Archief - Belgen zijn pillenslikkers...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hoe is je medicijnen verbruik?


  • Totaal aantal stemmers
    409
  • Opiniepeiling gesloten.

Messias.

Legacy Member
How how, alsof je moet kiezen tussen óf de pil óf sterilisatie. Er bestaan genoeg alternatieven die voor langere tijd een uitwerking hebben. Spiraaltje, hormonaal implantaat, ...

En ik ben geen vrouw en ik weet zo'n dingen.

Alola

Legacy Member
Messias. zei:
How how, alsof je moet kiezen tussen óf de pil óf sterilisatie. Er bestaan genoeg alternatieven die voor langere tijd een uitwerking hebben. Spiraaltje, hormonaal implantaat, ...

En ik ben geen vrouw en ik weet zo'n dingen.
Die dingen werken allemaal ook met hormonen, die dan gewoon plaatselijk gegeven worden (waardoor je juist daar vatbaarder bent voor kanker). Cfr. de baarmoederkanker van mijn moeder.

Messias.

Legacy Member
Dat durf ik ten zeerste in twijfel trekken. Van dat implantaat weet ik het niet zeker, maar bij het spiraaltje is er althans géén verhoogde kans op kanker. Misschien toch nog maar eens je huisdokter consulteren of je beter informeren.

Tot zover mijn offtopic gezwans. :)

Alola

Legacy Member
Heb al een vijftal dokters en twee gynaecologen hierover geconsulteerd, het is een van de dingen die me enorm frustreren. Er zijn twee soorten spiraaltjes: met koper of met hormonen... Eerste versie is de minst betrouwbare, tweede geeft dezelfde verhoogde kans op kanker die ik dus wil vermijden... Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iets waar ik absoluut niet zwanger van kan raken en waar ik ook geen hormonen van kan krijgen. Trust me, it does not exist.
Voor zover ik weet bestaan: spiraaltje, staafje, prikpil, condoom, vrouwencondoom/pessarium, nuvaring.
Ook mijn laatste offtopic dan ;)

Yasutoko

Legacy Member
Er zijn ook genoeg mensen die er niet kunnen aan doen dat ze pillen moeten slikken.
Die zouden niet liever hebben dan gewoon het achterwege te kunnen laten, zelfs jonge mensen ( o.a. hartkwalen, maagzweren, ... ), het is meer op de ' noodgedwongen ' pillenslikkers dat ze het hebben.

Maar ze schrijven nooit waarom, of wat de oorzaak is, daarom vind'k het schandalig.

Onlangs zat ik dus op de trein, en ik was mijn dagelijkse medicatie in de ochtend vergeten dus ik nam ze er toen in, aan de andere kant zat er een koppel 30+ ofzo, met hun kind, zei da kind doodgewoon tegen die ouders : kijk moeder, ne bolleslikker, die vader keek enorm razend naar mij, heb'k gewoon mij gaan verzetten voor'k die hun kindlief men vuist liet proeven.

Mensen zijn te veroordelend ( vooral kranten ), en als ze het doen, schrijven ze enkel de dingen waardoor die mensen juist slecht lijken dan, en om het niet meer te doen.

PapaGanz

Legacy Member
Alola zei:
Heb al een vijftal dokters en twee gynaecologen hierover geconsulteerd, het is een van de dingen die me enorm frustreren. Er zijn twee soorten spiraaltjes: met koper of met hormonen... Eerste versie is de minst betrouwbare, tweede geeft dezelfde verhoogde kans op kanker die ik dus wil vermijden... Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iets waar ik absoluut niet zwanger van kan raken en waar ik ook geen hormonen van kan krijgen. Trust me, it does not exist.
Voor zover ik weet bestaan: spiraaltje, staafje, prikpil, condoom, vrouwencondoom/pessarium, nuvaring.
Ook mijn laatste offtopic dan ;)



Coïtus Interruptus

Karre

Legacy Member
Ik neem ze bijna nooit, enkel wanneer het echt niet anders kan.

Ik haat medicijnen en vooral pillen, als ze me pillen voorschrijven njah dan liggen ze daar gewoon maar. Ik krijg dat dus niet binnen geslikt voor één of andere reden, ik hou dat altijd tegen met men tong :p.

metaphore

Legacy Member
spray-bunny zei:
Enkel tegen bacterien toch he? Terwijl ze dikwijls voor virussen voorgeschreven worden?

Omdat de kans op bacteriele infectie bij bepaalde virale infecties veel voorkomt.
Op zich is der nix mis mee dat ze dat voorschrijven, maar de patiënten moeten ook wel zorgen dat ze de hele kuur uitnemen wat meestal niet gebeurt omdat ze niet meer ziek zijn dus de antibiotica niet meer nemen.

GenesisX

Legacy Member
Nooit. Zelfs geen siroop of iets gelijkaardigs. Gewoon omdat het niet smaakt en ik alles z'n gang laat gaan. Niet door religieuze redenen e.d.

Tenzij ik op het randje sta om een hele lijdensweg af te leggen. En hier bedoel ik dan maanden of zelfs jaren aan een stuk constante pijn. Als ik dat kan oplossen door EENMALIG iets te nemen, dan laat ik dat niet, maar ik bijvoorbeeld niet constant pillen kunnen slikken.

Eenmalig iets nemen om jaren pijn te besparen kan wel niet, dus ga ik liever dood. Simpel :).

Gentille

Legacy Member
Jack Malibu zei:
lang leve den pot vicks!

Dat is idd ook een heel goed middeltje tegen een verkoudheid. Als ik een verkoudheid heb en ik ga slapen wrijf ik wat onder mijn neus en die gaat helemaal open :applause:

mac de gek

Legacy Member
Ik qlik alle dagen prozac gewoon omdat je erdoor beter voelt en je krijgt er lachkickjes van .

spray-bunny

Legacy Member
metaphore zei:
Omdat de kans op bacteriele infectie bij bepaalde virale infecties veel voorkomt.
Op zich is der nix mis mee dat ze dat voorschrijven, maar de patiënten moeten ook wel zorgen dat ze de hele kuur uitnemen wat meestal niet gebeurd omdat ze niet meer ziek zijn dus de antibiotica niet meer nemen.
Achzo, interessant.:)

In het middelbaar zat er een meisje die alleen homeopathische geneesmiddelen gebruikte. En niemand mocht die aanraken, want dan verloren die hun kracht.:unsure:

Ze was uiteindelijk wel het meeste van iedereen ziek ook, dus of die dingen helpen is nog iets anders...:p

sneax

Legacy Member
mijn pa is ne pillenpakker ikzelf pak bijna nooit pillen of medicamenten

als ik écht ziek ben en koorts heb enzo voor meer dan een paar dagen dan zal ik iets pakken maar zo pillen tegen de kater, pillen tegen hoofdpijn, slaappillen, pijnstillers als ge u zeer hebt gedaan etc... nooit behoefte aan gehad

metaphore

Legacy Member
spray-bunny zei:
Achzo, interessant.:)

In het middelbaar zat er een meisje die alleen homeopathische geneesmiddelen gebruikte. En niemand mocht die aanraken, want dan verloren die hun kracht.:unsure:

Ze was uiteindelijk wel het meeste van iedereen ziek ook, dus of die dingen helpen is nog iets anders...:p

pff homeopathie, de meeste wetenschappelijke onderzoeken hebben tot nu toe uitgewezen dat homeopathische middelen geen beter effect hebben dan een random placebo...

Ik geloof er in elk geval niet in :)

Yorn!

Legacy Member
Ik slik of pak amper medicatie. Maar ik ben op een heel jaar dan ook mss maar 2 à 3 keer ziek, en dat is dan een snotvalling. Voor de rest nooit ergens last van.

Alleen als ik een stevige kater heb durf ik wel eens wat dafalgannetjes te pakken, maar dat gebeurt ook niet zo vaak.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan