Archief - Alcohol op fuiven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zou je naar een fuif waar geen alcohol geserveerd wordt?


  • Totaal aantal stemmers
    513
  • Opiniepeiling gesloten.

Mikail

Legacy Member
Ik ben ooit eens naar een fuif geweest waar je enkel drank kon kopen als je pas 16 waart.. je moest ID-kaart tonen en je kreeg een bandje met een kleurtje ^^ 'k vond dat nog een goed systeem :p aloewel ik drank haalde voor sommige onder 16 :(

ng

Legacy Member
een fuif zonder alcohol gaank toch nooit doen zenne. Ik doe er zowiezo al haast geen, hier worden er niet zoveel gedaan en als er dan eentje is dan moet ge goe zien wa voor één het is.
Sommige staan nogal gekend voor gegarandeerd ruzie.

Als de muziek goe is voor mij, geen r&b; computerdeuntjesmuziek, dan kan ik mij perfect zonder alcohol amuseren.

Pestilence_007

Legacy Member
geen drank geen feest
geen feest ik ni blij
ik ni blij = welkom drugs

idioot voorbeeld maar voor mij is het iets dat er niet mag ontbreken, gewoon omdat 'het pintje drinken' met maten op een fuif en hoge gezelligheid geeft.
Zelf op een fuif waar primus geserveerd wordt steekt ma al tegen.

ik drink veel (in tegenstelling tot anderen). verschil is da'k ook wel amper zat ben en ik ga nu ook ni meer bepaald naar boerenfuifkes met klein manne van 13-15 mor meer naar DnB en goa dusja helemaal andere sfeer en context daar. ik keur (overdadig) alcohol op 'jonge' leeftijd helemaal niet goed maar ze moeten ergens leren waar hun grenzen ligt eh

GMotha

Legacy Member
Doom Dragon zei:
en dan de andere dag met een grote kater zitten om niets meer van die fuif te herinneren
Bier, 2 cola's, bier, 2 cola's, bier, 2 cola's...

Beste manier om katers te voorkomen, heel den tijd door te kunnen drinken zonder teveel alcohol en heel geleidelijk aan zattekes te worden. Ge zult niet eens half zo bezopen zijn als degenen die pinten achtereen kappen, maar zult lekker tipsy zijn^^ Da's perfect voor de mensen die niet goed tegen alcohol kunnen, maar toch wat binnen willen hebben. (cola kan vervangen worden door een andere frisdrank of gewoon water)

Trouwens om u den dag later niks meer te herinneren moet ge serieus wat sterken drank hebben zitten mixen. Of een stuk of 50 pintjes binnen hebben gekapt.

Ik hou het bij pintjes, minder (of geen) katers, ge onthoudt alles de volgende dag, goedkoper, lekker(!) en fris.

cuda

Legacy Member
als ge telksens bier en 2colas drinkt kan het toch niet goedkoop zijn :)
gewoon je grens kennen of wanneer je last van je maag begint te krijgen ermee stoppen

metaphore

Legacy Member
GMotha zei:
Bier, 2 cola's, bier, 2 cola's, bier, 2 cola's...

Beste manier om katers te voorkomen, heel den tijd door te kunnen drinken zonder teveel alcohol en heel geleidelijk aan zattekes te worden. Ge zult niet eens half zo bezopen zijn als degenen die pinten achtereen kappen, maar zult lekker tipsy zijn^^ Da's perfect voor de mensen die niet goed tegen alcohol kunnen, maar toch wat binnen willen hebben. (cola kan vervangen worden door een andere frisdrank of gewoon water)

Trouwens om u den dag later niks meer te herinneren moet ge serieus wat sterken drank hebben zitten mixen. Of een stuk of 50 pintjes binnen hebben gekapt.

Ik hou het bij pintjes, minder (of geen) katers, ge onthoudt alles de volgende dag, goedkoper, lekker(!) en fris.

cola om kater te voorkomen :s
das nu nie echt aangewezen eerlijk gezegd

Hiapoe

Legacy Member
Pestilence_007 zei:
geen drank geen feest
geen feest ik ni blij
ik ni blij = welkom drugs

idioot voorbeeld maar voor mij is het iets dat er niet mag ontbreken, gewoon omdat 'het pintje drinken' met maten op een fuif en hoge gezelligheid geeft.
Zelf op een fuif waar primus geserveerd wordt steekt ma al tegen.

ik drink veel (in tegenstelling tot anderen). verschil is da'k ook wel amper zat ben en ik ga nu ook ni meer bepaald naar boerenfuifkes met klein manne van 13-15 mor meer naar DnB en goa dusja helemaal andere sfeer en context daar. ik keur (overdadig) alcohol op 'jonge' leeftijd helemaal niet goed maar ze moeten ergens leren waar hun grenzen ligt eh

alcohol IS drugs :)

ok, gij drinkt veel en das uw volste recht.
Ge zijt nu 20 jaar oud zie ik. Verwacht ge dat ge gaat kunnen stoppen met veel drinken een keer ge kinderen hebt? (of hebt ge er al, da kan natuurlijk...)

Ik hoop voor u, maar vooral voor uw vrouw en kinderen, dat ge er later weer van af geraakt, van het teveel drinken... Niet alleen voor uw gezondheid, maar voor uw geluk en het geluk van uw nabije omgeving.

Ge gelooft mij zeker en vast niet, maar voor ge 't weet zijt ge zwaar verslaafd aan alcohol en mogen ze tegen dat ge 45 jaar oud zijt u int ziekenhuis opnemen om te vertellen da uw lever helemaal kapot is. Ik denk dat ge niet beseft wat ge uw lichaam aandoet.

Hmgrwngd

Legacy Member
Jeetje; wat is er gebeurd met "ik heb dat niet nodig om mij te amuseren" ?

Vervangen door: "er is geen feest als er geen alcohol is" . :p

Ik heb in de laatste 2 jaar misschien op 3 fuiven zat geweest, en telkens vond ik da nie leuk: De muziek stond me nie aan, de sfeer, etc.
En de vele feestjes waar ik niet dronken was, waren allemaal fantastisch!

Ik vind alcohol eigenlijk het tegengestelde van een feestdrug; aangezien het verdovend werkt, en je volledig uitdroogt/ongecoördineerd maakt.

Het is voor mij gewoon een slecht middel voor dat soort evenement zogezegd beter te maken. (en als ik eerlijk moet zijn: als ik kijk naar andere mensen: voor hen geldt dat evenzeer. -> "waauw kotsen op een fuif, hoe grappig. :ironic: )

Bontus

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
...

Ik vind alcohol eigenlijk het tegengestelde van een feestdrug; aangezien het verdovend werkt, en je volledig uitdroogt/ongecoördineerd maakt.
...
"waauw kotsen op een fuif, hoe grappig. :ironic: )
Overdreven gebruik dus... Ik heb zelf nog nooit moeten kotsen van teveel te drinken en ik verzet redelijk wa bier op een jaar nog altijd te veel vind ik.
Bij gewoon gebruik werkt alcohol ontremmend en ontspannend.
Eigenlijk ideaal voor fuiven en dergelijke.

SveltestSword zei:
waarmee ge bedoelt da enkel -16 alcohol misbruiken??? think again...
Nee dat heb ik nergens gezegd maar de meeste mensen die ik ken, die een verleden hebben van teveel gedronken en moeten kotsen hebben dat beleefd in hun jonge jaren.
Mij gelijk waren mensen die leuke ervaringen opdoen maar liefst op de lokale 100 dagen fuif en niet de fuiven waar ik naar uitkijk.

GMotha

Legacy Member
cuda zei:
als ge telksens bier en 2colas drinkt kan het toch niet goedkoop zijn :)
Even goedkoop als heel den tijd pinten te drinken^^
metaphore zei:
cola om kater te voorkomen :s
das nu nie echt aangewezen eerlijk gezegd
Als ge iets non-alcoholisch tussendoor drinkt voorkomt ge katers. Kwestie van niet uit te drogen.

Shibby

Legacy Member
Virz zei:
We zijn toch een van de weinige landen waar er zomaar alcohol op elke fuif mag verkocht worden als ik me niet vergis?

Voor bepaalde dranken moet je een vergunning aanvragen, maar dat weten veel mensen niet. Hoe dit allemaal precies in z'n werk gaat dat weet ik niet, ik denk dat het vanaf 20 graden is ofzo.

Maar waarom niet genieten van een goed glas als het geschonken wordt ;)

Bubba

Legacy Member
grey-turtle zei:
Is een fuif zonder alcohol (en ook illegale drugs) niets waard of vinden jullie dat het toch door de beugel kan.?
Ik vind dat het moet kunnen, ook al ben je minder in de sfeer van de alcohol. Het risico op ongelukken gaat drastisch verkleinen, vooral de ongelukken waarvoor je verantwoordelijk bent.

Niets waard. Een fuif zonder alcohol is ok ma een saai iets.

Bontus

Legacy Member
Mikail zei:
Ik ben ooit eens naar een fuif geweest waar je enkel drank kon kopen als je pas 16 waart.. je moest ID-kaart tonen en je kreeg een bandje met een kleurtje ^^ 'k vond dat nog een goed systeem :p aloewel ik drank haalde voor sommige onder 16 :(
dat is feitelijk wettelijk verplicht voor elke fuif, gelukkig maar

[TFT]Poky

Legacy Member
Tis misschien schraal maar meestal ga ik naar gewoon fuifkes met in mijn achterhoofd nekeer goed zat te zijn.

Beste keren dat ik mij al heb geamuseerd was in beschonken toestand.
Ik amuseer mij ook zonder te drinken daar niet van maar alles word imo zoveel beter als iedereen wa begint te zuipen.

Dus ik heb neen gestemd, imo zou het ma ne saaien boel zijn.

Bontus

Legacy Member
Grootste nadeel voor mij aan de beschonken toestand op fuiven is dat ge minder van de muziek kunt genieten. Wel nog van het ritme, maar minder van de complexiciteit en de Dj zijn skills. (kan ook in het voordeel van de Dj liggen als hij uberslecht is)

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Ja, ik ben toch altijd bob en drink dus sowiso niet als we weggaan. En zelfs moest ik drinken, dan heb ik het nog steeds niet nodig om plezier te maken.

Ferux

Legacy Member
Een fuif waar geen alcohol geschonken wordt lijkt me nogal een foute bedoening. Ik zou daarom dus niet gaan.

Quilombo

Legacy Member
GMotha zei:
Bier, 2 cola's, bier, 2 cola's, bier, 2 cola's...

Beste manier om katers te voorkomen, heel den tijd door te kunnen drinken zonder teveel alcohol en heel geleidelijk aan zattekes te worden.

Trouwens om u den dag later niks meer te herinneren moet ge serieus wat sterken drank hebben zitten mixen. Of een stuk of 50 pintjes binnen hebben gekapt.

jah right, ik heb al meerdere blackouts gehad van minder dan 20 pinten, ieder lichaam is anders eh

en om per pintje twee cola's te drinken... :wtf: cola is zelf ook vochtafdrijvend, ge kunt het dus beter op water houden

Hellrabbit

Legacy Member
en zoiets kan wel eens enorm prijzig worden (bier, 2 consumpties, bier , ...)

DBK

Legacy Member
Quilombo zei:
jah right, ik heb al meerdere blackouts gehad van minder dan 20 pinten, ieder lichaam is anders eh

en om per pintje twee cola's te drinken... :wtf: cola is zelf ook vochtafdrijvend, ge kunt het dus beter op water houden
als ge na 20 pintjes al blackouts hebt klopt er toch iets ni ze :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan