Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Destel

Legacy Member
Dat lijkt een studie te zijn die meer steek houdt om jouw stelling te bewijzen ;)

M°°nblade

Legacy Member
Destel zei:
Dat lijkt een studie te zijn die meer steek houdt om jouw stelling te bewijzen ;)
Hoe dan ook is 'minder kans op besmettingen' =/= 'ge kut op beide oren slapen om uw kinderen naar een kamp te sturen'. Er zijn al genoeg chirokampen en dergelijke afgelast.

Vulture

Legacy Member
Sinds de invoering van 'de bubbel van 5' merk ik een enorme piek in non-believers, fake news posts, viruswaanzin aanhangers op allerlei sociale media.
Op zich is dit wel normaal, omdat het velen niet zint om in te binden op gebied van sociaal contact tijdens de zomermaanden.
Maar ik vind het hallucinant hoeveel van die bagger ik zie voorbijkomen en dat velen voor waar aannemen.
Kritisch zijn mag en moet, maar dit lijkt me wat uit de hand te lopen...

Net nog zo een gevonden:
https://www.facebook.com/notes/joris-de-draeck/covid-en-de-vrt-waarom-worden-deze-vragen-niet-gesteld/10223163535054779/

Cerv.Be

Legacy Member
Basisscholen zullen wel genoeg maatregelen blijven nemen. Maar (kleine) kinderen niet meer naar school sturen is imo echt geen optie meer. Voor het middelbaar zullen ze wel blijven zoeken naar een tussenoplossing lijkt me, al is dat voor de evolutie van al die adolescenten zeker ook geen goed idee.

Het is dan ook buiten proportie, vooral in prov Antwerpen, dat chiro & andere kampen gewoon mogen doorgaan, waar ze met 50 op mekaar mogen liggen, blijven slapen, etc. Zeker tot vlak voor de school start, alles wordt gewoon meegenomen indien er besmet zijn. Maar beetje sporten met enorm kleine groepen, in een klein tijdsbestek, moet volgens veilige afstand.

M°°nblade

Legacy Member
Ik ken zelfs een leerkracht Biologie die virusWZ op facebook zit te promoten.
Was natuurlijk ook pocoloco anti-vax en big bad pharma all the way.

Die is nog maar pas de laan uit gestuurd (maar heeft wel een vaste benoeming in een andere scholengroep).
Ik vind dat een reden op zich om die in eender welke school nooit nog een les biologie te laten geven vanwege complete onbekwaamheid.

bassie82

Legacy Member
M°°nblade zei:
Ik ken zelfs een leerkracht Biologie die virusWZ op facebook zit te promoten.
Was natuurlijk ook pocoloco anti-vax en big bad pharma all the way.

Die is nog maar pas de laan uit gestuurd (maar heeft wel een vaste benoeming in een andere scholengroep).
Ik vind dat een reden op zich om die in eender welke school ooit nog een les biologie te laten geven.

genoeg dokters en wetenschappers te vinden die gaan zeggen dat iets goed of slecht is ook al toont algemeen onderzoek aan dat het tegenovergestelde is van wat ze zeggen.

Op zich een deel van ons wetenschappelijk model is om tegenstrijdige meningen te hebben en dan met bewijzen te komen. Deze moeten dan weerlegd of bewezen worden.
Echter nemen diegene die geloven in al die complottheorieën enkel wat zij geloven en weigeren ze de tegenbewijzen te aanvaarden. Meestal met BS reden van gemanipuleerd door overheid en of big farma.

JorisBlack

Legacy Member
ugar zei:
En tot zover de illusie - die bij sommige mensen nog leeft - dat kinderen mekaar niet kunnen besmetten

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6931e1.htm?s_cid=mm6931e1_w

'A total of 597 Georgia residents attended camp A. Median camper age was 12 years (range = 6–19 years), and 53% (182 of 346) were female. The median age of staff members and trainees was 17 years (range = 14–59 years), and 59% (148 of 251) were female. Test results were available for 344 (58%) attendees; among these, 260 (76%) were positive. The overall attack rate was 44% (260 of 597), 51% among those aged 6–10 years, 44% among those aged 11–17 years, and 33% among those aged 18–21 years (Table). Attack rates increased with increasing length of time spent at the camp, with staff members having the highest attack rate (56%)'

Er was geen maskerplicht, de gebouwen werden niet geventileerd en er werd gezongen (wat sowieso een probleem is, meer virus-emissie). Het zomer kamp is dus na enkele dagen stilgezet, die kinderen hebben geen week samen gezeten, 3 tot 6 dagen meer bepaald, en minstens 51% van de kinderen tussen 6 en 10 waren besmet.

Het geeft in ieder geval aan dat we niet al te licht moeten omspringen met dit soort situaties.
Blijkbaar is er niemand echt zwaar ziek geworden, maar het kan dus wel een vector zijn om het virus terug te laten verspreiden...

Kleine correctie, ik lees: "Cloth masks were required for staff members.". (maar niet voor de "campers")

Wel een interessante case study. :niceone:

M°°nblade

Legacy Member
bassie82 zei:
genoeg dokters en wetenschappers te vinden die gaan zeggen dat iets goed of slecht is ook al toont algemeen onderzoek aan dat het tegenovergestelde is van wat ze zeggen.
Artsen kunnen voor zoiets geschorst geraken.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190411_04315804

Voor mijn part mogen ze dat doortrekken naar leerkrachten biologie. Als je anno 2020 kinderen in de klas zit te onderwijzen dat corona een hoax is plaats ik dat op hetzelfde niveau als de evolutieleer verwerpen.

phate_13

Legacy Member
bassie82 zei:
genoeg dokters en wetenschappers te vinden die gaan zeggen dat iets goed of slecht is ook al toont algemeen onderzoek aan dat het tegenovergestelde is van wat ze zeggen.

Op zich een deel van ons wetenschappelijk model is om tegenstrijdige meningen te hebben en dan met bewijzen te komen. Deze moeten dan weerlegd of bewezen worden.
Echter nemen diegene die geloven in al die complottheorieën enkel wat zij geloven en weigeren ze de tegenbewijzen te aanvaarden. Meestal met BS reden van gemanipuleerd door overheid en of big farma.

Ik ga er volledig mee akkoord, maar wil er wel de caveat bij plaatsen, dat het bij onderzoek door big farma niet de eerste keer zou zijn dat dit serieus gemanipuleerd is. Eerste waar ik moet aan denken is onderzoek dat hier elders op het forum ter sprake was gebracht betreffende de e-sigaret. Waarbij er vanuit de tabaksindustrie in de US onderzoek op poten was gezet dat aantoonde dat de e-sigaret ongezonder was dan de gewone sigaret. Hiervoor werd de e-sigaret dan wel meer dan een half uur op vol vermogen gezet waarbij deze serieus oververhitte.

Één van de belangrijkste zaken bij onderzoek is dat het repliceerbaar is en zo kan worden afgetoetst door anderen.

JorisBlack

Legacy Member
Funky22 zei:

kay-gell zei:
Met z'n allen naar zee!!!!!

Het is zo moeilijk tegenwoordig om te weten waarover je verontwaardigd moet zijn.
- Die massa mensen die naar zee gaan. Voor zover ik weet is dat niet illegaal (maar uiteraard niet slim), maar die hadden waarschijnlijk ook liever niet in die situatie terecht gekomen.
- Het falen van de nmbs
- Het feit dat de security al die mensen op een hoop bij elkaar probeert te duwen
- De mensen die over de hekken proberen te klimmen
- Die ene security agent die specifiek een zwarte persoon aanvalt op 00:57 terwijl iedereen eigenlijk de hekken al voorbij gaat


:unsure: :lol:

Nahrtent

Legacy Member
De helft van die mensen ook met hun mondmasker onder hun neus.
Amai, smijt er aub een bom op. :help:

da_flux

Legacy Member
makila zei:
Met mondmasker op gaan tanken. Ik viel bijna omver van de stank. Ik heb toch effe de neus vrijgemaakt, anders was ik letterlijk bewusteloos gevallen, ik tolde echt helemaal rond bij deze hoge temperaturen in combinatie met die stank.

Nou dat weten we ook alweer ..
Meer mensen worden zich nu bewust van hun slechte mondhygiëne.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/29/mondhygiene-mondmasker/

Sent from my SM-T720 using Tapatalk

Funky22

Legacy Member
Zelf bij de Great Migration zie je meer discipline...is echt triest volk wat je ziet

JorisBlack

Legacy Member
Hawk zei:
Het staat nu ook in alle kranten inclusief een interview met de NMBS en de burgemeester van Oostende.

Blijkbaar kwam er net een trein toe en wou iedereen erop springen.:ironic:

#staycation
werd dat niet aangemoedigd dit jaar?



dit vond ik ook nog wel een goeie:
Sr2DOh9.jpg

bassie82

Legacy Member
Eén voordeel dat we hebben in Oostende.

Ze nemen de eventuele besmettingen weer mee met zich.
Dat is volk dat van de trein komt direct naar strand gaat en van strand direct naar de trein gaat.
Economisch gezien is dat zeker geen belangrijke groep voor toerisme Oostende. Als ze per persoon 1€ hebben gespendeerd in Oostende is het veel.

ik vind de tweet van die Quinten wel goed

Oostende station in tijden van corona. Geen mogelijkheid om 1,5m afstand te houden.. retweet dit aub om mensen op de hoogte te brengen hoe het er op dit moment aan toe gaat NMBS @StadaanZee Vanranstmarc #Corona

Geen eigen verantwoordelijkheid nemen lijkt mij meer gepast. Groot plein voor station van Oostende. Grote plaats waar de bushaltes zijn en op nog geen 50meter is de Petrus en Paulusplein.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan