Archief - Censuur op 9Lives

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Robust²

Legacy Member
dakantochnie zei:
Er is ruimte voor kritiek, dat we deze thread openlaten is daar een voorbeeld van.
Het probleem is dat sommige members (en je kan gewoon niet ontkennen dat het telkens weer hetzelfde clubje is) eigenlijk niets anders doet dan kritiek geven, op een ironische manier. Straffen wij deze personen harder? Neen.
.

Om het in de woorden van je ex-collega Time te zeggen 'Iedereen gelijk voor de wet is een fabeltje'. Wij worden mss niet harder gestraft, maar wel 5 keer zo rap als gewone members, en dat kan je gewoonweg niet ontkennen. Als wij als gewone (onbekende) users bestraft zouden worden zouden we ook minder infractions hebben hoor.

Dakantochnie

Legacy Member
robust² zei:
Om het in de woorden van je ex-collega Time te zeggen 'Iedereen gelijk voor de wet is een fabeltje'. Wij worden mss niet harder gestraft, maar wel 5 keer zo rap als gewone members, en dat kan je gewoonweg niet ontkennen. Als wij als gewone (onbekende) users bestraft zouden worden zouden we ook minder infractions hebben hoor.
Stel je niet aan en je hebt geen last, zo simpel is het. :)
Het valt weer niet op trouwens dat deze thread door iemand uit het clubje is gestart die constant voor overlast zorgen... De mensen die op heel 9lives voor overlast zorgen kan je op één hand tellen.

Gavin

Legacy Member
Maar er ontkent toch niemand dat sommigen lastig doen?

Maar er glippen altijd dezelfde personen door de mazen van het infractionnet, dat valt trouwens ook niet op. Voorbeelden staan al in dit topic.

Skoebiedoe

Legacy Member
Een mening kan ik nog ergens inkomen maar waarom moet een scheldbui blijven staan.Naar mijn mening voegt dat niets bij aan een discussie...

Dakantochnie

Legacy Member
Gavin zei:
Maar er ontkent toch niemand dat sommigen lastig doen?

Maar er glippen altijd dezelfde personen door de mazen van het infractionnet, dat valt trouwens ook niet op. Voorbeelden staan al in dit topic.
Het kan zijn dat bepaalde personen er in slagen om door de mazen van het net te glippen, maar dat is dan -en dat meen ik- buiten onze wil.
Als je hebt over het specifiek geval Hmgrwngd dan kan ik alleen maar zeggen: zet hem op ignore. Mensen die in feite niets misdoen (want buiten wat onzin uitkramen doet hij niet) kan je gewoonweg niet bannen.

Robust²

Legacy Member
dakantochnie zei:
Stel je niet aan en je hebt geen last, zo simpel is het. :)
Het valt weer niet op trouwens dat deze thread door iemand uit het clubje is gestart die constant voor overlast zorgen... De mensen die op heel 9lives voor overlast zorgen kan je op één hand tellen.

Dat ga ik niet weerleggen, maar straf ze dan ook om de ECHTE overlast, en niet voor elk minuscuul foutje waar je ze maar op kunt betrappen. (Ik durf te wedden dat ik na deze topic op het lijstje met lastposten beland)
En geef dan ook zoals jullie het zo graag zeggen 'onderbouwende kritiek' bij infractions in plaats van altijd dezelfde 'Beste, u bent over de schreef gegaan' of 'Beste, zo kan het niet verder'
Voor de rest heb je het punt van mijn vorige post compleet genegeerd (en ik kan genoeg mensen noemen die zich veel meer aanstellen)

Grayfox

Legacy Member
Vergeleken met vroeger is da hier echt een supernet forum, flamen is gewoonweg verboden!!! Mja de mods doen maar hé, ik vind het gewoon belachelijk, maar als zij denken dat alle posts deleten met maar een beetje geflame of dit of dat de community verbeterd hebben ze het wel mis. Drama is altijd leuk, maar de mods houden het liever allemaal saai en netjes, of beter gezegd, de mods willen gewoon toch iets van hun "macht" uitoefenen, anders lopen ze er maar een beetje bij voor niets als ze geen posts mogen deleten.

De posting policy op 9lives is echt idioot geworden.

Dakantochnie

Legacy Member
robust² zei:
En geef dan ook zoals jullie het zo graag zeggen 'onderbouwende kritiek' bij infractions in plaats van altijd dezelfde 'Beste, u bent over de schreef gegaan' of 'Beste, zo kan het niet verder'
Wij hebben ook nog een leven buiten 9lives he. :p
Maar goed, als dat iets kan oplossen wil ik best wel een minuutje meer tijd steken in een infraction.

robust² zei:
Voor de rest heb je het punt van mijn vorige post compleet genegeerd (en ik kan genoeg mensen noemen die zich veel meer aanstellen)
Ja, maar die zorgen dan weer niet overlast, hoogstens voor ergernis (en ergernis is nog altijd niet strafbaar). :)

Xoliul

Legacy Member
Ik denk dat deze topic eerder gaat over onzinnige infractions, zoals voor de lol een scheldwoord zeggen tegen iemand die je goed kent irl (ik denk dat er veel mensen zijn die zo'n dingen in het echt met vrienden vaak doen voor de lol), en daar dan een dikke infraction voor krijgen. Zoiets vind ik toch echt niet kunnen.
Dat mensen zich wat meer zouden moeten inhouden met scherpe reacties op minder intelligente forumleden kan ik dan wel weer in komen, maar zoiets moet toch ook wel wat te vergeven zijn?

Dakantochnie

Legacy Member
russian zei:
Wat doe je hier dan nog Grayfox :p.
Dat is dan de vraag die ik mij ook stel.
En pas op hoor, we hebben een hele tijd (misschien wel een jaar lang) geprobeerd om losser te zijn (en we zijn al een pak losser geworden), maar sommige mensen begrijpen enkel maar de harde realiteit van het bannen. Steek dus de schuld op die mensen, en niet op ons.

Grayfox

Legacy Member
russian zei:
Wat doe je hier dan nog Grayfox :p.
Ik vind de belgische politiek ook idioot, en ik denk dat onze bestuurders een bende kleine kinderen zijn (ze al eens in het parlement bezig gezien?). Nog geen reden om naar een ander land te verhuizen. Ik blijf hier voor de community natuurlijk, waarom zou ik me aantrekken van een paar triggerhappy mods.. en ik zit hier dan ook al langer op dit forum dan ik me kan herinneren, toen het nog bruin was.

Echt, wat voor een domme vraag is dat nu, je kon toch ook wel zelf op dat antwoord komen..

Dakantochnie

Legacy Member
Xoliul zei:
Ik denk dat deze topic eerder gaat over onzinnige infractions, zoals voor de lol een scheldwoord zeggen tegen iemand die je goed kent irl (ik denk dat er veel mensen zijn die zo'n dingen in het echt met vrienden vaak doen voor de lol), en daar dan een dikke infraction voor krijgen. Zoiets vind ik toch echt niet kunnen.
Dat mensen zich wat meer zouden moeten inhouden met scherpe reacties op minder intelligente forumleden kan ik dan wel weer in komen, maar zoiets moet toch ook wel wat te vergeven zijn?
Uiteraard, daarom dat een ban slechts enkele dagen duurt en infractions een vervaldatum hebben.
En trouwens, ik (en geen enkele andere mod) kan rieken dat iets voor de grap is gezegd zolang er geen aanwijzingen bij staan he.

spray-bunny

Legacy Member
Timmos zei:
Pff heb daar allemaal geen last van. Post normaal? :p
²nd that.

Ik heb éénmaal een infraction gehad dit jaar, zelf uitgelokt omdat ik wou weten of het infraction-systeem wel werkte bij mij:crazy: .
dakantochnie zei:
Als je hebt over het specifiek geval Hmgrwngd dan kan ik alleen maar zeggen: zet hem op ignore. Mensen die in feite niets misdoen (want buiten wat onzin uitkramen doet hij niet) kan je gewoonweg niet bannen.
Id! Hmgrwnd heeft dan wel een erg afwijkende mening over veel zaken, maar het teken dat dat wordt getolereerd is toch wel dat vrije meningsuiting hoog in het vaandel wordt gedragen door de mods. Hmgrwnd flamet niet, maar wordt wel voortdurend geflamed.
Flame niet bestraffen, dat verziekt een forum pas.

Dat af en toe posts onrechtvaardig verdwijnen kan gebeuren, mods zijn ook maar mensen... Ik heb alvast niet het gevoel dat de mods willekeurig/op subjectieve basis posts laten verdwijnen (behalve Morpheus dan, maar daar zijn we vanaf.:)).

Dakantochnie

Legacy Member
Grayfox zei:
Ik vind de belgische politiek ook idioot, en ik denk dat onze bestuurders een bende kleine kinderen zijn (ze al eens in het parlement bezig gezien?). Nog geen reden om naar een ander land te verhuizen. Ik blijf hier voor de community natuurlijk, waarom zou ik me aantrekken van een paar triggerhappy mods.. en ik zit hier dan ook al langer op dit forum dan ik me kan herinneren, toen het nog bruin was.
Je bent dus gewoon iemand die zich graag verzet tegen iedereen die beslissingen moet nemen. :p

Xylo

Legacy Member
Zomg zojust ook. Ik beweer bij diene talentenjacht dat ik 25 scheten per minuut kan laten op commando.

Gelukkig dat de moedige mods in actie zijn geschoten en mijn post verwijderd hebben zodat 13 jarige kindjes het woord scheten niet zouden lezen omg omg...

4 aars-infecties (of infractions of hoe je het ook noemt) heb ik ervoor gekregen. Met erbij: "ge moet tegen uzelf beschermd worden" LOL!

Weeral een good act against evil, dakantochnie!

Grayfox

Legacy Member
dakantochnie zei:
Je bent dus gewoon iemand die zich graag verzet tegen iedereen die beslissingen moet nemen. :p
Euh ok, uit wat leid je dat nu weer af? Begrijpend lezen is duidelijk niet jouw sterkste punt. Ik heb nooit problemen met de mods. Behalve die ene keer met DrPepper, daarna heeft ie het hele TFC forum deleted wegens teveel overlast. Heb wel mn lesje geleerd =p

edit: Trouwens, wanneer komt da forum terug? TF2 is nu al een tijdje uit, populairder dan DOD of CS:CZ, maar geen forum.

Robust²

Legacy Member
dakantochnie zei:
Wij hebben ook nog een leven buiten 9lives he. :p
Maar goed, als dat iets kan oplossen wil ik best wel een minuutje meer tijd steken in een infraction.
Nou je zou er bijna aan twijfelen als je de snelheid ziet waarmee sommige posts verdwijnen ;)


dakantochnie zei:
Ja, maar die zorgen dan weer niet overlast, hoogstens voor ergernis (en ergernis is nog altijd niet strafbaar). :)
En die ergernis zorgt voor een hoop post die je als overlast beschouwt, 'beter voorkomen dan genezen'. Sommige posts kan je op voorhand zien dat die veel reacties gaan uitlokken, delete die dan gewoon ipv daarna halve pagina's te moeten verwijderen van andere members. (straf desnoods die andere members ook hoor, er zijn ook genoeg posts die het verdienen, maar regels zijn er om te overtreden niet?)

En Hmgrwngd flamet niet, van een gigantisch understatement gesproken

zarathustra

Legacy Member
Bwah, ik vind dat het hier nogal meevalt met het gedrag van de crew.

Tegen over een paar jaar terug toen een crewmember in een topic van mij in het webdesign forum denk ik antwoordde met 'die moet ge niet helpen want kijk eens wat hij daar in dat topic pro Vlaams Belang zei'

Preske

Legacy Member
Xylo zei:
Zomg zojust ook. Ik beweer bij diene talentenjacht dat ik 25 scheten per minuut kan laten op commando.

Gelukkig dat de moedige mods in actie zijn geschoten en mijn post verwijderd hebben zodat 13 jarige kindjes het woord scheten niet zouden lezen omg omg...

4 aars-infecties (of infractions of hoe je het ook noemt) heb ik ervoor gekregen. Met erbij: "ge moet tegen uzelf beschermd worden" LOL!

Weeral een good act against evil, dakantochnie!

zoiets zou ik ook verwijderen ze...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan