Archief - Belgen zijn pillenslikkers...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hoe is je medicijnen verbruik?


  • Totaal aantal stemmers
    409
  • Opiniepeiling gesloten.

Preske

Legacy Member
hoort men wel eens vertellen in de kranten als ze zonder nieuws zitten en toch iets willen melden waardoor ze interresant lijken.

Maar in hoeverre is dat nu eigenlijk waar? Zijn er hier mensen die bij ieder pijntje medicijnen nemen, of zijn er hier zoals ik?

Ik neem zo weinig mogelijk pillen of medicijnen. Niet uit overtuiging of vrees, maar gewoon omdat ik het niet nodig heb en ik zonder kan. Het enigste dat ik met een regelmaat neem is loperamide/imodium. Voor de rest niets.
Pijnstillers neem ik enkel als ik echt de muren opkruip van de pijn, hoestsiroop neem ik een dag of 2 en dan vergeet ik het.
De medicijnen voor m'n zenuwpijnen in m'n hand liggen hier nu ergens in een hoekske te liggen, ongeopend. Sure ik heb soms pijn, maar dat duurt een paar seconden en is maar een paar keer per dag, no way dat ik 2 jaar lang 3 maar per dag hopen medicamenten ga slikken.

dus, hoe staat men hier tegenover medicijnen.

voor de gemakkelijkheid, ik reken homeopathie en andere alternatieve dingen niet mee, dat zou ons te ver brengen en is hier ook niet van belang.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik neem geen pillen tot het onhoudbaar wordt, en dat is me al een paar keer mis bevallen ^^

Ik haat dan ook doktoren, klinieken, pillerij, etc... Ook al moet ik er redelijk veel slikken :(

Starrk

Legacy Member
Ik neem niets, dit meer om de simpele reden dat ik amper ziek te krijgen ben.

Oldskooler

Legacy Member
Enkel wat de dokter me voorschrijft.

Maar het is ondetussen al zeker 12 jaar geleden dat ik nog een pil heb moeten slikken :cool:

Oldskooler

Legacy Member
DekadeZ zei:
Ik neem niets, dit meer om de simpele reden dat ik amper ziek te krijgen ben.

komt op hetzelfde neer met wat ik denk, enkel heb jij voor de laatste keuze gekozen en ik voor de 2de :p

^^pathfinder^^

Legacy Member
Zo goed als nooit.

Ik ben iemand van de stempel " uw lichaam geneest nog altijd het beste zonder die zever "

Ik hoor de wise guys al afkomen met hun "dus als gij kanker hebt dan kakt gij gewoon wat harder"

JA wise guys, dat is NET wat ik bedoel.

Hoofdpijn en al die banale kwaaltjes gaan vanzelf weg zonder iets te nemen.

Oldskooler

Legacy Member
BEste medicijn dat er is, bedliggen en tv kijken :p.

Tenzij je kanker of iets dergelijks krijgt, dan kan je best pillen gaan slikken.

Timmos

Legacy Member
Nooit. Ik ben eigenlijk nog nooit echt ziek geweest. Beetje diarree wel ja, ma wie heeft dat nog niet gehad :D

Kvoel mij eigenlijk wel sterk :p

Uw lichaam is het beste afweersysteem van allemaal. Iedere pil die ge slikt maakt gaten in dat systeem. Dus neen danku :)

GhO$T

Legacy Member
Ik vermijd zoveel mogelijk pillen en zeker antibiotica, maar als het nodig is zal ik niet laten van er te nemen.

Zeker pijnstillers ga ik vb snel innemen als ik echt last heb en niet de luxe heb van in bed te kunnen gaan liggen en wachten tot het over is. Op dat vlak ben ik nogal een watje :), kga niet graag de pijn verbijten hoewel ik weet dat dit gezonder is dan weer van die pillen te slikken.

Hooikoorts pillen heb ik hier ook liggen, maar neem ik ook zo weinig als mogelijk. Als ik dus weet zoals vandaag dat ik niet veel moet buiten zijn, dan zit ik liever een halve dag te snotteren dan weer zo'n pil te moeten nemen waarvan ik dan weer bijwerkingen heb.

Mee

Legacy Member
Ik heb soms barstende koppijn: dat begint met 's morgens een beetje maar tegen den avond is da echt wel serieus...

Als ik dan een Nurofenneke pak (de lichtste) is da binnen de 20 min volledig gedaan :s.

Gentille

Legacy Member
Ik ben niet echt een pillenslikker. Alhoewel ik de laatste tijd merk dat als ik hoofdpijn heb, ik sneller naar een asperientje grijp dan vroeger. Gisteren zelf nog eentje genomen. Ik had hoofdpijn en ik wou niet riskeren dat ik s'anderdaags ook hoofdpijn zou hebben omdat ik moet studeren :p. Maar andere medicijnen neem ik pas als ik ziek ben en dat gebeurt niet echt veel. Hetzij eens een verkoudheid. Dan neem ik enkel iets om de neus te ontstoppen en als het lang aansleept neem ik siroop.

aXl_

Legacy Member
dat hangt er van af.
Stel dat ge een ontsteking hebt in uw pols of knie (lees: vocht ophoping wegens een val) dan kan je in principe wachten tot het vanzelf weggaat (dat zal ook wel gebeuren), maar als dat sneller kan door 1 of 2 weken een ontstekingsremmer te nemen dan ga ik dat niet laten.

Ma voor een verkoudheid neem ik geen antibiotica neen.

TiZon

Legacy Member
Ik neem bijna nooit medicijnen.

Ik heb nogal het idee, "Het gaat wel over"... Dat lukt regelmatig, tot meestal, maar soms ook niet.. Zelfde trouwens met doktersbezoeken enzo...

Ik ben nogal tegen antibiotica, das een paardenmiddel dat ze moeten gebruiken als het ECHT nodig is. We moeten er voor zorgen dat virussen er niet resistent tegen worden, mensen die voor het minste antibiotica slikken vind ik onverandwoordelijk en egoïstisch....

Als een dokter mij antibiotica voor wil schrijven vraag ik altijd of er niet een andere mogelijkheid is, en daarvoor geef ik graag wat meer uit.
In December was ik zo een longontsteking aan het maken, Hij zei: "Antibiotica", ik vroeg "Kan het anders" en hij "Puffer met soort ontsmettend middel, goedkoper, wel iets minder aangenaam om te doen"..

Binnen de week was ik er van af.

spray-bunny

Legacy Member
Ik ben zelden ziek en neem dus ook zelden pillen. En als ik ziek ben en iets voorgeschreven krijg laat ik ze meestal links liggen.

Ik ben ervan overtuigd dat de mens door al die medicijnen en overdreven properheid van zichzelf een soort van teer kasplantje maakt dat niks meer kan verdragen. Ons lichaam heeft genoeg natuurlijke weringsmechanismen om zelf ziektes te verjagen. Het duurt mss een dagje langer, maar het is beter voor je weerstand op lange termijn denk ik.

Ik heb ook maar weinig vertrouwen in dokters door slechte ervaringen. Dokters die tegen verkoudheden anti-biotica voorschrijven, of vanalle onderzoeken eisen die totaal overbodig zijn.
Vorig jaar 'gaatjes' laten vullen bij een tandarts. Ik vertrouwde het zaakje niet, en ben eens bij een andere tandarts gaan horen. Die zei dat m'n gebit perfect in orde was. Ondertussen had die eerste klojo wel al 2 kwadranten van m'n gebit uitgeboord en weer volgestopt.

mobman

Legacy Member
antibiotica is no go here. Pak ik enkel als 'k niet anders kan. Anders bij ziekte gewoon uitzweten en veel slapen...

soms wel eens een vitaminesupplement maar daar blijft het bij

stoomboot

Legacy Member
ben nog maar net twee dagen af van een drie-weekse kuur van zware antibiotica, dankzij lieve teken die me kennis wouden laten maken met lymn...

Voor de rest heb ik van tijd tot tijd last van migraine. Als ik na 3u koppijn me ni meer wil verplaatsen vanwege de steken, dan leg'k me neer en probeer'k te slape. Als't daarna ni betert neem'k wel een klein despril (300mg ;))....
En dan af en toe nog iets tegen men toch wel vaak voorkomende lopende neus.


Voor de rest vind'k mezelf best een kleine pillenslikker. Ik neem het ni graag... Geloof ook eerder dat het lichaam het beste zichzelf eerst kan proberen te herstellen ;)

HighWire

Legacy Member
Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden maar er zijn periodes waarin ik zo goed als ni anders kan wil ik tijdens de dag iets anders doen dan creperen in men bed...

Ben geboren met een maagbreuk en de laatste jaren heb ik heel weinig last gehad (mede ook door het feit dat ik na ettelijke jaren pijn lijden eindelijk deftige medicijnen kreeg ervoor...)

Nuja, kzeg het, laatste jaren gaat het heeeel goed dus vermijd ik het zoveel mogelijk maar het gebeurt wel eens (bvb: na een avondje stappen, sterke alcohol, stevig gekruid eten (pita ofzo) durft men maag wel es tegenspreken... De dokter heeft me hiervoor gewaarschuwd maar ach ja, koppig zijn he :p)

Voor de rest gebeurt het weinig of zelden dat ik iets pak, mag ik een ganse dag rondlopen met hoofdpijn van hier tot ginder, nog neem ik niks... :p

Feignasse

Legacy Member
Ik probeer medicijnen zo veel mogelijk te vermijden, maar als het werkelijk nodig is ga ik ze ook niet stoer afslaan. Werkelijk nodig, dat is imo bvb ernstige hoofdpijn als de dag nog niet om is of een hoest die je uit je slaap houdt. Al bij al komen die zaken zelden voor, dus aarzel ik ook niet om dan eens naar de pillen te grijpen.

TheFallen

Legacy Member
Goh, ik probeer veelal medicatie te vermijden.. maar toch loop ik veelal met +- 5tal pillen in mijn brillendoos ;-)

- Pijnstillers
- Anti-histamines (hooikoorts, heb ik best altijd bij)
- Zyrtec (ook hooikoorts maar dan in hogere dosis.)

De 2laatste neem ik weliswaar alleen wnr het echt storend is, ik krijg reageer er vooral slecht op aan mijn ogen, dus wnr ik last van hooikoorts heb neem ik deze.

Pijnstillers: Dafalgan: Kan soms last krijgen van migraine of gewoon hevige hoofdpijnen. Je kan die verbijten als je wilt maar je prestaties lijden daar aanzienlijk onder, dus wnr ik attent enzo moet zijn neem ik gauw een 500mg binnen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan