Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ugar

Legacy Member
Destel zei:
Ik ben er zelf niet voor, maar ben gewoon effe (te) simpel aan het denken: bij een kettingroker of alcoholieker kan er nog gesteld worden dat zij bijdragen aan de staatskas via accijnzen/taksen op hetgeen ze consumeren. Bij anti-vaxxers mis je die bijdrage, en lopen ze niet alleen zelf gevaar op, maar zijn ze ook een gevaar voor de samenleving.

Werd er niet bij transplantaties van longen voorrang gegeven aan niet-rokers tov rokers? Of ben ik de regelgeving van een ander land aan het verwarren met de onze?

eS zei:
Dit is hetzelfde genre redenering als bij rokers met longkanker, en voor mij iets waar we best ver van wegblijven als maatschappij omdat het meer problemen veroorzaakt dan oplost. Een roker/ant-vaxxer gaat zich niet laten ontmoedigen door de kans om in de toekomst ooit de rekening gepresenteerd te krijgen ("mij overkomt dat toch niet"). Daarnaast zijn de gevolgen van zo'n ziekte (het ziek zijn/de behandeling op zich, maar ook inkomen of zelfs baanverlies) op zich al ingrijpend genoeg dat het als maatschappij niet nodig is om nog eens na te trappen met een dure ziekenhuisrekening.

Met het verschil dat mensen die zich niet laten inenten ook de gezondheid van mensen die zich wel laten inenten in gevaar brengen.
Om dat dat het zelfde simpel klojovolk is, ga ik hun favoriete zegswijze eens kopiëren "Daar betaal ik geen belasting voor (om hen op IC te verzorgen door hun weigering om een vaccin te nemen)"

knight-rider

Legacy Member
Destel zei:
Zou er animo zijn om mensen die zo'n vaccin weigeren, de terugbetaling van een behandeling met beademingsmachine te weigeren?
Alleen als mensen die het vaccin aanvaarden ook niet terug betaald worden wanneer zij zwaar ziek worden door dit vaccin.
Ze hebben er immers uit vrij wil voor gekozen om dat vaccin te krijgen.

Guazala

Legacy Member
Carrion zei:
Je zal altijd mensen hebben die zich specialer vinden dan een ander en Antwerpenaren zijn dan ook gewoon een rotvolk op zichzelf.


Vervang Antwerpenaren hier door Turken en het kot staat op stelten.

Kunnen de mods aub hun werk doen?

eniac

Legacy Member
knight-rider zei:
Alleen als mensen die het vaccin aanvaarden ook niet terug betaald worden wanneer zij zwaar ziek worden door dit vaccin.
Ze hebben er immers uit vrij wil voor gekozen om dat vaccin te krijgen.
De onzin die je hier soms leest. Omfg.

eS

Legacy Member
ugar zei:
Met het verschil dat mensen die zich niet laten inenten ook de gezondheid van mensen die zich wel laten inenten in gevaar brengen.
Om dat dat het zelfde simpel klojovolk is, ga ik hun favoriete zegswijze eens kopiëren "Daar betaal ik geen belasting voor (om hen op IC te verzorgen door hun weigering om een vaccin te nemen)"

Ja, maar dat lost het probleem nu nog steeds niet op, want zolang zij niet overtuigt zijn van een vaccin/denken dat ze niet ziek zullen worden, gaan je ze hiermee nooit over de streep krijgen.

knight-rider

Legacy Member
Gisteren op het graspleintje aan de jeugdherberg on Hasselt (achter het station), zat er een hoop kinderen (jeugdbeweging vermoed ik) met een aantal begeleiders. Dat die kinderen geen mondmasker moeten hebben weet ik, maar die begeleiders hadden ook geen mondmaskers op en ze zaten heel dicht op elkaar, dus totaal geen afstand.

phate_13

Legacy Member
knight-rider zei:
Gisteren op het graspleintje aan de jeugdherberg on Hasselt (achter het station), zat er een hoop kinderen (jeugdbeweging vermoed ik) met een aantal begeleiders. Dat die kinderen geen mondmasker moeten hebben weet ik, maar die begeleiders hadden ook geen mondmaskers op en ze zaten heel dicht op elkaar, dus totaal geen afstand.

En wat is het punt dat je wilt maken?

puni

Legacy Member
knight-rider zei:
Ah, als het zo zit, jeugdbewegingen moeten zich dus niet aan de regels houden?
Blij dat dat duidelijk is!

Neen, maar de meerwaarde van dat hier te verkondigen ontgaat iedereen wel volledig. Ge kunt a) die mensen daarop aanspreken, b) de politie bellen of c) gewoon zwijgen. :)

knight-rider

Legacy Member
Doek dan gewoon het forum op, 99% van wat hier staat heeft totaal geen meerwaarde.

niemandsland

Legacy Member
puni zei:
Neen, maar de meerwaarde van dat hier te verkondigen ontgaat iedereen wel volledig. Ge kunt a) die mensen daarop aanspreken, b) de politie bellen of c) gewoon zwijgen. :)

Wat voor een belachelijke reactie is dat nu weer? Dat is hier een discussieforum, al hetgeen dat hier wordt gezegd heeft per definitie geen enkele nut. Het is niet dat premier Wilmes of crembo rekening zullen houden met hetgeen hier wordt gezegd. Dus je maakt je onsterfelijk belachelijk. Wat is je punt?

Diatonico

Legacy Member
ugar zei:
Met het verschil dat mensen die zich niet laten inenten ook de gezondheid van mensen die zich wel laten inenten in gevaar brengen.
Om dat dat het zelfde simpel klojovolk is, ga ik hun favoriete zegswijze eens kopiëren "Daar betaal ik geen belasting voor (om hen op IC te verzorgen door hun weigering om een vaccin te nemen)"

Ik begin oprecht te vrezen voor onze rechtstaat.

Uit uw (volgens mij volledig terechte) bedenkingen bij een vaccin dat op een recordtempo in de markt gezet wordt — wetende dat er een enorme druk is alsook een enorm potentieel voor zowel financiële als immateriële beloningen voor het farmaceutisch bedrijf dat zo een product als eerste in de markt kan zetten — en je wordt bij wijze van spreken vogelvrij verklaard.

Gedwongen vaccinatie, of uw recht op toegang tot onze gezondheidszorg wordt u ontzegd!

eniac

Legacy Member
knight-rider zei:
En waarom zou dat onzin zijn?
Omdat het dat is. En als je zelf niet beseft waarom er een gigantisch verschil is tussen een quasi universele norm volgen enerzijds en zelf beslissingen nemen die tegen die norm ingaan op basis van pseudowetenschappelijke tinfoilhat kwakzalverij, dan weet ik het ook niet meer.

phate_13

Legacy Member
Ik had het misschien ook niet op die manier moeten vragen. Maar aangezien het hier inderdaad een discussieforum is, vroeg ik me af welke kant hij uit wou met zijn opmerking. Het kan zijn dat hij de maatregel niet ok vindt, of iets anders. Maar dat was niet echt duidelijk uit de post. Is quasi hetzelfde als gewoon zeggen. "Ik heb daarstraks 4 mensen op minder dan 1.5 meter zien wandelen." Zonder meer context kan er weinig meer uit opgemaakt worden. :)

eniac

Legacy Member
Diatonico zei:
Uit uw (volgens mij volledig terechte) bedenkingen bij een vaccin dat op een recordtempo in de markt gezet wordt — wetende dat er een enorme druk is alsook een enorm potentieel voor zowel financiële als immateriële beloningen voor het farmaceutisch bedrijf dat zo een product als eerste in de markt kan zetten — en je wordt bij wijze van spreken vogelvrij verklaard.

Enkele simpele vragen: kende jij de ontwikkelingsduur van elk vaccin dat je ooit gehad hebt op het ogenblik dat je het toegediend kreeg?
Heb je voor elke van die vaccins het ontwikkelproces geanalyseerd en gecontroleerd of de juiste stappen zijn doorlopen?

Eerlijk?

Dit is gewoon weer zo'n gevalletje "ehhh ik deeeenk dat x en mijn mening is nu toch ineens wel belangrijk en relevant en gekwalificeerd want y".

Wanneer zo'n vaccin de normale stappen doorloopt zie ik geen reden om ertegen in te gaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan