Archief - Computer op afbetaling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EternalSilence

Legacy Member
Oldskooler zei:
hier 5% naar portefeuille :p, 95% naar spaarrekening.

Binnenkort mss een ps3 en games, maar grotere aankopen staan me niet te wachten :p.

Pinten, zelden, en dat is dan ook maar omdat het moet :s. Sporten = big no.


PS, ik wil tot mijn 30ste thuisblijven :p, en tegen dan koop ik cash een huis of appartement :D:D

ja wadde, van verwend gesproken.
ik zou zelf nie willen thuisblijven tot mijn 30ste

alle wa voor manieren zijn da nu :p
komt ge zo af met u lief, miss al u aanstaande ..
en dan moete liggen smossen in u bed waar ge als tiener in sliep.
en tis nog erger als ge op de zelfde kamer slaapt als u 2 jaar jongere broer.
en ga nog een zus hebt die 8jaar jonger is dan gij :crazy:

en moete gij nie iedere maand betalen aan u ouders om daar te blijven leven.
tzal hier zeker 500€ zijn per maand denk ik.
als ik deftig werk heb, zal ik da nie erg vinden.
haja, kmoe gene stookolie betalen, moe gene elektriek betalen enzo, aangezien die 500€ al die dingen bedekt.

ma goed zo ver zijn we nog niet.
maar ik zie mij thuis nie tot mijn 30ste blijven wonen.
miss wel mocht in enigste zoon zijn .. maar da ben ik nie

=(X)=RaVen=

Legacy Member
het gemiddelde bedrag dat je afgeeft als je nog thuiswoont is 250 euro, moest het 500 zijn, dan kunt ge evengoed huren hé ;)

Stimpy

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Tot uw auto morgen het plots begeeft en ge eentje nodig hebt en het nodige gespaarde geld er nog niet is :)

mja zelfs dan valt het nog mee thuis, 2 verdieners, 2 werkende "kinderen" en een beetje zuinig leven zorgt ervoor dat we niet rap iets tekort komen, maar dat geldt niet voor iedereen dus in zo een geval kan je mss wel moeten lenen ja
maar dat is dan meer uit noodzaak dan uit luxe hé

=(X)=RaVen=

Legacy Member
mja, die 5 euro zal nog wel lukken zeker ;)
mijn ene collega moet thuis zelfs 350 euro afgeven, en de andere dan weer niks. (the lucky bastard ;))

Porchmonkey

Legacy Member
=(X)=RaVen= zei:
het gemiddelde bedrag dat je afgeeft als je nog thuiswoont is 250 euro, moest het 500 zijn, dan kunt ge evengoed huren hé ;)


Dan steekte nog 750 euro in uwe zak. (gemiddeld basis loon)

12 x 750
of
12 x 250 (rekeningen etc)

Groot verschil.

Hiapoe

Legacy Member
Ik ga in september terug thuis gaan wonen terwijl ze mijn loft aan het bouwen zijn. Dus zowiezo slechts tijdelijk en woonde eerder al 4 jaar alleen. Dus enkel een jaartje of zo tijdens den bouw terug 'thuis'.
Ik zal waarschijnlijk een kleine bijdrage doen aan het huishouden, maar ik heb van mijn werk uit gratis internet, 30% korting op elektriciteit en gasrekening en tankkaart... Daar kunnen ze dan mee van genieten, dus dat alleen al voldoet voor de kosten denk ik ;-)
Ma goed, ik ga ook es naar de winkel gaan en betalen voor het eten en zo...
Nie da ik het ga zitten berekenen op den euro... gewoon overeenkomen.

Ondertussen zal ik ook mijn meubels die ik al hebben moeten stokkeren in Shurgard (huren van kleine oppervlaktes magazijnspace). Da kan me ook wel zo'n 80 euro per maand kosten. Tijdens dat jaar da ik thuis zit ga ik toch 750 a 800 euro per maand opzij kunnen zetten, hoop ik. (Nu zet ik er 500 opzij elke maand, maar nu moet ik wel huur betalen van 450 euro, wat dus grotendeels zal wegvallen)

ComputerVISTA

Legacy Member
Stimpy zei:
mja zelfs dan valt het nog mee thuis, 2 verdieners, 2 werkende "kinderen" en een beetje zuinig leven zorgt ervoor dat we niet rap iets tekort komen, maar dat geldt niet voor iedereen dus in zo een geval kan je mss wel moeten lenen ja
maar dat is dan meer uit noodzaak dan uit luxe hé

Ge moet is op de vorige bladzijde kijken naar iemand's berekening van een alleenstaande ... de huishuur, de electriciteit, het water, het eten en drinken, etc etc etc... als je dan moet sparen voor een auto, of slechter nog -> je hebt er eentje nodig voor het werk dan moet je gaan lenen of je hebt het geld in geen 10 jaar bij mekaar.

Een auto kan, maar hoeft geen luxe iets te zijn, niewaar?!

En als het uw hobby is en dan lenen, sjah, zolang ge weet dat ge de lening zonder problemen aan kunt ... elke hobby kost immers geld.

Firestyler

Legacy Member
=(X)=RaVen= zei:
het gemiddelde bedrag dat je afgeeft als je nog thuiswoont is 250 euro, moest het 500 zijn, dan kunt ge evengoed huren hé ;)

kweetnie wat jij als sparen ziet, maar toch niet alleen gaan wonen en te huren met 500€ af te geven spaar nog altijd meer dan alleen te wonen en der zelf voor alles alleen te staan

ik geef maar 125€ af de maanden ik thuis ben

-Helld0g-

Legacy Member
tenzij zoals bij de makro met sommige dingen van 0% intrest zou ik dat niet rap doen

ook het voorbeeld dat ge geeft van 25euro per maand betalen en maar 25euro per maand verdienen kunde ni maken...

de enige reden om die 25euro per maand af te betalen is omdat ge bvb 500euro per maand verdient en graag uw aankoop beetje zou verdelen (mits ge genoeg geld achter de hand hebt om dat toch uit te geven als je zonder werk valt ofzo)

Oldskooler

Legacy Member
Doom Dragon zei:
ja wadde, van verwend gesproken.
ik zou zelf nie willen thuisblijven tot mijn 30ste

alle wa voor manieren zijn da nu :p
komt ge zo af met u lief, miss al u aanstaande ..
en dan moete liggen smossen in u bed waar ge als tiener in sliep.
en tis nog erger als ge op de zelfde kamer slaapt als u 2 jaar jongere broer.
en ga nog een zus hebt die 8jaar jonger is dan gij :crazy:

bwa verwend, mss ja, of gewoon carpe diem. ALs ik later kinderen heb, zal ik ook geen geld vragen hoor :p, zal ik zorgen dat ze op hun 18de een (goedkope) wagen krijgen, en toch een 25.000 euro startgeld.

Ken zelfs ene die heeft 100.000 euro van thuis gekregen, zijn met 3 kinderen thuis, ouders zijn gewone arbeiders... Die moest nog 50.000 euro voor zijn appartement zelf betalen :p

Manieren?? zegt dat tegen 20% van de belgische mannen :p

distinct

Legacy Member
Oldskooler zei:
bwa verwend, mss ja, of gewoon carpe diem. ALs ik later kinderen heb, zal ik ook geen geld vragen hoor :p, zal ik zorgen dat ze op hun 18de een (goedkope) wagen krijgen, en toch een 25.000 euro startgeld.

Ken zelfs ene die heeft 100.000 euro van thuis gekregen, zijn met 3 kinderen thuis, ouders zijn gewone arbeiders... Die moest nog 50.000 euro voor zijn appartement zelf betalen :p

Manieren?? zegt dat tegen 20% van de belgische mannen :p

Nu zeg je dat allemaal. werk jij uberhaupt wel al? een goedkope wagen en dan nog eens 25000 € startgeld voor uw kinderen. dan nog een huis, eigen wagen en nog normaal leven ook.

Ik denk dat jij het een beetje té rooskleurig ziet. (ik ken natuurlijk uw financiele status niet)

Tw33tst3r

Legacy Member
kheb 5 jaar geleden ofzo geleend vr een laptop, ik kon ofwel 3 maanden sparen ofwel lenen en er 2 jaar aan afbetalen, was vr het werk (kon ik op de trein onderweg ook nog werken = extra cash) kwam mij goedkoper/beter uit dan wachten

mr ne goeie tip: koop nooit op afbetaling in een winkel ook al staat er 0% intrest, ze verzinnen dan wel genoeg administratiekosten en dergelijke om u uiteindelijk 10-15% extra te doen dokken

kben gwn naar mijn bank gegaan, uitgelegd hoe en wat, zelfde dag lening nog goedgekeurd en laptop gaan halen :)

nite

Legacy Member
reteiP zei:
zoiets moet je nooit op afbetaling kopen.
kan je het niet betalen in één keer, koop het dan niet.
(afgezien van huis/bouwgrond)

Vermits hij die vast jarenlang zal gebruiken is het niet zo onlogisch om de aankoopkost ervan te spreiden over eenzelfde periode.

Suphafly

Legacy Member
spaar u gewoon voor ne deftige 2de hands pc 250€ hebde al iets goe genoeg & 250€ hebde zeker op 2 maand als ge beetje zoekt naar werk afwassen of nu vakantiejob...
'k moe zeggen 'k zijn ook nooit onder mijn 20.000BEF geweest en als de euro kwam 1000€ ma kreeg wel deftige verjaardagen & nieuwjaar maar ni echt vast zakgeld. dit terzijde :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan