Archief - Computer op afbetaling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

noreeeee

Legacy Member
Lenen voor een computer is echt niet positief hoor. Ik zou het nooit doen. Liever een paar maandjes zonder computer. Ge zou is moeten weten hoeveel mensen er wel niet in armoede belanden door zulke leningen. Eenmaal als ge dat begint te doen gaade da blijven doen. En dan tegenwoordig in België ist zo de gewoonte aant worden dat ze zo nu en dan is mensen ontslagen. En dan zedde erbij zenne. Keiveel leningen open staan en geen werk. Bye bye mooi leven, hier komt het schooiersleven.

whacker

Legacy Member
hmm, ik moet ineens denken aan een aflevering van Jambers ofzo waarin het ging over marginalen. Die hadden ALLES op afbetaling gekocht: TV, mountenbike voor de kleine, videorecorder, playstation voor de kleine, ... . Geen één van de ouders werkte en uiteraard financiële problemen. Die kleine had zijn mountenbike een week en hij was kapot (frame in 2), ze moesten er wel nog 2 jaar voor afbetalen :)

EternalSilence

Legacy Member
noreeeee zei:
Lenen voor een computer is echt niet positief hoor. Ik zou het nooit doen. Liever een paar maandjes zonder computer. Ge zou is moeten weten hoeveel mensen er wel niet in armoede belanden door zulke leningen. Eenmaal als ge dat begint te doen gaade da blijven doen. En dan tegenwoordig in België ist zo de gewoonte aant worden dat ze zo nu en dan is mensen ontslagen. En dan zedde erbij zenne. Keiveel leningen open staan en geen werk. Bye bye mooi leven, hier komt het schooiersleven.

dikke 2nd that.
best da mijn ouders aan zoiets niet meedoen, en als we dan eens iets erg willen, maar we het niet kunnen betalen, dan moete we het maar zelf betalen of wachten.

tis aangetoond dat, sedert het gemakkelijker is om geld te lenen de mensen die in de armoede terechtkomen omdat ze hun schulden niet kunnen afbetalen, veel groter wordt.

redelijk dom dus.
geld lenen en daar dan nog intrest op betalen, alleeja, je bent dna meer geld kwijt dan dat je kreeg enzo.

zie echt het nut nie in van lenen.

zelfde bij een huis (wat natuurlijk onrealistisch is) , maar zo een huis zetten, kost al rap een paar miljoen , enja, meestal moete dan wel lenen.
ik weet dus niet of ik later ooit wel een huis zal plaatsen.
wss ene kopen en dan in de vrije tijd ombouwen tot iets beter enzo.

Porchmonkey

Legacy Member
spykon zei:
Second, gelijk dat je nen BMW op afbetaling gaat kopen lol.


Maar manneke toch, je zou ervan verschieten hoeveel mensen hun bmw leasen en deze niet als 'pure' eigendom hebben.

Dit of de eerste schijf van 20k betalen en de overige 10 a 20k afbetalen ..

Porchmonkey

Legacy Member
noreeeee zei:
Lenen voor een computer is echt niet positief hoor. Ik zou het nooit doen. Liever een paar maandjes zonder computer. Ge zou is moeten weten hoeveel mensen er wel niet in armoede belanden door zulke leningen. Eenmaal als ge dat begint te doen gaade da blijven doen. En dan tegenwoordig in België ist zo de gewoonte aant worden dat ze zo nu en dan is mensen ontslagen. En dan zedde erbij zenne. Keiveel leningen open staan en geen werk. Bye bye mooi leven, hier komt het schooiersleven.

Er is werk teveel in Belgie. Niet altijd het properste en bestverdiende maar allesinds een pak beter dan den dop. Dit zijn jobs die praktisch geen diploma vereisten hebben ..

Punt is, als ge echt geld nodig hebt op zo een moment kunt ge op een week ander werk hebben.

taLa.

Legacy Member
Of ge vraagt aan uw ouders van uw pc in een keer te betalen en ge betaalt uw ouders af ... zo deed ik da vroeger ..

$anka

Legacy Member
Doom Dragon zei:
zelfde bij een huis (wat natuurlijk onrealistisch is) , maar zo een huis zetten, kost al rap een paar miljoen , enja, meestal moete dan wel lenen.
ik weet dus niet of ik later ooit wel een huis zal plaatsen.
wss ene kopen en dan in de vrije tijd ombouwen tot iets beter enzo.

je moet het alleen iet zo kortzichtig bezien. ok, bouwen ga ik ook niet doen. maar wel lenen om iets te kopen.

je moet niet alleen voor ogen houden hetgeen je afbetaald aan de bank, maar ook al hetgeen je daardoor terug trekt van de belastingen.

Zelfs al heb je het geld op je spaarrekening staan om een huis te kopen, ben je voordeliger af dat je een deel leent. Ken het minimum bedrag niet exact, maar met zo'n zaken moet je gewoon met meerdere factoren rekening houden.

een pc kopen op afbetaling is idd nen grote afrader. dan zit ik liever even zonder pc. een auto/huis is iets compleet anders

en idd, zoals Porchmonkey zegt, er is werk genoeg, je moet het alleen willen doen. stel dat ze mij hier onstlagen, en ik heb tegen dan mijn lening voor mijn huis lopen, tja dan is het het eerste beste interim jobke aanpakken om zonder geld te zitten. en ondertussen verder zoeken naar een deftige job

ZoDiaK

Legacy Member
Porchmonkey zei:
Er is werk teveel in Belgie. Niet altijd het properste en bestverdiende maar allesinds een pak beter dan den dop. Dit zijn jobs die praktisch geen diploma vereisten hebben ..

Punt is, als ge echt geld nodig hebt op zo een moment kunt ge op een week ander werk hebben.

Werk teveel? Jep, op sommige plaatsen. Beter dan den dop? Weet ik nog zo ni. Als ge ziet dat het verschil tussen een maand werken en een maand dop trekken in bepaalde gevallen maar 4% is, dan verwondert het mij eigelijk niet dat bepaalde mensen maar geen werk "kunnen" vinden, maar dat is een andere discussie natuurlijk. Feit is dat als ge echt wilt werken en wa weet hoe ge met mensen moet omgaan, werk vinden echt geen probleem mag zijn.

Nu, OT, ik zou em in elk geval ni op afbetaling kopen. Ge moet altijd in uw achterhoofd houden dat het hier om ne winkel gaat en niet om een liefdadigheidsinstelling.
Als ze iets op afbetaling aanbieden dan wilt dat zeggen dat het voor die winkel beter is dat iemand op die aanbieding ingaat, m.a.w. ze verdienen daaraan (en meestal nog goed ook).

zarathustra

Legacy Member
Porchmonkey zei:
Maar manneke toch, je zou ervan verschieten hoeveel mensen hun bmw leasen en deze niet als 'pure' eigendom hebben.

Dit of de eerste schijf van 20k betalen en de overige 10 a 20k afbetalen ..

hij zei ook niet dat er niet veel domme mensen zijn eh ^^

=(X)=RaVen=

Legacy Member
doe zoals mij; full-time werken en niks kopen ;)
als kik ooit ontslagen wor kan ik er 10 jaar tegen ^^

Fir3wulf

Legacy Member
afbetaling kan ik u ten zwaarste afraden..
1 het gekochte goed is zoveel % duurder
2 je geraakt vroeg of laat toch in de problemen door altijd op afbetaling te gaan kopen omdat je het al een keertje hebt gedaan

spaar gewoon wa geld bijeen, dan ga je hem veel goedkoper hebben

@raven, nie iedereen woont thuis he :unsure:

pr0ph3t

Legacy Member
=(X)=RaVen= zei:
doe zoals mij; full-time werken en niks kopen ;)
als kik ooit ontslagen wor kan ik er 10 jaar tegen ^^

en als ze u morge omver rijden hebde der geen kloten van gehad... alle ja das ieder zijn ding maar hier ist wa gedeelt

50% gaat spaarrekening op
25% gaat naar de portefeuille
25% gaat de zichtrekening op

binne een maand schrijf ik me ook in voor pensioensparen ... vroeg beginnen is late dikker spaarcent.

Arifiene

Legacy Member
=(X)=RaVen= zei:
doe zoals mij; full-time werken en niks kopen ;)
als kik ooit ontslagen wor kan ik er 10 jaar tegen ^^

Nouja, dàt zou ik nu ook niet kunnen :p.
Ik neem aan dat je het dan over de grotere bedragen hebt?

themummy123

Legacy Member
geen geld en toch zichzelf in schulden steken, lol, denk je nu echt dat dit een goed idee is? Zoekt u een job of zo.

Geld sparen én goedkoper pc kopen. Koopt u gewoon een basismodel van nog geen 500 euro, meer moet dat niet zijn.


http://www.belgatech.com/indexnl.html
Ge vindt daar nieuwe pc's van nog geen 300 euro, maarja ze zijn niet "het van het", maar ze doen hun werk....

blacky

Legacy Member
Wie koopt nu een pc op afbetaling. Knsap veel mensen niet hoe kun je nu zo dom zijn. Overal zie je spullen staan op afbetaling, van gsm, tv, pc ... Als je niet direct geld hebt om iets nieuw te kopen wacht dan gewoon en spaar effe. Iets kopen op afbetaling is enkel negatief voor jou omdat je veel meer moet betalen dan de huidige koopprijs. Ofc zullen de winkeliers het aanraden, het is dan ook een goede broodwinning voor hun.

Squeak

Legacy Member
Kheb mijn computer via makro afbetaald met de M-card ^^. 111 euro per maand voor 9 maanden. Vorige maand afbetaald o//

=(X)=RaVen=

Legacy Member
bwa, pakt da 80% naar men spaarrekening ga, 15% naar men ouders en 5% naar menne portefeuille.

Ik heb gewoon wat ik nodig heb, ni alles moet altijd duur zijn :)
Ik ga is een pintje drinken, wa sporten, filmpje zien, maar niks excessief

ComputerVISTA

Legacy Member
IPV en nieuwe pc te kopen, vervang gewoon het deel dat kapot gegaan is, kost je een pak minder en hij loopt weer.

Oldskooler

Legacy Member
=(X)=RaVen= zei:
bwa, pakt da 80% naar men spaarrekening ga, 15% naar men ouders en 5% naar menne portefeuille.

Ik heb gewoon wat ik nodig heb, ni alles moet altijd duur zijn :)
Ik ga is een pintje drinken, wa sporten, filmpje zien, maar niks excessief

hier 5% naar portefeuille :p, 95% naar spaarrekening.

Binnenkort mss een ps3 en games, maar grotere aankopen staan me niet te wachten :p.

Pinten, zelden, en dat is dan ook maar omdat het moet :s. Sporten = big no.


PS, ik wil tot mijn 30ste thuisblijven :p, en tegen dan koop ik cash een huis of appartement :D:D

noreeeee

Legacy Member
Virago zei:
Kheb mijn computer via makro afbetaald met de M-card ^^. 111 euro per maand voor 9 maanden. Vorige maand afbetaald o//

Pas er toch maar mee op. Hoeveel heb je meer betaalt? kan zijn van niks hoor kweet het gewoon niet daarmee dak het vraag.

Zorg dat ge dat ni teveel gaat doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan