Tonerider
Legacy Member
LSDsmurf zei:Volgens de berichtgeving was er hinder tot rond 21u30. Als je dan een uur (of twee) later komt dan is de kans heel groot dat je niet meer makkelijk naar huis geraakt. Ik heb net eens gecheckt en de allerlaatste trein die ik in Oostende zou kunnen nemen die stond gisteren om 21u09 op de planning.
Openbaar vervoer is altijd wel een kloterij op drukke momenten.
als ge weet dat ge om 23.30 in huis moet zitten, weet ge ook dat ge een risico neemt als ge echt wacht tot de laatste trein. `t is niet dat NMBS een goede reputatie heeft in verband met betrouwbaarheid.
Bovendien weet je dat het druk was en waar de verplaatsing naar de zee gespreid was, de meesten zo lang mogelijk gaan wachten om terug te keren en de drukte zich naar de laatste trein verplaatst.
Ga dan al om 20 uur naar huis he. Dan heb je ook al een schone dag aan zee gehad en ge beperkt uw risico`s. Gezond verstand, je weet wel.
Anyway, Tommelein zijn idee is volgens mij de enige oplossing. Zorg voor een reservatiesysteem. Wijs mensen toe aan een trein. Sommige mensen zullen dan al eerder naar huis moeten dan dat ze eigenlijk zouden willen, maar het is dan maar zo.

