Archief - Computer op afbetaling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PaJaMa

Legacy Member
mijn computer op mn kamer is stuk, ik zou een nieuwe willen gaan kopen
in een winkel zag ik wel een paar intressante staan die ik wel zou willen kopen, je kan die aankopen door maandelijks af te betalen tegen 25 euro, maar je moet werk hebben

nu ben ik op dit moment nog altijd op zoek naar werk... nu is mijn vraag, zodra ik mn werk heb kan ik dan die pc gaan halen of moet je minimum een paar maanden daar vast werk hebben?
zoja, vraag ik wel aan iemand met werk of die het niet wil regelen:p

Emu

Legacy Member
Gaan lenen voor een PC, reis etc is vrij kansloos, gaan lenen als je geen werk hebt al helemaal. Wil jij jezelf in de problemen krijgen ofzo?

PaJaMa

Legacy Member
nu zie ik het nogal slecht geschreven

ik kan daar dus een pc maandelijks afbetalen, daar gaat het om, zo'n 25 euro per maand, moet je wel werk hebben
dat is mn vraag!

PaJaMa

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Als ge geen geld hebt voor een PC kunt ge beter geen PC kopen

leg uit?
als je maandelijks genoeg geld hebt om een klein bedrak als 25 per maand te betalen zie ik niet wat ik hier mis mee doe
zonder pc zitten op mn kamer is vrij lastig natuurlijk

Bontus

Legacy Member
zoiets moet je nooit op afbetaling kopen.
kan je het niet betalen in één keer, koop het dan niet.
(afgezien van huis/bouwgrond)

PaJaMa

Legacy Member
dan is de andere oplossing een tijdelijke oudere pc kopen voor op mn kamer tot ik genoeg geld heb voor een nieuwe

maar dat vind ik dan ook weer stom:p

syndrom

Legacy Member
uhm iets kopen op afbetaling is infeite ook lenen é, pas daar maar mee op ze.

DeViL-M4N

Legacy Member
vast werk, maar nog in proef contract kan problemen geven voor een persoonlijke lening (kleine goederen via afbetalen is een persoonlijke lening)

DeViL-M4N

Legacy Member
vast werk, maar nog in proef contract kan problemen geven voor een persoonlijke lening (kleine goederen via afbetalen is een persoonlijke lening)

Anoniem04

Legacy Member
PaJaMa zei:
dan is de andere oplossing een tijdelijke oudere pc kopen voor op mn kamer tot ik genoeg geld heb voor een nieuwe

maar dat vind ik dan ook weer stom:p

Stel zelf een samen, dat is al veel goedkoper ook :unsure:

bludgeoned

Legacy Member
En weet je hoe hoog de intrest is?
Bij sommige ketens loopt dit op tot 12%.
Je leent dan beter bij iemand die je goed kent (wel duidelijke afspraken maken).
Toch is lenen/op afbetaling kopen van iets als een Pc lachwekkend.
Heb je er het geld niet voor, koop het dan niet hé.

Porchmonkey

Legacy Member
Bij photohall betaal je toch geen interesten dacht ik?
Maar inderdaad, kan je het niet direct betalen koop je het beter gewoon niet.

Stimpy

Legacy Member
dus gij hebt geen 1000 euro fozo? stakker, zelfs in mn armste studententijd had ik nog 1000 euro denk k

nooit onder gegaan, beetje sparen he :)

devilface

Legacy Member
Porchmonkey zei:
Bij photohall betaal je toch geen interesten dacht ik?
Maar inderdaad, kan je het niet direct betalen koop je het beter gewoon niet.

Geen interesten, maar wel idioot veel dosierkosten, wat uiteindelijk nog duurder is dan interest:doh:

@TS: Hou er rekening mee dat als ge zo uw PC koopt, ge voor een PC van €900, zonder rekening te houden met kosten enzo, ge 3 jaar aant afbetalen zijt he. Tegen dat die PC dus echt van u is gaat ge waarschijnlijk al een andere willen kopen, als het al niet vroeger is.

Porchmonkey

Legacy Member
Stimpy zei:
dus gij hebt geen 1000 euro fozo? stakker, zelfs in mn armste studententijd had ik nog 1000 euro denk k

nooit onder gegaan, beetje sparen he :)


zever is nie, sommige studenten moeten ook nog hun eten,huur, internet etc zelf betalen en krijgen geen steun van mama en papa.

EternalSilence

Legacy Member
'geen 1000 euro'

man .. niet iedereen is rijk
ik heb zo goed als 20€ meer voor dees heel vakantie :/

en achtergekomen dat ik op mijn vakantie job, waar ik geen overuren mag doen "-_-, maar 4cent meer verdien dan vorig jaar.
als je dan leest dat sommige hier 11€/uur verdienen en maar 18jaar zijn .. dan zijde wel pissed off :angry:

maar goed, tis beter dan geen werk :p

maar om eventjes ontopic te blijven.
een pc gaan afbetalen per maand, met wat ben je dan bezig kun je jezelf afvragen.
kun je niet meer leven zonder pc miss?
werk gewoon, spaar het geld, en koop u een zoveel keren betere pc een jaartje later.

miss dat je eens uitrekent hoeveel je meer zal betalen door die maandelijkse afbetalingen, soms betaal je de helft meer voor die pc :/

ik koop maar iets als ik de volle prijs in cash kan voorleggen, anders koop ik het nie.
zo kom ik niet in problemen met leningen en die zever

Stimpy

Legacy Member
Porchmonkey zei:
zever is nie, sommige studenten moeten ook nog hun eten,huur, internet etc zelf betalen en krijgen geen steun van mama en papa.

ik heb dan ook altijd gewerkt voor mijn geld
als je maar 20 euro op je bankrekening hebt kan je gewoon niet met geld omgaan :s
vakantiejob, nieuwjaarsgeld, verjaardagsgeld etc kan je toch allemaal wel een deel van sparen

maarja pc's op afbetaling kopen, zo moet het:niceone:

bludgeoned

Legacy Member
Doom Dragon zei:
'geen 1000 euro'

man .. niet iedereen is rijk
ik heb zo goed als 20€ meer voor dees heel vakantie :/
Wat heeft dat nu te maken met rijk zijn/niet rijk zijn.
Ik heb "veel" geld omdat ik al vanaf mijn 16 vakantiejob doe en in het weekend soms op café werk.
Ik heb vanaf mijn 17 ook tegen de 11 € verdient. Dat jij dat niet verdient heeft te maken dat je niet goed uit je doppen kijkt he.
HEt leven is voor de rappe en de slimme :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan