Archief - Censuur op 9Lives

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KO

Legacy Member
Het probleem met die wedstrijd is dat de prijs op niks slaagt en wat goedkoop overkomt. Dat mensen infractions krijgen omdat ze dit zeggen is erg triest :)

Robust²

Legacy Member
De ombudsdienst is naar mijn gevoel gewoon iets om topics als deze de kop in te drukken, verandering krijgen we toch niet.

killgore

Legacy Member
russian zei:
Het is altijd mogelijk dat de moderators meer achtergrondkennis van een persoon hebben en hem daardoor -terecht- anders behandelen. Stel bijvoorbeeld dat er een jongen met autisme onder ons is (fictief voorbeeld) e.d.

We proberen dat dan met de nodige communicatie op te lossen.

ik weet dat er hier wel degelijk mensen met autisme zitten, 1 ervan staat in mijn msn lijst.

Maar door voor die mensen in het geheim uitzonderingen te creëren doe je geen goed, noch voor hen, noch voor de community. Geloof mij vrij, heb er irl ervaring mee, die jongen is uiteindelijk opgenomen in een instelling.

edit: maar ben even afk nu :), als je nog antwoord zal je wel een uurtje of 2 ofzo moeten wachten op antwoord ;).

russian

Legacy Member
=[KO]=;9308720 zei:
Het probleem met die wedstrijd is dat de prijs op niks slaagt en wat goedkoop overkomt. Dat mensen infractions krijgen omdat ze dit zeggen is erg triest :)

Er zijn geen mensen gebanned omwille van onderbouwde kritiek.

SMa

Legacy Member
killgore zei:
edit: en ivm hmgrwngd & die serpent-mensen bv.: ik heb die tientallen keren gereport zonder dat er actie tegen kwam.
daar stoor ik me ook wel aan, bvb in de "al doende leren we!"-thread...
waarom wordt die zen offtopic bs daar getolereerd?
ikzelf heb het niet gereport maar kan me wel voorstellen dat anderen het gedaan hebben

russian

Legacy Member
SMa zei:
daar stoor ik me ook wel aan, bvb in de "al doende leren we!"-thread...
waarom wordt die zen offtopic bs daar getolereerd?
ikzelf heb het niet gereport maar kan me wel voorstellen dat anderen het gedaan hebben

Tjah. Persoon A klaagt dat het wordt verwijderd en persoon B klaagt dat het blijft staan. Daar valt weinig aan te veranderen :).

Robust²

Legacy Member
russian zei:
Het is altijd mogelijk dat de moderators meer achtergrondkennis van een persoon hebben en hem daardoor -terecht- anders behandelen. Stel bijvoorbeeld dat er een jongen met autisme onder ons is (fictief voorbeeld) e.d.
Als je zoiets enkel tussen de mods en die persoon houdt, gaan andere mensen op zijn gedrag reageren omdat ze dat niet weten, en die worden dan gestraft?

KO

Legacy Member
russian zei:
Tjah. Persoon A klaagt dat het wordt verwijderd en persoon B klaagt dat het blijft staan. Daar valt weinig aan te veranderen :).

Die zever van hmghiuoridµùf gaat ergens toch wel een stapje te ver hoor. Die komt zijn tripverhalen nu al in elke thread spuien.

russian

Legacy Member
robust² zei:
Als je zoiets enkel tussen de mods en die persoon houdt, gaan andere mensen op zijn gedrag reageren omdat ze dat niet weten, en die worden dan gestraft?

Neen. We verwijderen bijvoorbeeld meer posts van die persoon zonder hem daarbij te straffen. Anderen ondervinden geen hinder.

Robust²

Legacy Member
russian zei:
Neen. We verwijderen bijvoorbeeld meer posts van die persoon zonder hem daarbij te straffen. Anderen ondervinden geen hinder.
Zo kan ik het best wel begrijpen als die persoon inderdaad een probleem heeft. :)

Er moet gewoon wat meer ruimte zijn om eens kritiek te geven soms, in het echte leven krijg je ook geen boetes als je commentar op iemand hebt, maar hier moet alles er rooskleurig uitzien alsof niemand zich aan een andere member ergert (Ok het mag niet uit de hand lopen, maar ik heb al genoeg heel lichte infractions zien langskomen)

ng

Legacy Member
Bwou, dat is niet altijd waar, vooral niet als de persoon op wie je commentaar geeft een allochtoon is.
Dan zou je sneller een boete aan je been hebben, dan dat ze je hier zouden bannen.

russian

Legacy Member
Ik denk dat wanneer je de bal en niet de persoon bespeelt en fundeert waarom je je aan zijn of haar posts ergert, er niet gauw een sanctie zal volgen.

Oldskooler

Legacy Member
-V-Maxxor- zei:
Het niveau van de gebruikers is misschien wat gedaald over de jaren, maar dat van de mods is er ook niet veel op vooruitgegaan.

bwa, dat is nu ook niet waar, ik vind de mods een heel pak vooruitgegaan, russian, dekadez ect... zijn een hele verbetering tegenover vroeger. Die lachen zelfs mee soms. Er is nog maar 1 iemand die :angry:

En ik wed dat er op de achtergrond ook haast een serieuze report-oorlog wordt gevoerd.

Bij het minste: report, omdat ze elkaar niet kunnen uitstaan. Hoe vlug je soms de post al niet ziet verdwijnen, terwijl er geen mod zichtbaar was, en die zitten echt niet constant toe te kijken hoor.

Ik zie het al voor mij, elke 10 minuten een report voor het minste:
-PERSOON A IS WEER DEBIEL, MONGOOL, KINDERACHTIG BEZIG. ZIJN INTELLECTUEEL NIVEAU VERSTOORT DE BOEL.

Ipv gewoon van die knop af te blijven, ik kom daar nog niet eens aan, wat kan mij dat ook schelen. Of het moet echt persoonlijk worden, jij tegen 5 anderen die u de grond inboren, ja, maar voor de rest blijf er van af.

Dakantochnie

Legacy Member
robust² zei:
Zo kan ik het best wel begrijpen als die persoon inderdaad een probleem heeft. :)

Er moet gewoon wat meer ruimte zijn om eens kritiek te geven soms, in het echte leven krijg je ook geen boetes als je commentar op iemand hebt, maar hier moet alles er rooskleurig uitzien alsof niemand zich aan een andere member ergert (Ok het mag niet uit de hand lopen, maar ik heb al genoeg heel lichte infractions zien langskomen)
Er is ruimte voor kritiek, dat we deze thread openlaten is daar een voorbeeld van.
Het probleem is dat sommige members (en je kan gewoon niet ontkennen dat het telkens weer hetzelfde clubje is) eigenlijk niets anders doet dan kritiek geven, op een ironische manier. Straffen wij deze personen harder? Neen.
Deze personen straffen zichzelf door het systeem van infractions. Als iemand flamed, dan krijgt die persoon waarschijnlijk een infraction voor flame en gebeurt er verder niets. Als iemand dat doet voor de tweede keer blijft die infraction nog altijd hetzelfde, maar het puntensysteem telt wel verder (en zo heb je dus een hoger aantal infractionpunten en word je automatisch gebanned, dus niet door ons persoonlijk).

Wat de kritiek op de wedstrijd betreft: uiteraard mag er kritiek zijn, maar het laat wel op z'n minst binnen de perken blijven (kijk de thread maar na, er is genoeg gefundeerde kritiek blijven staan).
Zoals al zeker duizend keer gezegd is: als je met iets zit spreek ons dan aan in PM en we zullen altijd antwoorden. Hier op het forum wordt zoiets standaard verwijderd (op alle fora, of er zijn mods die de overkoepelende regels gewoon negeren) omdat het anders niet uit te houden is.

ericbetaald

Legacy Member
russian zei:
Ik denk dat wanneer je de bal en niet de persoon bespeelt en fundeert waarom je je aan zijn of haar posts ergert, er niet gauw een sanctie zal volgen.

Het hoeft daarom geen sanctie te zijn, het gaat om de bulldozer die hier vele goed gefundeerde (en dan kijk ik bijvoorbeeld naar vele discussies tussen Parnakra en Hmgrwngd) posts wegwalst.

russian

Legacy Member
Oldskooler zei:
Bij het minste: report, omdat ze elkaar niet kunnen uitstaan. Hoe vlug je soms de post al niet ziet verdwijnen, terwijl er geen mod zichtbaar was, en die zitten echt niet constant toe te kijken hoor.

Ongetwijfeld. Anderzijds zijn niet alle moderatoren zichtbaar :p.

Dakantochnie

Legacy Member
Timmos zei:
Pff heb daar allemaal geen last van. Post normaal? :p
Voila. Slechts een kleine minderheid heeft infractions op dit forum. Wat wel zo is is dat diegene die er hebben, meestal een heel hoog puntenaantal hebben.

coap

Legacy Member
ik vind dat ze recht hebben om alles te censureren wat tegen de wet is (kinderporno links , warez stuff , ...) Maar een meening of zelfs een scheldbui zouw moeten kunnen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan