Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe dan ook is 'minder kans op besmettingen' =/= 'ge kut op beide oren slapen om uw kinderen naar een kamp te sturen'. Er zijn al genoeg chirokampen en dergelijke afgelast.Destel zei:Dat lijkt een studie te zijn die meer steek houdt om jouw stelling te bewijzen![]()
M°°nblade zei:Ik ken zelfs een leerkracht Biologie die virusWZ op facebook zit te promoten.
Was natuurlijk ook pocoloco anti-vax en big bad pharma all the way.
Die is nog maar pas de laan uit gestuurd (maar heeft wel een vaste benoeming in een andere scholengroep).
Ik vind dat een reden op zich om die in eender welke school ooit nog een les biologie te laten geven.
ugar zei:En tot zover de illusie - die bij sommige mensen nog leeft - dat kinderen mekaar niet kunnen besmetten
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6931e1.htm?s_cid=mm6931e1_w
'A total of 597 Georgia residents attended camp A. Median camper age was 12 years (range = 6–19 years), and 53% (182 of 346) were female. The median age of staff members and trainees was 17 years (range = 14–59 years), and 59% (148 of 251) were female. Test results were available for 344 (58%) attendees; among these, 260 (76%) were positive. The overall attack rate was 44% (260 of 597), 51% among those aged 6–10 years, 44% among those aged 11–17 years, and 33% among those aged 18–21 years (Table). Attack rates increased with increasing length of time spent at the camp, with staff members having the highest attack rate (56%)'
Er was geen maskerplicht, de gebouwen werden niet geventileerd en er werd gezongen (wat sowieso een probleem is, meer virus-emissie). Het zomer kamp is dus na enkele dagen stilgezet, die kinderen hebben geen week samen gezeten, 3 tot 6 dagen meer bepaald, en minstens 51% van de kinderen tussen 6 en 10 waren besmet.
Het geeft in ieder geval aan dat we niet al te licht moeten omspringen met dit soort situaties.
Blijkbaar is er niemand echt zwaar ziek geworden, maar het kan dus wel een vector zijn om het virus terug te laten verspreiden...
Artsen kunnen voor zoiets geschorst geraken.bassie82 zei:genoeg dokters en wetenschappers te vinden die gaan zeggen dat iets goed of slecht is ook al toont algemeen onderzoek aan dat het tegenovergestelde is van wat ze zeggen.
AreVee zei:Het einde niet, maar een mogelijkheid tot begin van einde? Zoals in feite meer in het artikel wordt gesuggereerd misschien wel?
Eens met het artikel overigens.
bassie82 zei:genoeg dokters en wetenschappers te vinden die gaan zeggen dat iets goed of slecht is ook al toont algemeen onderzoek aan dat het tegenovergestelde is van wat ze zeggen.
Op zich een deel van ons wetenschappelijk model is om tegenstrijdige meningen te hebben en dan met bewijzen te komen. Deze moeten dan weerlegd of bewezen worden.
Echter nemen diegene die geloven in al die complottheorieën enkel wat zij geloven en weigeren ze de tegenbewijzen te aanvaarden. Meestal met BS reden van gemanipuleerd door overheid en of big farma.
Funky22 zei:
Funky22 zei:

Funky22 zei:
kay-gell zei:Met z'n allen naar zee!!!!!

Meer mensen worden zich nu bewust van hun slechte mondhygiëne.makila zei:Met mondmasker op gaan tanken. Ik viel bijna omver van de stank. Ik heb toch effe de neus vrijgemaakt, anders was ik letterlijk bewusteloos gevallen, ik tolde echt helemaal rond bij deze hoge temperaturen in combinatie met die stank.
Nou dat weten we ook alweer ..
Funky22 zei:
Hawk zei:Het staat nu ook in alle kranten inclusief een interview met de NMBS en de burgemeester van Oostende.
Blijkbaar kwam er net een trein toe en wou iedereen erop springen.:ironic: