onbetrouwbaar.

biotek

Legacy Member
feit is dat dit geen noodzakelijke verplaatsing was dus eigenlijk hebben deze mensen van de provincie antwerpen aan de kust niks te zoeken de volgende 4 weken
blijf in uw kot is toch niet zo moeilijk te verstaan ....

LSDsmurf

Legacy Member
ugar zei:
Mijn idee... als het daar maar is, hier met die spuit

https://www.trouw.nl/zorg/coronavac...er-worden-door-de-vele-bijwerkingen~b022868f/

Goed artikel trouwens, maakt duidelijk dat er niet met onze veiligheid wordt gesold

Een tijdje geleden had ik een artikel gelezen over patiënten die het vaccin van Moderna gekregen hadden en sommige hadden toch wel vrij zware bijwerkingen (bij één persoon bv hoge koorts, flauwvallen, heel erg ziek voelen). Dat is dan bij een groep mensen van 18-55 zonder medische problemen. Afwachten hoe goed die vaccins gaan presteren op vlak van veiligheid en werkzaamheid voor diegene die het het meest nodig hebben.

Tonerider

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Bovenstaande post ging zelfs niet eens over de avondklok.

Bovendien moest de politie volgens de media omstreeks 19u al uitrukken vanwege grote drukte, dus jouw plan om rond 20u te vertrekken zou ook geen succes geweest zijn. Ik heb nog eens extra gekeken op de site van de NMBS. Voor waar ik woon is er om 19u09, 19u13, 20u09 en 21u09 een trein. Als je die mist dan is het wachten tot 5u44 's morgens voor de volgende trein. Dan is het alternatief een taxi bellen (duur) of je ergens laten ophalen door iemand (afhankelijk van anderen en mogelijks bubbelconflict).

Dat is dus exact waarom ik in de zomer niet met de trein naar zee wil, NMBS is idd onbetrouwbaar.

't is gewoon belachelijk dom dat iedereen wacht tot het laatste. Maar eigenlijk is het zoals biotek zei: blijf gewoon thuis.
Als natuurlijk de gouverneur van w-vlaanderen zegt: kom maar af, tja, wat verwacht ge dan.
De regering stelt de gratis treinritten uit en zij geeft dan het omgekeerde signaal.
En nmbs geeft ook het signaal van het is ok want we leggen extra treinen in...
Hou u treinen op het normaal niveau en laat mensen reserveren. Limiet bereikt is limiet bereikt en dan gaat de terugkeer ook minder lastig zijn.

ugar

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Een tijdje geleden had ik een artikel gelezen over patiënten die het vaccin van Moderna gekregen hadden en sommige hadden toch wel vrij zware bijwerkingen (bij één persoon bv hoge koorts, flauwvallen, heel erg ziek voelen). Dat is dan bij een groep mensen van 18-55 zonder medische problemen. Afwachten hoe goed die vaccins gaan presteren op vlak van veiligheid en werkzaamheid voor diegene die het het meest nodig hebben.

Zoals aangegeven in de tekst, dat zijn zaken waar vaak 'iets' kan tegen gedaan worden. En er zijn voldoende kandidaat vaccins :D

Destel

Legacy Member
Zou er animo zijn om mensen die zo'n vaccin weigeren, de terugbetaling van een behandeling met beademingsmachine te weigeren?

Carrion

Legacy Member
Destel zei:
Zou er animo zijn om mensen die zo'n vaccin weigeren, de terugbetaling van een behandeling met beademingsmachine te weigeren?

Bij simpel volk wel. Bij mensen met meer dan 2 werkende hersencellen gaat daar geen animo voor zijn.

Ons zorgsysteem neem je met z’n goede en slechte kanten. De kettingrokende alcoholieker die graag risico’s neemt wordt net zogoed gedekt als z’n sportieve, gezonde tegenpool.


Over die Antwerpenaren die naar hun tweede verblijf gaan. Veel verschil geeft dat niet met de duizenden Antwerpse dagjestoeristen waar net zo zeker wel iemand tussen zal lopen die positief getest heeft. Je zal altijd mensen hebben die zich specialer vinden dan een ander.

Edit Crew: taalgebruik aangepast.

apzoeir

Legacy Member
Tonerider zei:
't is gewoon belachelijk dom dat iedereen wacht tot het laatste. Maar eigenlijk is het zoals biotek zei: blijf gewoon thuis.
Als natuurlijk de gouverneur van w-vlaanderen zegt: kom maar af, tja, wat verwacht ge dan.
De regering stelt de gratis treinritten uit en zij geeft dan het omgekeerde signaal.
En nmbs geeft ook het signaal van het is ok want we leggen extra treinen in...
Hou u treinen op het normaal niveau en laat mensen reserveren. Limiet bereikt is limiet bereikt en dan gaat de terugkeer ook minder lastig zijn.

Is inderdaad ook mijn mening...

Daarnaast is het ook zo dat ze al een hele tijd op't nieuws verkondigen dat het aan zee toch wel zeer goed meevalt qua drukte. Als elk gezin dan gaat denken "oh het valt het er toch wel goed mee, we kunnen naar daar"...

Destel

Legacy Member
Carrion zei:
Bij simpel volk wel. Bij mensen met meer dan 2 werkende hersencellen gaat daar geen animo voor zijn.

Ons zorgsysteem neem je met z’n goede en slechte kanten. De kettingrokende alcoholieker die graag risico’s neemt wordt net zogoed gedekt als z’n sportieve, gezonde tegenpool.

Ik ben er zelf niet voor, maar ben gewoon effe (te) simpel aan het denken: bij een kettingroker of alcoholieker kan er nog gesteld worden dat zij bijdragen aan de staatskas via accijnzen/taksen op hetgeen ze consumeren. Bij anti-vaxxers mis je die bijdrage, en lopen ze niet alleen zelf gevaar op, maar zijn ze ook een gevaar voor de samenleving.

Werd er niet bij transplantaties van longen voorrang gegeven aan niet-rokers tov rokers? Of ben ik de regelgeving van een ander land aan het verwarren met de onze?

eS

Legacy Member
peppe zei:
Toch te gek voor woorden. Alsof de mensen alle logica hebben weggegooid na de lockdown

Goh, ik kan mij wel inbeelden dat die een voor hen logisch klinkende (maar foutieve) redenering gemaakt hebben à la "we stappen enkel in en uit onze auto en blijven voor de rest binnen en komen met niemand in contact, wat maakt het dan uit waar we zitten", zonder stil te staan bij de potentiële gevolgen als hun redenering toch niet 100% zou kloppen.

Destel zei:
Zou er animo zijn om mensen die zo'n vaccin weigeren, de terugbetaling van een behandeling met beademingsmachine te weigeren?
Dit is hetzelfde genre redenering als bij rokers met longkanker, en voor mij iets waar we best ver van wegblijven als maatschappij omdat het meer problemen veroorzaakt dan oplost. Een roker/ant-vaxxer gaat zich niet laten ontmoedigen door de kans om in de toekomst ooit de rekening gepresenteerd te krijgen ("mij overkomt dat toch niet"). Daarnaast zijn de gevolgen van zo'n ziekte (het ziek zijn/de behandeling op zich, maar ook inkomen of zelfs baanverlies) op zich al ingrijpend genoeg dat het als maatschappij niet nodig is om nog eens na te trappen met een dure ziekenhuisrekening.

Carrion

Legacy Member
Destel zei:
Ik ben er zelf niet voor, maar ben gewoon effe (te) simpel aan het denken: bij een kettingroker of alcoholieker kan er nog gesteld worden dat zij bijdragen aan de staatskas via accijnzen/taksen op hetgeen ze consumeren. Bij anti-vaxxers mis je die bijdrage, en lopen ze niet alleen zelf gevaar op, maar zijn ze ook een gevaar voor de samenleving.

Werd er niet bij transplantaties van longen voorrang gegeven aan niet-rokers tov rokers? Of ben ik de regelgeving van een ander land aan het verwarren met de onze?

Met het laatste zou ik nog deels akkoord kunnen gaan. Als er daadwerkelijk moet gekozen worden tussen iemand die zelf zijn longen na jarenlang roken naar de knoppen heeft geholpen of iemand die wegens puur medische problemen nieuwe longen nodig heeft mag daar gerust voorrang aan gegeven worden.

Maar met die ventilators is het wat lastiger. Wie ga je voorrang geven als je moet kiezen tussen de 80-jarige oma die braaf binnen is gebleven en gevaccineerd of de 30-jarige die niet gevaccineerd is. Die laatste heeft significant hogere overlevingskansen (uitzonderingen daar gelaten). Er zit in mijn ogen nog wel een groot verschil tussen echte anti-vaxxers of mensen die liever geen vaccin nemen dat op enkele maanden in elkaar geflanst is. Ik kan ergens wel begrijpen dat mensen daar hun twijfels bij hebben, ook al ben ik zelf zo niet.


Mijn grote probleem met dat idee is dat mensen nu al genoeg elkaar met de vinger wijzen. Het is echt verschrikkelijk worden. Iedereen is heiliger dan de andere, vooral van die 50+ vrouwen kunnen er iets van.

Tonerider

Legacy Member
Destel zei:
Werd er niet bij transplantaties van longen voorrang gegeven aan niet-rokers tov rokers? Of ben ik de regelgeving van een ander land aan het verwarren met de onze?

Ik denk dat dit ooit is voorgesteld, maar uiteindelijk verworpen.

niemandsland

Legacy Member
Ik kom net terug uit nederland, van een mondmaskers hebben ze precies nog nooit gehoord. Ik was daar de enige met een mondmasker. Iedereen keek mij aan alsof ik de lieve heer was.

JorisBlack

Legacy Member
niemandsland zei:
Net een discussie met iemand gehad, en het zou mogelijk zijn om zelf de lichaamstemperatuur van de mens medisch gezien naar beneden of boven te halen?

Dit lijkt mij straf. Of kan iemand dit bevestigen?

Beetje rare vraag in deze discussie, niet? :p

Maar ik heb daar al van gehoord bij Wim Hof a.k.a. the ice man.
Die kan (of kon) een uur lang in een ijsbad zitten en zijn lichaamstemperatuur constant (=warm) houden (is zelfs een Guinness wereldrecord), terwijl een doorsnee mens snel onderkoeld zou raken.
En hij beweert dat iedereen dat kan aanleren, maar ik heb voorlopig nog niet gehoord dat iemand anders zo'n ijsbad heeft volgehouden.

kay-gell

Legacy Member
niemandsland zei:
Ik kom net terug uit nederland, van een mondmaskers hebben ze precies nog nooit gehoord. Ik was daar de enige met een mondmasker. Iedereen keek mij aan alsof ik de lieve heer was.

Hun virologen hun advies is daar ook dat maskers niet werken en er is geen algemene mondmasker plicht als ik mij dat goed voor de geest haal.

math

Legacy Member
niemandsland zei:
Ik kom net terug uit nederland, van een mondmaskers hebben ze precies nog nooit gehoord. Ik was daar de enige met een mondmasker. Iedereen keek mij aan alsof ik de lieve heer was.
Wie weet is een mondkapje niet meer verplicht daar of nooit verplicht geweest.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan