Archief - Computer op afbetaling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Porchmonkey zei:
Maar manneke toch, je zou ervan verschieten hoeveel mensen hun bmw leasen en deze niet als 'pure' eigendom hebben.

Dit of de eerste schijf van 20k betalen en de overige 10 a 20k afbetalen ..

Imo is er niks met een auto op afbetaling, dat en huizen, gronden etc... zijn grote kosten dat de meeste mensen niet in 1 keer kunnen ophoesten.

Stimpy

Legacy Member
als we thuis een auto kopen sparen we zodat we geld hebben voor ne nieuwe auto tegen dat de oude weg moet, geen lening nodig :)

Oldskooler

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Imo is er niks met een auto op afbetaling, dat en huizen, gronden etc... zijn grote kosten dat de meeste mensen niet in 1 keer kunnen ophoesten.

Majaat, waarom een auto van 50.000 euro kopen, als ge er voor 10.000 ook al ene hebt?

Ik ga niet jaren werken voor een stuk ijzer op wielen. Iets wat uiteindelijk hoofdzakelijk gebruikt wordt om te gaan werken, en waar werk je dan voor, juist voor die auto. TErwijl die auto daar 8 uur op die parking staat, sta jij binnen in het bedrijf, voor die auto te werken.

Half belgië rijdt met luxewagens rond, maar ik wil die hun rekeningen niet zien hoor :oink:

Al die snotneuzen die bij mij werken, audi, bmw, johnnybakskes...

ComputerVISTA

Legacy Member
Stimpy zei:
als we thuis een auto kopen sparen we zodat we geld hebben voor ne nieuwe auto tegen dat de oude weg moet, geen lening nodig :)

Tot uw auto morgen het plots begeeft en ge eentje nodig hebt en het nodige gespaarde geld er nog niet is :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Oldskooler zei:
Majaat, waarom een auto van 50.000 euro kopen, als ge er voor 10.000 ook al ene hebt?

Ik ga niet jaren werken voor een stuk ijzer op wielen. Iets wat uiteindelijk hoofdzakelijk gebruikt wordt om te gaan werken, en waar werk je dan voor, juist voor die auto. TErwijl die auto daar 8 uur op die parking staat, sta jij binnen in het bedrijf, voor die auto te werken.

Half belgië rijdt met luxewagens rond, maar ik wil die hun rekeningen niet zien hoor :oink:

Al die snotneuzen die bij mij werken, audi, bmw, johnnybakskes...

Yup alle Duitse auto's, of eentje met een beetje meer luxe als de uwe zijn johnnybakken die worden bestuurd door mensen die ze niet kunnen betalen etc...

Dat gij dat niet wilt is uw ding, anderen willen net iets meer dan ne moteur en 4 wielen.

BTW: die snotneuzen hun bmw of wat het dan ook is kan minder gekost hebben als dat ge wel denkt.

Squeak

Legacy Member
noreeeee zei:
Pas er toch maar mee op. Hoeveel heb je meer betaalt? kan zijn van niks hoor kweet het gewoon niet daarmee dak het vraag.

Zorg dat ge dat ni teveel gaat doen.

Kheb niks meer betaald, das zonder intrest.

Oldskooler

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Yup alle Duitse auto's, of eentje met een beetje meer luxe als de uwe zijn johnnybakken die worden bestuurd door mensen die ze niet kunnen betalen etc...

Dat gij dat niet wilt is uw ding, anderen willen net iets meer dan ne moteur en 4 wielen.


Ik noem johnnybakken wel degelijk verlaagde auto's, vol met frullekes, uitgebouwde troep .ect, dat valt meteen op, wat johnny is, en wat niet :p.

Willen, iets meer willen, ik wil ook wel meer hoor. Maar blijf binnen mijn budget, ik ga niet voor 50.000 euro als ik voor 10.000 euro ook iets heb. En zeker nu niet, als ik wat ouder ben, en alles ivm huis en zo is geregeld, dan zal ik wel naar een duurdere auto uitkijken.

Die WILT zijn pc ook hoor :p,

En ja al die snotneuzen, hebben megaleningen lopen. De meesten bij mij op het werk maken er niet echt een geheim van. Ze vinden het zelfs raar dat ik zo gene auto koop, :ironic: , allé jom een golfke-zoveel.-toestanden. Ga me niet wijsmaken dat die gewoon de winkel binnenwandelen, cash betalen, en hun golfke meenemen.

$anka

Legacy Member
Oldskooler zei:
hier 5% naar portefeuille :p, 95% naar spaarrekening.

Binnenkort mss een ps3 en games, maar grotere aankopen staan me niet te wachten :p.

Pinten, zelden, en dat is dan ook maar omdat het moet :s. Sporten = big no.


PS, ik wil tot mijn 30ste thuisblijven :p, en tegen dan koop ik cash een huis of appartement :D:D

tja niet iedereen is zo'n verwend nest he (n/o)

ma cash een huis kopen is geen goei plan. dan kunde niks aftrekken van de belastingen ...

ComputerVISTA

Legacy Member
Oldskooler zei:
Ik noem johnnybakken wel degelijk verlaagde auto's, vol met frullekes, uitgebouwde troep .ect, dat valt meteen op, wat johnny is, en wat niet :p.

Willen, iets meer willen, ik wil ook wel meer hoor. Maar blijf binnen mijn budget, ik ga niet voor 50.000 euro als ik voor 10.000 euro ook iets heb. En zeker nu niet, als ik wat ouder ben, en alles ivm huis en zo is geregeld, dan zal ik wel naar een duurdere auto uitkijken.

Die WILT zijn pc ook hoor :p,

En ja al die snotneuzen, hebben megaleningen lopen. De meesten bij mij op het werk maken er niet echt een geheim van. Ze vinden het zelfs raar dat ik zo gene auto koop, :ironic: , allé jom een golfke-zoveel.-toestanden.

Ok ja, dat zijn johnnybakken, ik dacht gewoon dat het het globaal had op iemand die ene dikkere auto had dan gij. En die bakken met 50 kilo plastiek aan hangen -> daar moet ik evenzeer mee lachen, maar hey, das die mannen hun hobby dus veel kunde der nie tegen hebben. Behalve als ze beginnen larie uit te slaan en zwaaien met onbestaande pk verhogingen ^^

Sjah, als gij een (Vb.) Mercedes 220 c wilt en ge ziet die voor 15.000 euro 2de hands dan gaat gij u toch geen peugeot van 10K kopen hé? (juist als voorbeeld)

En als ik die 15K niet heb en ik heb die auto nodig zal ik het zeker niet laten om te lenen, ik spreek hier dan wel over 15k en geen 50k ^^

Oldskooler

Legacy Member
$anka zei:
tja niet iedereen is zo'n verwend nest he (n/o)

ma cash een huis kopen is geen goei plan. dan kunde niks aftrekken van de belastingen ...

moet alles zelf kopen he :p, en nee ik moet niets afgeven thuis, zal later zelf ook niets vragen aan mijn jong :cool: . Mss wel, moest ik alcoholieker worden :p.

Dat cash was maar voor de grap he, denk niet dat mij dat zal lukken :rofl: , maar wil wel een deel gespaard hebben tegen dan. Vind maar eens een degelijke woning, een kruipkot en 200.000 euro ja. En aftrekken van de belastingen, lol, moet wel interesten betalen he.

Oldskooler

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ok ja, dat zijn johnnybakken, ik dacht gewoon dat het het globaal had op iemand die ene dikkere auto had dan gij. En die bakken met 50 kilo plastiek aan hangen -> daar moet ik evenzeer mee lachen, maar hey, das die mannen hun hobby dus veel kunde der nie tegen hebben. Behalve als ze beginnen larie uit te slaan en zwaaien met onbestaande pk verhogingen ^^

Sjah, als gij een (Vb.) Mercedes 220 c wilt en ge ziet die voor 15.000 euro 2de hands dan gaat gij u toch geen peugeot van 10K kopen hé? (juist als voorbeeld)

En als ik die 15K niet heb en ik heb die auto nodig zal ik het zeker niet laten om te lenen, ik spreek hier dan wel over 15k en geen 50k ^^

khem zelf een tuner in de familie :cool: , 23 jaar, had nog 500 euro op zijn spaarrekening, werkt al van zijn 18de. Nen mercedes bekrast tot en met, al veel voorwerpen van dichtbij gezien :D . Ge stapt in, zo een onozel blauw lampke dat aan uw voeten aangaat, moet je nog zien dat je met uw voeten er niet blijft achterhangen, of ge trekt het kapot. :sop: zo van die toestanden ... Zijn vorige auto in de prak gereden :D:D

ComputerVISTA

Legacy Member
Maar da lampke geeft hem wel 80pk extra, allez dat denken ze toch :p

bludgeoned

Legacy Member
Oldskooler zei:
moet alles zelf kopen he :p, en nee ik moet niets afgeven thuis, zal later zelf ook niets vragen aan mijn jong :cool: . Mss wel, moest ik alcoholieker worden :p.

Dat cash was maar voor de grap he, denk niet dat mij dat zal lukken :rofl: , maar wil wel een deel gespaard hebben tegen dan. Vind maar eens een degelijke woning, een kruipkot en 200.000 euro ja. En aftrekken van de belastingen, lol, moet wel interesten betalen he.
Je bent van plan om tot je 30ste thuis te wonen en moet niets afgeven?
Tuurlijk dat die "jonge gastjes" leningen moeten aangaan als ze niet meer thuis wonen en alles zelf moet bekostigen.

Oldskooler

Legacy Member
bludgeoned zei:
Je bent van plan om tot je 30ste thuis te wonen en moet niets afgeven?
Tuurlijk dat die "jonge gastjes" leningen moeten aangaan als ze niet meer thuis wonen en alles zelf moet bekostigen.

Die "jonge gastjes" wonen ook nog allemaal thuis hoor :p.

Meer dan 1 op 5 mannen ouder dan 30 jaar woont trouwens nog altijd thuis. Is ooit ook nog op telefacts geweest, die zijn moeder betaalde nog altijd zijn benzine :D:D, die was 32 jaar of zo :D.

Raukaris

Legacy Member
Oldskooler zei:
Die "jonge gastjes" wonen ook nog allemaal thuis hoor :p.

Meer dan 1 op 5 mannen ouder dan 30 jaar woont trouwens nog altijd thuis. Is ooit ook nog op telefacts geweest, die zijn moeder betaalde nog altijd zijn benzine :D:D, die was 32 jaar of zo :D.

De droom van elke jongeman. Geniet ervan.

bludgeoned

Legacy Member
Oldskooler zei:
die zijn moeder betaalde nog altijd zijn benzine :D:D, die was 32 jaar of zo :D.
In de hoop dat hij eens ergens tegenvlamde :p zodat ze ervan af was

Porchmonkey

Legacy Member
... het valt hier OVERDUIDELIJK op dat de meesten hier TOTAAL geen idee hebben wat alleen wonen is. Dan moet je rekeningen betalen, eten kopen, eventueel sociaal contact, verzekeringen, belastingen, onderhoud van wagens, benzine/diesel voor wagen, kleren, etc etc

Neen, liever staan roepen dat ze perfect kunnen sparen ... door thuis te wonen. Fucking duh.

Als alleenstaande moet je OF goed werk hebben OF een vriendin zoeken die ook haar inkomen deels afstaat. Pas dan kan je echt doorsparen voor grote dingen. Zo niet zit je meestal maar te sparen voor dingen die onverwachts kunnen komen.

Ge weet toch dat een normaal huis huren 500 euro kost? Uw lening afbetalen voor een degelijk huis komt gemiddeld al op 900 a 1000 euro.

Echt, jullie hebben er nog geen verstand van. Ga maar rustig weer naar school en droom verder over uw dikke bankrekening. De eerste jaren zijn namelijk moeilijk zonder steun van huis uit, en als ge steun hebt moete echt wel nie gaan oordelen over mensen die het niet hebben. Ik kan ook sparen ja, maar dat is dan deels door ons redelijk goed inkomen door hard te werken. En dan zijn er nog van die maanden dat je af en toe is een goeie brok ziet verdwijnen door onverwachtse dingen.

Trouwens, een gewoon bediende pre van netto 1200 euro is amper voldoende. Wonen is een pak duurder geworden ! Laten we de som even snel maken op een basis loontje :

huur : 500
elec : 60
gas : 30
water : 8
internet : 40
eten : +- 300
sociaal contact : absoluut min. van 100

Zit ge al aan 1000 euro en dan moogde nog met uw fietske door de regen ploeteren want ik reken nog niet eens de auto kosten mee. Vette spaarboek na 12 maanden ! :ironic:

bludgeoned

Legacy Member
Porchmonkey zei:
Ik heb er idd geen idee van, maar ga toch akkord met je.
Velen hebben nu eenmaal niet de luxe om lang thuis te leven of een mooi spaarpotje te krijgen van de ouders.

Oldskooler

Legacy Member
Porchmonkey zei:
... het valt hier OVERDUIDELIJK op dat de meesten hier TOTAAL geen idee hebben wat alleen wonen is. Dan moet je rekeningen betalen, eten kopen, eventueel sociaal contact, verzekeringen, belastingen, onderhoud van wagens, benzine/diesel voor wagen, kleren, etc etc

Neen, liever staan roepen dat ze perfect kunnen sparen ... door thuis te wonen. Fucking duh.

Als alleenstaande moet je OF goed werk hebben OF een vriendin zoeken die ook haar inkomen deels afstaat. Pas dan kan je echt doorsparen voor grote dingen. Zo niet zit je meestal maar te sparen voor dingen die onverwachts kunnen komen.

Ge weet toch dat een normaal huis huren 500 euro kost? Uw lening afbetalen voor een degelijk huis komt gemiddeld al op 900 a 1000 euro.

Echt, jullie hebben er nog geen verstand van. Ga maar rustig weer naar school en droom verder over uw dikke bankrekening. De eerste jaren zijn namelijk moeilijk zonder steun van huis uit, en als ge steun hebt moete echt wel nie gaan oordelen over mensen die het niet hebben. Ik kan ook sparen ja, maar dat is dan deels door ons redelijk goed inkomen door hard te werken. En dan zijn er nog van die maanden dat je af en toe is een goeie brok ziet verdwijnen door onverwachtse dingen.

Trouwens, een gewoon bediende pre van netto 1200 euro is amper voldoende. Wonen is een pak duurder geworden !

Dude, dat is net de reden waarom wij thuis willen blijven wonen en sparen, wij weten dat maar al te goed :p:p:p:p

Nu op naar crappy job :sop:

Firestyler

Legacy Member
Porchmonkey zei:
... het valt hier OVERDUIDELIJK op dat de meesten hier TOTAAL geen idee hebben wat alleen wonen is. Dan moet je rekeningen betalen, eten kopen, eventueel sociaal contact, verzekeringen, belastingen, onderhoud van wagens, benzine/diesel voor wagen, kleren, etc etc

Neen, liever staan roepen dat ze perfect kunnen sparen ... door thuis te wonen. Fucking duh.

Als alleenstaande moet je OF goed werk hebben OF een vriendin zoeken die ook haar inkomen deels afstaat. Pas dan kan je echt doorsparen voor grote dingen. Zo niet zit je meestal maar te sparen voor dingen die onverwachts kunnen komen.

Ge weet toch dat een normaal huis huren 500 euro kost? Uw lening afbetalen voor een degelijk huis komt gemiddeld al op 900 a 1000 euro.

Echt, jullie hebben er nog geen verstand van. Ga maar rustig weer naar school en droom verder over uw dikke bankrekening. De eerste jaren zijn namelijk moeilijk zonder steun van huis uit, en als ge steun hebt moete echt wel nie gaan oordelen over mensen die het niet hebben. Ik kan ook sparen ja, maar dat is dan deels door ons redelijk goed inkomen door hard te werken. En dan zijn er nog van die maanden dat je af en toe is een goeie brok ziet verdwijnen door onverwachtse dingen.

Trouwens, een gewoon bediende pre van netto 1200 euro is amper voldoende. Wonen is een pak duurder geworden !
Velen zijn matrialistisch, en hebben dan idd geen idee van alleen te gaan wonen, ze moeten maar leren omgaan met geld. Een lening mag maar zoveel zijn dat je nog 1000€ in de maand overhoudt, dus als je met 2 bent kun je wel meer lenen.
En velen denken dat ze al volwassener zijn dan een ander, 1st dikke bak al voor ze hun werk aangevat hebben, de 1ste lening... de show voor een ander te paaien en dan direct een huis moeten hebben en alleen wonen.
En kom niet af van dat mensen soms gedwongen afscheid moeten nemen van hun ouders.
Binnenkort koop ik mijn appartementje om te verhuren en dit met zero steun van thuis uit, ik werk er zelf voor, niets wordt me de schoot in geworpen, maar een auto heb ik nog niet die komt wel binnen paar maand.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan