Archief - Alcohol op fuiven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zou je naar een fuif waar geen alcohol geserveerd wordt?


  • Totaal aantal stemmers
    513
  • Opiniepeiling gesloten.

Hiapoe

Legacy Member
MaDDie zei:
pff als je nog nooit is alcohol gedronken hebt, dan kunde niet oordelen over een fuif met alcohol vind ik.

Ik oordeel ook niet over fuiven met of zonder alcohol...

Ik oordeel over overdreven alcoholmisbruik ;)
Ge hoeft niet alcohol gedronken te hebben om te zien dat iemand die alcohol misbruikt niet echt een leuk persoon is en medische hulp nodig heeft (psychologisch).
Overdreven vergelijking: Ge moet nie iemand vermoorden om te weten dat een seriemoordenaar niet echt een leuk persoon is en medische hulp nodig heeft (psychologisch).

Of een iets minder overdreven vergelijking: Ge moet geen Heroine gespoten hebben om te weten dat het nie goed voor je is!

Eerlijk gezegd, fuiven met of zonder alcohol kan mij niet schelen. Ik ben 25 en ben in heel mijn leven misschien naar 10 fuiven geweest. Mijn laatste fuif is minstens 5 jaar geleden.
Ik ga met vrienden terraskes doen, op restaurant, naar cinema, gaan poolen, snookeren, bowlen,...

coap

Legacy Member
Mja over die zatte pubers enzo
Het probleem is een beetje dat ge met alcohol nekeer serieus op u doos moet gaan van zattigheid om te beseffen wa just de grens is. Denk dat iedereen hier zo heeft leren drinke nekeer echt fout gegaan ech dinge gedaan waar ge de volgende dagen zwaar me geconfronteert word. Maar daar leerde uit en snapte ook als ge dronken zijt wa ge ni en wel moe doen. Nu een fuif is meestal vo die klein manne het eerste contact met alcohol. En die moete nog beetje leren omgaan met alcohol en jah da verpest soms een beetje het beeld van een fuif denk ik . Nu ja er zijn ook mensen die het nooit leren natuurlijk.

Tis ook een beetje de schuld van de opvoeding. Ik vind dat ouders aan alcohol opvoeding moeten doen en ga dat zelf zeker later doen . Laat ze thuis is zat gaan laat ze wat vrienden/vriendinnen uitnodigen laat ze thuis wat experimenteren met alcohol. Ze zullen ook zwaar ziek zijn en fout gaan maar in een veillige omgeving.

Genious

Legacy Member
MaDDie zei:
pff als je nog nooit is alcohol gedronken hebt, dan kunde niet oordelen over een fuif met alcohol vind ik.
pff als je zat bent, dan kunde niet oordelen over een fuif met alcohol vind ik.

Komaan, een nuchter iemand kan denk ik wel beter observeren hoe dat zo een fuif eigenlijk gaat dan een die nog nauwelijks beseft dat ie op die fuif is. (bij wijze van spreken)

ec8or

Legacy Member
en wat met de mensen die pinten drinken omdat ze het nu eenmaal lekker vinden, en niet zozeer voor de alcohol?

coap

Legacy Member
ec8or zei:
en wat met de mensen die pinten drinken omdat ze het nu eenmaal lekker vinden, en niet zozeer voor de alcohol?
Een pintje smaakt het best op cafe ;) Ik heb toch nog nooit op een fuif gestaan met een pintje in men polle en zitte zegge hmmm goe getapt!

Kurobu

Legacy Member
ec8or zei:
en wat met de mensen die pinten drinken omdat ze het nu eenmaal lekker vinden, en niet zozeer voor de alcohol?

en pint voor de smaak drink je uit een deglijk glas, op een deglijk uur, op een degelijke plaats..

maar ge gaat toch IMO niet naar een fuif, waar de muziek luiders staat dan goed is, en bier in plastieken bekertjes gegeven wordt.. voor de smaak van het bier.

dit is wel een IMO he ;)

Hiapoe

Legacy Member
ec8or zei:
en wat met de mensen die pinten drinken omdat ze het nu eenmaal lekker vinden, en niet zozeer voor de alcohol?

Daar heb ik geen enkel probleem mee... maar je moet er rekening mee blijven houden dat er alcohol in zit natuurlijk, en dat je er dus niet te veel van gaat drinken...

Ik vind cola lekker, maar ik als ik er een emmer van zou uitdrinken zou ik ook rap staan kotsen é...

Overdaad schaadt, niet alleen met alcohol, maar met alles!

LeSec

Legacy Member
Margeitje zei:
bwahjaat, kheb geen alcohol nodig om er iets leuks van te maken ^-^

²nd

En dan blijft meteen al tstoer volk buiten ^^ 2 vliegen in 1 klap! whiee

Bram

Legacy Member
Kurobu zei:
en pint voor de smaak drink je uit een deglijk glas, op een deglijk uur, op een degelijke plaats..

maar ge gaat toch IMO niet naar een fuif, waar de muziek luiders staat dan goed is, en bier in plastieken bekertjes gegeven wordt.. voor de smaak van het bier.

dit is wel een IMO he ;)
een imo waark mee akkoord ga, net als coap...

bier smaakt zoveel beter als ge op u gemak ergens kunt zitten...

alsek iets drink op een fuif dan wil ik zo snel mogelijk m'n glas leeghebben om te kunnen voortdansen, ik drink dan ook alleen maar alsek dorst heb, bijgevolg enkel water of cola...

maliq

Legacy Member
Hiapoe zei:
Ik drink geen alcohol, rook niet en neem geen drugs (behalve cafeine ;))
Ik zou eigenlijk zowiezo niet naar fuiven gaan, maar als er niet gedronken wordt, niet gerookt wordt en niemand stoned rondloopt zou ik mij er wel nog kunnen amuseren...
Als er PC's aanwezig zijn dan tenminste...

Hmmm, geef mij maar een rookvrije, drugs- en alcoholvrije LAN party!! :D

omg :niceone:

pff ik heb al veel te veel zot leuke avondjes meegemaakt met alcohol zodak echt ni op ja kan stemmen ...
gewoon samen een pintje drinken das leuk, das gezellig, er is zo'n soort gevoel van samenhorigheid (en durf ni te zegge dat dat niet waar is) ..
da wil ni zegge dat ik mij niet kan amuseren zonder alcohol, maar het is gewoon veel leuker met (of zo lijkt het toch in mijn ogen).
en al mijn vrienden die plezant zijn op café, zijn dat ook in het echte leven ..
imo kan je er niet over oordelen als je het zelf nog niet hebt meegemaakt !

Hiapoe

Legacy Member
maliq zei:
omg :niceone:

pff ik heb al veel te veel zot leuke avondjes meegemaakt met alcohol zodak echt ni op ja kan stemmen ...
gewoon samen een pintje drinken das leuk, das gezellig, er is zo'n soort gevoel van samenhorigheid (en durf ni te zegge dat dat niet waar is) ..
da wil ni zegge dat ik mij niet kan amuseren zonder alcohol, maar het is gewoon veel leuker met (of zo lijkt het toch in mijn ogen).
en al mijn vrienden die plezant zijn op café, zijn dat ook in het echte leven ..
imo kan je er niet over oordelen als je het zelf nog niet hebt meegemaakt !

Ma ik heb da wel al meegemaakt zenne...
1 verschil, ik was niet zat, al de rest wel :)
En wees gerust, niemand zag het verschil!
Ik durf zelfs zeggen da ik de zotsten van den hoop ben, nog zotter dan degenen die zat zijn!
Het moment dat ze beginnen kotsen, is het niet meer leuk, en dan ben ik weg.

aXl_

Legacy Member
Project Loony zei:
Ik denk er zowat hetzelfde over.

Als ik ga feesten dan ga ik om plezier te maken, en ik heb daar werkelijk geen alcohol voor nodig. (Niemand eigenlijk, je moet er gewoon wat moeite voor willen doen.)

Dus al die personen die nu 'nee' gestemd hebben zouden niet eens naar een feestje van een makker die verjaart gaan, of iets dergelijks, als er geen alcohol te krijgen valt? Hoe zielig is me dat...

uiteraard zou ik naar zo'n verjaardagsfeestje gaan. Das imo ook iets anders.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bijvermelden dat ik de laatste jaren nog geen "no-alcohol-served" verjaardagsfeestjes meegemaakt heb :)

Cyclone zei:
NEEN! goed zot om daar naartoe te gaan :p
wa is er leuker als u bezatten en de volgenden dag van niks nimmer weten.

zo veel drink ik dus nooit ;)

Fighting Hobbit zei:
Die volgende dag in een aula/klas zitten?

bierscheten stinken ENORM :x
Wel nog grappig als die naast u zo aan het indommelen is en bijna in het gangpad valt, maar telkens net als em dreigt over z'n zwaartepunt heen te tuimelen weer even wakker wordt en terug indommelt. Ik vraag me dan altijd af of ik em nu moet tegenhouden :p

SveltestSword zei:
dansen, lachen, onnozel doen, lachen met de plaatselijke johns die proberen te jumpen en dan keihard op hun gezicht gaan...

ik krijg het eigenlijk wel op m'n zenuwen van mensen die naar andere zitten te wijzen als ze vinden dat em ni goed danst :x

joyraider zei:
Wat blijft er nog over als er geen alcohol is? Crappy muziek, 14-jarige dellen en een hoop zatte kinderen?

ga naar andere feestjes..

Bontus

Legacy Member
Ik heb nee gevote, now shoot me all.
imo kunde alcohol perfect gebruiken zonder misbruik.
Dus om misbruik uit te sluiten een fuif geven zonder alcohol zou niet opwegen tegen het publieksverlies.
Dan kunde gewoon beter -16 verbieden en is alles opgelost.

Kurobu

Legacy Member
Hiapoe zei:
Ma ik heb da wel al meegemaakt zenne...
1 verschil, ik was niet zat, al de rest wel :)
En wees gerust, niemand zag het verschil!
Ik durf zelfs zeggen da ik de zotsten van den hoop ben, nog zotter dan degenen die zat zijn!
Het moment dat ze beginnen kotsen, is het niet meer leuk, en dan ben ik weg.

ik ben ook zo iemand.
al mijn vrienden drinken als we uitgaan..
en ze dansen niet:p
en ik kom nog maar binnen in cafe/fuif/dicotheek.
en ksta al op het podium :p
velen vraagen dan aan mij wa ik gepakt heb of gedronken heb omdak echt puur op adrenaline staat te dansen en leute te maken..

wel is het zo als je eens een pint drinkt dat je idd een soort gevoel van samenhorigheid hebt. netzoals de vredespijp / waterpijp zo.. :)

Suphafly

Legacy Member
dan nog een fuif zonder alcohol daar geraken nog altijd zatte mense binnendan smokkelen ze wel

Shyheim

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Wat is daar vreemd aan?

Muziek is tegenwoordig 10 procent talent dat aangelengd wordt met commerciële brol. Daarvoor moet je het al niet doen...
Ze proberen zogezegd een zo breed mogelijk publiek aan te spreken.
Bovendien staat die dan nog eens loeihard waardoor je je oor zowat in de mond van je gesprekspartertner moet forceren waarna je een dosis speeksel en bierlucht te verwerken krijgt.

Alcohol is ok als je je grenzen kent... Op zo'n fuiven mooi niet dus. Heel wat johngeren voelen de nood zich te bewijzen aan hun vrienden en de omringenden.
Meisjes die dan de hoerige toer opgaan om te tonen "he kijk, ik kan een jongen binnendraaien" en jongens die daarop ingaan:"he kijk, ik heb er al 3 binnengedraaid"...
vaak ontstaat dan nog een of andere scenario dat evengoed gebruikt kon worden in een of andere soap op de vtm omdat "ene met z'n poten aan m'n mokke is gekomen".

Niet alle fuiven zijn zo, maar er is altijd een rotte appel in de mand...
Geef mij maar een rustig cafe waar m'n drankjes verzorgd zijn en iedereen sociaal wenselijk gedrag vertoont met af en toe de vettige lach ertussen van een tafeltje verderop!

Voila quoi, net wat ik zei.

Bram

Legacy Member
reteiP zei:
Ik heb nee gevote, now shoot me all.
imo kunde alcohol perfect gebruiken zonder misbruik.
Dus om misbruik uit te sluiten een fuif geven zonder alcohol zou niet opwegen tegen het publieksverlies.
Dan kunde gewoon beter -16 verbieden en is alles opgelost.
waarmee ge bedoelt da enkel -16 alcohol misbruiken??? think again...

Shyheim

Legacy Member
The_Messenjah zei:
²nd

En dan blijft meteen al tstoer volk buiten ^^ 2 vliegen in 1 klap! whiee

Ik kan mij u anders toch wel vrij zat herinneren... :unsure:
Ofwel was ik toen zo zat dat ik mij u ook zat inbeeldde... :lol:


Graspop 3 jaar geleden :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan