Archief - Belgen zijn pillenslikkers...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hoe is je medicijnen verbruik?


  • Totaal aantal stemmers
    409
  • Opiniepeiling gesloten.

Yasutoko

Legacy Member
Gezondheid is bij sommige amper een probleem, en bij andere dan een groot probleem, zelf heb ik ieder jaar zo'n 400-500€ aan medicatie kosten & dokter kosten.

En andere moeten amper iets pakken, wat ik dan erger vindt is dat die mensen dan schuw zijn of lachen ( zeker op school ) met de meer ziekere mensen.

En idd, spray bunny, ik ken die soort kuur dat dat meiske heeft moeten doorstaan, just can't come up with the name, maar ik weet wel dat die enorm moet afgezien hebben

Karre

Legacy Member
Homeopathie is toch ook vele gezonder en in sommige gevallen werkt het toch wel beter ze, de dokter had een medicijn tegen hooikoorts voorgeschreven en ik nam dat een maand en toen probeerden we eens homeopathie op aanrading van de apotheker omdat die siroop niet echt gezond is om ieder jaar te nemen en dat werkte toch wel beter vond ik.

Hellrabbit

Legacy Member
Er zijn blijkbaar weer een aantal mensen die niet weten wat homeopathie juist inhoudt.

metaphore

Legacy Member
Careless zei:
Homeopathie is toch ook vele gezonder en in sommige gevallen werkt het toch wel beter ze, de dokter had een medicijn tegen hooikoorts voorgeschreven en ik nam dat een maand en toen probeerden we eens homeopathie op aanrading van de apotheker omdat die siroop niet echt gezond is om ieder jaar te nemen en dat werkte toch wel beter vond ik.

Da zal waarschijnlijk gewoon een natuurproduct geweest zijn.
Da wordt nogal dikwijls verward met homeopathie.

Homeopathie bestaat erin om de stof die u schade aandoet (in geval van allergie dus uw allergenen) tot 10000 keer te verdunnen (met water of een simpele zoutoplossing), en dan toe te dienen aan de patiënt. Zo zou dat dan volgens de homeopaten uw verdedigingsmechanisme in gang kunnen zetten. Maar das niet wetenschappelijk bewezen kunnen worden. En er zijn nog geen wetenschappelijk juist uitgevoerde tests die een positief effect door het gebruik van homeopathische middelen bewijst.

edit: hellrabbit had het ook al door ^^

Karre

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Er zijn blijkbaar weer een aantal mensen die niet weten wat homeopathie juist inhoudt.

Dunno wat dat inhoudt maar die gast vanuit een kruidenwinkel zei dat dat een homeopathisch product was, achja het werkte toch beter :p

metaphore

Legacy Member
Careless zei:
Dunno wat dat inhoudt maar die gast vanuit een kruidenwinkel zei dat dat een homeopathisch product was, achja het werkte toch beter :p

die gast kent er dus nix van ^^

Hellrabbit

Legacy Member
metaphore zei:
Homeopathie bestaat erin om de stof die u schade aandoet (in geval van allergie dus uw allergenen) tot 10000 keer te verdunnen (met water of een simpele zoutoplossing), en dan toe te dienen aan de patiënt. Zo zou dat dan volgens de homeopaten uw verdedigingsmechanisme in gang kunnen zetten. Maar das niet wetenschappelijk bewezen kunnen worden. En er zijn nog geen wetenschappelijk juist uitgevoerde tests die een positief effect door het gebruik van homeopathische middelen bewijst.

edit: hellrabbit had het ook al door ^^

http://www.youtube.com/watch?v=BWE1tH93G9U voor de complete versie ^^

t0tec

Legacy Member
Voor een griepje en dergelijke neem ik geen pillen, ik ga niet graag naar de doktor. Ik ga alleen bij de dokter als het echt nodig is dus ik heb geklikt op 'Ik neem ze bijna nooit, enkel wanneer het echt niet anders kan'.

angelke83

Legacy Member
Ik neem het alleen al shet echt nodig is.Bv bij koppijn, als ik echt nog mij moet concentreren, dan neem ik een asperine. Anders laat ik de koppijn vanzelf weggaan...

Soms neem ik iets voor de hoest, zeker als het een tijdje duurt...

Ik ga ook niet graag naar dokters, wij hebben medicatie in huis en als ik echt iets nodig heb, dan neem ik dat gewoon. Maar zelden dus...

Boukreev

Legacy Member
keb een tijdje aan de pijnstillers gezete. knam er soms te veel, en heb ze nadien ok te lang genome, maja. ben ek nu al hele tijd van af en neem ver nooit meer medicatie eiglijk, kword ok bijna nooit ziek

Tha_nOn

Legacy Member
Alola zei:
Tja, wij zijn al vijf jaar en een paar maanden samen, we willen echt geen kinderen en zouden eerlijk gezegd echt geen goede ouders zijn... Respect voor mensen die dat wel zijn maar soit. Ik vind het dus zelf wel jammer dat een dokter dan bij geeneen van ons die operatie wil uitvoeren (aangezien die omkeerbaar is en er desnoods zaad/eicellen kunnen ingevroren worden als ze echt vinden dat wij ooit wel kinderen zouden moeten maken).
Ik vind het even crimineel dat ik dus verplicht 15 jaar lang (minstens) de pil zal moeten nemen, terwijl er in mijn familie al bij drie mensen borstkanker is vastgesteld.

Sorry voor offtopic trouwens.

dat is niet altijd omkeerbaar, afgezien van hoe lang het geleden is en bij wie (kan goed zijn dat bij uw vriend na 5 jaar dat idd onomkeerbaar nog is, maar voort zeflde geld komt da nooit meer goed
in vitro en die toestanden werken veel slechter dan normale zwangerschappen, dus ze zullen zoiets niet doen tenzij in uitzonderlijke gevallen (baarmoederhalskanker, bestralingen nodig, dan gaan ze eitjes wegnemen op voorhand indien er een kinderwens is, voor hetzelfde geld zijn al die eitjes opgebruikt en wordt ze nooit zwanger)
en het is nooit echt bewezen dat de pil kans op borstkanker verhoogt(ze zou wel een meerbescherming geven tegen baarmoederhalskanker en nog iets, of dat voldoende bewezen is weet ik ook niet), nu als gij in een familie zit met een erfelijke vorm van borstkanker (vb alle borstkanker voor 40 jaar ofzo kan een teken zijn) dan kunt ge u laten onderzoeken en dan kunt ge zien of ge een defect hebt al dan niet en welke kans er is dat gij dat krijgt, en dan kunt ge uw beslissingen nemen
anyway pil zit de hoogste concentratie van hormonen in van alle voorbehoedsmiddelen, als ge iets wilt in de trend van pil pak dan de nuvaring, als ge iets wilt dat langer meegaat: staafje (3 jaar denkek) of hormonenspiraaltje (laatste kan complicaties geven, maar ik dach dat er vooral complicaties waren met dat andere spiraaltje, als in kankers e.d.)

en of gij kinderen wilt of niet dat is inderdaad uw keuze, maar niemand kan garanderen dat ge over 8 jaar opeens wel kinderen wilt en als uw sterilisatie dan niet ongedaan kan worden dan gaan de dokters het mogen horen

Decay

Legacy Member
Ik neem ze liever ook niet :) Mijn ma probeert me altijd vol te stoppen met die bucht. Als ik dan zeg: op dit moment ben ik beter af zonder dan zegt ze dat ik niet weet waar ik over praat :p Ik weetwel beter :lol:

kRa

Legacy Member
kneem altijd nen dafalgan alsk koppijn heb ( tvoordeel ik dat mene koppijn altijd binne de 2minuten weg is met dafalgan :D) voor derest neemk niks

MorGo7h

Legacy Member
Nen dafalgan alsk 37.5°C+ koorts eb... En pijnstillers na mn operantie van een 6dubbele been breuk . Anders wordk nooit ziek, buiten een lichte verkoudheid dan in de winter. Tis al 4 jaar geleden dak ng is ziek ben geweest.

Psykee

Legacy Member
MorGo7h zei:
Nen dafalgan alsk 37.5°C+ koorts eb... En pijnstillers na mn operantie van een 6dubbele been breuk . Anders wordk nooit ziek, buiten een lichte verkoudheid dan in de winter. Tis al 4 jaar geleden dak ng is ziek ben geweest.

same :) kword ook nooit ziek ma kheb wel geen goeie gezondheid

:D oe zou da komen hmmmm

BlueIce

Legacy Member
'k neem enkel iets in als'k het effect ervan ook merk.. Slik al jaren dagelijks zatiden (iets gelijk zirtec) omdat ik een ganse dag nies/traanogen heb als'k het niet neem. Voor pijnstillers (hoofdpijn, meestal) neem ik ze direct als ik er 's ochtends mee opsta, als'k nog iets moet doen die dag of het echt te erg is. Voor andere redenen meestal niet omdat pijnstillers in dat geval ook niet altijd helpen (tenzij het hele dure wat de neuroloog mij is heeft gegeven..)

Fir3wulf

Legacy Member
tis zoals nathalia zingt e.

You give me hope, you give me joy, you give me XTC..
:p:p

fordjah

Legacy Member
smorgens een pilleke voor wa vitaminen binnen te krijgen. Anders niks, ben ver nooit ziek.

dunno

Legacy Member
fordjah zei:
smorgens een pilleke voor wa vitaminen binnen te krijgen. Anders niks, ben ver nooit ziek.

Werkt dat wel van die vitamenpilletjes? Ik dacht dat enkele maanden geleden in de krant (HLN) heeft gestaan dat zulke dingen niet werken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan