Archief - Belgen zijn pillenslikkers...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hoe is je medicijnen verbruik?


  • Totaal aantal stemmers
    409
  • Opiniepeiling gesloten.

Alola

Legacy Member
Wij hebben hier in huis enkel pleisters en isobetadine liggen... Zegt genoeg zeker? Ik neem wel de pil, bij gebrek aan een dokter die mij (ons) wil steriliseren (en condooms die altijd scheuren en die we dus ook nooit kunnen vertrouwen).
Ik ga 1 keer per jaar naar de dokter, om mijn bloed te laten controleren (om mijn ma gerust te stellen die eigenlijk na zes jaar nog altijd weigert te geloven dat je als vegetariër gezond eet, om niet te zeggen gezonder eet - maar ik denk dat ik dit ook niet meer ga doen...).

NSA.Rhinox

Legacy Member
Ik neem medicatie als het nodig is, omdat ik weet dat het slecht afloopt als ik ze niet neem. Ik zit namelijk constant met luchtweginfecties.

Voor de rest trek ik wel soms nog mijn ogen open als ik zie wat mijn bewoners moeten slikken. Een stuk of 10-15 pillen elke ochtend is geen uitzondering.

Pilatus

Legacy Member
nijna nooit, paar maand geleden toen ik nog eens echt ziek was wel eens antibiotica moeten nemen, het was dan wel op 1 dag voorbij ^^

Rivers

Legacy Member
Bij heel erge hoofdpijn neem ik wel eens een aspirientje, maar dan moet ik het al heel lang hebben en moet mijn ma al voortdurend gezaagd hebben dat ik er één moet nemen.
Als de dokter mij iets voorgeschreven heeft neem ik het wel.

bludgeoned

Legacy Member
Alola zei:
Wij hebben hier in huis enkel pleisters en isobetadine liggen... Zegt genoeg zeker? Ik neem wel de pil, bij gebrek aan een dokter die mij (ons) wil steriliseren (en condooms die altijd scheuren en die we dus ook nooit kunnen vertrouwen).
Ik ga 1 keer per jaar naar de dokter, om mijn bloed te laten controleren (om mijn ma gerust te stellen die eigenlijk na zes jaar nog altijd weigert te geloven dat je als vegetariër gezond eet, om niet te zeggen gezonder eet - maar ik denk dat ik dit ook niet meer ga doen...).
Is maar logisch ook zeker dat je niet direct iemand vindt die dat wil doen.
Op je 21ste al steriliseren.
OT: neem bijna nooit pillen, tenzij het echt nodig mocht zijn. Toen ik meniscus scheurde heb ik wel ontsekingsremmers genomen, omdat dat uit zichzelf niet goed geneest.

freeza

Legacy Member
bijna nooit, tenzij het echt nodig is...

vroeger soms eens een pijnstiller genomen voor pijn in mijn rug maar dat is nu voorbij en het is denk ik al 2 jaar geleden dat ik een pijnstiller heb genomen.

Pilatus

Legacy Member
wss denken ze dat omdat hier nogal een oude bevolking is => meer ziek + allerlei kwaaltjes => veel meer pillen > 'gezonde/sterke' jeugd

nonkel wulle

Legacy Member
Tot gisteren nam ik roacutane, nu is die kuur eindelijk gedaan na 8 maand en ben ik nu pillenvrij.:)

Tha_nOn

Legacy Member
ik neem eigenlijk alleen de pil, maar daar kunt ge als meisje zowiezo moeilijk onderuit

voor de rest, beperk ik da liefst tot een minimum, enkel voor hoofdpijn durf ik wel eens iets te nemen (als het langer als nen dag duurt:p zal wel migraine zijn, klotigste is dat pillen dan nog niet helpen ook)
en tegenwoordig soms als ik verkouden ben zo spuiterke, gezien dat enorm handig is\o/ (en mijn vel aan mijn neus anders altijd openligt), maar echt vaak doe ik dat ook niet
en vanaf nu zal ik ook occasioneel eens een kuur moeten nemen voor mijn zware benen(kweet niet wat de juiste term daarvoor is:p) (op dokters aanraden \o/), das dan vooral ter preventie
+ ben niet veel ziek, als er iets is dat echt stoort ga ik daarmee wel naar de dokter en doktersbevel volg ik wel altijd op, kwil van sommige dingen liefst zo snel mogelijk af, verkoudheidsjes enzo zitten daar dus niet onder:p

PaJaMa

Legacy Member
eum hoestsiroop als je 1000 keer per dag te hore krijgt dat je dat moet innemen:p!

EternalSilence

Legacy Member
Ik neem ze bijna nooit, enkel wanneer het echt niet anders kan

DUH
ik haat pillen
ben altijd opgevoed geweest met de boodschap: als ge ziek zijt, dan moete het maar uitzitten

en ook, veel medicijnen lossen het probleem niet op, ze maken gewoon u hersenen wijs dat het over is, zodat je geen pijn meer voelt.

enige 'pillen' dat ik ooit eens geslikt heb, zoals daarnet, was tegen het kotsen
niet dat ik niet tegen kotsen kan, maar ik moet sebiet naar de plechtige communie van mijn zus, en ik zou daar toch nie graag midden de kerk kotsen midden de misviering
dus het is echt wel uit grote nood/voorzorg dat ik het inneem

ook al het feit dat mijn moeder een verpleegster is , zal wel iets te maken hebben met het feit dat er hier zelf geen pillen te bespeuren zijn thuis.
alleen maar ontsmetting zalf en pleisters :p
en dan pillen tegen kotsen.


ik vind het nogal echt irritant en dom, van al die mensen die voort minste al pillen slikken.
De ouders de dag vandaag brengen zelf hun kinderen naar de spoed (!) omdat ze 38°C koorts hebben ... ffs
allemaal gehoord van mijn moeder, die het hoorde van een dokter die op de spoed werkt.
het is trouwens heel slecht dat zo'n mensen bestaan ,die voor minste pillen slikken
virussen muteren en worden gewoonweg recitent (ofzo iet)

vroeger had je: medicijnen
nu heb je al :: antibiotica (veel zwaarder spul dan medicijnen in der tijde)
en nu zelf blijkt antibiotica niet meer zo doeltreffend te zijn dan vroeger.
op naar de volgende soort geneesmiddelen :x

Yasutoko

Legacy Member
Ik moet tegen mijn wil pillen slikken voor mijn gezondheid.

Maar misschien ben'k er binnen een jaartje van af ^^, en dan is het gedaan voor mij en mn pillerij

Rubmifer

Legacy Member
pak eigenlijk nooit pillen,zelf geen daphalgan als ik eens hoofdpijn heb.
SIroop is ook niet chemisch,maar siroop dat men oma maakt met natuurlijke ingredienten :cool:

-Helld0g-

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik neem geen pillen tot het onhoudbaar wordt, en dat is me al een paar keer mis bevallen ^^

Ik haat dan ook doktoren, klinieken, pillerij, etc... Ook al moet ik er redelijk veel slikken :(

Same here, enkel tijdens de griep neem ik wel koortsverminderaars. maar zelfs hoestsiroop enzo heb ik een hekel aan.

Maar ik ben dan ook heel resistent omdat ik veel buiten ben enzo, maar soms is het onvermijdelijk om een plaagske te vangen hé doordat'k altijd met dezelfde mensen in de klas zit...

mcR

Legacy Member
zo weinig mogelijk, maar als ik zo'n ambetante keelpijn heb neem ik wel zo van die zuigmentjes... (ook pillen?)

Parnakra

Legacy Member
Ik neem ze enkel wanneer ze nodig zijn.

En als ik op minder dan een uur drie verse zakdoeken reduceer tot snotlapjes omwille van constante niesbuien (en ik met moeite kan zien waar ik ga omdat m'n ogen roder zijn dan het gedachtegoed van deheer Pol Pot) veroorzaakt door m'n hooikoorts, dàn vind ik het nodig, ja.

Gavin

Legacy Member
Ik fiets nog veel, verwarm mijn kamer niet kapot en loop rond in niet te warme kleren -> weinig of nooit verkouden of van die flauwe ziektes.

Wel altijd een Dafalgan, Sinutab en Sofrasolene spraytje bij de hand. Want hoe stoer het ook is om pillen te weigeren, eens ik platlig van de sinusitis smeek ik om pijnstillers!

EternalSilence

Legacy Member
maar die pillen werken toch niet?
ofja, ze werken wel, maar niet permanent

der bestaan toch behandelingen er tegen.
zo heeft ne maat van mij ook hooikoorts, nogal hevig vroeger
en moet nu om de zoveel maanden achter een spuit bij den dokter, en ze spuiten dan iets in hem

en nu is zijn hooikoorts al echt bijna 'niets' meer, buiten dan de niesbuien enzo
maar toch al een sterke vermindering.


en ook..er bestaan immens veel van die fake-pillen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan