Alola zei:
Tja, wij zijn al vijf jaar en een paar maanden samen, we willen echt geen kinderen en zouden eerlijk gezegd echt geen goede ouders zijn... Respect voor mensen die dat wel zijn maar soit. Ik vind het dus zelf wel jammer dat een dokter dan bij geeneen van ons die operatie wil uitvoeren (aangezien die omkeerbaar is en er desnoods zaad/eicellen kunnen ingevroren worden als ze echt vinden dat wij ooit wel kinderen zouden moeten maken).
Ik vind het even crimineel dat ik dus verplicht 15 jaar lang (minstens) de pil zal moeten nemen, terwijl er in mijn familie al bij drie mensen borstkanker is vastgesteld.
Sorry voor offtopic trouwens.
dat is niet altijd omkeerbaar, afgezien van hoe lang het geleden is en bij wie (kan goed zijn dat bij uw vriend na 5 jaar dat idd onomkeerbaar nog is, maar voort zeflde geld komt da nooit meer goed
in vitro en die toestanden werken veel slechter dan normale zwangerschappen, dus ze zullen zoiets niet doen tenzij in uitzonderlijke gevallen (baarmoederhalskanker, bestralingen nodig, dan gaan ze eitjes wegnemen op voorhand indien er een kinderwens is, voor hetzelfde geld zijn al die eitjes opgebruikt en wordt ze nooit zwanger)
en het is nooit echt bewezen dat de pil kans op borstkanker verhoogt(ze zou wel een meerbescherming geven tegen baarmoederhalskanker en nog iets, of dat voldoende bewezen is weet ik ook niet), nu als gij in een familie zit met een erfelijke vorm van borstkanker (vb alle borstkanker voor 40 jaar ofzo kan een teken zijn) dan kunt ge u laten onderzoeken en dan kunt ge zien of ge een defect hebt al dan niet en welke kans er is dat gij dat krijgt, en dan kunt ge uw beslissingen nemen
anyway pil zit de hoogste concentratie van hormonen in van alle voorbehoedsmiddelen, als ge iets wilt in de trend van pil pak dan de nuvaring, als ge iets wilt dat langer meegaat: staafje (3 jaar denkek) of hormonenspiraaltje (laatste kan complicaties geven, maar ik dach dat er vooral complicaties waren met dat andere spiraaltje, als in kankers e.d.)
en of gij kinderen wilt of niet dat is inderdaad uw keuze, maar niemand kan garanderen dat ge over 8 jaar opeens wel kinderen wilt en als uw sterilisatie dan niet ongedaan kan worden dan gaan de dokters het mogen horen