Archief - Belgen zijn pillenslikkers...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hoe is je medicijnen verbruik?


  • Totaal aantal stemmers
    409
  • Opiniepeiling gesloten.

aXl_

Legacy Member
Doom Dragon zei:
maar die pillen werken toch niet?
ofja, ze werken wel, maar niet permanent

der bestaan toch behandelingen er tegen.
zo heeft ne maat van mij ook hooikoorts, nogal hevig vroeger
en moet nu om de zoveel maanden achter een spuit bij den dokter, en ze spuiten dan iets in hem

en nu is zijn hooikoorts al echt bijna 'niets' meer, buiten dan de niesbuien enzo
maar toch al een sterke vermindering.


en ook..er bestaan immens veel van die fake-pillen.

sinutab maakt wel degelijk uw luchtwegen vrij en is niet enkel een pijnstiller. Als ge sinusitis hebt kunt ge vreselijk irritante koppijn krijgen, met het gevoel dat er zich een druk achter uw oog bevindt en dat gaat echt niet vanzelf over (welja, na een paar dagen wel maar als ge de hele dag met zo'n koppijn rondloopt, daar wordt ge gewoon zot van en u op iets concentreren is er dan helemaal niet bij).

Blanco

Legacy Member
Enkel pijnstillers, voornamelijk voor hoofdpijn.
Ik gebruik enkel Aleve Classic want dat is het enige dat werkt bij mij voor alle soorten pijn en vooral... het werkt direct en bijna de hele dag door.
Wel vrij straf spul want ge mocht er max 3 per dag van innemen. (en max 10 dagen na elkaar)

FEW

Legacy Member
alleen als het echt nodig is (als ik dan zelfs al naar de dokter geweest ben en hij zegt dat het moet). ik heb rond kerstmis wel enorm veel maagpijn gehad, toen heb ik pillen geslikt gelijk zot, maar die pijn was niet normaal meer. ik ben dan ook naar spoed moeten gaan en mijn sluitspier werkte toen niet meer omdat die vast zat door een wafel die niet genoeg gebakken was + veel vettig eten.

ik heb een vriendin die bijvoorbeeld al een dafalgan neemt als ze bijvoorbeeld iets in haar hoofd voelt dat hoofdpijn kan worden.

Messias.

Legacy Member
Dokters schrijven véél te snel antibiotica voor. Een vriendin van mij moet nu antibiotica pakken om een hormonaal probleempje. Allez, wat voor zever is dat nu.

Zelf neem ik bijna nooit pillen, tenzij misschien een halve dafalgan tegen de hoofdpijn. Maar het feit dat ik nooit echt zware medicijnen neem ligt ook aan het feit dat ik ten eerste een goeie huisarts heb, en ten tweede ik bijna nooit naar de huisarts ga.

Het is ondertussen ook al een viertal jaar geleden dat ik die mens zag, en de laatste keer was voor een verplichte inenting. Anders was het waarschijnlijk nòg langer geleden.

Blanco

Legacy Member
Mja, met hoofdpijn ne gansen dag voor de PC moeten zitten gaat niet echt.
Ge kunt er moeilijk voor thuisblijven he...

Messias.

Legacy Member
Mja, een pijnstiller tegen de hoofdpijn af en toe vind ik wel redelijk onvermijdelijk hoor. Als ik niets te doen heb wil ik gerust wel in een verduisterde kamer uitrusten, maar dat gaat inderdaad niet altijd.

DogFacedGod

Legacy Member
Alleen de occasionele asperine en kruidenhoestdrank van Kruidvat.

menlor

Legacy Member
Enkel wanneer het echt nodig is.
En daarnaast soms een rennie. Als ik naar concert ga heb ik vaak last van men maag, bass en bier in men maag, en krijg ik echt zeer, en kank nimeer van concert genieten. 1 rennie en kan weer verder.

ng

Legacy Member
Zo goed als geen, lichaam zal dat zelf wel op lossen in de meeste gevallen.

Tenzij het is voor mijn maag (al is dat al sterk geminderd tegenover vroeger) dan rap een pilleke (waarvan de naam mij nu ontgaat, alé zo tegen maaglast).
Problemen met mijn maag zijn niet goed voor mij, omdat het meestal niet stopt.

DiDoria

Legacy Member
Ik ben tegen geneesmiddelen. Alleen als het ooit echt zou moeten maar tot nu toe heb ik al gezond genoeg geweest.

Emu

Legacy Member
Ik neem enkel dat het niet anders kan.

Bv. Onderhalf jaar werd in zwaar ziek (iets met mijn longen). Hiervoor heb ik anti-biotica moeten innemer. Als ik het niet had gedaan had ik in het ziekenhuis beland en zelfs kans gehad dat ik zou sterven.

Voor hoofdpijn enzo neem ik dus nooit iets in, ook niet voor keelpijn, verkoudheid...blabla allemaal overbodig vind ik persoonlijk. Mijn broer daarentegen pakt voor het kleinste prul pillen :p

Conqie

Legacy Member
dafalgan durf ik wil eens nemen als ik me griepachtig voel, ect ect, help altijd
maar voor de rest

metaphore

Legacy Member
Af en toe dafalgan of motilium voor extreem zware kater indien ik nog moet presteren die dag :)

Voor de rest als ik echt ziek ben ook wel pijnstiller ofzo, maar nu nie voor de kleinste hoofdpijn ofzo.

Voor de rest momenteel wel wat pillen voor de hooikoorts, maar anders is da niet te houden. Zonder zou ik heel den dag ellendig zijn.

PapaGanz

Legacy Member
Grappig dat een grote meerderheid hier antibiotica veroordeelt terwijl ze totaal geen idee hebben wanneer het wel verantwoord is :crazy:..

Ik pak ook zo weinig mogelijk medicijnen (à la pijnstillers) hoewel dat moeilijk is met 2 dokters hier in huis :p.

spray-bunny

Legacy Member
Ik denk dat die pillenslikkers zich vooral onder de bejaarden bevinden. Als ik zie wat mijn oma allemaal moet slikken. Nochtans mankeert het mens niet eens iets. Experimentele brol hier, nog een spuitje daar. Allemaal op aanraden van de huisarts (die élke week eens langskomt). Schandalig wat ze oude menskes allemaal aandoen.

spray-bunny

Legacy Member
PapaGanz zei:
Grappig dat een grote meerderheid hier antibiotica veroordeelt terwijl ze totaal geen idee hebben wanneer het wel verantwoord is :crazy:..
Enkel tegen bacterien toch he? Terwijl ze dikwijls voor virussen voorgeschreven worden?

Hmgrwngd

Legacy Member
Ik probeer gewoon geen pillen zoals Dafalgan meer te slikken; dat is echt dikke quatsch.

Voor de rest zit ik er allemaal nie mee in. :p

SweetEmmaRose

Legacy Member
voor koppijn ofzo, pak ik niks, maar serieuze maagkrampen enzo wel.
ook als de dokter zegt da da moet, pak ik het.

demon326

Legacy Member
ik heb het niet op pillen :evil: ,ik neem ze dan ook alleen waneer het echt nodig is.. paar weeken terug was mijn zenuw IN mijn tand onstoken en het tand vlees ook.. toen heb ik +8 dagen uit nood pijn stillers gepakt omdat ik het niet zonder kon maar voor de rest alleen als het echt nodig is..,ik heb 39 koorts gehad ergens begin dit jaar en gewoon ubrufen(sterkere versie van de neurofen) endat hielp maar voor de rest amper pillen en antibiotica probeer ik te vermeiden

Alola

Legacy Member
bludgeoned zei:
Is maar logisch ook zeker dat je niet direct iemand vindt die dat wil doen.
Op je 21ste al steriliseren.
Tja, wij zijn al vijf jaar en een paar maanden samen, we willen echt geen kinderen en zouden eerlijk gezegd echt geen goede ouders zijn... Respect voor mensen die dat wel zijn maar soit. Ik vind het dus zelf wel jammer dat een dokter dan bij geeneen van ons die operatie wil uitvoeren (aangezien die omkeerbaar is en er desnoods zaad/eicellen kunnen ingevroren worden als ze echt vinden dat wij ooit wel kinderen zouden moeten maken).
Ik vind het even crimineel dat ik dus verplicht 15 jaar lang (minstens) de pil zal moeten nemen, terwijl er in mijn familie al bij drie mensen borstkanker is vastgesteld.

Sorry voor offtopic trouwens.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan