Archief - Computer op afbetaling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pana

Legacy Member
PaJaMa zei:
mja ik wil het toch doen, toch echt een computer nodig...

besides, weet er trouwens niemand een winkel waar je geen vast werk nodig hebt? blijkbaar niet maar wie weet...
en altijd 1000 euro hebben lijkt me ook wat overdreven

Ge beseft toch wel da ge aan 25euro de maand voor een pc van 1000euro over 2-3 jaar nog altijd aan het afbetalen zijt voor iets dat hopeloos verouderd is, en tegen dan al de helf van die prijs waard is terwijl jij nog altijd de volle pot + interest moet betalen?

EternalSilence

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Werk in de vakantie, dan kunde geld sparen, en voila, tegen het nieuwe schooljaar hebde zeker een pc.

zo zou ik het ook doen, als je natuurlijk niets ander moet betalen zoals studie's, eten, kleren, ...

dan heb je al genoeg geld na 23 dagen 8uur daags te werken, dan kun je je een veel betere high-tech pc van 2000€ betalen.

maarja ... 2000€ voor een kast dat alleen maar 1ntjes en 0tjes bestaat .. :/

ik zou niet op afbetaling voortgaan.

de boodschap is duidelijk: werken tot ge het geld hebt, en dan u geld in ene keer uitgeven aan die pc die zo je hard nodig hebt.


mijn broer is nu ook aant werken bij een bouwfirma, poorten plaatsen enzo, tis zijn sector.
de reden waarom hij dit doet is omdat hij zich een eigen laptop wil kopen.
hoewel die geen zak kent van pc's.

maar ook hij kon zoiets gedaan hebben met afbetaling, maar gelukkig is die slimmer als dit, en werkt hij nog 23dagen om 1000€+ aan een laptop te versmijten.

SilentSpring

Legacy Member
geen goesting om alles te lezen, maar 't zal wss ook instaan wat ik hier ga zeggen:

- een pc van pakweg 900€ zal uiteindelijk een stuk duurder uitvallen als je op afbetaling koopt

- voor zo'n kleinigheden moete imo niet kopen op afbetaling, eerst sparen, dan kopen.

- heb je die pc toch dringend nodig, probeer dan bij ma/pa, vrienden te lenen ofzo.

Maar dat kopen op afbetaling is imo rip-off en vooral not done.
Ik persoonlijk zou dit enkel doen bij aankoop van een wagen of een huis ofzo.
Da's gewoon een andere vorm van een lening.

En 'k weet niet, ik heb nog nooit gewerkt en met het bedrag op m'n spaarrekening kan ik toch makkelijk een schone pc kopen zonder alle rekeningen te moeten plunderen.

flash_artist

Legacy Member
Hmm ja kopen op afbetaling zal altijd duurder uitkomen

Probeer eerst den (werkelijke!) intrest da ge moet betalen is te berekenen.
Als ge dan een getal van meer als 13% uitkomt weet ge dat het dikke afrippers zijn.

Over dat kopen op afbetaling, gewoon opletten dat ge niet teveel producten op afbetaling hebt. Als 't maar €25 per maand is in totaal zie ik daar eigelijk geen probleem in.

Er zijn genoeg mensen die van maand tot maand moeten leven, dus ik zie geen reden in om de TS te bashen omdat hij ni €1000 in ene keer uit zijn hoed kan toveren.

Hiapoe

Legacy Member
Inderdaad, met een vakantiejob hebt ge zonder enig probleem 1000 a 1500 euro netto. Dus tegen het einde van augustus kunde u me gemak ne schone nieuwe PC kopen!

2 maandjes geduld en werken! dat kost het :)

WolCoM

Legacy Member
Een computer kopen op afbetaling is gelijk met welke reden nog steeds vrij belachelijk en is problemen zoeken.

Geef geen geld uit dat ge niet hebt...

Bubba

Legacy Member
reteiP zei:
zoiets moet je nooit op afbetaling kopen.
kan je het niet betalen in één keer, koop het dan niet.
(afgezien van huis/bouwgrond)

Wat een onzin kerel.

Als die afbetaling het leven gemakkelijker maakt zijde stom als ge het ni zou doen.

SMa

Legacy Member
Doom Dragon zei:
als je dan leest dat sommige hier 11€/uur verdienen en maar 18jaar zijn .. dan zijde wel pissed off :angry:
ik verdiende 11.5€/uur toen ik 18 was :D
laat jezelf niet uitbuiten he :p

WolCoM

Legacy Member
BuBbA zei:
Wat een onzin kerel.

Als die afbetaling het leven gemakkelijker maakt zijde stom als ge het ni zou doen.

Ja, tof hé. Laten we een pc kopen op afbetaling, en waarom ook geen tv, en waarom ook geen nieuwe droogkast. Het is toch maar een klein bedrag maandelijks.

Oej, ik ben men werk kwijt en ik kan die dingen niet meer afbetalen. Oej, wat nu?
Ohja, ik zal die aangetekende brieven gewoon negeren, er zal wel niets van in huis komen.
Amai, staat hier nu een deurwaarder voor de deur die alle waardevol materiaal uit men huis komt halen. Oej.

Nu, het is nog altijd gemakkelijker geweest dan had ik er het geld voor gehad in the first place.


Niet dus... Als ge er het geld niet voor hebt, moet ge ook nie proberen te laten uitkomen dat ge er wel het geld voor hebt. Keeping up appearances, dat is het.

VinceFeet

Legacy Member
BuBbA zei:
Wat een onzin kerel.

Als die afbetaling het leven gemakkelijker maakt zijde stom als ge het ni zou doen.

De grote winkelketens zien naïeve mensen zoals u héél graag komen denk ik... :p

rabsi

Legacy Member
BuBbA zei:
Wat een onzin kerel.

Als die afbetaling het leven gemakkelijker maakt zijde stom als ge het ni zou doen.


dat lijkt mij niet direct onzin :)

zo geef je enkel het geld uit waarvoor ge nu beschikt... en niet dat dat je in toekomst wel of niet gaat verdiennen... zo vermijd je dat je ferm in de schulden komt te zitten indien ge plots u werk verliest en de afbetalingen niet meer kunt doen... of wanneer ge plotseling andere noden hebt kunde u toekomstige kapitaal daarvoor gebruiken (ge hebt het dan nog niet uitgegeven int verleden)

JKP van die afbetalingen ligt trouwens altijd relatief hoog, wat het ook de duurste oplossing maakt

Emu

Legacy Member
Blijkbaar zitten hier toch een aantal mensen met een andere mening over lenen. Ik vind het persoonlijk totaal NOT DONE te lenen tenzij je leent voor een huis, en ik exeptionele gevallen voor een auto misschien.

Ik kan natuurlijk niemand tegen houden te lenen voor een PC of een vakantie als ze graag een woekerrente willen betalen over het ontleende bedrag is dat hun zaak natuurlijk :P

Mensen zoals ik met een leuke som op het spaarboekje zullen er alleen maar van profiteren :lol: dus ik zou zeggen ga vooral lenen voor die PC.

pr0ph3t

Legacy Member
ik betaal ook men auto maandelijks 250 euro gedurende 4 jaar af... heb daar gene last mee. note dat ik wel al twee jaar deeltijds werk, en vanaf maandag voltijds

russian

Legacy Member
Je moet geen genie zijn om te weten dat je best enkel je huis op afbetaling koopt. En jij gaat beginnen met een computer op afbetaling te kopen?!?

Ik kan daar niet bij hoor.

phixiuZ

Legacy Member
FLT zei:
Als uw computer "stuk" is zal het u nooit meer dan €150 kosten om deze te maken, waarom dan uitkijken naar een nieuwe als je geen geld hebt?

Persoonlijk zal ik nooit lenen behalve voor een huis te kopen.
Lenen voor iets wat 100% pure luxe is (want ja dat is wat een computer is) is debiel of het nu met of zonder intrest is. Sommige mensen willen precies altijd boven hun stand leven.

Second, gelijk dat je nen BMW op afbetaling gaat kopen lol.

SMa

Legacy Member
russian zei:
Je moet geen genie zijn om te weten dat je best enkel je huis op afbetaling koopt. En jij gaat beginnen met een computer op afbetaling te kopen?!?

Ik kan daar niet bij hoor.
²nd
als je al voor zo'n kleine bedragen wil gaan lenen ben je echt niet goed bezig
vrij kortzichtig imo

Chickenlal

Legacy Member
Ik ben altijd de rijkste geweest van mijn vriendenkring lol... Vanaf mijn 15 ging ik al ieder weekend werken en had zo elke week 50-60 euro. En vanaf mijn 17 ging ik 3-4 keer in de week gaan werken na school.

En vanaf ik mijn rijbewijs had heb ik mijn auto gekocht met mijn eigen geld.

Unkn0wn

Legacy Member
Ik weet nog dat ik voor mijn nieuw drumstel (was ook een dikke 1000 Euro met alles erop en eraan) een lening aangegaan heb. Is al een paar jaar geleden, was ongeduldig en wat naïef, maar ik heb toen natuurlijk geen geld geleend van de bank.

Gewoon in de familie een oom gevonden die me dat geld wou lenen (zonder intrest, die wou dat maar al te graag doen omdat hij mij ook deels wilde steunen in mijn keuze.) Heb dan in minder dan een jaar, om de paar maand een bedrag gestort en het totale bedrag terugbetaald (zonder problemen).


Dit om maar te zeggen dat je ook eens andere keuzes moet overwegen.

Afbetalingen zijn helemaal niet interessant en op lange termijn kosten ze je echt veel meer dan men doet blijken. Niet doen dus. (Zeker niet als het zelfs geen leningen van de bank zijn, maar via winkels, etc die zijn meestal nog het duurst van al)


Heb geduld, zoek werk of pak het creatief aan.
(Zoek een lening bij je ouders, ooms en tantes, hou een inzamelactie, etc :P)

zarathustra

Legacy Member
Porchmonkey zei:
Darks, 17, dus ge zijt student, laten we het dan houden op het maximum loon dat ge als jobstudent kunt krijgen en ge hebt 2500 euro over? Ge hebt dus ouders die alles voor u betalen ..

Denk ook maar eens goed na ..



of je bent niet zo stom om als persoon zonder echt inkomen wekelijks 50-100 euro er door te jagen aan onzin.

Ofwel werk je en kan je dingen kopen (+sparen, altijd iets hebben om op terug te vallen imo). Ofwel werk je niet en koop je dus ook niks.


anyway lenen voor zoiets is gewoon op lange termijn problemen zoeken, niet aan beginnen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan