dee
Legacy Member
kay-gell zei:https://m.hln.be/reizen/vanaf-zater...enregen-over-passenger-locator-form~a923d319/
1 maand nadat 't verlof bezig is en 2.5 maand na het opstarten van de contact tracing.![]()
Er wordt afgesloten met drie XXX’jes.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
kay-gell zei:https://m.hln.be/reizen/vanaf-zater...enregen-over-passenger-locator-form~a923d319/
1 maand nadat 't verlof bezig is en 2.5 maand na het opstarten van de contact tracing.![]()

JorisBlack zei:the_fox horen makila en AreVee dan allebei thuis in categorie 1? Misschien was het alleen 'een gevoel van bijna bewusteloos vallen' en 'een gevoel van beperkt kunnen ademen'?
.StruikGewas zei:De cijfers van de recentste dagen zien er al terug wat beter uit. Zijn nog wel niet opgenomen in de weekgemiddeldes van sciensano.
JorisBlack zei:the_fox horen makila en AreVee dan allebei thuis in categorie 1? Misschien was het alleen 'een gevoel van bijna bewusteloos vallen' en 'een gevoel van beperkt kunnen ademen'?

AreVee zat op een trein zonder airco, waar mensen al op flauwvallen in de zomer zonder mondmaskers... Dat zou ik niet echt op het mondmasker stekenJorisBlack zei:the_fox horen makila en AreVee dan allebei thuis in categorie 1? Misschien was het alleen 'een gevoel van bijna bewusteloos vallen' en 'een gevoel van beperkt kunnen ademen'?

100% correct!eS zei:Maar misschien gaat een deel van de redenering ook verloren in de 'voornamelijk in deze categorieën' -> voor mij vallen mensen die om medische redenen al een suboptimale ademhaling hadden (waar een 80-jarige vrouw zeker bij kan horen alleen al door de leeftijd) zonder mondmasker daar buiten.
En zijn oma van 80 heeft hij er pas achteraf bijgesleurd, en nooit iets vermeld over verminderde ademhaling (los van de leeftijd).eS zei:De kersen zijn rijp precies
De 2 voorbeelden die je aanhaalt zijn 2 situaties waar je ook zonder mondmasker al makkelijk last kunt krijgen van je ademhaling, omdat er in beide gevallen letterlijk minder zuurstof aanwezig is (benzinedampen, niet verluchte ruimte).
Ohm zei:Vandaag bij Hechi gaan eten.
In zo’n gebouw kun je gemakkelijk 100 man kwijt en normaal zit dat dus ook goed vol.
Nu? Een man of 15 toen we vertrokken om half 9.
Op de terugweg 2 cafe’s voorbij gereden waar altijd volk is, zeker op een vrijdag, maar die waren letterlijk leeg...
Het is eigenlijk triestig om te zien.
2 comments, 8min uit elkaar, compleet verschillend beeld van de huidige situatie.schumi2003 zei:Toch frustrerend dat weeral de 20-40 jarigen allemaal weer op nen hoop zit in de cafe's en bar's en mekaar vastpakt en knuffelt en kust enz.
Hardleers of gewoon idfaf about zu bubble of 5...

LSDsmurf zei:Ondertussen in Oostende. Op het strand dreigt een boete als je zonder mondmasker aan het wandelen bent, in het station sta je schouder-tegen-schouder.
https://mobile.twitter.com/quinten_poppe/status/1289264395575422977
Bart Tommelein zei:Burgemeester Bart Tommelein (Open Vld) van Oostende: “Vrijdag hadden we de handen vol in de stad en dan kwam dit er nog eens bij. Onze politiemensen hebben prima werk geleverd om de reizigers rustig hun trein te laten nemen.” Hij heeft zijn politiekorps gevraagd voortaan strenger op te treden zodat de mondmaskerplicht wordt gerespecteerd.
Ik tank wekelijks ..JorisBlack zei:Alleen ga ik er toch van uit dat makila in het verleden nog al eens heeft moeten tanken, en zonder masker geen last had (hij geeft zelfs letterlijk aan dat hij het masker onder zijn neus moest hangen om het probleem te verhelpen)
niemandsland zei:Paar dagen geleden zei ik hier dat Borgerhout in lockdown moet omdat het daar echt niet goed aan toe gaat. Ik heb zelf veel familie leden die besmet zijn, hopelijk gaat het het alsnog in Lockdown.
Het is nu wachten op extreem rechtse vuile praat.
ugar zei:En tot zover de illusie - die bij sommige mensen nog leeft - dat kinderen mekaar niet kunnen besmetten
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6931e1.htm?s_cid=mm6931e1_w
'A total of 597 Georgia residents attended camp A. Median camper age was 12 years (range = 6–19 years), and 53% (182 of 346) were female. The median age of staff members and trainees was 17 years (range = 14–59 years), and 59% (148 of 251) were female. Test results were available for 344 (58%) attendees; among these, 260 (76%) were positive. The overall attack rate was 44% (260 of 597), 51% among those aged 6–10 years, 44% among those aged 11–17 years, and 33% among those aged 18–21 years (Table). Attack rates increased with increasing length of time spent at the camp, with staff members having the highest attack rate (56%)'
Er was geen maskerplicht, de gebouwen werden niet geventileerd en er werd gezongen (wat sowieso een probleem is, meer virus-emissie). Het zomer kamp is dus na enkele dagen stilgezet, die kinderen hebben geen week samen gezeten.
Het geeft in ieder geval aan dat we niet al te licht moeten omspringen met dit soort situaties.
Blijkbaar is er niemand echt zwaar ziek geworden, maar het kan dus wel een vector zijn om het virus terug te laten verspreiden...
Spiros zei:Dit onderzoek bevat personen +12 jaar..
ugar zei:Volgens mij zijn er ook in scholen mensen ouder dan 12 jaar.
Destel zei:Maar je kan jouw stelling (dat het niet waar is dat kinderen elkaar niet kunnen besmetten) niet bewijzen adhv de tekst die je post, je kan niet uitsluiten dat het de volwassenen waren die de kindjes besmet hebben.
Ik weet niet of kindjes minder of niet besmettelijk zijn, dat laat ik over aan onderzoekers die onderzoek doen wat wel steek houdt om die stelling te bewijzen of te ontkrachten.