Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nestorius

Legacy Member
Vulture zei:
Sinds de invoering van 'de bubbel van 5' merk ik een enorme piek in non-believers, fake news posts, viruswaanzin aanhangers op allerlei sociale media.
Op zich is dit wel normaal, omdat het velen niet zint om in te binden op gebied van sociaal contact tijdens de zomermaanden.
Maar ik vind het hallucinant hoeveel van die bagger ik zie voorbijkomen en dat velen voor waar aannemen.
Kritisch zijn mag en moet, maar dit lijkt me wat uit de hand te lopen...

Net nog zo een gevonden:
https://www.facebook.com/notes/joris-de-draeck/covid-en-de-vrt-waarom-worden-deze-vragen-niet-gesteld/10223163535054779/

Ik begrijp niet wat het een met het ander te maken heeft. Het is toch niet omdat je niet wil inbinden dat je moet gaan geloven in al die bagger. Zo kan je ook gewoon zeggen fuck it en je voeten eraan vegen zonder te staan roepen dat de overheid zich gedraagt als een dictatuur.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Archaos

Legacy Member
Waanzin die beelden uit Oostende... Allemaal lekker op elkaar gepakt en vervolgens allemaal uitzwermen over het ganse land. Geweldig...

Gisterenavond rond 21u reed ik van het ziekenhuis naar huis en dan zie je toch ook wel wat... mensen die mooi een mondmasker dragen, maar evengoed een hoop mensen op straat met het mondmasker onder hun kin. Mensen die buiten aan het frituur staan te wachten, allemaal netjes aan het praten met het mondmasker op hun kin. Mensen die zelfs zonder mondmasker op pad zijn.Terrasjes waar de tafels en stoelen zo dicht op elkaar gepropt staan, dat je al evengoed op elkaars schoot kan gaan zitten. Enzovoort...

Avilowca

Legacy Member
ILMxSNL.png


Iemand die dit artikel kan lezen? Want dat lijkt mij wel een bijzonder straffe uitspraak van een gouverneur...

Pumba93

Legacy Member
Nahrtent zei:
De helft van die mensen ook met hun mondmasker onder hun neus.
Amai, smijt er aub een bom op. :help:

Ik vrees dat we dan wel over de maximum capaciteit van de ziekenhuizen gaan...

jack|herrer

Legacy Member
JorisBlack zei:
Het is zo moeilijk tegenwoordig om te weten waarover je verontwaardigd moet zijn.
- Die massa mensen die naar zee gaan. Voor zover ik weet is dat niet illegaal (maar uiteraard niet slim), maar die hadden waarschijnlijk ook liever niet in die situatie terecht gekomen.
- Het falen van de nmbs
- Het feit dat de security al die mensen op een hoop bij elkaar probeert te duwen
- De mensen die over de hekken proberen te klimmen
- Die ene security agent die specifiek een zwarte persoon aanvalt op 00:57 terwijl iedereen eigenlijk de hekken al voorbij gaat


:unsure:
emoji38.png
Of ligt het gewoon aan de intelligentie van de gemiddelde idioot?

Als ik naar zee zou gaan die dit zou zijn bij aankomst in het station, danaak ik rechtsomkeer en kom ik een uur of 2 later eens terug kijlen als de drukte al weg is. Of is dat te simpel?

Destel

Legacy Member
jack|herrer zei:
Of ligt het gewoon aan de intelligentie van de gemiddelde idioot?

Als ik naar zee zou gaan die dit zou zijn bij aankomst in het station, danaak ik rechtsomkeer en kom ik een uur of 2 later eens terug kijlen als de drukte al weg is. Of is dat te simpel?

Je bedoelt gezond verstand?

Error 404.

LSDsmurf

Legacy Member
jack|herrer zei:
Of ligt het gewoon aan de intelligentie van de gemiddelde idioot?

Als ik naar zee zou gaan die dit zou zijn bij aankomst in het station, danaak ik rechtsomkeer en kom ik een uur of 2 later eens terug kijlen als de drukte al weg is. Of is dat te simpel?

Volgens de berichtgeving was er hinder tot rond 21u30. Als je dan een uur (of twee) later komt dan is de kans heel groot dat je niet meer makkelijk naar huis geraakt. Ik heb net eens gecheckt en de allerlaatste trein die ik in Oostende zou kunnen nemen die stond gisteren om 21u09 op de planning.

Openbaar vervoer is altijd wel een kloterij op drukke momenten.

ugar

Legacy Member
Avilowca zei:
ILMxSNL.png


Iemand die dit artikel kan lezen? Want dat lijkt mij wel een bijzonder straffe uitspraak van een gouverneur...

Ja. Ze geeft een zeer redelijk een duidelijk antwoord op de vraag imho.
Goed dat zij op de gouverneursstoel zit in Antwerpen, ze weet duidelijk waar ze mee bezig is en wat er moet veranderen.

ugar

Legacy Member
Cerv.Be zei:
Het is dan ook buiten proportie, vooral in prov Antwerpen, dat chiro & andere kampen gewoon mogen doorgaan, waar ze met 50 op mekaar mogen liggen, blijven slapen, etc. Zeker tot vlak voor de school start, alles wordt gewoon meegenomen indien er besmet zijn. Maar beetje sporten met enorm kleine groepen, in een klein tijdsbestek, moet volgens veilige afstand.

Het Chirokamp van mijn petekind is afgelast (chirokamp van jongeren uit arrondissement Antwerpen), en niet vanwege besmettingen in de groep.
Ik weet niet of jeugdbewegingen uit Antwerpen nog op kamp mogen vertrekken

Cerv.Be

Legacy Member
ugar zei:
Het Chirokamp van mijn petekind is afgelast (chirokamp van jongeren uit arrondissement Antwerpen), en niet vanwege besmettingen in de groep.
Ik weet niet of jeugdbewegingen uit Antwerpen nog op kamp mogen vertrekken
Uiteraard wel, provincie Antwerpen spreek ik dan. Vandaag is de Chiro uit naburig dorp vertrokken, gisteren een ander dorp hier in de buurt. Dus er wordt nog massaal op kampen gegaan.

straight_six

Legacy Member
Ging het al niet iets beter zijn moesten ze die dranghekkens weg gedaan hebben als ze zien dat er daar zo een meute op elkaar staat? Hoe meer plaats je dan kan vrijmaken hoe beter toch?



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

jack|herrer

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Volgens de berichtgeving was er hinder tot rond 21u30. Als je dan een uur (of twee) later komt dan is de kans heel groot dat je niet meer makkelijk naar huis geraakt. Ik heb net eens gecheckt en de allerlaatste trein die ik in Oostende zou kunnen nemen die stond gisteren om 21u09 op de planning.

Openbaar vervoer is altijd wel een kloterij op drukke momenten.
Er zijn nog andere opties he ipv daar tussen gaan staan

Pumba93

Legacy Member
Akkoord dat er voor de reizigers geen andere optie is en dat zij daar staan. Ik wil de mensen die geen auto hebben niet te eten moeten geven en die moeten ook naar huis geraken. De NMBS zou dit toch gewoon beter hebben moeten kunnen opvangen (lees: voorbereiden). Als je van jezelf als organisatie weet dat je net zo fragiel is dat er regelmatig iets uitvalt en je weet dat het in de zomer druk kan zijn op de treinen, rust die er dan voor uit... Ik denk dan aan dubbeldekkers inleggen (rijden vaak op rare uren) maar ook in de stations looplijnen uitzetten met bvb nadarhekken (in en uit.splitsen), perronnen uitrusten op een beperkte hoeveelheid (bv met poortjes als in NL) en als je reizigers niet op een veilige manier thuis geraken een vervanging regelen in samenwerking met andere diensten. Dat is wel hun verantwoordelijkheid

ugar

Legacy Member
Ik heb net nog eens met een lodderig oog naar de nieuwste cijfers van sciencesano gekeken.

1. Besmettingen lijken nu over heel het land toch wel wat te stijgen. Het gewogen gemiddelde over 7 dagen is in bijna alle provincies verdubbeld. Het lijkt erop dat de nieuwe maatregels op het juiste ogenblik genomen zijn. Anders zouden we overal in België een soort Antwerpenaren geworden zijn,
2. In Antwerpen lijkt de groei nu toch een beetje minder fors

niemandsland

Legacy Member
Net een discussie met iemand gehad, en het zou mogelijk zijn om zelf de lichaamstemperatuur van de mens medisch gezien naar beneden of boven te halen?

Dit lijkt mij straf. Of kan iemand dit bevestigen?

da_flux

Legacy Member
Warm of koud bad?

Maar lang gaat dat niet duren.

Sent from my SM-T720 using Tapatalk

eS

Legacy Member
makila zei:
Ik tank wekelijks ..

Maar door het mondmasker rook ik de stank ineens veel sterker. Dat heeft mij verrast. Was precies 10x sterker. Vermoedelijk omdat ik ook niet gewend ben te tanken met een mondmasker op se.

Nu dat ik weet dat de stank versterkt wordt is de kans 99% dat ik straks ga tanken met mondmasker op zonder enig probleem.

Maar nu moest is echt even de neus vrijmaken. Ik was gewoon totaal verrast door de veel sterkere aanvoelende stank wat ik niet gewoon ben. Misschien heb ik gewoon wel een goed reukorgaan.

Het is ook niet elke week 35°, dat is ook al een belangrijke invloed. Mondmaskers zorgen er voor dat er minder lucht circuleert (das net heel het punt), waardoor je dus mogelijks wat meer net uitgeademde lucht (met een lager O2/hoger CO2 gehalte) terug inademt. Dit is echter nooit in die mate dat het schadelijk is, maar indien je in een situatie bent waar er sowieso al minder O2 in de lucht zit (bv. extra veel benzinedampen bij 35°).


niemandsland zei:
Net een discussie met iemand gehad, en het zou mogelijk zijn om zelf de lichaamstemperatuur van de mens medisch gezien naar beneden of boven te halen?

Dit lijkt mij straf. Of kan iemand dit bevestigen?

Ooit een aspirientje genomen? :p

puni

Legacy Member
ugar zei:
Ik heb net nog eens met een lodderig oog naar de nieuwste cijfers van sciencesano gekeken.

1. Besmettingen lijken nu over heel het land toch wel wat te stijgen. Het gewogen gemiddelde over 7 dagen is in bijna alle provincies verdubbeld. Het lijkt erop dat de nieuwe maatregels op het juiste ogenblik genomen zijn. Anders zouden we overal in België een soort Antwerpenaren geworden zijn,
2. In Antwerpen lijkt de groei nu toch een beetje minder fors

Of er wordt gewoon meer getest/sneller getest bij twijfel gezien de omstandigheden? Ik blijf erbij, een stijgend aantal bevestigde besmettingen an sich is een heel matige indicator.

Da's net zoals die wereldwijde 'records' van aantal besmettingen op een dag. Nogal wiedes aangezien er nog nooit zoveel testcapaciteit geweest is.. Er is totaal geen nuance meer in de berichtgeving.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan